2020-06-27, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
De fiskerne ble ikke sett ved fiskeplassen etter 31. oktober av noen av de to vitnene.

Vitne nr 1: mener det var i september og/eller oktober at han observerte fiskerne. To ganger før forsvinningen så han disse mennene: På en brygge ved Langvannet – bare 100 meter i luftlinje fra Hagens hus.

Fuglefotografen: Han ser av datomerkingen på kameraet sitt at han tok bilder den 29. oktober mellom klokken 10.30 og 12.00 – to dager før forsvinningen. Han mener at det er høyst sannsynlig at det var denne dagen han så de tre fiskerne. Fuglefotografen mener at han verken har sett bilen eller fiskerne etter 31. oktober – dagen da Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Fuglefotograf forteller at han så en bil med østeuropeiske registreringsskilt parkert her både den 29. oktober og en annen dag i høst.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Ja, de har sikkert sovet utenfor Lørenskog, for å unngå å bli gjenkjent flere steder i lørenskog.

Hei vår venn
Vet du om han ble avhørt? Jeg lurer på hva politiet har funnet nå jeg. Vet noen hvem som tente bål på hytta til AEH på Biri? Mener de nevnte det i den TV-reportasjen på Dagsrevyen.
Citera
2020-06-27, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er enig med deg. Jeg vet ikke om politiet kan overtales til å gå ut med etterlysning av fiskerne.
Du har rett i at vi ville sett det i media dersom TH hadde en privatetterforsker som etterlyste fiskerne m.m.

Kanskje noen har lyst til å skrive til TV2 og spørre om de har lyst til å engasjere seg med å etterlyse fiskerne og etterlyse vitner som kan ha sett de og som kan ha fotografert de og/eller som kanskje vet hvem de er og som eventuelt kan ha leid ut leilighet til de?

Jeg synes at TH kunne ha ansatt en privatetterforsker til å jobbe med å finne fiskerne og etterlysning av de + å finne den røde BMW-bilen m.m., hvis ikke politiet snart etterforsker disse sporene grundig.

Jeg kan heller ikke huske å ha sett en detaljert etterlysning av Futurummennene, rettet mot publikum. Jeg har kun sett at politiet oppfordret futurummennene til å melde seg selv som vitner og at politiet ønsket tips fra publikum om futurummennene.

Jeg mener at en detaljert etterlysning rettet mot publikum burde inneholde detaljer som ca høyde (som en mann i en av artiklene regnet seg frem til) og kroppsfasong og andre detaljer ved futurummennene.
(De detaljene som jeg fant om futurummennene var i forskjellige artikler, og jeg synes at det all den informasjonen om de mennene burde vært samlet i en etterlysningsartikkel). Men det er mulig at jeg husker feil fra de tidligste artiklene om futurummennene.

Ja, TH må jo skaffe seg en privatetterforsker hvis han er uskyldig mener jeg. Rart han ikke har gjort det alt.
Citera
2020-06-27, 09:32
Medlem
Har denne vært postet her tidligere?

https://www.rb.no/her-har-politiet-gravd-hull-i-bakken-ved-hagen-hytta/s/5-43-1332484

Fra artikkelen:

«Politiet søkte med hund, men har også brukt graveredskaper i jorda rundt hytta. Ved 15-tiden tirsdag tok politiet to bæreposer inn i en av sine kjøretøy. Flere krimteknikere på stedet skal ha deltatt i arbeidet med å grave opp jord rett på utsiden av et gjerde som går rundt hyttetomta.

Politiet har gravd tydelig hull på utsiden av gjerdet på baksiden av hytta, hvor det grenser til spredt skog og ulendt terreng.

Det er også tegn til at det har vært annen aktivitet i området rundt Hagen-hytta, da det ligger en brukt bålplass like på utsiden av gjerdet til hytta, i det samme området som det er tegn på graving.»
Citera
2020-06-27, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, bare skuespill alt sammen. Først sa hun at bilene måtte bråbremse for å unngå kollisjon, og at hun blir stående å se rett inn bakvinduet. Men når man ser på reportasjen og kartet, så er jo ikke krysset der i det hele tatt, det er 30 meter lengre bak
Men bilen stopper altså her som Irene står, rett utenfor Ås tanklinikk (Brekkeveien 7c) og treningssenteret Bare Trening A/S.
Akkurat her er det bilen har stått når den var ved siden av Irene, hvis man trykker på kart-linken under.

https://www.google.no/maps/@59.6627434,10.7939783,3a,75y,219.18h,84.46t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTO7dJxksA8n2yKDa_-0kBA!2e0!7i16384!8i8192

Bare skuespill fra TV2 igjen, akkurat som når de hadde reportasje om Wiborg-saken, og prøvde å få folk til å tro at Wiborg hadde begått selvmord.
Undrer på hvem som har fått TV2 til å lage dette, er det Holden mon tro? Barna?

