2020-06-26, 09:06
Medlem
Jeg klarer ikke helt riste av meg følelsen av at dusøren på 10 mill ble satt opp fordi GM ønsker AEH skal bli funnet. Jeg har også en magefølelse av at dette henger sammen med vitne 2 angående den rød BMW'en. GM er lei, og forsøker nye triks for å få avsluttet denne "hodepinen" for seg selv. Jeg tror de finner henne snart.
Citera
2020-06-26, 09:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmalig
Opplever mye spennende dette vitnet i ås

Kan det vara en hallucination, tror du?
Citera
2020-06-26, 09:43
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Teorien din har mange sprekker, og en gedigen en er mangel på livsbevis, i tillegg til oppfølging fra «kidnapperne».

Teorien er død og begravet, og av respekt for AE synes jeg du kan la være å rette skytset mot henne.
Feil, juli 2019 sendte "kidnappere" kryptert e-post med blant annet helseopplysninger på AEH. Rett etterpå betalte TH 1,3 Mill EUR.

Fikk denne trusselen – så betalte Tom Hagen millioner

https://www.vg.no/i/0n74aB

Mente du det var flere sprekker i teorien?

Hvis en teori må stoppes av respekt for noen, så må alle teorier stoppes av respekt for dem man omtaler.
Citera
2020-06-26, 09:49
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Feil, juli 2019 sendte "kidnappere" kryptert e-post med blant annet helseopplysninger på AEH. Rett etterpå betalte TH 1,3 Mill EUR.

Fikk denne trusselen – så betalte Tom Hagen millioner

https://www.vg.no/i/0n74aB

Mente du det var flere sprekker i teorien?

Hvis en teori må stoppes av respekt for noen, så må alle teorier stoppes av respekt for dem man omtaler.
Den eneste grunnen som er mulig å tenke seg for å ikke gi livsbevis, er at offeret er død.

Hadde det vært en fingert kidnapping med AE i live, ville livsbevis og senere fingert død vært en selvfølge, særlig med et så nøye planlagt plott.

Men jeg gjentar, mye av teorien 31.10.18 passer med min bortsett fra at hun i min er drept.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-26 kl. 09:51.
Citera
2020-06-26, 10:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg tenker grunnen til at de kjørte hun ut av Norge på denne måten hadde to hensikter.

Identiteten til sjåfør måtte skjules. Mer risikabelt å kjøre henne hvis sjåfør kunne bli gjenkjent og knyttet til saken

Så hvis sjåfører uansett måtte bruke hette/maske, da spilte de skuespillet helt ut.
Hvis de fikk noen viteobservasjoner ville det gi TH full tro på at dette var en ekte kidnapping - enklere å få han til å betale løsepenger.

To sjåfører tyder på at de skal kjøre langt
Du tror inte att det hade varit bättre att gömma henne så hon inte syntes och köra utan masker? Varför skulle inte TH tro att det var en kidnappning när frun var borta och kidnapparna lagt ett utpessningsbrev där?
Citera
2020-06-26, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nå når jeg så videoen igjen, synes jeg at begge mennene har hvite hender eller hvite hansker. Du har rett i at hvitt er iøyenfallende og kanskje ikke det beste valget for en GM.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg

Artikkelen er fra 15. januar 2019 og det står at Brøske fortalte at de har fått tips om de to konkrete personene.

Utredarna har redan arbetat en del med dessa händelser och tips. Men det har gått en tid sedan dess. De aktuella personerna har säkert pratat med folk eller kompisar som kanske läcker. Etc.

