2020-06-26, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
De på FB vet inte i så fall vad de pratar om. Folk sitter i fängelse för mord med en femtiondel bevismaterial som det här fallet.
Åklagaren har väldigt lätt jobb i mina ögon.
Jag är 100% säker på att om det blir aktuellt, HD kommer aldrig att titta på det.
Det här är en av självklaraste mordfallet i svensk rättshistoria.
Den som har det jobbigast är advokaten. Hon kommer vara skit nöjd om GM får 18 år.

Grejen är ju att Svenska lagar är så fucked up att det är möjligt att han blir friad eller i alla fall inte dömd för mord eftersom dödsorsak inte kan fastställas då kroppen saknas. Huvud i en väska? "inget bevis på att han mördat" - Valfri svensk domare.

Personligen tycker jag det räcker med att utvisa snubben då hon själv valde att stanna kvar med honom och med tanke på hur han var så visste hon vad som kunde hända.
Citera
2020-06-26, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Soprummet tror ju många i tråden, så då kanske de aldrig hittar kroppen.

Ang. dumpningsplats så tror jag...

Plats 1 - Egna soprummet. Närmaste stället att dumpa detta på. Stödjer även detta med COOP-kassarna man hittat med dom bloda kuddvaren i.

Plats 2 - I vattnet. Bostaden har oerhört nära till vattnet. Dessutom finns vatten i/omkring hela Uddevalla.

Plats 3 - Någon annans soptunna, t ex en vårdtagares. Tishko har under flera tillfällen efter mordet varit vid vårdtagarnas bostäder och arbetat och har då haft tillgång till deras soprum och/eller soptunnor.
Citera
2020-06-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Grejen är ju att Svenska lagar är så fucked up att det är möjligt att han blir friad eller i alla fall inte dömd för mord eftersom dödsorsak inte kan fastställas då kroppen saknas. Huvud i en väska? "inget bevis på att han mördat" - Valfri svensk domare.

Personligen tycker jag det räcker med att utvisa snubben då hon själv valde att stanna kvar med honom och med tanke på hur han var så visste hon vad som kunde hända.

Du märker inte hur mycket du säger emot dig själv?
Att man inte kan döma till Mord utan dödsorsak, eller att det i vart fall är väldigt svårt att döma till mord utan dödsorsak - Måste väl vara den största självklarheten man kan diskutera i ett mordfall. Eftersom att; HUR en person avlidit är helt avgörande för om det kan vara ett Mord eller inte. Hade vi inte haft "det lilla kravet" hade man ju kunnat döma folk för Mord efter olyckor, sjukdomsfall och självmord!
Citera
2020-06-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Du märker inte hur mycket du säger emot dig själv?
Att man inte kan döma till Mord utan dödsorsak, eller att det i vart fall är väldigt svårt att döma till mord utan dödsorsak - Måste väl vara den största självklarheten man kan diskutera i ett mordfall. Eftersom att; HUR en person avlidit är helt avgörande för om det kan vara ett Mord eller inte. Hade vi inte haft "det lilla kravet" hade man ju kunnat döma folk för Mord efter olyckor, sjukdomsfall och självmord!

Ja, men när någon har ett huvud i garderoben men resten av kroppen saknas så bör det i normala fall vara rätt misstänksamt, speciellt när personen vägrar säga vart resten av kroppen är. Dock i Sverige så skulle det inte förvåna mig om man kom undan med det, då man kan komma undan med gruppvåldtäkt bara för att rätten inte kan fastställa vem som gjort exakt vad även om alla haft sex med personen.

Hur ofta styckar man upp en kropp och gömmer kvarlevorna vid ett olycksfall eller sjukdomsfall?
Citera
2020-06-26, 18:01
Medlem
Citat:

Lilla du! Du vet att hon var omyndig va? W var i beroendeställning gentemot T. Vet du vad det betyder? "Valde att stanna".. Hon var ju helt hjärntvättad av honom.
Jag är helt för en utvisning, efter avtjänat straff!
Citera
2020-06-26, 18:08
Medlem
Nej det är det inte. Synonym till Haram är synd, på arabiska. Du kan säga vad du vill men det blir inte fakta för det. Som jag sa Haram är ett ord som alla arabisktalande använder sig av om dom talar om att synda m.m
Citera
2020-06-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ja, men när någon har ett huvud i garderoben men resten av kroppen saknas så bör det i normala fall vara rätt misstänksamt, speciellt när personen vägrar säga vart resten av kroppen är. Dock i Sverige så skulle det inte förvåna mig om man kom undan med det, då man kan komma undan med gruppvåldtäkt bara för att rätten inte kan fastställa vem som gjort exakt vad även om alla haft sex med personen.

