2020-06-27, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Folket har misslyckats. Bevis att vi bör ha en diktatur för att vi ska lyssna och inte restriktioner

Hur fan har folket misslyckats ?vi som har varit kritiska till Mördar-Anders hypoteser från start och dessutom påpekat hur jävla uselt FHM, Mördar-Anders, Regering och den jävla svetsaren skött detta har mer eller mindre varit kidnappade i vårt eget land.

Inte bara det, vi har även blivit bemötta av statsmedia som "hatare" "troll" och fan allt däremellan.Som om det inte var nog,så har våra kommentarer har svepts undan med frågan "är du epidemiolog eller" ? på samma sätt som våra kritiska röster angående massinvandring och icke utvisning av svin som beter sig som svin, svepts undan med "du är rasist"

När pendeln svänger för det gör den alltid. Då blir det problem.
Citera
2020-06-27, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Jo det är ett influensa virus.............
Så om vi går in på fakta (orelistiska sådanna) vietnam har vad jag förstått 0 döda, hur många smittade har jag dålig koll på och hur många dom testat måste väl var i princip 0 där, ?
Realistiskt knappast , Så om vi om vi säger vi gör som vietnam stoppar huvudet i sanden och inte raporterar hur skulle vi ha fakta i sverige då , typ 100 döda 250 smittade ,-)
Och Nej jag försvarar inte tomten
Nej. Det är en helt ny sjukdom. Ingen influensa. Vi vet inget om hur vi drabbas av den.
Citera
2020-06-27, 01:27
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Hur fan har folket misslyckats ?vi som har varit kritiska till Mördar-Anders hypoteser från start och dessutom påpekat hur jävla uselt FHM, Mördar-Anders, Regering och den jävla svetsaren skött detta har mer eller mindre varit kidnappade i vårt eget land.

Inte bara det, vi har även blivit bemötta av statsmedia som "hatare" "troll" och fan allt däremellan.Som om det inte var nog,så har våra kommentarer har svepts undan med frågan "är du epidemiolog eller" ? på samma sätt som våra kritiska röster angående massinvandring och icke utvisning av svin som beter sig som svin, svepts undan med "du är rasist"

När pendeln svänger för det gör den alltid. Då blir det problem.

Mördar-Anders får bara härja pga att mördar-Steffe låter honom härja. Visserligen har 60% av folket röstat för att avsätta Steffe men genom sin flathet har folket ändå låtit honom sitta kvar. Ska man få bort en diktator måste folket agera och fysiskt avsätta diktatorn.
Citera
2020-06-27, 01:27
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Nej. Det är en helt ny sjukdom. Ingen influensa. Vi vet inget om hur vi drabbas av den.
rätt vi vet inte, men det ÄR en typ av influensa inte en jävla sjukdom som du påstår
Citera
2020-06-27, 01:30
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
rätt vi vet inte, men det ÄR en typ av influensa inte en jävla sjukdom som du påstår

Är inte en influensa en sjukdom?
Citera
2020-06-27, 01:32
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Är inte en influensa en sjukdom?
men herregud....
Ok då låter vi ALLA SJUKDOMAR registreras som cov 19 ok, cowshit
Citera
2020-06-27, 01:40
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
men herregud....
Ok då låter vi ALLA SJUKDOMAR registreras som cov 19 ok, cowshit

Vad du svamlar, ditt påstod att det inte var en sjukdom och det är så klart fel.
Citat:
Hade du bara otur när du tänkte?
Citera
2020-06-27, 01:42
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vad du svamlar, ditt påstod att det inte var en sjukdom och det är så klart fel.

Hade du bara otur när du tänkte?
Pajas med ditt nick oshit, tomte pajas foliehatt fortsätt du med dina konspirationer
Citera
2020-06-27, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Till skillnad från dig så väljer jag inte uttala mig om något jag inte vet något om. Därför litar jag till fullo på att Tegnell vet vad han pratar om. Kom ihåg att han har gedigen bakgrund och utbildning som bland annat smittskyddsläkare. Att ens inbilla sig att veta bättre än honom om detta är bara korkat. Och till den nivån vill inte jag sänka mig. Tegnell må ha haft fel vissa gånger och gjort vissa felbedömningar men det gör honom inte till folkmördare som du så simpelt vill utmåla honom till.