Nu gäller det att jämföra och att koppla ihop de tre episoderna: 1. De två / tre fiskarna på en brygga vid Langvannet. sjön där Hagens bor, 2. De två Futurum-männen, Luemannen och Telefonmannen 3. Männen i den röda BMW:n. Damen i baksätet.
Senast redigerad av Moschata 2020-06-26 kl. 10:26.
Citera
2020-06-26, 10:31
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg mener absolutt ikke selv at barna skulle hjelpe henne, men det er du som har teori om at barna skulle hjelpe AE. I så måte ville det være mer naturlig å støtte henne ifht skilsmisse. Backe henne litt. Men tviler på at de i det hele tatt visste noe om en eventuell skilsmisse. Aldri hørt om noen 70 åringer som flykter på den måten som du sier. Hun ønsket da vel å se sine barnebarn vokse opp og være nær de hun var glad i. Så jeg har ingen tro på en slik teori at hun skulle smøre sin egen avføring og lage slepespor osv (hvis det er avføring/urin som noe slepespor). En god fantasi til en film er det ihvertfall.

Jeg tror det er drap som har skjedd, slik politi også mener.

Det snakkes ofte om "barna" som en egen enhet. Det mener jeg gir et feil bilde. Det er ikke barn. Det er tre helt enkeltstående godt voksne individ, som har helt egne liv på hver sin kant. Hun eldste er vel ca 50. Det er ingen som helst grunn til å tenke at alle disse har fryktelig mye kontakt med hverandre heller. De har advokat som uttaler seg på deres vegne.

Det kan godt hende at helt fra starten at politi har slitt med å få gode avhør med en/flere av dem. Det gjør ikke saken lettere for politi isåfall.
Det er helt greit det du skriver, men har sett nøye på de fleste teorier. Andre teorier har mye som ikke stemmer

Hvis det eneste man finner mot denne teorien er at man tror ikke barna ville tenkt slik og at man tror ikke AEH ville gjøre det, så mener jeg teorien er sterk.
Alt av informasjon om saken kan forklares med denne, også at det er to vitneobservasjoner av den røde bilen Politiet vil avhøre det ene vitnet.

Seperasjonspapirer signert kun AEH fra noen år tilbake tyder på at hun ville ut av ekteskapet, men noe stoppet det

Hvis de utførte denne planen kunne de kjempe sammen med sin far mot de slemme "kidnapperne" og politiet.
De ville fange TH i en felle slik at han skulle utbetale dem 10 Mill EUR. Samtidig hjelpe sin mor ut av et fælt ekteskap
Citera
2020-06-26, 10:39
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
En eller to gjerningspersoner i Sloraveien?

Sprox-skoene er sentrale i saken. Politi har kommunisert at disse er brukt av GM. Fotavtrykk av Sprox skal etter hva jeg mener har blitt sagt, være de eneste ukjente fotavtrykk i huset.
Jeg synes det vitner om èn gjerningsmann for handlingen i huset.
Så finnes det teorier om skotrekk osv, og sokker som ble brukt i Orderudsaken.

Men..

Det er også kommunisert om slepespor. Jeg mener det også er med på å indikere èn gjerningsmann i huset. Dersom det er to vil det være mer naturlig å bære/løfte mener jeg.
Politi har også sagt at fotavtrykk fra Sprox ble avsatt "på en slik måte" at de er spesielt interessante og knyttes til handlingen. Det kan for eks godt tenkes at de er satt med korte mellomrom, som det blir hvis en person for eks sleper, eller prøver bære noen mens man rygger bakover osv.
Og avtrykkene, som ble funnet i spesielt ett rom i boligen, blir ansett som svært sentrale av politiet. Vi vet mer nå om at badet/entreen er sentrale rom i saken.

Spørsmålet er kanskje om det eventuelt satt en person i en ventende bil utenfor. Jeg mener det er litt risikofylt isåfall med tanke på den parkeringen foran huset der. Det er naturlig det ble rygget inn mot inngangsdøren. Og hvis det da skulle sitte en person ganske lenge i forsetet der da, så kunne denne være utsatt for å bli sett dersom en nabo/elektriker plutselig kom inn retning døren. Sånt måtte det tas høyde for tenker jeg. Inne i huset er man mer sikker, bak løst dør. Hadde det i verste fall kommet noen og ringte på, ville man vært nødt til å vente til vedkommende gikk igjen.
Det er ingen tvil om at den som står bak dette har tatt risiko. Det kommer man ikke bort ifra.

