2020-06-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
1. Det var ju tre månader efter att hon dog som UW ville spara hennes röst som minne.
2. UW visste väl inte hur man gör och bad kollegan spela in, som faktiskt först misslyckades, men lyckades sen lösa det.
Tack för snabbt klargörande. Då slipper vi en trådsanning. Som du säger låter UWs fråga inte konstig.
Citera
2020-06-27, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och då undrar man varför Mr Barneby inte lämnar in sina uppgifter till försvaret eller till åklagaren, eftersom detta är ett alibi enligt honom.

Jag kan då inte för mitt liv förstå då varför inte SD gör alt vad han kan för att rentvå sig.

Lämna över sitt password, det är vad han behöver göra!

Hur svårt kan det vara?
Precis. Nu sitter han inte häktad och behöver inte längre oroa sig för att häktningsperoiden skulle bli längre av att utredningen får mer data. Men han ser nog fortfarande behov av att "tänka på sig själv", speciellt efter att det kommit fram att varken hans dator eller mobil kopplade upp sig på hemmanätverket förrens halv tre på mordnatten. Nu kanske ha manipulerat med data så att det inte längre är meningsfullt att ge ngn tillgång till tidslinje. Men han kan vara rädd att ngn kan återskapa data förstås.
Citera
2020-06-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
@Fleudhesten
Jag ställde dig nyss frågan om det inte är jobbigt att hålla på med att 'white washa' LW postumt.

Nu ser du hur illa det kan gå.
Eller vill du hävda att skribenten Gloriouslife far med osanning?

Titta hur du inledde din replik till mig. Du skriver: "Där ljuger du friskt"
Nu vill jag att tråden skall få veta vem som ljuger.
Bifoga gärna en ursäkt.
Någon ursäkt blir det inte då Glorius inte har koll på läget.
Lena hade varit på geocashing-resa med sina vänner och bytt vecka med UW, vilket de ibland brukade göra.
Då de kom hem sent så fick vännerna sova över.
Så ja, det var pappavecka och ja Glorius far med osanning.
Skäm inte ut er mer än ni redan gjort
Citera
2020-06-27, 11:36
Medlem
Det blir ju faktiskt ganska intressant om det visar sig att det inte är SD.. är det ens möjligt ?
Finns det egentligen några andra tänkbara gärningsmän än just SD.
Som har blod och sperma på sig så nära inpå mordet och storstädar med ett 5< antal medhjälpare.
Där det förekommer falskhet och otrohet till det yttersta.
Citera
2020-06-27, 11:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej, tyvärr vet jag inte vems Teslan eller
cityjeepen var. Jag har också funderat på
vem/vilka som kan ha haft dem. Någon av LWs
vänner borde väl veta vems de var?
Har för mig det var någon av LWs vänner som tråkat på henne och pratat varvid LW uttryckt att hon måste gå och då gick till bilen där en man hon inte kände igen körde den.

Du hade rätt om Kinaresan KJ gjorde, de från Örebro var BP och LH som var med. Jag blandade ihop det i minnet med KJ berättade om LWs relation med JS i stycket mellan kommentarer om Kinaresan.
KJ ska ju varit i Kina så lär väl inte varit själv på plats när LW mördades dock hursomhelst.

Beträffande JS är jag lite osäker på vad jag ska tro om honom. En del vittnen menar han har fasligt temperament medan exempelvis KJ som säger sig träffat honom många gånger menar att han inte sett några sådana sidor.
Man får nog tänka att vittnen överlag har något mått av överdrift, eller övertydlighet, i varierande grad om hur de uppfattar andra, vare sig det är positivt eller negativa intryck de haft av någon. Inte att de nödvändigt aktivt ljuger nota bene, exempelvis om LW kommenterar om att JS är rasistisk så kan det ju bero på att hon själv har en känslighet där hon reagerar på om någon säger att de retar sig på att många i Asien är "för artiga" och vill vara till lags även om de inte de facto kan ("Yes we have no bananas") vilket snarare är en skev uppförandekod i någon kulturellt betingad egenhet någon stört sig på. Det är ju inte ovanligt att det uppfattas som obehagligt om någon är artig på gränsen till att bli undergiven.
Citera
2020-06-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vad står P< för "P-pastorn" är det pervers eller ngt annat, varför skriver du inte ut det rätta ordet som står i förhöret med PW,?

Porrpastorn. HD hade väl råkat få syn på en bild LW skickat till SD där hon iklädd enbart trosor poserademed handen i trosorna. Kanske PW också råkat se den bilden eller liknande om han skulle hjälpa SD med någon inställning i datorn eller telefon?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-27 kl. 11:41.
Citera
2020-06-27, 11:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
JH var i Västerås och träffade där MgL.
MgL kan ha berättat om LW och SD för
honom och hur hon utnyttjat och lekt med
MgL under flera års tid. Han kan ha varnat JH.
JH kan ha åkt till LW och ställt henne mot
väggen

Att han sedan skriver vackra texter på hennes
cacher om hur mycket han saknar henne är väl
vad en smart GM skulle göra?