Hur som helst är det nog bäst att lämna den här tråden nu. Alla SD-muppar verkar ju vara samlade här ändå

Det är precis sådana personer som dig som gör mig mörkrädd...utan konsekvenstänk som blint lyssnar på regimmedia och myndighetens rappakalja...Anders Tegnell och FHM är politiserad och deras mål är inte att rädda enskilda medborgare som drabbas av denna pandemin...deras agenda är mycket mer lömsk än så...de förvanskar och skapar dimridåer för oss medborgare om deras riktiga agenda...att sakta sprida viruset över hela befolkningen för att uppnå den beryktade flockimmuniteten. Detta vet de att det kommer med ett pris...som för närvarande ligger på 5 280 svenskar liv.

Detta är deras riktiga agenda men de har under falska förespeglingar hävdat att alla åtgärder är för att minska smittspridningen. Vad har jag för belägg för mitt påstående?

• De gör inga inskränkningar i att ens försöka minska smittspridningen. I andra länder så stänger man verksamheter som är orsaken till smittspridning såsom restauranger och barer etc. Här är det vidöppet så svennebanan kan avnjuta en covid-19 lunch med sina vänner.
  • Lyfter 2h regeln och ger svennebanan tillåtelse att åka över hela landet obehindrat.
  • Konsekvent motsätta sig till användning av munnskydd.
  • Saktfärdiga att komma igång med smittspårning och testning...så pinsamt att danskarna nu erbjuder öresundspendlare fria coronatester när de åker över sundet.

Visst har de uppmanat oss om att tvätta händerna och ägna oss åt social distansering. Men signalvärdet är fortfarande att fortsätt leva era liv såsom ingenting har hänt. Hur ska man annars tolka deras motvilja att följa vetenskaplig evidens angående smittspridning.

Sen vill jag ge dig ett råd i all välmening. Bara för att en person har en hög akademisk titel betyder det inte att de är några genier eller har rätt i alla situationer. FHM har fått hård kritik från bland annat 21 etablerade forskare angående deras strategi.

Jag hade absolut inte haft några problem med Sveriges strategi om de hade varit TRANSPARENTA och ANSVARSTAGANDE...men varken regering eller myndigheter är det. Utan istället utbryter det en total pajkastning mellan olika regioner och myndigheter om vem som bär ansvaret för skiten.

Jag som medborgare är inte intresserad av metadiskussioner utan förväntar mig att vår regering är lösningsfokuserad och även beredd på att anpassa sin strategi efter rådande läge under en så allvarlig situation som en pandemi.

Sen vill jag avslutningsvis säga att till nästa val vet jag inte vad jag ska rösta på. Alla partier har min värld förbrukat sitt förtroende. Vi behöver en reboot av våra politiska partier.. som består av människor som genuint vill göra Sverige till ett bättre land och inte ett gäng unga karriärhungriga politiker som ej jobbat en dag i sitt liv utan gick från ungdomsförbund till riksdag. Där ser jag det stora problemet...vi saknar visionärer och ledare.
Citera
2020-06-27, 02:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Pajas med ditt nick oshit, tomte pajas foliehatt fortsätt du med dina konspirationer

Haha, du borde tacka mig istället för att jag lärde dig att influensa är en sjukdom, otroligt att du inte trodde det.
Citera
2020-06-27, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotoVroom123
Det är precis sådana personer som dig som gör mig mörkrädd...utan konsekvenstänk som blint lyssnar på regimmedia och myndighetens rappakalja...Anders Tegnell och FHM är politiserad och deras mål är inte att rädda enskilda medborgare som drabbas av denna pandemin...deras agenda är mycket mer lömsk än så...de förvanskar och skapar dimridåer för oss medborgare om deras riktiga agenda...att sakta sprida viruset över hela befolkningen för att uppnå den beryktade flockimmuniteten. Detta vet de att det kommer med ett pris...som för närvarande ligger på 5 280 svenskar liv.

Detta är deras riktiga agenda men de har under falska förespeglingar hävdat att alla åtgärder är för att minska smittspridningen. Vad har jag för belägg för mitt påstående?

• De gör inga inskränkningar i att ens försöka minska smittspridningen. I andra länder så stänger man verksamheter som är orsaken till smittspridning såsom restauranger och barer etc. Här är det vidöppet så svennebanan kan avnjuta en covid-19 lunch med sina vänner.
  • Lyfter 2h regeln och ger svennebanan tillåtelse att åka över hela landet obehindrat.
  • Konsekvent motsätta sig till användning av munnskydd.
  • Saktfärdiga att komma igång med smittspårning och testning...så pinsamt att danskarna nu erbjuder öresundspendlare fria coronatester när de åker över sundet.

Visst har de uppmanat oss om att tvätta händerna och ägna oss åt social distansering. Men signalvärdet är fortfarande att fortsätt leva era liv såsom ingenting har hänt. Hur ska man annars tolka deras motvilja att följa vetenskaplig evidens angående smittspridning.

