2020-06-27, 09:13
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där om att LW var en aktiv, vacker bullbakande trebarnsmamma är inte ett citat från en ensam sagesperson. Det skall uppfattas som ett konglomerat av vad "LW-kramarna" har fört fram till hennes försvar.

Just att LW beskrivits med ordet "vacker" har fastnat lite hos mig. När man skriver så, blir min tolkning att mordet var särskilt hänsynslöst för att LW råkade vara vacker.

Men det finns en annan, lite märkligare aspekt på det där med "vacker". Ungefär som att eftersom LW var vacker, så vägde det upp hennes smutsigare leverne (som att som pastor gå i säng med den man hon vigt..etc).
Det där gav mig associativt en bild från Ukraina: När Julia Tymotjenko utreddes för allvarligt maktmissbruk, fanns det bland hennes supportrar de som hävdade att hon förstås var oskyldig för att hon var så vacker och hade en så fin fläta..

Så bra skrivet. Det tänker jag alltid på och retar mej på. Om nån är vacker eller inte är en smaksak och har inget med brottet eller ett försvinnande att göra. Är en ful kvinna mindre värd? Skulle tro det. Det står ofta - Hon var en vacker kvinna... Sluta med det. I mina ögon var Lena en ful kvinna med tillplattat ansikte. Jag tycker asiater är fula överlag. Så lämna det adjektivet utanför. Det vänder sej i magen varje gång någon skriver så.
Citera
2020-06-27, 09:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Med tanke på att LW var diskret med sina få relationer (5-6 över tid) så är det inte svårt att tänka sig att grannarna fått sin information från paret D. Då kan allt bli fel. Grannarna har också uppgett i förhör att de inte sett LW hos SD. Hur kan hon tex ha undgått Judits friska ögon?
Att de ofta sågs hemma hos SD är väl information som bara kommer från honom.
Det är troligtvis inte alls sant.
Kanske har det hänt någon enstaka gång.

SD berättar det, tillsammans med historien om blodigt akrobatsex, för att förekomma åklagarna om de skulle ha hittat SD:s blod på något konstigt ställe hemma hos honom.
Han kanske också berättar det för att såra HD lite extra.
Som om det inte räckte med allt annat han har gjort för att såra HD och göra henne sjuk.
Citera
2020-06-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Akt 151 sid 136 (tror det börjar på sid 135) "förhöret" var den 2/10 2018

Polisen PW får berätta sin historia pga han känner de inblandade. Jag ser det inte som ett regelrätt förhör med "fråga/svar".

"P-pastorn" berättar han är hört från grannar, får ingen fråga om vilka det var eller när i tid han var där och jobbade (han hade dragit sig ur detta fall, var iaf inte ute och jobbade på fältet).
Jag misstänker att det kan vara HD som uttryckt sig så om LW och SD får hålla med "för den goda sakens skull".

Enligt JW hade han upptäckt LW i SD:s telefon när han hjälpte till att få över bilder till en skiva.
Detta, att han sett dessa bilder på LW avslöjade han inte för SD enl honom själv.
Hej!
Vill inte att du skall uppfatta detta som att jag märker ord men måste få fråga dig om det jag fetat.
När du har återberättat vad som fanns i ab 151 så blir det svårt när du gör citeringar.
Har polisen PW inte sagt sig höra epitet 'porrpastorn' om LW? Skulle grannarna, enl PW, ha ha kallat henne 'p-pastorn'?
Är det här i tråden det sista har blivit till 'porr-pastorn', alltså en trådsanning?

Eller är det du?
Som av missriktad hänsynsfullhet inte törs skriva ut ordet 'porrpastorn' ens i ett referat?
För att inte folk eller ditt dåliga samvete ska komma och anklaga dig för att ha kränkt LW:s minne?
Så väldigt försiktig behöver du inte vara, Tufsankatt.
Tror inte du behöver oroa dig.
Så hemska är varken "LW-kramarna" eller de påstått "SD-kramarna".
Citera
2020-06-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Du har inget underbyggt att komma med själv och hakar absolut på trådens värsta svartmålare av offret. Ditt svar talar för sig själv.

Jag hoppar att diskutera vidare med dig.

Edit: Intressant att mitt inlägg anmälts för falsk ryktesspridning. Kliar mig i huvudet...vilket falskt rykte har jag spridit? Får fundera på det när jag vaknar. Godnatt!
Du har fel!
Det var jag som tidigt i tråden slog fast att sett ur ett kristet-moraliskt perspektiv var LW:s synd betydligt större än SD:s när de gick i säng med varandra.
LW hade vigt SD till HD. Därför är LW:s övertramp närmast ofattbart stort. Det är i alla fall helt obegripligt handlat av henne som kristen vigselförrättare.

