2020-06-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Här kommer lite NYTT och intressant att läsa....
/.../
Vad skulle ni göra utan mig och mina dokument..... he he he he.

Ha det gött, och idag lyser solen i Göteborg.
Fantastiskt! Du är grym. Stort tack
Citera
2020-06-26, 21:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Huvud i Kabinväskan är inte viktigt i sig. Rätten tittar på helheten. Att han ljuger som en hora att han var hemma hela kvällen och lämnade inte lägenheten. Det säger han i sin första förundersökning.
När han säger att han tig hennes kort och åkte till Göteborg för att lämna kortet till henne.
Det är den andra lögnaktiga berättelsen.
När polisen har hittat blodspår i hans skor och han har ingen förklaring hur det har hamnat där och många andra lögnaktiga förklaringar som han hittar på.
Det är det som viktigt.
Hovrätten kommer aldrig att fasta vid dödsorsaken eller den saknade kroppen.
De kommer med stor sannolikhet att titta på helheten och hur trovärdig den misstänkte är.
Jag röstar på att om det blir en överklagan (vilket tror jag inte att det blir från advokatens sida) då blir det ännu hårdare straff än det som TR kommer fram till.

Ja det är definitivt en risk man måste ta med i beräkningen när man överklagar.

Jag citerar mig själv:
3 aktuella fall där överklagande till HR resulterade i straffskärpning:

Joakim Durhan
TR frikände de 3 männen för mord och dömde dom i stället för grovt vållande till annans död.
HR dömde alla 3 männen för mord och fängelse i 16-17 år.
https://www.expressen.se/nyheter/kri...ad-av-tre-man/

Barbara Jarl, ”Cyanidkvinnan”.
TR dömde henne till 16 år.
I aug 2019 skärpte HR det till 18 år.
https://www.expressen.se/nyheter/kri...-barbara-jarl/

Magnus Natschki
Hans mördare dömdes till 10 år i TR
I mars 2019 skärpte HR det till 14 år.
https://www.expressen.se/gt/mordaren...6-forlat-mig-/
____
Citera
2020-06-26, 21:51
Medlem
Tischo har i hela deras förhållande styrt allt och tryckt ner henne och haft allt kommando i förhållande.
Plötsligt gör Wilma slut... Då tappar tischo allt.... Plötsligt är det inte han som styr utan Wilma har satt ner foten !!! Detta klarar inte Tischo och börjar läxa upp henne och hon får in en smäll på läppen på Tischo... ( Denna skada finns i FUP ) Då tappar Tischo allt och blir helt vansinnig och pga sin psykiska störning tappar all kontroll och börjar misshanda henne och hon hamnar liggande på golvet. Misshandel är mycket våldsam och något tillhygge används eftersom blod och myskelvävnad skvätter lång upp på väggarna.
Tischo märker efter en stund att Wilma år död och får panik. Vad har jag gjort ? vad ska jag göra nu ?
Då får han planen att få det till att Wilma har lämnat lägenheten. ( Utan att tagit med någonting? inte mobilen?, inte sitt Visakort? Inte sminket? Inte favoritväskan? Inte sina kläder? )
Nu åker Tischo till Ljungskile med Wilma Visakort och låtsas att Wilma åker till Göteborg.
Tisho har bylsig jacka på sig enligt tågvärden och efter en km i Ljungskile på nästan två timmar?, plockar polisen upp Tischo och ser att han bara har t-skirt på sig, lerig och har skador på ena armen.
Men Tischo vill inte bli avsläppt vid hemmet utan vill gå av på Junogatan som är några hundra meter från hemmet.
Men Tischo tycker nu att att alibit är fixat.
Senast redigerad av Pelepelle 2020-06-26 kl. 22:02.
Citera
2020-06-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Jag citerar mig själv:

Joakim Durhan
TR frikände de 3 männen för mord och dömde dom i stället för grovt vållande till annans död.