LW skrev till en vännina att JH hade ett fult
glest getskägg. Det kanske hon sa direkt till
honom också om han retade upp henne.

JH chattar med RN o LW (Norgechatten) och gör inlägg den 14/5 kl 23.28, 23.29, 23.30 och 23.38
Det verkar - för mej - uteslutet att han samtidigt håller på och slår ihjäl LW bakom planket. Han har dessutom koll på datum, och det verkar otänkbart. Så honom kan man (nog) utesluta som GM.
Citera
2020-06-27, 11:42
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Häromdagen hade SD fortfarande denna bild i sitt geocache-galleri:

Bilden verkar numera vara borttagen. (Den låg tidigare i datumspannet 25-28 september 2018).

Vem vet, kanske har tråddiskussionerna om HD's sjukfrånvaro vs. geocachande bidragit till borttagandet

Har du kvar den borttagna bilden som du lade ut den 7 okt -18? Den går tyvärr inte att se längre.

Jag ser i tråden att du den dagen påtalar fler korrigeringar som SD:s gjorde på sitt GC-konto.

Datumet är intressant eftersom någon loggar in på LW:s konto (Google, one.com eller GC-kontot?)
Citera
2020-06-27, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
JH chattar med RN o LW (Norgechatten) och gör inlägg den 14/5 kl 23.28, 23.29, 23.30 och 23.38
Det verkar - för mej - uteslutet att han samtidigt håller på och slår ihjäl LW bakom planket. Han har dessutom koll på datum, och det verkar otänkbart. Så honom kan man (nog) utesluta som GM.

Vid den tiden var förvisso kanske LW precis ihjälslagen? Var inte hennes sista inlägg kring 23.17? Teoretiskt kan väl JH tagit en vända till Örebro och lämnat luren hos MgL som gör inläggen? Tar väl knappt en timme, motorvägen med gles nattrafik? JH kanske ville se om hon träffade SD trots att han kanske uppfattat dem som ett par som skulle till Norge tillsammans om MgL berättat om att relationen med SD pågick samtidigt när han var tillsammans med LW?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-27 kl. 11:55.
Citera
2020-06-27, 11:53
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vid den tiden var förvisso kanske LW precis ihjälslagen? Var inte hennes sista inlägg kring 23.17? Teoretiskt kan väl JH tagit en vända till Örebro och lämnat luren hos MgL som gör inläggen? Tar väl knappt en timme, motorvägen med gles nattrafik?

Men varför tror du han skulle göra något sådant ?

Han var ju otroligt förtjust i LW så det verkar ju helt fel att han skulle vilja göra henne illa .

De var ju på väg att resa iväg till Norge med enbart glada ord och tankar....

//
I så fall tror jag mer på han som också skulle med till Norge som verkligen ogillade LW och ansåg att hon inte skulle med eftersom han skulle ogilla det ....han var visst verkligen irriterad på att hon skulle med ...

Tror han bodde i samma bostadsområde som LW till och med ...

(enbart spekulation)

Det är så hemskt att en mördare bortser ifrån ett barn födelsedag och dödar någon mitt i den glädjen.

det är läskigt att jag och många andra härinne, börjat skriva som att ALLT och ALLA verkar gå i mördartankar !!??

Det är ju en väldigt liten del utav vår befolkning som VERKLIGEN går i sådana tankar ,antar knappt en 0000.01 % -uell del kan jag tro ...
Senast redigerad av landbandy 2020-06-27 kl. 12:13.
Citera
2020-06-27, 11:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vid den tiden var förvisso kanske LW precis ihjälslagen? Var inte hennes sista inlägg kring 23.17?
LW gör sista inlägget 23.21 och lämnar bostaden 23.23.43, ca-tid
Hon kommer fram till planket ca 23.25-ish och skrik hörs från ca 23.28 (enl skrikvittnet) och fram till ca 23.30 (EL väcks och tittar på mobilen, även hon hör ett par skrik efter att hon väckts, säg till ca 23.32-23.33-ish. När hon och hennes sambo lämnar bostaden nån minut senare, så har skriken upphört sen kanske nån minut.)
Jag tror att den som slår ihjäl LW behöver allt fokus på det nångång mellan mellan ca 23.26/23.27/23.28---23.30/23.32/23.33

(Knepigt att skriva minuter så att det inte ska bli alltför rörigt...)
Citera
2020-06-27, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
1. Det var ju tre månader efter att hon dog som UW ville spara hennes röst som minne.
2. UW visste väl inte hur man gör och bad kollegan spela in, som faktiskt först misslyckades, men lyckades sen lösa det.
Precis så, och UW har ett rätt vattentätt alibi då han installerat övervakningskamera i hemmet. Kameran har fångat upp både UW och två av barnen då de gått upp på övervåningen och lagt sig. Sedan även på morgonen då de klev upp.
Helt otroligt hur dålig koll vissa i tråden har, de har väl varit upptagna med att rota upp allt om LW’s trosor i fup och inte värst mycket annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in