2020-06-27, 19:04
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-235
Ingen som kan ge input på om ”Jacobs Ladder” är nått att se för nån som endast vill ha ”light skräck”?

Har hört att den ska vara typ vidrig....

Nej, den är inte vidrig, men helt klart sevärd.
Citera
2020-06-27, 19:06
Medlem
U-235s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Har inte sett den, men vad menar du med vidrig?
Graphic content eller?

Jag tvivlar
Tjena Jokern!
Såg den på bio då det begav sig med en tillfällig "flickvän".
Minns inte så mycket (ingenting!) pga annat intresse () men blev sugen på den nu när du tipsade om den!

Den påstås ju vara bland de ”värsta” skräckisar som finns. Är det verkligen något för nån som vill ha lightskräck a’la Sleepy Hollow??

Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Nej, den är inte vidrig, men helt klart sevärd.
Varför?
Citera
2020-06-27, 19:10
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-235
Den påstås ju vara bland de ”värsta” skräckisar som finns. Är det verkligen något för nån som vill ha lightskräck a’la Sleepy Hollow??

Varför?
Vem säger?
Citera
2020-06-27, 19:12
Medlem
U-235s avatar
Citat:
Vem säger?
Kolla runt lite. Räcker att lyssna här på flashback så påstår folk att jacobs ladder är hemsk.

Men som sagt, jag vet inte, har aldrig ens övervägt att se den.
Citera
2020-06-27, 19:15
Medlem
Veckans klubbas avatar
Jag skulle nog klassa den som psykologisk skräck. Men om Sleepy Hollow är måttstocken så är den ju definitivt mindre popcornrulle. Lightskräck...ja, vad kan det vara? Evil Dead 2 och Army of Darkness? House? Society? Lake Placid? Scream?
Citera
2020-06-27, 19:18
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Veckans klubba

Jag har tidigare skrivit ett inlägg till dig med hela nio [9] stycken skräckfilmer, var god se sidan: 2.821 samt inlägget # 33.847.

Efter det att du har svarat mig på inlägget så kommer fler nya skräckfilms- och rysar-tips till dig i denna tråden

Mvh/ @JokerMannen

Jo, jag har sett inlägget. Det var bara typ The Bay jag inte hade sett, men jag skulle vilja se en riktig ny monsterrulle, om det finns någon hyfsad. Och gärna utan för mycket CGI-effekter.
Citera
2020-06-27, 19:20
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Tjena själv @Dr.Kati Von Skräcken

OffTopic: Jag tackar och bockar för ett mycket vänligt skrivet inlägg Högt uppskattat ifrån min sida tack❗

OnTopic: Jag vill fråga dig @Dr.Kati, skulle du vilja berätta för mig om vad du❗tycker är suveränt och fantastiskt i skräckfilmen "Thé Awakening" från 2011, denna fråga till dig med anledning av att jag är väldigt nyfiken på om du och jag tycker samma saker om skräckfilmen "Thé Awakening" från 2011.

Skriv mer än gärna och berätta lite grann om till exempel vilken scen som du anser är den absolut bästa i skräckfilmen "Thé Awakening" och så vidare ?

Mvh/ @JokerMannen
Jag har ingen exakt scen som jag tycker är "the shit", hela filmen är mystisk och skön!

När det kommer till Insidious så älskar jag när mamman passerar grabben i köket utan att reflektera och "Tiptoe thru the Tulips" drar igång!

https://www.youtube.com/watch?v=kQxV7ojsk9M
Citera
2020-06-28, 09:09
Medlem
Citat:
Jo, jag har sett inlägget. Det var bara typ The Bay jag inte hade sett, men jag skulle vilja se en riktig ny monsterrulle, om det finns någon hyfsad. Och gärna utan för mycket CGI-effekter.

Hej @Veckans klubba

👻👻👻 Dagens skräcknyheter:

"Pamela Voorhees" blev nyligen under natten inbiten i sin halspulsåder av en vampis när hon låg och sov i sin säng på Hotell "Werewolf" i Transylvánien, troligen en av "Count Dracula's" många söner ?

"Pamela Voorhees" ligger nu på ett hospital i Transylvánien och får för närvarande blodtransfusion, sonen "Jason" meddelades om detta via telefon så han har lämnat "Camp Crystal Lake" för att åka till sin mother "Pamela" och hälsa på. "Jason's" kompis "Michael Myers" 🎃 🎃 🎃 kör ner honom till Transylvánien, "Michael Myers" fick tillstånd av sin Doktor "Loomis" (Donald Pleasence) att få köra ner "Jason" till Transylvánien efter som "Voorhees" och "Myers" är gamla slasher-polare sedan många år till baka

Här följer två nya skräckfilms-tips till @Skräckens klubba vilka jag hoppas skall passa riktig bra under sommar-nattens skräcktimmar ?

1 ) Detta är en Amerikansk-Kanadensisk skräckfilm med titeln 🌕"Bad Moon" 🌕 vilken är från året 1996 och är en så kallad "Werewolf Horror-movie"

2 ) Detta är också en Amerikansk-Kanadensisk skräckfilm och har titeln: "Ginger Snaps" vilken är från året 2000, även denna filmen är en så kallad "Werewolf Horror-movie"

Skräckfilmen "Ginger Snaps" från 2000 har en riktigt grym varulv.