Men de står jo ikke der bilen stoppet den dagen. De prater om hva som skjedde mens de går langs veien, passerer krysset det faktisk skjedde, og så stopper jo bare et tilfeldig sted langs Brekkeveien for å vise hvor langt unna bilen vitnet var den dagen.
Citera
2020-06-27, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Noen som vet om TH har bakgrunn fra Jehovas vitner?
Skulle søke i Google på Hagen vitner og da dukket Hagen Jehovas vitner opp som forslag.

Du får ringe de da se. Det har jeg gjort for mange år siden i forbindelse med et skoleprosjekt. De er verdens hyggeligste mennesker
Citera
2020-06-27, 09:46
Medlem
Hade jag varit handfängslad så hade jag lyft upp händerna mot vittnet jag fick ögonkontakt med.
Citera
2020-06-27, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg hevder teorien jeg har skrevet henger logisk sammen. Den passer med all informasjon om saken.

Teori ble postet på forumet - dato 24.06, kl 12.46. (den er fordelt på to poster)

Hvis man mener den er uriktig, så burde man vise til en annen teori og argumentere med hvorfor denne teorien stemmer bedre med tanke på all informasjon man har om saken. Også med tanke på det siste som har skjedd. Den må også passe med klokkeslett på tidslinje.

Er det noen som tar utfordringen?

Jeg oppfordrer alle som har lyst til å gjøre det

At barna hadde lyst på litt forskudd på arv og planla et rigg mot sin egen far slik at moren skulle komme seg vekk og de aldri skulle treffes igjen? At de 3 barna har samvittighet til dette, deriblant en prestedatter? At deres egne barn skal få treffe AEH uten å sladre til andre i lengden? At deres partnere går med på dette? At de har kontaktet Futurum-mennene som står for rigget? Hvor gammel er du? Er du helt frisk? Går du på noe? Hvem av oss er det viktig å overbevise? Du hopper over fakta, og det skal man ikke gjøre. Har ikke sett hele teorien din tror jeg, men det er nok ikke vanskelig å forstå at du må et særegent syn på ting.
Citera
2020-06-27, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Da må du se bort fra telefonen med lønningsansatt 08:45-08:56 og det er problematisk.

Hvor står det at lønningsansatt er henne og ikke VE som allerede er avslørt for falsk forklaring?

Hvorfor gratulerer AEH hvert eneste år VE med hans bursdager på Facebook utenom 2018?
Hvorfor er VE tilbake i selskapet til TH akkurat dette året?
Hvorfor tas AEH ut av all offentlig dokumentasjon som har med eierskap til TH sine selskaper dette året og VE tas inn?
Kan det ha vært VE som fikk bilen ripet opp i og med at han nå også har fjernet det meste av tilgjengelig informasjon på Facebook?

I de 2-3 første ukene omtalte VG at 09.14 samtalen var mellom AEH og TH, og hvis dette faktisk stemmer er det plausibelt at hun ble drept på natta. Hvis VE har ringt med AEH sin telefon i fra Sloraveien til TH på Futurum så faller brikkene på plass. Politiet har ikke avkreftet/bekreftet at denne samtalen var mellom navngitte personer som jeg har sett. (VILLEDNING OG ALIBI)

Mulig foreløpige konklusjon: VE sin billett inn til TH sitt imperium for å lede dette videre som den eneste mulige kandidat var å bistå TH med opprydding og gi TH alibi og her ser jeg 2 alternativer i hans mulige involvering. AEH hadde etter mange advarsler og trusler mot TH gjort alvor om skilsmisse hvis han rørte henne en gang til. Hun var edru og han var full og kvalte henne. Ikke i affekt, men den perfekte stormen blåste opp og traff Sloraveien. TH Har ikke 2 milliarder på konto, men visste at AEH nå med hjelp av advokater skulle forsyne seg godt av hans formue. Ergo måtte han ha solgt sitt eierskap betydelig ned for å løse ut AEH etter en rettssak. Vi snakker hundrevis av millioner. (HYPOTESE OM MOTIVET)

1. VE bidro IKKE med fjerning av lik etter nattens drap, men kun leide en bil og lagde ett alibi for TH samt bidro til å styrke teorien om kidnapping. TH selv fjernet liket ila nattens mulm og mørke på en rasteplass mellom Nord-Odal og Hamar. Ingen bommer og rasteplassene er laget slik at disse går inn i skogen og ikke kan sees i fra veien.(Statens Vegvesen har vegovervåkning på deler av denne strekningen) Dette er garantert en strekning TH kjenner godt til på alle sine turer til Kvitfjell uten bomstasjoner. Hun ble hverken dyppet i syre eller annet, men kun kastet i grøfta i skogen. Naken og uten smykker og ringer for å lage ett styrket scenario om kidnapping.