Så jeg mener det er mest sannsynlig med èn gjerningsperson i Sloraveien den dagen. Men at man naturligvis ikke kan utelukke fler selv om det kanskje ikke er spor etter fler. Basert på den info vi har fått. Kom gjerne med synspunkt:-)
Jag känner bara att mordet måste skett på natten. Allt på dagen är staging. Även backande bil. Men det går inte ihop om de som pratat med AEH talar sanning. Man blir jäkligt nyfiken på hur allt hänger ihop.
Citera
2020-06-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
https://www.gd.no/politiet-er-interessert-i-kvitfjell-konfliktene/s/5-18-1143070
Brugerbetalt annonce

Nogen der ved hvad det er for Kvitfjell konflikter der hentydes til?

Eller hvad/hvem er Kvitfjell miljøet?
https://www.facebook.com/permalink.php?id=115150688520799&story_fbid=310551 0229484815

Det ser ud som, at politiet koncentrer sin efterforskning omkring Kvitfjell-miljøet. Er der nogen der har adgang til artiklerne, eller ved hvad det drejer sig om?
https://www.rb.no/nye-folk-i-hagen-avhor-politiet-er-interessert-i-konfliktene/s/5-43-1333842
Citera
2020-06-26, 11:29
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det ser ud som, at politiet koncentrer sin efterforskning omkring Kvitfjell-miljøet. Er der nogen der har adgang til artiklerne, eller ved hvad det drejer sig om?
https://www.rb.no/nye-folk-i-hagen-avhor-politiet-er-interessert-i-konfliktene/s/5-43-1333842

Avisa har snakket med personer som nylig har vært inne til vitneavhør hos politiet.

– Det er tydelig at politiet nå har et bredere fokus. De er interessert i konfliktene Hagen har vært knyttet til i Kvitfjell og vil vite mer om disse konfliktene, sier en person til GD, som ønsker å være anonym.

– Av hensyn til etterforskingen kan ikke politiet kommentere hvem vi avhører, hvorfor eller hva som fremkommer i avhør. Eiendommer som er knyttet til den siktede er interessant for politiet å undersøke tanke på å sikre spor og bevis i saken. Derfor gjøres det nå undersøkelser ved fritidseiendommen på Kvitfjell, sier påtaleleder ved Øst politidistrikt, Haris Hrenovica til GD.

Kilder i Kvitfjell har tidligere fortalt til GD at Tom Hagen var observert i Kvitfjell en helg i vinter.
Citera
2020-06-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Avisa har snakket med personer som nylig har vært inne til vitneavhør hos politiet.

– Det er tydelig at politiet nå har et bredere fokus. De er interessert i konfliktene Hagen har vært knyttet til i Kvitfjell og vil vite mer om disse konfliktene, sier en person til GD, som ønsker å være anonym.

– Av hensyn til etterforskingen kan ikke politiet kommentere hvem vi avhører, hvorfor eller hva som fremkommer i avhør. Eiendommer som er knyttet til den siktede er interessant for politiet å undersøke tanke på å sikre spor og bevis i saken. Derfor gjøres det nå undersøkelser ved fritidseiendommen på Kvitfjell, sier påtaleleder ved Øst politidistrikt, Haris Hrenovica til GD.

Kilder i Kvitfjell har tidligere fortalt til GD at Tom Hagen var observert i Kvitfjell en helg i vinter.
Tak! Jeg forstår nu, at Kvitfjell er skisportsted/alpinanlæg, hvor man så også kan have/eje en hytte. Jeg troede det var en by eller område.
Citera
2020-06-26, 12:04
Medlem
Noen som vet om TH har bakgrunn fra Jehovas vitner?
Skulle søke i Google på Hagen vitner og da dukket Hagen Jehovas vitner opp som forslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in