Varulven⬆påminner lite grann om kropps-konstruktionen hos den demonen som finns i skräckfilmen "Pumpkinhead" från 1988, skillnaden är att "Pumpkinhead" går framåt på två ben medans varulven i skräckfilmen "Ginger Snaps" från 2000 tar sig fram på alla fyra.

Om du inte tidigare har sett skräckfilmen "Ginger Snaps" så har du en riktigt grym monster- och varulvs-film att se fram emot i sommar-natten.

Lika dant när det gäller skräckfilmen "Bad Moon" från 1996 så är även den mysigt äcklig.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-28, 09:27
Medlem
Citat:
Jag har ingen exakt scen som jag tycker är "the shit", hela filmen är mystisk och skön!

När det kommer till Insidious så älskar jag när mamman passerar grabben i köket utan att reflektera och "Tiptoe thru the Tulips" drar igång!

https://www.youtube.com/watch?v=kQxV7ojsk9M

Tjoflöjt i vampyr-skogen på sig Doktor Skräcken Von Kati

Där slog du faktiskt huvudet på spiken och även pricken över i:et måste man ju få lov att säga som inbiten skräckfantast, det vill säga,

att det var skräckslaget angenämt att få läsa att du och jag tycker precis exakt det samma när det gäller skräckfilmen "Insidious" 😄👍

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-28, 11:26
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Någon som har ett tips på en nyare skräckfilm med lite hederliga practical effects? Kanske någon monsterrulle?

Du kan ju kolla in filmen med det passande namnet The Monster (2016), relativt ny iallafall. Jag blev väldigt positivt överraskad av den! Vet att jag har rekommenderat den till någon här i tråden tidigare, så finns ett inlägg att söka på om du vill läsa något snärtigt om den!

Edit: Jag förmodar att det var snärtigt iallafall...
Senast redigerad av Neofyten 2020-06-28 kl. 11:29.
Citera
2020-06-28, 13:56
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hej @Veckans klubba

👻👻👻 Dagens skräcknyheter:

"Pamela Voorhees" blev nyligen under natten inbiten i sin halspulsåder av en vampis när hon låg och sov i sin säng på Hotell "Werewolf" i Transylvánien, troligen en av "Count Dracula's" många söner ?

"Pamela Voorhees" ligger nu på ett hospital i Transylvánien och får för närvarande blodtransfusion, sonen "Jason" meddelades om detta via telefon så han har lämnat "Camp Crystal Lake" för att åka till sin mother "Pamela" och hälsa på. "Jason's" kompis "Michael Myers" 🎃 🎃 🎃 kör ner honom till Transylvánien, "Michael Myers" fick tillstånd av sin Doktor "Loomis" (Donald Pleasence) att få köra ner "Jason" till Transylvánien efter som "Voorhees" och "Myers" är gamla slasher-polare sedan många år till baka

Här följer två nya skräckfilms-tips till @Skräckens klubba vilka jag hoppas skall passa riktig bra under sommar-nattens skräcktimmar ?

1 ) Detta är en Amerikansk-Kanadensisk skräckfilm med titeln 🌕"Bad Moon" 🌕 vilken är från året 1996 och är en så kallad "Werewolf Horror-movie"

2 ) Detta är också en Amerikansk-Kanadensisk skräckfilm och har titeln: "Ginger Snaps" vilken är från året 2000, även denna filmen är en så kallad "Werewolf Horror-movie"

Skräckfilmen "Ginger Snaps" från 2000 har en riktigt grym varulv.

Varulven⬆påminner lite grann om kropps-konstruktionen hos den demonen som finns i skräckfilmen "Pumpkinhead" från 1988, skillnaden är att "Pumpkinhead" går framåt på två ben medans varulven i skräckfilmen "Ginger Snaps" från 2000 tar sig fram på alla fyra.

Om du inte tidigare har sett skräckfilmen "Ginger Snaps" så har du en riktigt grym monster- och varulvs-film att se fram emot i sommar-natten.

Lika dant när det gäller skräckfilmen "Bad Moon" från 1996 så är även den mysigt äcklig.

Mvh/ @JokerMannen

Ja, jag har Bad Moon och alla tre Ginger Snaps-filmerna. Varulven i Bad Moon är helt ok och Michael Paré är riktigt bra i filmen. Attacken i början är kanon. Slutet likaså. Första Ginger Snaps var i mitt tycke den bästa av de tre, men jag har aldrig gillat riktigt hur varulven ser ut.
Citera
2020-06-28, 13:58
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Du kan ju kolla in filmen med det passande namnet The Monster (2016), relativt ny iallafall. Jag blev väldigt positivt överraskad av den! Vet att jag har rekommenderat den till någon här i tråden tidigare, så finns ett inlägg att söka på om du vill läsa något snärtigt om den!

Edit: Jag förmodar att det var snärtigt iallafall...

Tack för tipset, men den har jag tyvärr sett redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in