Sen jag skrev det för två år sen har ju alltmer negativt presenterats om henne. Inte bara här i tråden. SR, SVT, NA, AB m fl msm-medier har även de bidragit till att bringa klarhet.
Bullbakandet var inte LW:s huvudsysselsättning om man säger så..
Citera
2020-06-27, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Så bra skrivet. Det tänker jag alltid på och retar mej på. Om nån är vacker eller inte är en smaksak och har inget med brottet eller ett försvinnande att göra. Är en ful kvinna mindre värd? Skulle tro det. Det står ofta - Hon var en vacker kvinna... Sluta med det. I mina ögon var Lena en ful kvinna med tillplattat ansikte. Jag tycker asiater är fula överlag. Så lämna det adjektivet utanför. Det vänder sej i magen varje gång någon skriver så.
SD som är så söt liten gryningspyroman vad hade vi gjort utan den livslågan.
Omfamnande mödrar som står på rad för att mamma SD
Jag antar att LW inte kunde lugna ner honom med det hon erbjöd SD.
Citera
2020-06-27, 10:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 95

Kollega till UW uppmanas spela in Lenas röst,

John svarar på telefonnummer *9721. Numret går till hans jobbtelefon. Han arbetar inom försvarsmakten. John tillfrågas om han ringt telefonnummer *9622 den 21 :a augusti? John tittar i samtalslistan och bekräftar att det stämmer. Samtalen är gjorda runt 18-tiden. Han har inte numret sparat i telefonen och vet inte vem det är han ringt. John informeras om att telefonnumret tillhör Lena Wesström.

John är kollega med Ulf och blev ombedd att spela in Lenas röstmeddelande som ett minne. John ringde därav numret, som han fick från Ulf, och spelade in meddelandet på datorn och skickade sedan filen till Ulf. Han har endast ringt numret den aktuella kvällen utifrån vad han minns. Ulf och John hade kontakt via Facebook då det gjordes. Först ringde John numret från tjänstetelefonen, det gick dock inte att spela in på det sättet. Han ringde därefter från en samtalsfunktion på datorn.

Det kan därav finnas ytterligare ett samtal som John ringt strax efter de andra samtalen. Han vet inte vilket nummer som visas vid användning av den funktionen. John kände inte Lena. Han har träffat henne vid något tillfälle då han varit hemma hos Ulf, men aldrig utöver det.
Uppläst och godkänt.

-------------------
Visste han att Lena skulle "försvinna " då han ville spara Lenas röst som minne?
Vad är anledningen till att UW inte spelade in Lenas röst själv ?
Kollegan framstår undvikande, ointresserad om varför han ombetts göra så underligt i hemlighet mot sin kollegas fd fru.

Kollegan måste väl ställts sig frågan varför? Om inte annat så är begäran så underlig att UW måste tyckt det var pinsamt att framstå som knäpp om han inte förklarade sig..

UW jobbar vad jag förstått med säkerhetsklassad It säkerhet inom försvaret. Kan det bara så han använt försvarets utvecklade teknik till röstigenkänning för att kontrollera LW (och SD)
Några fler frågor vore väl på sin plats. Detta är ett utmärkt ex, på att Åkl och & fabulerar när dom påstår dom sökt då högst relevata frågor lyser med sin frånvaro.

UW är en skummis..
Det framstår ibland som att det är UW som riggat allting?

Edti: Vad jag förstår har nummer *9721 hittats Lenas telefon vilket föranleder att polisen undrar.
Kollegan vet inte vem han ringt som om det vore en tillfällighet att det var UWs fd?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-27 kl. 11:04.
Citera
2020-06-27, 10:18
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Akt 151 sid 136 (tror det börjar på sid 135) "förhöret" var den 2/10 2018

Polisen PW får berätta sin historia pga han känner de inblandade. Jag ser det inte som ett regelrätt förhör med "fråga/svar".

"P-pastorn" berättar han är hört från grannar, får ingen fråga om vilka det var eller när i tid han var där och jobbade (han hade dragit sig ur detta fall, var iaf inte ute och jobbade på fältet).
Jag misstänker att det kan vara HD som uttryckt sig så om LW och SD får hålla med "för den goda sakens skull".

