2020-06-27, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Så har du avbrutt telefon til datter 09:06 sms til samme 09:10 og telefon med sønnen 09:14-09:16. Alt dette må også klaffe for at din teori skal holde vann, noe jeg tviler på.

Jeg tror det var et annet familiemedlem i huset sammen med AE da TH reiste på jobb. Det blir mange kokker pg mye søl hvis alle vitner falskt i denne perioden.

Jeg tror også det var andre tilstede da TH reiste på jobb. Vi hører så forsvinnende lite om valpen, som etter alle solemerker hadde "barnevakt" da AEH og TH var på teater.

Vet ikke om dette kan være motiv for å vitne falskt, men dersom faren din er god for 1.700.000 kr, så vet du at du får 0 dersom du angir pappa. Overfor deg selv kan du alltids rettferdiggjøre det med at mamma hadde noen svin på skogen.. Hva tror du?
Citera
2020-06-27, 00:23
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Jeg tror også det var andre tilstede da TH reiste på jobb. Vi hører så forsvinnende lite om valpen, som etter alle solemerker hadde "barnevakt" da AEH og TH var på teater.

Vet ikke om dette kan være motiv for å vitne falskt, men dersom faren din er god for 1.700.000 kr, så vet du at du får 0 dersom du angir pappa. Overfor deg selv kan du alltids rettferdiggjøre det med at mamma hadde noen svin på skogen.. Hva tror du?
Da forutsetter du at TH handlet i affekt og at sønnen vitnet falskt og rigget kryptoplottet? Men det er klare indikasjoner på at dette var planlagt i måneder.

Hvis sønnen vitner falskt for å gi faren alibi, tror jeg han var med på planen sammen med TH og minst ett søsken til.
Citera
2020-06-27, 00:29
Medlem
Kom ikke bilen opp før disse telefonene? En datter kan ha lik stemme som sin mor, ringe sms'e, dra ut i bilen med sprox på beina. De to andre barna har kledd seg ut og "spaner" ved futurum. Alle tre kjører bil for oppmerksomhet den ene utkledd som AE, bare en parykk er nok til å plante minne av AE når de skal vitne lenge etter fordi kidnapping ikke pressemeldes.

Psykopater blir verre med alderen. TH var lei AE som var illojal og lette på fb etter annet bosted og truet med å "oute" han og hans gode navn og rykte. Som narsissist ga det en spesiell glede å true og manipulere barna med på gamet. En fikk nye roller(med tid), en fikk bikja og den som var mest motvillig ble nevnt i brevet som de skrev sammen.

En ting : i ti uker trodde visstnok de rundt dem at han hadde drept AE. Men folk holdt kjeft, gjorde de ikke? Fordi de vet hva han er kapabel til å gjøre.

Det er jo den ultimate maktdemonstrasjon. Jeg kaster min egen kone, og alle vet det var meg men de klarer ikke ta meg ; tenk hva jeg kan gjøre med deg om du sier noe!

(jeg ble kjent med en fra en familie med formue og eierskap av samme kaliber, fri kunstnersjel med stor arv, voksen men hadde ikke engang bankkort. Hen som først sendte meg masse info om narsissistisk familiedynamikk og at det hadde gått opp et lys for hen ifm terapi. Familien fikk nyss om at hen *plapret". Familien ba hen skrive spesifikt testamente. Hen var redd og dokumenterte skriftlig at hen levde for sine barn og aldri ville skade seg selv, selv om "de" ville få det til å se sånn ut. Dagen etter tok hen "selvmord". Tror dere jeg gikk til politiet med dokumentasjonen? Ikke faen. Jeg var dritredd! (altså må ingen tro jeg er objektiv) )
Citera
2020-06-27, 00:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det finnes voice clone programmer, denne funket nå så bra at mora trodde det var sønnen som ringte

https://www.youtube.com/watch?v=VnFC-s2nOtI
Problemet med disse programmene er at stemmen høres litt "robot"-aktig ut. Menneskelige lyder som latter og pusting høres ikke bra ut. Dette programmet er også avhengig av å taste inn tekst. Å benytte i samtale er mot umulig.

