2020-06-27, 02:21
Medlem
Så intervjuet hvor Irene forklarer observasjonen igjen, der hvor hun mener bilen stopper og hun får kontakt med AEH er ca. 30 meter fra krysset hvor nestenulykken skjedde.
Hvorfor kjøre videre for så å stoppe igjen?
Citera
2020-06-27, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmalig
Så intervjuet hvor Irene forklarer observasjonen igjen, der hvor hun mener bilen stopper og hun får kontakt med AEH er ca. 30 meter fra krysset hvor nestenulykken skjedde.
Er det dette du tenkte på?

Bilene unngår et sammenstøt, men den røde bilen må stanse for en annen bil som skal inn på en parkeringsplass. Da står den røde bilen bare en drøy meter unna Irene.
https://www.tv2.no/a/11499053/
Citera
2020-06-27, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det dette du tenkte på?

Bilene unngår et sammenstøt, men den røde bilen må stanse for en annen bil som skal inn på en parkeringsplass. Da står den røde bilen bare en drøy meter unna Irene.
https://www.tv2.no/a/11499053/
Det fremkommer ikke av intervjuet på Åsted Norge savnet.
Citera
2020-06-27, 02:43
Medlem
Citat:
Det fremkommer ikke av intervjuet på Åsted Norge savnet.
Ok. Det står i den artikkelen som jeg linket til.
Citera
2020-06-27, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Synes også det var noe merkelig utsagn fra bistandsadvokaten til AEH. Jeg mistenker at ett eller flere av barna har kontaktet ham og sagt at dette hadde ikke mor likt, at det er uverdig osv. De virker mest opptatt av det. Det er jo selvsagt at ingen ønsker å få detaljer av sitt liv ut til allmennheten. Åpenbart, og sikkert viktig for AEH som kun delte med et fåtall venninner om vanskelighetene i ekteskapet. Men, nå som hun er død, må vel fokuset for bistandsadvokaten være at gjerningsmenn blir tatt, og ikke på at detaljer om hennes liv kommer ut i media. Merkelig kommentar. Det lyser fra utsagnet at han er blitt forsøkt styrt av barna.

Mener en av naboene som uttalte seg til media når saken først kom ut sa at AE noen ganger hadde kjørt henne til eldredans elns. Forstår det da som at hun har hatt både førerkort og noenlunde bevegelsesfrihet - ihvertfall innenfor gitte rammer - dette med at hun ikke har hatt tilgang på bil eller førerkort tror Jeg er en trådsannhet som ikke har rot i virkeligheten. Har ikke link, men kanskje z-z-z eller minnimus husker eller kan verifisere?
Citera
2020-06-27, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djeveldottir
Mener en av naboene som uttalte seg til media når saken først kom ut sa at AE noen ganger hadde kjørt henne til eldredans elns. Forstår det da som at hun har hatt både førerkort og noenlunde bevegelsesfrihet - ihvertfall innenfor gitte rammer - dette med at hun ikke har hatt tilgang på bil eller førerkort tror Jeg er en trådsannhet som ikke har rot i virkeligheten. Har ikke link, men kanskje z-z-z eller minnimus husker eller kan verifisere?
En annen nabo på 83 år forteller til VG på telefon at hun ble kontaktet av politiet for en stund siden.
– De spurte om jeg hadde sett noe unormalt, men det hadde jeg ikke. Det er bare to hus mellom oss, sier hun.
Hun forteller at hun kjenner familien, og at hun har omgang med den forsvunne naboen.
– Jeg satt på med henne (Anne-Elisabeth Falkevik Hagen red.anm.) til seniordans en uke eller to før hun forsvant. Jeg har hatt det helt forferdelig. Jeg synes det er veldig vanskelig, og begriper ikke at dette har skjedd, sier hun.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnKg2E/naboer-fikk-munnkurv-dette-skulle-legges-lokk-paa-selv-ektefeller-imellom
Citera
2020-06-27, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Hei Jof,

Dersom du med «løse detta» tenker på at noen ved endelig dom blir dømt for drap/medvirkning til drap, så tror jeg dessverre ikke det.

Har etter hvert mistet troen på at politiet vil greie det. Uten sammenlikning for øvrig, er denne saken i ferd med å ut utvikle seg som Palmesaken i Sverige gjorde, med flere sterkt motstridende teorier og ingen rettskraftig dom.

Eller som Jonas Falk-saken som jeg så 3 episoder av på nrk. Der var politiet ute av stand til å sikre de bevis de måtte hatt, og det var flaut å se hvordan damen i rødt hår, husker ikke hva slags tittel hun hadde, men var leder for etterforskningen mener jeg, satt og løy og løy og løy.
Citera
2020-06-27, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Har ikke Romerikes Blad, men ser på google en artikkel i Oppland Arbeiderblad som henviser til RB. Også betal artikkel, men overskriften er synlig på google.