2. VE bidro med fjerning av liket. Han kjørte bilen inn i garasjen i Sloraveien og brukte døren som er innendørs i garasjen for å slepe AEH ut og inn i bilen, og kunne derfor jobbe uforstyrret. Hvor han kort tid senere brukte leiebilen for å frakte henne vekk etter at samtalene i fra AEH sin telefon til TH ble var gjennomført. Nøkkelen som nå er borte, men lå i garasjen tok VE med seg slik at ingen andre kunne komme seg inn i boligen via garasjen.

Brev, strips osv(staging) ble ikke lagt frem eller gjennomført før TH kom hjem da dette ville vært en enorm risiko for at andre familiemedlemmer kunne ha oppdaget dette. Grunnen til at TH ikke hørte AEH sin telefon kan være at han befant seg i garasjen for rigging av kidnapping scenario eller utendørs for å sette opp stigen. Dette kunne han gjøre uforstyrret da nærmeste nabo var bortreist.

Trussel og kidnappingsbrevet ble laget av VE og TH etter at de 2 hadde vært deltagere i flere møter med RU. RU har hjulpet TH med opprettelse av elektroniske lommebøker og kontoer, men aldri visst at dette var for å drepe AEH. Derfor har han også trodd at nå hadde han funnet en Hval og skulle endelig tjene millioner på kryptovaluta. Han kan umulig være så naiv at han deler dette på diverse forum hvis han visste at betalingen for dette var å medvirke til AEH sin død. (RU var en nyttig idiot)

Det var også VE sin Volkswagen e-Golf som kjørte TH til avhøret hos Kripos på Bryn. Hvorfor kjørte ikke andre han dit? Hvorfor ikke barna hans eller andre ansatte på Futurum? Hvorfor kjørte han ikke selv? Han ble kjørt dit av hans medhjelper i drapet på hans kone. I min teori er dette V*egard E*bbestad.

Det er kun de 2 som gjerningsmenn som har noe å tjene på dette forferdelige drapet på en mor og bestemor som har blitt kuet og mishandlet i hele sitt liv med TH.
Citera
2020-06-27, 10:02
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Er lønningsansvarlige blant de personene som oppholdt seg på arbeidsplassen tro.

Og fortsatt mener politiet at 09:14-samtalen er "siste sikre livstegn".

Blir jo interessant å se hva som kommer ut av avhørene når politiet har gått "hardt til verks".
I det sekundet politiet åpent går bort fra at 09:14 er siste livstegn, må sønnen siktes for medvirkning til drap. Derfor tror jeg det sitter ekstremt langt inne å rokke ved dette tidspunktet, selv om de internt ikke kan være skråsikre på det.
Citera
2020-06-27, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Opprinnelig postet av Kornblomst 28 01 2019.

Jeg tenker det samme ettersom den ene datteren som hadde kjennskap til dette miljøet på den tiden er nevnt i trusselbrevet. Noen som vet navn på disse kidnapperne?
Citera
2020-06-27, 10:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, bare skuespill alt sammen. Først sa hun at bilene måtte bråbremse for å unngå kollisjon, og at hun blir stående å se rett inn bakvinduet. Men når man ser på reportasjen og kartet, så er jo ikke krysset der i det hele tatt, det er 30 meter lengre bak
Men bilen stopper altså her som Irene står, rett utenfor Ås tanklinikk (Brekkeveien 7c) og treningssenteret Bare Trening A/S.
Akkurat her er det bilen har stått når den var ved siden av Irene, hvis man trykker på kart-linken under.

https://www.google.no/maps/@59.6627434,10.7939783,3a,75y,219.18h,84.46t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTO7dJxksA8n2yKDa_-0kBA!2e0!7i16384!8i8192

Bare skuespill fra TV2 igjen, akkurat som når de hadde reportasje om Wiborg-saken, og prøvde å få folk til å tro at Wiborg hadde begått selvmord.
Undrer på hvem som har fått TV2 til å lage dette, er det Holden mon tro? Barna?

Det er merkelig at dette vitnet vil stå fram med navn og bilde med at hun har sett de potensielle kidnapperne. Da utsetter hun seg for fare i og med at hun kan identifisere dem i en eventuell rettsak. Sagt på en annen måte, var det virkelig nødvendig å stå fram på den måten i media hvis det ikke handlet om å overbevise TV- seerne. Litt rart er det.
Citera
2020-06-27, 10:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Hvor står det at lønningsansatt er henne og ikke VE som allerede er avslørt for falsk forklaring?