Tips
Prøv heller å let etter "real time voice changer" - programmer. Der man kan snakke i sanntid
De fleste av disse programmene er ment for gaming, men mulig det kan finnes noe der ute
Citera
2020-06-27, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Da forutsetter du at TH handlet i affekt og at sønnen vitnet falskt og rigget kryptoplottet? Men det er klare indikasjoner på at dette var planlagt i måneder.

Hvis sønnen vitner falskt for å gi faren alibi, tror jeg han var med på planen sammen med TH og minst ett søsken til.

Jeg forutsetter at TH eller TEH handlet i affekt. De klare indikasjonene handlet i utgangspunktet om å investere i RU sin forretningsidè. Er det flere klare indikasjoner da? Med unntak av "killing a mockingbird"-posten til TEH da.
Citera
2020-06-27, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Jeg forutsetter at TH eller TEH handlet i affekt. De klare indikasjonene handlet i utgangspunktet om å investere i RU sin forretningsidè. Er det flere klare indikasjoner da? Med unntak av "killing a mockingbird"-posten til TEH da.

Jeg klarer bare ikke å få det inn i hodet at dette er planlagt på noen måte. Men da drapet var et faktum, så måtte alle kluter settes inn for å få bort mistanken. Politiet er skråsikre på at Sl-veien 4 er et drapsåsted. Det er sterke ord, og de kan ikke bare slenge ut sånt uten å ha noe kjøtt på beinet.
Citera
2020-06-27, 00:44
Medlem
Det här med det andra vittnet som såg bilen i Ås, tror jag är något som försvaret önskade sig. Ett falskt minne. För att få bort fokuset mot TH. Långsökt, men en del av spelet mellan försvaret och polisen.
En typ av vilse ledning.
Citera
2020-06-27, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
https://www.rb.no/politiet-jakter-hull-i-hagens-alibi-gjennomforer-toffe-vitneavhor/s/5-43-1332741
Politiet jakter hull i Hagens alibi ... - Romerikes Blad
Tom Hagens alibi er bygget på både egen forklaring, videobilder og vitneobservasjoner. Ifølge RBs opplysninger jobber politiet nå på spreng med å ettergå ...

Er der nogen der adgang til denne artikel? Virker til at politiet kredser sig ind hvis man skal tro de seneste lokalaviser.

Har ikke Romerikes Blad, men ser på google en artikkel i Oppland Arbeiderblad som henviser til RB. Også betal artikkel, men overskriften er synlig på google.

"Politiet jakter hull i Hagens alibi - gjennomfører tøffe vitneavhør"
"Tom Hagens alibi er bygget på både egen forklaring, videobilder og vitneobservasjoner. Ifølge RBs opplysninger jobber politiet nå på spreng med å ettergå ..."
Er det vitnene fra livsbevisene på morgenen som gjennomgår tøffe avhør nå? Kolleger på arbeidsplassen på Futurum?

https://www.oa.no/politiet-jakter-hull-i-hagens-alibi-gjennomforer-toffe-vitneavhor/s/5-35-1118795
Senast redigerad av kornblomst 2020-06-27 kl. 00:53.
Citera
2020-06-27, 01:23
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Har ikke Romerikes Blad, men ser på google en artikkel i Oppland Arbeiderblad som henviser til RB. Også betal artikkel, men overskriften er synlig på google.

"Tom Hagens alibi er bygget på både egen forklaring, videobilder og vitneobservasjoner. Ifølge RBs opplysninger jobber politiet nå på spreng med å ettergå ..."
Er det vitnene fra livsbevisene på morgenen som gjennomgår tøffe avhør nå? Kolleger på arbeidsplassen på Futurum?

https://www.oa.no/politiet-jakter-hull-i-hagens-alibi-gjennomforer-toffe-vitneavhor/s/5-35-1118795

Tom Hagens alibi er bygget på både egen forklaring, videobilder og vitneobservasjoner. Ifølge RBs opplysninger jobber politiet nå på spreng med å ettergå vitneforklaringene som plasserer Hagen på jobb da Anne-Elisabeth forsvant. Til tross for at politiet i snart 20 måneder har hatt Tom Hagens bevegelser 31. oktober 2018 som et helt sentralt element i sin etterforsking, får Romerikes Blad opplyst at jobben med denne tidslinjen er intensivert etter at 70-åringen ble pågrepet i slutten av april.