Sen vill jag ge dig ett råd i all välmening. Bara för att en person har en hög akademisk titel betyder det inte att de är några genier eller har rätt i alla situationer. FHM har fått hård kritik från bland annat 21 etablerade forskare angående deras strategi.

Jag hade absolut inte haft några problem med Sveriges strategi om de hade varit TRANSPARENTA och ANSVARSTAGANDE...men varken regering eller myndigheter är det. Utan istället utbryter det en total pajkastning mellan olika regioner och myndigheter om vem som bär ansvaret för skiten.

Jag som medborgare är inte intresserad av metadiskussioner utan förväntar mig att vår regering är lösningsfokuserad och även beredd på att anpassa sin strategi efter rådande läge under en så allvarlig situation som en pandemi.

Sen vill jag avslutningsvis säga att till nästa val vet jag inte vad jag ska rösta på. Alla partier har min värld förbrukat sitt förtroende. Vi behöver en reboot av våra politiska partier.. som består av människor som genuint vill göra Sverige till ett bättre land och inte ett gäng unga karriärhungriga politiker som ej jobbat en dag i sitt liv utan gick från ungdomsförbund till riksdag. Där ser jag det stora problemet...vi saknar visionärer och ledare.

Fast varför sprider du själv dimridåer med att helt enkelt blåljuga i ditt inlägg?

Du påstår t ex att man inte gjort några inskränkningar för att ens försöka minska smittspridningen, men de har ju gjort många saker just för att försöka minska smittspridningen, och du nämner ju t o med en del själv.... Är du full, dum eller bara okunnig...?

Man har uppmanat till att hålla avstånd
Man har uppmanat folk att jobba hemifrån om det är möjligt
Man har givit restriktioner etc till handeln
Man har uppmanat folk att heller stanna hemma än att gå ut
Man har lagt besöksförbud på äldreboenden
Man har rekommenderat folk att inte röra sig längre än 2 timmar från hemmet
Man har uppmanat till ökad hygien, handtvätt, handsprit etc
Man har satt behgränsningar på max 50 personer i folksamlingar
Man har satt begränsningar på evenemang där folk kan samlas
Man har nekat nöjesparker att öppna i sommar
Man har uppmanat alla som känner minsta symptom att stanna hemma och inte gå till jobbet
Man har skippat karensdagar för att underlätta ovanstående
Man har infört stödpaket till t ex handel och näringsliv för att underlätta ovanstående

Detta bara de saker jag kommer på nu rakt ur minnet, men det finns säkerligen en massa mer de faktiskt gjort, men detta påstår du alltså är ” De gör inga inskränkningar i att ens försöka minska smittspridningen.”??
Citera
2020-06-27, 10:07
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fast varför sprider du själv dimridåer med att helt enkelt blåljuga i ditt inlägg?

Du påstår t ex att man inte gjort några inskränkningar för att ens försöka minska smittspridningen, men de har ju gjort många saker just för att försöka minska smittspridningen, och du nämner ju t o med en del själv.... Är du full, dum eller bara okunnig...?

Man har uppmanat till att hålla avstånd
Man har uppmanat folk att jobba hemifrån om det är möjligt
Man har givit restriktioner etc till handeln
Man har uppmanat folk att heller stanna hemma än att gå ut
Man har lagt besöksförbud på äldreboenden
Man har rekommenderat folk att inte röra sig längre än 2 timmar från hemmet
Man har uppmanat till ökad hygien, handtvätt, handsprit etc
Man har satt behgränsningar på max 50 personer i folksamlingar
Man har satt begränsningar på evenemang där folk kan samlas
Man har nekat nöjesparker att öppna i sommar
Man har uppmanat alla som känner minsta symptom att stanna hemma och inte gå till jobbet
Man har skippat karensdagar för att underlätta ovanstående
Man har infört stödpaket till t ex handel och näringsliv för att underlätta ovanstående

Detta bara de saker jag kommer på nu rakt ur minnet, men det finns säkerligen en massa mer de faktiskt gjort, men detta påstår du alltså är ” De gör inga inskränkningar i att ens försöka minska smittspridningen.”??

En massa trams här. Tegnell har varit emot samtliga restriktioner tills trycket blivit för stort, då har han motvilligt rekommenderat vissa restriktioner.

Besöksförbud på äldreboenden började de med t.ex. självmant utan att Tegnell rekommenderat det och jobba hemifrån var Tegnell negativ till med motiveringen att det inte var jämställt osv. Tegnell har varit en konsekvent bromskloss mot allt som minskar smittspridningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in