"Politiet jakter hull i Hagens alibi - gjennomfører tøffe vitneavhør"
"Tom Hagens alibi er bygget på både egen forklaring, videobilder og vitneobservasjoner. Ifølge RBs opplysninger jobber politiet nå på spreng med å ettergå ..."
Er det vitnene fra livsbevisene på morgenen som gjennomgår tøffe avhør nå? Kolleger på arbeidsplassen på Futurum?

https://www.oa.no/politiet-jakter-hull-i-hagens-alibi-gjennomforer-toffe-vitneavhor/s/5-35-1118795

Vi ved jo, at hverken TH eller børnene ønsker at stille i afhør, så tænker at det må være nogen fra arbejdspladsen. Der har tidligere været spekuleret i, at MGM måtte være en han kunne tale direkte og uforstyrret med, så måske er det en anden mistænkt, som også er forretningspartner, de afhører.
Citera
2020-06-27, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Om de två fiskarna är relevanta för fallet:
Är de smarta så kan de ha sovit i bilen, med extra värme.
Eller sovit utanför Lörenskog. Kanske med falska namn.

Såg man dem inte efter 31 oktober?? ... ...

Nei, de er kun observert i Lørenskog denne dagen og kun på den videoen ved Futurum, men så kan man jo lure på hvor mye overvåkningsmateriale politiet samlet inn da. De gadd? jo ikke å prøve å samle inn nok til at de per nå har oppdaget den røde bmw-en, så det sier jo sitt. Jeg har sett flere interessante dokumentarer om politisaker som har gått riktig ille, og det er spesielt sårt for det gjelder Emilie Meng-saken spesielt. Den bør du se på nrk.no. Politiet sviktet fullstendig i denne danske krimgåten som egentlig burde vært løst for lenge siden da politiet antagelig vet hvem kandidatene til å ha utført dette er. Jeg tipper det er enten den postbilgutten som er med i videoen eller en av de som jobbet med å kjøre noe post denne natten. Han kan også ha kjørt en hvit bil som var sin egen. Og det svenske politiet sviktet i Jonas Falk-saken. Så da kan vi tenke at politiet i Norge ikke er stort bedre. Det har allerede fremkommet at de ikke brukte det beste dykkeutstyret til å søke i Langvannet og at de mener mobiltelefoner funnet på bunnen ikke var av interesse. Jeg håper de fant frem til eierne av telefonene, men tviler på de gadd det. Hvis man hiver mobiler i vannet i området der futurum-mennene var, er det en viss sannsynlighet for at det er de som har brukt disse - og da står heller ikke disse telefonene i deres navn. Politiet jobber ikke slik vi tror, de ser ut til å danne sine egne antagelser tidlig og ha mål om å bruke minst mulig ressurser på å løse selv vanskelige gåter. Emilie Meng-saken er det verste arbeidet jeg har sett noen gang. Alle burde vært sparket.
Citera
2020-06-27, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Jeg tror også det var andre tilstede da TH reiste på jobb. Vi hører så forsvinnende lite om valpen, som etter alle solemerker hadde "barnevakt" da AEH og TH var på teater.

Vet ikke om dette kan være motiv for å vitne falskt, men dersom faren din er god for 1.700.000 kr, så vet du at du får 0 dersom du angir pappa. Overfor deg selv kan du alltids rettferdiggjøre det med at mamma hadde noen svin på skogen.. Hva tror du?
Klart det kunne være et motiv for å vitne falsk, spille med eller holde tett, ingen tvil. Godt sagt.
Citera
2020-06-27, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
En annen nabo på 83 år forteller til VG på telefon at hun ble kontaktet av politiet for en stund siden.
– De spurte om jeg hadde sett noe unormalt, men det hadde jeg ikke. Det er bare to hus mellom oss, sier hun.
Hun forteller at hun kjenner familien, og at hun har omgang med den forsvunne naboen.
– Jeg satt på med henne (Anne-Elisabeth Falkevik Hagen red.anm.) til seniordans en uke eller to før hun forsvant. Jeg har hatt det helt forferdelig. Jeg synes det er veldig vanskelig, og begriper ikke at dette har skjedd, sier hun.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnKg2E/naboer-fikk-munnkurv-dette-skulle-legges-lokk-paa-selv-ektefeller-imellom
Konklusjon: hun hadde førekort, men ikke egen bil. Jeg tror ikke det er fordi hun ikke ønsket det. Ting er litt lettere å arrangere hvis man ikke behøver å tilpasse sine aktiviteter etter når bilen er ledig.
Citera
2020-06-27, 08:39
Bannlyst
Citat:

Ja, bare skuespill alt sammen. Først sa hun at bilene måtte bråbremse for å unngå kollisjon, og at hun blir stående å se rett inn bakvinduet. Men når man ser på reportasjen og kartet, så er jo ikke krysset der i det hele tatt, det er 30 meter lengre bak
Men bilen stopper altså her som Irene står, rett utenfor Ås tanklinikk (Brekkeveien 7c) og treningssenteret Bare Trening A/S.
Akkurat her er det bilen har stått når den var ved siden av Irene, hvis man trykker på kart-linken under.

https://www.google.no/maps/@59.6627434,10.7939783,3a,75y,219.18h,84.46t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTO7dJxksA8n2yKDa_-0kBA!2e0!7i16384!8i8192

Bare skuespill fra TV2 igjen, akkurat som når de hadde reportasje om Wiborg-saken, og prøvde å få folk til å tro at Wiborg hadde begått selvmord.
Undrer på hvem som har fått TV2 til å lage dette, er det Holden mon tro? Barna?
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-27 kl. 09:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in