Citat:
Ursprungligen postat av
johnthedickholmes
Jag är intresserad av dina tips. Tack.
Hej @JtdH
Du kommer nedan sett⬇att få rekommendationer så som film-tips på ett antal paranormala skräckfilmer från och med året 2010 och fram till året 2018.
1 ) Den första filmen som jag vill tipsa dig om att se är en Amerikansk-Kanadensisk och paranormal skräckfilm med titeln: "Insidious" vilken är från året 2010.
I denna⬆paranormala skräckfilmen ser du familjen Lambert vilka spelas av Patrick Wilson som i [Conjuring 2013] som "Josh Lambert" och Rose Byrne som "Renai Lambert" så som Barbara Hershey som "Lorraine Lambert" samt Ty Simpkins som "Dalton Lambert"
Den paranormala skräckfilmens titel: "Insidious" betyder: Förrädisk så som smygande och lömsk.
2 ) Denna [ paranormala ] skräckfilmen är en fortsättning till "Insidious" från året 2010 och har titeln: "Insidious" "Chapter" II ... vilken är från året 2013 och är Amerikansk.
3 ) Denna paranormala skräckfilm har titeln: "Insidious" "Chapter" III och är från året 2015.
Obs❗"Chapter" III utspelar sig flera år före händelserna i de två första filmerna, filmen är Amerikansk.
4 ) Denna filmen är den 4:e och sista till de andra tre paranormala skräckfilmerna med titeln: "Insidious" ... denna ... vilken har titeln: "Insidious" "The Last Key" och är från året 2018 och är en Amerikansk skräckfilm.
5 ) Denna paranormala skräckfilm har titeln: "Sinister" och är från året 2012 och är en Amerikansk skräckfilm.
Ordet sinister⬆är forn-Latin och har innebörden vänster och motsatt dexter har innebörden höger, men❗enligt det Engelska språket har den forn-Latinska innebörden hos ordet sinister fått betydelserna ... ondskefull så som olycksbådande samt lömsk.
Det sammansatta ordet Para-norm-al med den forn-Grekiska prepositionen Para och med innebörden bredvid och det forn-Latinska ordet Norm-al-is med innebörden vanligt. Ordet Paranormal har betydelsen ... [bredvid] ... vid sidan av det som är normalt, utanför den normala gränsen sträckandes.
Nu har jag enligt ovan⬆rekommenderat och tipsat dig om 5 stycken olika paranormala skräckfilmer och jag hoppas att du inte tidigare har sett dessa skräckfilmerna så att du kan få något spännande och underhållande i sommarnätternas spöktimmar. 👻👻👻
Mvh/ @JokerMannen