Hur ofta styckar man upp en kropp och gömmer kvarlevorna vid ett olycksfall eller sjukdomsfall?

I stort sett hela lägenheten var full med blod, som Tishko försökt att städa bort.
En del av blodspåren missade han helt. Men hur Tishko än försökta att moppa och torka av så syntes blodet ändå.

Detta hade naturligtvis inte Tishko räknat med. Så nu sitter han där han sitter och bra är ju det.
Hade han använt huvudet till mer än att sätta mössan på. Ja då hade stollen kunnat bada, sola och njuta av sommaren., istället är han inlåst för mord på en ung kvinna som han påstår sig ha älskat.

Trots allt elände som detta fört med sig för Wilmas anhöriga. Så hoppas jag att dom någon gång i framtiden kan gå vidare och få se barn och barnbarn växa upp. Kanske finns där ett litet leende eller en glimt i ögat som får den mest sorgtyngda att åter skina upp 🌞
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-06-26 kl. 18:45.
Citera
2020-06-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Angående söket efter W, i närheten av där jag bor så kördes det på ett vilt förra veckan. Räddningstjänsten stod ca 1 timme och spolade motorvägen. De kadaver som blev kvar slängdes i diket. Gick förbi denna plats igår och 50-60 m därifrån kände jag förrutnelsedoften.
Så om nu det finns kroppsdelar liggande kvar i naturen så är ju oddsen bra.

Själv tror jag tyvärr på värmeverkets brännugnar spåret

Tyvärr har hon ju legat ute ( eller inne) sen november. Det är troligtvis inte något kvar som kan lukta, utan bara skelett och torkad vävnad.
Citera
2020-06-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Definitionen på "haram" är att bryta mot islamisk lag.

Nej det är det inte. Haram betyder synd, på arabiska så enkelt är det bara
Du kan säga vad du vill men det blir inte fakta för det. Som jag sa Haram är ett ord som alla arabisktalande använder sig av om dom ska tala om att synda m.m.
Du kan slå upp det i en arabisk ordbok så du inte fortsätter göra dig själv till åtlöje i denna diskussion.
Du verkar tro att islam är/har ett eget språk haha..
Citera
2020-06-26, 19:31
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Hon var korkad nog att bli tillsammans med en arab som gjorde det araber alltid gör. Hon får skylla sig själv. Men vi behöver inte ha kvar honom i landet för det.
Hon är inte den första och inte den sista som drabbas av exakt samma sak från araber. Skillnaden här är att hon inte överlevde behandlingen, de flesta överlever och har men för livet istället. De får skylla sig själva.
Han är inte arab, han är kurd. Han är dessutom svensk medborgare och kan således inte utvisas, vad vi än tycker.
Citera
2020-06-26, 20:20
Medlem
Citat:

Huvud i Kabinväskan är inte viktigt i sig. Rätten tittar på helheten. Att han ljuger som en hora att han var hemma hela kvällen och lämnade inte lägenheten. Det säger han i sin första förundersökning.
När han säger att han tig hennes kort och åkte till Göteborg för att lämna kortet till henne.
Det är den andra lögnaktiga berättelsen.
När polisen har hittat blodspår i hans skor och han har ingen förklaring hur det har hamnat där och många andra lögnaktiga förklaringar som han hittar på.
Det är det som viktigt.
Hovrätten kommer aldrig att fasta vid dödsorsaken eller den saknade kroppen.
De kommer med stor sannolikhet att titta på helheten och hur trovärdig den misstänkte är.
Jag röstar på att om det blir en överklagan (vilket tror jag inte att det blir från advokatens sida) då blir det ännu hårdare straff än det som TR kommer fram till.
Citera
2020-06-26, 20:41
Medlem
Citat:
De ska ju se om han är psykiskt störd, vilket alla MENA är med svenska mått. Deras kultur är något Svenskar inte riktigt accepterat som normalt ännu.
Psykisk störd tror jag inte att de kommer fram till.
Det som i bästa fall kommer fram till är hedersmord.
Han gör sig av kroppen bara för att försöka rädda familjensheder.
Det skulle se illa ut om pappas son är mördare. Han gör allt som han är knappast kapabel till bara för att rädda familjens anseende.
Saken blir inte bättre utav att han gör det på ett hedersrelaterade sätt. Tvärtom det är ännu värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in