2020-06-26, 23:40
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-235
Tips på ”mild skräck”? Är ingen skräckfantast, men gillar filmer som ändå kittlar lite. Typ Sleepy Hollow.

Ett plus om det finns på netflix också.

Jag har för mig att Jacobs inferno (Jacob's Ladder) ska finnas på Netflix.
Citera
2020-06-27, 00:42
Medlem
Såg The Dead Zone på bio när den kom ut. Scenen med saxen och handfatet får mej fortfarande att rysa. Blev ett hängivet fan av Christopher Walken efter den filmen. En helt suverän film i mitt tycke.
Citera
2020-06-27, 00:44
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tatewin
Såg The Dead Zone på bio när den kom ut. Scenen med saxen och handfatet får mej fortfarande att rysa. Blev ett hängivet fan av Christopher Walken efter den filmen. En helt suverän film i mitt tycke.

Blev ett fan efter att han började mucka med en brandsläckare i Joe Dirt.
Citera
2020-06-27, 00:47
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tatewin

När det kommer till skräckfilmsminnen som sitter fastklistrade på hornhinnan så är saxscenen med tillsammans med Evil dead och pennan i hälsenan. Väldigt bra film håller jag med om.
Citera
2020-06-27, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Jag är intresserad av dina tips. Tack.

Hej @JtdH

Du kommer nedan sett⬇att få rekommendationer så som film-tips på ett antal paranormala skräckfilmer från och med året 2010 och fram till året 2018.

1 ) Den första filmen som jag vill tipsa dig om att se är en Amerikansk-Kanadensisk och paranormal skräckfilm med titeln: "Insidious" vilken är från året 2010.

I denna⬆paranormala skräckfilmen ser du familjen Lambert vilka spelas av Patrick Wilson som i [Conjuring 2013] som "Josh Lambert" och Rose Byrne som "Renai Lambert" så som Barbara Hershey som "Lorraine Lambert" samt Ty Simpkins som "Dalton Lambert"

Den paranormala skräckfilmens titel: "Insidious" betyder: Förrädisk så som smygande och lömsk.

2 ) Denna [ paranormala ] skräckfilmen är en fortsättning till "Insidious" från året 2010 och har titeln: "Insidious" "Chapter" II ... vilken är från året 2013 och är Amerikansk.

3 ) Denna paranormala skräckfilm har titeln: "Insidious" "Chapter" III och är från året 2015.
Obs❗"Chapter" III utspelar sig flera år före händelserna i de två första filmerna, filmen är Amerikansk.

4 ) Denna filmen är den 4:e och sista till de andra tre paranormala skräckfilmerna med titeln: "Insidious" ... denna ... vilken har titeln: "Insidious" "The Last Key" och är från året 2018 och är en Amerikansk skräckfilm.

5 ) Denna paranormala skräckfilm har titeln: "Sinister" och är från året 2012 och är en Amerikansk skräckfilm.

Ordet sinister⬆är forn-Latin och har innebörden vänster och motsatt dexter har innebörden höger, men❗enligt det Engelska språket har den forn-Latinska innebörden hos ordet sinister fått betydelserna ... ondskefull så som olycksbådande samt lömsk.

Det sammansatta ordet Para-norm-al med den forn-Grekiska prepositionen Para och med innebörden bredvid och det forn-Latinska ordet Norm-al-is med innebörden vanligt. Ordet Paranormal har betydelsen ... [bredvid] ... vid sidan av det som är normalt, utanför den normala gränsen sträckandes.

Nu har jag enligt ovan⬆rekommenderat och tipsat dig om 5 stycken olika paranormala skräckfilmer och jag hoppas att du inte tidigare har sett dessa skräckfilmerna så att du kan få något spännande och underhållande i sommarnätternas spöktimmar. 👻👻👻

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-06-27 kl. 06:42.
Citera
2020-06-27, 07:59
Medlem
Veckans klubbas avatar
Någon som har ett tips på en nyare skräckfilm med lite hederliga practical effects? Kanske någon monsterrulle?
Citera
2020-06-27, 08:59
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @JtdH

Du kommer nedan sett⬇att få rekommendationer så som film-tips på ett antal paranormala skräckfilmer från och med året 2010 och fram till året 2018.

1 ) Den första filmen som jag vill tipsa dig om att se är en Amerikansk-Kanadensisk och paranormal skräckfilm med titeln: "Insidious" vilken är från året 2010.

I denna⬆paranormala skräckfilmen ser du familjen Lambert vilka spelas av Patrick Wilson som i [Conjuring 2013] som "Josh Lambert" och Rose Byrne som "Renai Lambert" så som Barbara Hershey som "Lorraine Lambert" samt Ty Simpkins som "Dalton Lambert"

Den paranormala skräckfilmens titel: "Insidious" betyder: Förrädisk så som smygande och lömsk.

2 ) Denna [ paranormala ] skräckfilmen är en fortsättning till "Insidious" från året 2010 och har titeln: "Insidious" "Chapter" II ... vilken är från året 2013 och är Amerikansk.

3 ) Denna paranormala skräckfilm har titeln: "Insidious" "Chapter" III och är från året 2015.
Obs❗"Chapter" III utspelar sig flera år före händelserna i de två första filmerna, filmen är Amerikansk.