Magnus Natschki
____

Sjukt tråkigt att inte Sverige har dödsstraff..
Tischo kommer att göra samma igen när han kommer ut om typ 18 år, om han inte får som han vill i ett förhållande.
Han är mu ett monster som fått smak på blod!!!
Citera
2020-06-26, 22:02
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Tischo har i hela deras förhållande styrt allt och tryckt ner hnne och haft allt kommando i förhållande.
Plötsligt gör Wilma slut... Då tappar tischo allt.... Plötsligt är det inte han som styr utan Wilma har satt ner foten !!! Detta klarar inte Tischo och börjar läxa upp henne och hon får in en smäll på läppen på Tischo... ( Denna skada finns i FUP ) Då tappar Tischo allt och blir helt vansinnig och pga sin psykiska störning tappar all kontroll och börjar misshanda henne och hon hamnar liggande på golvet. Misshandel är mycket våldsam och något tillhygge används eftersom blod och myskelvävnad skvätter lång upp på väggarna.
Tischo märker efter en stund att Wilma år död och får panik. Vad har jag gjort ? vad ska jag göra nu ?
Då får han planen att få det till att Wilma har lämnat lägenheten. ( Utan att tagit med någonting? inte mobilen?, inte sitt Visakort? Inte sminket? Inte favoritväskan? Inte sina kläder? )
Nu åker Tischo till Ljungskile med Wilma Visakort och låtsas att Wilma åker till Göteborg.
Tisho har bylsig jacka på sig enligt tågvärden och efter en km i Ljungskile på nästan två timmar?, plockar polisen upp Tischo och ser att han bara har t-skirt på sig, lerig och har skador på ena armen.
Men Tischo vill inte bli avsläppt vid hemmet utan vill gå av på Junogatan som är några hundra meter från hemmet.
Men Tischo tycker nu att att alibit är fixat.
Fel. Poliserna höll på att få soppatorsk, därför släppte de av T i korsningen.
Citera
2020-06-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Fel. Poliserna höll på att få soppatorsk, därför släppte de av T i korsningen.
Du får klistra in det det fråm FUp,
Jag läste på FUP att han ville bli avsläppt på Junogatan ...
Citera
2020-06-26, 22:44
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Står nog inte i fup men tror det sades under förhör med polisen under rättegången.
Båda har troligtvis rätt
Citera
2020-06-26, 23:40
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Tack, vad snällt att jag får...
Sid.29
”Vi körde honom sedan till Uddevalla och släppte av honom i korsningen Göteborgsvägen-Junogatan för att vi skulle tanka vid ICA Kvantum innan vi åkte och släppte in bärgaren i beslagförrådet.”
Citera
2020-06-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Psykisk störd tror jag inte att de kommer fram till.
Det som i bästa fall kommer fram till är hedersmord.
Han gör sig av kroppen bara för att försöka rädda familjensheder.
Det skulle se illa ut om pappas son är mördare. Han gör allt som han är knappast kapabel till bara för att rädda familjens anseende.
Saken blir inte bättre utav att han gör det på ett hedersrelaterade sätt. Tvärtom det är ännu värre.

Hedersmordsmotiv är helt uteslutet. Det finns inte ett enda yrkande eller ett enda bevistema rörande hedersmord. Dessutom krävs det att mordet är planerat, för att man skall kunna döma utefter att det skulle varit ett hedersmord. Det finns ju inte mycket i detta mordet som pekar på att det skulle varit planerat - snarare tvärtom!
Citera
2020-06-27, 00:24
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Hedersmordsmotiv är helt uteslutet. Det finns inte ett enda yrkande eller ett enda bevistema rörande hedersmord. Dessutom krävs det att mordet är planerat, för att man skall kunna döma utefter att det skulle varit ett hedersmord. Det finns ju inte mycket i detta mordet som pekar på att det skulle varit planerat - snarare tvärtom!

Det där med "heder" är en trådsanning som envist uppviglats av helt irrelevanta "sensationister" i tråden. Befängt. Han är precis av samma skrot och kort som M Jonsson, E Gyllensvaan, M Alm, Ephrem Y, M Flink och så vidare. Finns ingen agenda, konspiration, hederskodex eller något liknande. Trams från finniga ynglingar här som antagligen är födda efter Ny demokrati var en grej i Sverige.
Citera
2020-06-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det där med "heder" är en trådsanning som envist uppviglats av helt irrelevanta "sensationister" i tråden. Befängt. Han är precis av samma skrot och kort som M Jonsson, E Gyllensvaan, M Alm, Ephrem Y, M Flink och så vidare. Finns ingen agenda, konspiration, hederskodex eller något liknande. Trams från finniga ynglingar här som antagligen är födda efter Ny demokrati var en grej i Sverige.

Instämmer! Har försökt säga detta hela tiden.
Visste inte att det fortfarande fanns kvar folk i denna tråden med dom argumenten :-D
Citera
2020-06-27, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Jag citerar mig själv:

Joakim Durhan

Magnus Natschki
____

Du är alltid mycket påläst och har många intressant inlägg.

Jag ställer frågan till dig men även allmänt, vad tror ni strafftiden hamnar på sett till vad ni ser som ev förmildrande och försvårande omständigheter? Det är ju en skärpt lag ifrån årskiftet så att det ska landa på längre tider men i detta fall gäller det ju inte då brottet begicks tidigare.

Det tidigare resonemanget ikring straffet för mord var att grunden låg på 16 år och därifrån adderade man eller subtraherade tid beroende på omständigheterna. Med den logiken kan det rimligen inte bli annat än livstid för detta mord, men absolut inget under 18 år. Det är min spekulation.

Visst kan det bli vård också, men jag tror inte på det i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in