Jag lutar också åt detta men får inte riktigt in varför LP skonades efter att ha skadeskjutits av ett proffs.
Alternativ generellt :
1) kulan ej avsedd för henne samt att hon som vittne ej var ett problem. (missar då OP med en kula. Ej proffs)
2) kulan ej avsedd för henne samt att mördaren visste/såg att LP inte såg GM ansikte
3) kulan ej avsedd för henne och GM bryr sig inte om han blir identifierad av LP. (Den risktagande GM, eller en GM som kan gömma sig och har en exit plan.)
4) kulan avsedd för LP, men missar och GM fullföljer inte. (ej proffsigt)
5) kulan avsedd för LP men missar och GM inser inte detta. (ej proffsigt)
6) kulan är ett vådaskott. (ej proffsigt)
Fler alternativ?
Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Det finns flera vittnen som vittnar om att mördaren direkt efter skottlossningen hölstrade vapnet. Utan att se ett hölster. Men det försvann snabbt ur synhåll.
Det finns flera vittnen som vittnar om att gärningsmannen först tog fram vapnet när det behövdes. Han sprang inte omkring med vapnet synligt före mordet.
Enligt mig tyder det på att gärningsmannen utförde dådet enligt ett intränat mönster. Passiv, aktiv, passiv, vapnet stoppades snabbt undan. Kort kontemplation före avvikandet i 34 år. Enligt mig kan det sammanfattas med kompetent för uppgiften. Där SE i sammanhanget måste ses som helt utesluten. Mördaren var av en helt annan kaliber.