Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Grejen är ju att Svenska lagar är så fucked up att det är möjligt att han blir friad eller i alla fall inte dömd för mord eftersom dödsorsak inte kan fastställas då kroppen saknas. Huvud i en väska? "inget bevis på att han mördat" - Valfri svensk domare.
Personligen tycker jag det räcker med att utvisa snubben då hon själv valde att stanna kvar med honom och med tanke på hur han var så visste hon vad som kunde hända.
Huvud i Kabinväskan är inte viktigt i sig. Rätten tittar på helheten. Att han ljuger som en hora att han var hemma hela kvällen och lämnade inte lägenheten. Det säger han i sin första förundersökning.
När han säger att han tig hennes kort och åkte till Göteborg för att lämna kortet till henne.
Det är den andra lögnaktiga berättelsen.
När polisen har hittat blodspår i hans skor och han har ingen förklaring hur det har hamnat där och många andra lögnaktiga förklaringar som han hittar på.
Det är det som viktigt.
Hovrätten kommer aldrig att fasta vid dödsorsaken eller den saknade kroppen.
De kommer med stor sannolikhet att titta på helheten och hur trovärdig den misstänkte är.
Jag röstar på att om det blir en överklagan (vilket tror jag inte att det blir från advokatens sida) då blir det ännu hårdare straff än det som TR kommer fram till.