Enligt JW hade han upptäckt LW i SD:s telefon när han hjälpte till att få över bilder till en skiva.
Detta, att han sett dessa bilder på LW avslöjade han inte för SD enl honom själv.

Vad står P< för "P-pastorn" är det pervers eller ngt annat, varför skriver du inte ut det rätta ordet som står i förhöret med PW,?
Citera
2020-06-27, 10:26
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

John svarar på telefonnummer *9721. Numret går till hans jobbtelefon. Han arbetar inom försvarsmakten. John tillfrågas om han ringt telefonnummer *9622 den 21 :a augusti? John tittar i samtalslistan och bekräftar att det stämmer. Samtalen är gjorda runt 18-tiden. Han har inte numret sparat i telefonen och vet inte vem det är han ringt. John informeras om att telefonnumret tillhör Lena Wesström.

John är kollega med Ulf och blev ombedd att spela in Lenas röstmeddelande som ett minne. John ringde därav numret, som han fick från Ulf, och spelade in meddelandet på datorn och skickade sedan filen till Ulf. Han har endast ringt numret den aktuella kvällen utifrån vad han minns. Ulf och John hade kontakt via Facebook då det gjordes. Först ringde John numret från tjänstetelefonen, det gick dock inte att spela in på det sättet. Han ringde därefter från en samtalsfunktion på datorn.

Det kan därav finnas ytterligare ett samtal som John ringt strax efter de andra samtalen. Han vet inte vilket nummer som visas vid användning av den funktionen. John kände inte Lena. Han har träffat henne vid något tillfälle då han varit hemma hos Ulf, men aldrig utöver det.
Uppläst och godkänt.

Visste UW att Lena skulle mördas då han vill spara Lenas röst som minne?
Vad är anledningen till att UW själv inte spelade in Lenas röst?

Kollegan framstår undvikande, ointresserad om varför han ombetts göra så underligt i hemlighet mot sin kollegas fd fru.
Han måste bäl stätts sig frågan varför?
UW jobbar vad jag förstått med säkerhetsklassad It säkerhet inom försvaret. Kan det bara så han utnyttjat försvarets teknik till röstigenkänning för att kontrollera LW (och SD)
Några fler frågor vore väl på sin plats. Detta är ett utmärkt ex, på att utredningen fabulerar om att söka brett.
1. Det var ju tre månader efter att hon dog som UW ville spara hennes röst som minne.
2. UW visste väl inte hur man gör och bad kollegan spela in, som faktiskt först misslyckades, men lyckades sen lösa det.
Citera
2020-06-27, 10:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast du och Honon6 har väl inte riktigt samma teori. Honan6 menar ju att SD skall ha haft datorn med sig hela kvällen (inkl. bakom bullerplanket). Det som gör Honan6:s teori värd att läsa är just att den tar hänsyn till 23.34-händelsen.

Man behöver inte vara IT-kunnig för att hänga med här. Problemet är väl att polisen och SD talar om olika slags "händelser". Polisen talar om synkroniseringar till eller från Google Drive (sådana som polisens egen dator uppvisade när man experimenterade och lät den stå på över natten). Sådana fanns det också flera av på SD:s dator, men "av okänd anledning ses dock ingen händelse alls för varken tidpunkten 20.29 eller 23.34.". Det betyder att det som sker på SD:s dator kl. 20.29 och 23.34 inte alls är sådana här synkroniseringar utan något annat. Sid 17, (sidnumrerad 12(43)):
https://www.docdroid.net/XfHswnZ/475-orebro-tr-b-2705-18-aktbil-475-pdf#page=17

Anledningen till att polisen inte lyckas framkalla en "23.34-händelse" är alltså att den typen av händelse (till skillnad från synkroniseringar) inte uppstår spontant i datorn, utan bara när en webbsida öppnas eller uppdateras. Om man gör experimentet utifrån hur SD menar att det skall ha gått till, dvs. öppnar locket på en dator som gått i viloläge med webbsidor framme, så får man alltså fram just en sådan här 23.34-händelse. MrBarnaby har testat och det stämmer.

Och då undrar man varför Mr Barneby inte lämnar in sina uppgifter till försvaret eller till åklagaren, eftersom detta är ett alibi enligt honom.

Jag kan då inte för mitt liv förstå då varför inte SD gör alt vad han kan för att rentvå sig.

Lämna över sitt password, det är vad han behöver göra!

Hur svårt kan det vara?
Citera
2020-06-27, 10:35
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Uppläst och godkänt.