Det skjønner Tom Hagens forsvarer, Svein Holden, lite av. Han er klar på at Hagen – som nekter straffskyld for drap eller medvirkning til drap på Anne-Elisabeth Hagen – har et bunnsolid alibi.

Nye vitneavhør

Politiet bekrefter at de fortsatt mener at telefonsamtalen Anne-Elisabeth Hagen hadde med et familiemedlem klokka 09.14 forsvinningsdagen er det siste sikre livstegnet etter den savnede trebarnsmoren.

Nye vitneavhør

Politiet bekrefter at de fortsatt mener at telefonsamtalen Anne-Elisabeth Hagen hadde med et familiemedlem klokka 09.14 forsvinningsdagen er det siste sikre livstegnet etter den savnede trebarnsmoren.

Telefonsamtalen varte i 92 sekunder, ifølge Romerikes Blads opplysninger.

Denne dagen reiser Tom Hagen på jobb noe senere enn vanlig, og han skal ha ankommet arbeidsplassen på Futurum en gang mellom 09.10 og 09.15.

Da Hagen i Eidsivating lagmannsrett ble løslatt fra varetekt, var det blant annet på bakgrunn av videobevis som plasserer Hagens bil utenfor Futurum-bygget i tidsrommet, har VG tidligere omtalt.

Senere på formiddagen ringer Hagen til kona hele åtte ganger, uten å få svar, før han drar hjem ved 13.30-tiden. Ved 14.10-tiden ringer han politiet.

Spørsmålet politiet ønsker svar på er: Befant Tom Hagen seg i Futurum-bygget i de drøye fire timene, som han selv har forklart, eller kan han på et tidspunkt denne dagen ha vært et annet sted?

Ifølge RBs opplysninger har personer som oppholdt seg på arbeidsplassen den 31. oktober 2018 tidligere avgitt forklaringer som er med på å gi Tom Hagen alibi.

Nylig er flere av disse vitnene kalt inn til nye avhør, får RB opplyst. Der skal politiet ha gått hardt til verks for å ettergå alibiforklaringene og stilt spørsmål ved flere av observasjonene av Hagen den 31. oktober 2018.

Ifølge RBs opplysninger, er årsaken til de nye vitneavhørene at politiet ikke er trygge på Tom Hagens alibi.

Da Hagen i Eidsivating lagmannsrett ble løslatt fra varetekt, var det blant annet på bakgrunn av videobevis som plasserer Hagens bil utenfor Futurum-bygget i tidsrommet, har VG tidligere omtalt.

Senere på formiddagen ringer Hagen til kona hele åtte ganger, uten å få svar, før han drar hjem ved 13.30-tiden. Ved 14.10-tiden ringer han politiet.

Spørsmålet politiet ønsker svar på er: Befant Tom Hagen seg i Futurum-bygget i de drøye fire timene, som han selv har forklart, eller kan han på et tidspunkt denne dagen ha vært et annet sted?

Ifølge RBs opplysninger har personer som oppholdt seg på arbeidsplassen den 31. oktober 2018 tidligere avgitt forklaringer som er med på å gi Tom Hagen alibi.

Nylig er flere av disse vitnene kalt inn til nye avhør, får RB opplyst. Der skal politiet ha gått hardt til verks for å ettergå alibiforklaringene og stilt spørsmål ved flere av observasjonene av Hagen den 31. oktober 2018.

Ifølge RBs opplysninger, er årsaken til de nye vitneavhørene at politiet ikke er trygge på Tom Hagens alibi.
Citera
2020-06-27, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
OM det er slik at politiet av en eller annen grunn følte seg tvunget til å pågripe TH prematurt, ville de gjøre klokt i å slippe mer informasjon for å rettlede mulige eksterne ressurser, som for eksempel de eminente deltagerne i dette forumet.
Hei :-) Var det du som hadde abonnement på Romerikes blad eller oa.no? Kan du hjelpe oss med litt informasjon fra denne artikkelen? Politiet jakter hull i Hagens alibi - gjennomfører tøffe vitneavhør

Edit: Noen andre har allerede postet litt innhold fra den artikkelen så jeg nå:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Når ble kolleger på Futurum avhørt første gang? Noen her på FB skrev at de ble avhørt den 1.11.2018, men et annet sted leste jeg at de ble avhørt mye senere.