4 ) Denna filmen är den 4:e och sista till de andra tre paranormala skräckfilmerna med titeln: "Insidious" ... denna ... vilken har titeln: "Insidious" "The Last Key" och är från året 2018 och är en Amerikansk skräckfilm.

5 ) Denna paranormala skräckfilm har titeln: "Sinister" och är från året 2012 och är en Amerikansk skräckfilm.

Ordet sinister⬆är forn-Latin och har innebörden vänster och motsatt dexter har innebörden höger, men❗enligt det Engelska språket har den forn-Latinska innebörden hos ordet sinister fått betydelserna ... ondskefull så som olycksbådande samt lömsk.

Det sammansatta ordet Para-norm-al med den forn-Grekiska prepositionen Para och med innebörden bredvid och det forn-Latinska ordet Norm-al-is med innebörden vanligt. Ordet Paranormal har betydelsen ... [bredvid] ... vid sidan av det som är normalt, utanför den normala gränsen sträckandes.

Nu har jag enligt ovan⬆rekommenderat och tipsat dig om 5 stycken olika paranormala skräckfilmer och jag hoppas att du inte tidigare har sett dessa skräckfilmerna så att du kan få något spännande och underhållande i sommarnätternas spöktimmar. 👻👻👻

Mvh/ @JokerMannen

Toppen tack
Citera
2020-06-27, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Någon som har ett tips på en nyare skräckfilm med lite hederliga practical effects? Kanske någon monsterrulle?

Hej @Veckans klubba

Jag har tidigare skrivit ett inlägg till dig med hela nio [9] stycken skräckfilmer, var god se sidan: 2.821 samt inlägget # 33.847.

Efter det att du har svarat mig på inlägget så kommer fler nya skräckfilms- och rysar-tips till dig i denna tråden

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-27, 13:45
Medlem
U-235s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Jag har för mig att Jacobs inferno (Jacob's Ladder) ska finnas på Netflix.
Det gör den, men vad jag ”hört” så ska den vara riktigt vidrig.
Citera
2020-06-27, 13:58
Medlem
Till samtliga medlemmar i denna skräckfilms-tråden.

Det finns faktiskt riktigt suvräna och väldigt spännande rysar-filmer även om dom är få.

Här följer @JokerMannen:s sommar-natts-rekommendationer så som film-tips på två riktigt härliga nagelbitare som verkligen är sevärda om man älskar spänning.

1 ) Detta är en Amerikansk och psykologisk thriller vilken har titeln: "Copycat" och är från året 1995, thrillern är extremt spännande och innehåller flera skräckinjagande scener som biter tag i tittaren riktigt ordentligt.

I huvudrollen syns den kvinnliga skådespelerskan Sigourney Weaver och som i denna rysar-filmen är makalöst suverän.

2 ) Detta är en Amerikansk rysar-film som har titeln: "The Long Kiss Goodnight" vilken är från året 1996. I denna thrillern finns tre riktigt professionella skådespelare vilka är Geena Davis och Samuel L. Jackson samt David Morse ... med flera.

En historia om Samantha, en mamma och skol-lärarinnan med amnesia ...................... ?

Titeln: The / "Long Kiss Goodnight" är en så kallad eufemism för DÖD så och även bortgång eller dödsfall.

Rysaren "The Long Kiss Goodnight" äger en enorm spänning och är verkligen suverän, många skräckinjagande scener väver in denna rysar-filmen och blir sålunda mycket sevärd.

"The Long Kiss Goodnight" se scenen med vattenhjulet = kraftfull spänning och suveränt skådespeleri.

Njut i sommar-natten av två makalöst suveräna thrillers

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-27, 18:05
Medlem
U-235s avatar
Ingen som kan ge input på om ”Jacobs Ladder” är nått att se för nån som endast vill ha ”light skräck”?

Har hört att den ska vara typ vidrig....
Citera
2020-06-27, 18:12
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-235
Det gör den, men vad jag ”hört” så ska den vara riktigt vidrig.
Har inte sett den, men vad menar du med vidrig?
Graphic content eller?

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Till samtliga medlemmar i denna skräckfilms-tråden.

Det finns faktiskt riktigt suvräna och väldigt spännande rysar-filmer även om dom är få.

Här följer @JokerMannen:s sommar-natts-rekommendationer så som film-tips på två riktigt härliga nagelbitare som verkligen är sevärda om man älskar spänning.

1 ) Detta är en Amerikansk och psykologisk thriller vilken har titeln: "Copycat" och är från året 1995, thrillern är extremt spännande och innehåller flera skräckinjagande scener som biter tag i tittaren riktigt ordentligt.

I huvudrollen syns den kvinnliga skådespelerskan Sigourney Weaver och som i denna rysar-filmen är makalöst suverän.

Mvh/ @JokerMannen
Tjena Jokern!
Såg den på bio då det begav sig med en tillfällig "flickvän".
Minns inte så mycket (ingenting!) pga annat intresse () men blev sugen på den nu när du tipsade om den!
Senast redigerad av Dr.Kati 2020-06-27 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in