Visste UW att Lena skulle mördas då han vill spara Lenas röst som minne?
Vad är anledningen till att UW själv inte spelade in Lenas röst?
Han måste bäl stätts sig frågan varför?
UW jobbar vad jag förstått med säkerhetsklassad It säkerhet inom försvaret. Kan det bara så han utnyttjat försvarets teknik till röstigenkänning för att kontrollera LW (och SD)
Några fler frågor vore väl på sin plats. Detta är ett utmärkt ex, på att utredningen fabulerar om att söka brett.

Ett mkt intressant inlägg som vanligt från dig, du gräver bra, varför skulle LW:s röst spelas in verkar mkt konstigt, mitt fetade, ändå ringdes LW:s tlfn upp av John som inte har nr sparat enligt John själv, UW ber John ringa upp LW:s tlfn, varför ringde inte UW själv upp LW:s tlfn, mkt konstigt beteende minst sagt.
Citera
2020-06-27, 10:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Har du missat SD:s "slutplädering" som han inte fick hålla och tog därför via brev till tingsrätten i stället?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Den kommer självklart till HR, om inte Åsa lägger ner innan dess.

(Om man ska vara riktigt petig så är det kursiverade ovan inte helt korrekt, rent tekniskt. Det korrekta är att webbsidan laddas via cacheminnet och det är det som ger 23.34-spåren i cachehistoriken. Värre är dock att IT-forensikern svamlade i sin okunskap och drog till med "Okänd kommunikation ...". I stället borde han alltså skrivit "webbsida laddas/uppdateras")

Nej, jag har läst hans brev.

Som jag sagt tidigare, borde du lämna in din egen upptäckt.
Den kan ju fria SD helt från misstankar!
Citera
2020-06-27, 10:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men kvinnor som börjar komma i klimakteriet kan få torra slemhinnor. En del får små sår utan att behöva ha sex, men givetvis kan det väl lättare bli sår vid sex. Det är ganska normalt alltså. En del tar östrogentillskott medan andra inte gör detpå grund av ökad risk för blodpropp. 45 år är kanske tidigt att börja komma i klimakteriet men det är ju individuellt, LW kanske började menstruera i tidig ålder också?

En annan förklaring kan ju vara att hon inte hade något emot att ha sex när hon menstruerade. Mensen var ju inget problem för henne, det hadehon ju specifikt nämnt för en väninna, att hon var glad att ha ganska problemfria menstruationer som inte hindrade henne i något, jämfört med de som då får kramp, mår illa eller liknande.

Så det är inte givet alls att det är så onormalt att blöda när man har sex. Vet man att man har mens springer man väl inte till läkare eller gyn för att det kommer lite blodnär man pippar? Likaså om man vet att man har torra slemhinnor på grund av klimakteriet eller annat (exvis sköldkörtelproblem)? Hon kanske hade glidmedel vanligtvis men inte med sig i skogen eller hos SD?

Jo, visst kanske Lena hade klimakteriebesvär.
Men barnmorskan, andra älskare, fynd i tvättkorgen, filten och Lenas trosor och trosskydd; allt talar för att det inte stämmer. Inga blodfynd har hittats i säng, eller på andra ställen i huset, varken i SDs eller Lenas. Det finns inget som talar för de ymniga blödningar som SD och HD har vittnat om.

Du glömmer väl inte att blödningarna var så rikliga att det såg ut som att det var litervis (vilket det naturligtvis inte var sa SD efteråt) i hela hans ansikte. Det kom även på hans krage.

Och i rätten drog han plötsligt tillbaka allt om det rikliga blödandet. Då hade det minskat så mycket att det knappt syntes, ofta inte alls. Kanske lite rött på pappret när man torkade av sig. Där kastade han HD under bussen. Hon fick sitta där ensam med sin berättelse, medan han själv läser FUP för att veta vad han ska säga i rätten.

Jag har väldigt svårt att tro att Lena inte skulle gå till en gynekolog för att utesluta allvarlig sjukdom. Hon borde minst ha berättat för barnmorskan och dessutom skulle barnmorskan med all sannolikhet kunna se att slemhinnorna var mycket torra och skriva ut något åt Lena. Om Lena hade berättat ör barnmorskan om sina besvär, skulle hon säkert ta cellprov och skicka Lena till en läkare.

Ingen har hört något om dessa besvär från Lena utom HD.

Lena pratade med sina vänner om allt och lite till. Det finns inga sådan berättelser.
Berättelsen om blödnngarna är en lögn.

Blödningarna har motbevisats i rätten på flera olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in