Hvor mye er det egentlig mulig å huske og mulig å greie å plassere på rett dag så lang tid etter, hvis man blir spurt?
Kanskje man i slike tilfeller får kontrollspørsmål og blir bedt om å fortelle det man husker fra en annen dag som er ca like langt tilbake i tid?

Ansatte i Futurum Næringspark, hvor TH har sitt kontor, ble denne dagen mottatt av politifolk da de kom på jobb.

De var i alle fall unge de politifolkene som var der da, sier en mann som ble møtt av politifolk den morgenen kidnappingssaken ble offentlig kjent.

Politiet ba de ansatte om å huske ti uker tilbake i tid. – Jeg ble spurt om alt jeg kunne komme på av hva jeg husket fra den 31. oktober, men det er vanskelig å huske nøyaktig så lang tid tilbake, sier mannen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Eo8vzj/slik-jakter-politiet-de-mystiske-mennene

Edit 2: TH fortalte jo den 31.10.2018 til en (eller flere?) kollega(er?) på Futurum at han var bekymret. Det ville jo kanskje føre til at kollegaer ville greie å huske og greie å plassere detaljer bedre fra denne dagen, tror jeg.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-27 kl. 01:55.
Citera
2020-06-27, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle

Er lønningsansvarlige blant de personene som oppholdt seg på arbeidsplassen tro.

Og fortsatt mener politiet at 09:14-samtalen er "siste sikre livstegn".

Blir jo interessant å se hva som kommer ut av avhørene når politiet har gått "hardt til verks".
Citera
2020-06-27, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Billiejean82
Kom ikke bilen opp før disse telefonene? En datter kan ha lik stemme som sin mor, ringe sms'e, dra ut i bilen med sprox på beina. De to andre barna har kledd seg ut og "spaner" ved futurum. Alle tre kjører bil for oppmerksomhet den ene utkledd som AE, bare en parykk er nok til å plante minne av AE når de skal vitne lenge etter fordi kidnapping ikke pressemeldes.

Psykopater blir verre med alderen. TH var lei AE som var illojal og lette på fb etter annet bosted og truet med å "oute" han og hans gode navn og rykte. Som narsissist ga det en spesiell glede å true og manipulere barna med på gamet. En fikk nye roller(med tid), en fikk bikja og den som var mest motvillig ble nevnt i brevet som de skrev sammen.

En ting : i ti uker trodde visstnok de rundt dem at han hadde drept AE. Men folk holdt kjeft, gjorde de ikke? Fordi de vet hva han er kapabel til å gjøre.

Det er jo den ultimate maktdemonstrasjon. Jeg kaster min egen kone, og alle vet det var meg men de klarer ikke ta meg ; tenk hva jeg kan gjøre med deg om du sier noe!

(jeg ble kjent med en fra en familie med formue og eierskap av samme kaliber, fri kunstnersjel med stor arv, voksen men hadde ikke engang bankkort. Hen som først sendte meg masse info om narsissistisk familiedynamikk og at det hadde gått opp et lys for hen ifm terapi. Familien fikk nyss om at hen *plapret". Familien ba hen skrive spesifikt testamente. Hen var redd og dokumenterte skriftlig at hen levde for sine barn og aldri ville skade seg selv, selv om "de" ville få det til å se sånn ut. Dagen etter tok hen "selvmord". Tror dere jeg gikk til politiet med dokumentasjonen? Ikke faen. Jeg var dritredd! (altså må ingen tro jeg er objektiv) )

At TH er psykopat er det ikke noe tvil om. Manipulativ, maktsyk og truende. Det er det flere i familien som vet.
Man merker på angrepene mot meg fra Akershus at dette er et sentralt punkt. Dette og de to meldingene som TH slettet. Samme reaksjon når man snakker om disse to sms`ene.
Det gir en bekreftelse på nettopp dette.
Hvis det ikke hadde stemt, så hadde hun ikke brydd seg så veldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in