Hvorfor gratulerer AEH hvert eneste år VE med hans bursdager på Facebook utenom 2018?
Hvorfor er VE tilbake i selskapet til TH akkurat dette året?
Hvorfor tas AEH ut av all offentlig dokumentasjon som har med eierskap til TH sine selskaper dette året og VE tas inn?
Kan det ha vært VE som fikk bilen ripet opp i og med at han nå også har fjernet det meste av tilgjengelig informasjon på Facebook?

I de 2-3 første ukene omtalte VG at 09.14 samtalen var mellom AEH og TH, og hvis dette faktisk stemmer er det plausibelt at hun ble drept på natta. Hvis VE har ringt med AEH sin telefon i fra Sloraveien til TH på Futurum så faller brikkene på plass. Politiet har ikke avkreftet/bekreftet at denne samtalen var mellom navngitte personer som jeg har sett. (VILLEDNING OG ALIBI)

Mulig foreløpige konklusjon: VE sin billett inn til TH sitt imperium for å lede dette videre som den eneste mulige kandidat var å bistå TH med opprydding og gi TH alibi og her ser jeg 2 alternativer i hans mulige involvering. AEH hadde etter mange advarsler og trusler mot TH gjort alvor om skilsmisse hvis han rørte henne en gang til. Hun var edru og han var full og kvalte henne. Ikke i affekt, men den perfekte stormen blåste opp og traff Sloraveien. TH Har ikke 2 milliarder på konto, men visste at AEH nå med hjelp av advokater skulle forsyne seg godt av hans formue. Ergo måtte han ha solgt sitt eierskap betydelig ned for å løse ut AEH etter en rettssak. Vi snakker hundrevis av millioner. (HYPOTESE OM MOTIVET)

1. VE bidro IKKE med fjerning av lik etter nattens drap, men kun leide en bil og lagde ett alibi for TH samt bidro til å styrke teorien om kidnapping. TH selv fjernet liket ila nattens mulm og mørke på en rasteplass mellom Nord-Odal og Hamar. Ingen bommer og rasteplassene er laget slik at disse går inn i skogen og ikke kan sees i fra veien.(Statens Vegvesen har vegovervåkning på deler av denne strekningen) Dette er garantert en strekning TH kjenner godt til på alle sine turer til Kvitfjell uten bomstasjoner. Hun ble hverken dyppet i syre eller annet, men kun kastet i grøfta i skogen. Naken og uten smykker og ringer for å lage ett styrket scenario om kidnapping.

2. VE bidro med fjerning av liket. Han kjørte bilen inn i garasjen i Sloraveien og brukte døren som er innendørs i garasjen for å slepe AEH ut og inn i bilen, og kunne derfor jobbe uforstyrret. Hvor han kort tid senere brukte leiebilen for å frakte henne vekk etter at samtalene i fra AEH sin telefon til TH ble var gjennomført. Nøkkelen som nå er borte, men lå i garasjen tok VE med seg slik at ingen andre kunne komme seg inn i boligen via garasjen.

Brev, strips osv(staging) ble ikke lagt frem eller gjennomført før TH kom hjem da dette ville vært en enorm risiko for at andre familiemedlemmer kunne ha oppdaget dette. Grunnen til at TH ikke hørte AEH sin telefon kan være at han befant seg i garasjen for rigging av kidnapping scenario eller utendørs for å sette opp stigen. Dette kunne han gjøre uforstyrret da nærmeste nabo var bortreist.

Trussel og kidnappingsbrevet ble laget av VE og TH etter at de 2 hadde vært deltagere i flere møter med RU. RU har hjulpet TH med opprettelse av elektroniske lommebøker og kontoer, men aldri visst at dette var for å drepe AEH. Derfor har han også trodd at nå hadde han funnet en Hval og skulle endelig tjene millioner på kryptovaluta. Han kan umulig være så naiv at han deler dette på diverse forum hvis han visste at betalingen for dette var å medvirke til AEH sin død. (RU var en nyttig idiot)

Det var også VE sin Volkswagen e-Golf som kjørte TH til avhøret hos Kripos på Bryn. Hvorfor kjørte ikke andre han dit? Hvorfor ikke barna hans eller andre ansatte på Futurum? Hvorfor kjørte han ikke selv? Han ble kjørt dit av hans medhjelper i drapet på hans kone. I min teori er dette V*egard E*bbestad.

Det er kun de 2 som gjerningsmenn som har noe å tjene på dette forferdelige drapet på en mor og bestemor som har blitt kuet og mishandlet i hele sitt liv med TH.
Ingen dum teori hvis man kan se bort fra 08:45-0856 samtalen til lønn(venninne av AE), 09:06 telefon til datter og sms 09:10 til samme, og 09:14 telefon til sønnen.

Ellers virker teorien god...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in