Citat:
Ursprungligen postat av
MotoVroom123
Det är precis sådana personer som dig som gör mig mörkrädd...utan konsekvenstänk som blint lyssnar på regimmedia och myndighetens rappakalja...Anders Tegnell och FHM är politiserad och deras mål är inte att rädda enskilda medborgare som drabbas av denna pandemin...deras agenda är mycket mer lömsk än så...de förvanskar och skapar dimridåer för oss medborgare om deras riktiga agenda...att sakta sprida viruset över hela befolkningen för att uppnå den beryktade flockimmuniteten. Detta vet de att det kommer med ett pris...som för närvarande ligger på 5 280 svenskar liv.
Detta är deras riktiga agenda men de har under falska förespeglingar hävdat att alla åtgärder är för att minska smittspridningen. Vad har jag för belägg för mitt påstående?
- De gör inga inskränkningar i att ens försöka minska smittspridningen. I andra länder så stänger man verksamheter som är orsaken till smittspridning såsom restauranger och barer etc. Här är det vidöppet så svennebanan kan avnjuta en covid-19 lunch med sina vänner.
- Lyfter 2h regeln och ger svennebanan tillåtelse att åka över hela landet obehindrat.
- Konsekvent motsätta sig till användning av munnskydd.
- Saktfärdiga att komma igång med smittspårning och testning...så pinsamt att danskarna nu erbjuder öresundspendlare fria coronatester när de åker över sundet.
Visst har de uppmanat oss om att tvätta händerna och ägna oss åt social distansering. Men signalvärdet är fortfarande att fortsätt leva era liv såsom ingenting har hänt. Hur ska man annars tolka deras motvilja att följa vetenskaplig evidens angående smittspridning.
Sen vill jag ge dig ett råd i all välmening. Bara för att en person har en hög akademisk titel betyder det inte att de är några genier eller har rätt i alla situationer. FHM har fått hård kritik från bland annat 21 etablerade forskare angående deras strategi.
Jag hade absolut inte haft några problem med Sveriges strategi om de hade varit TRANSPARENTA och ANSVARSTAGANDE...men varken regering eller myndigheter är det. Utan istället utbryter det en total pajkastning mellan olika regioner och myndigheter om vem som bär ansvaret för skiten.
Jag som medborgare är inte intresserad av metadiskussioner utan förväntar mig att vår regering är lösningsfokuserad och även beredd på att anpassa sin strategi efter rådande läge under en så allvarlig situation som en pandemi.
Sen vill jag avslutningsvis säga att till nästa val vet jag inte vad jag ska rösta på. Alla partier har min värld förbrukat sitt förtroende. Vi behöver en reboot av våra politiska partier.. som består av människor som genuint vill göra Sverige till ett bättre land och inte ett gäng unga karriärhungriga politiker som ej jobbat en dag i sitt liv utan gick från ungdomsförbund till riksdag. Där ser jag det stora problemet...vi saknar visionärer och ledare.
Fast varför sprider du själv dimridåer med att helt enkelt blåljuga i ditt inlägg?
Du påstår t ex att man inte gjort några inskränkningar för att ens försöka minska smittspridningen, men de har ju gjort många saker just för att försöka minska smittspridningen, och du nämner ju t o med en del själv.... Är du full, dum eller bara okunnig...?
Man har uppmanat till att hålla avstånd
Man har uppmanat folk att jobba hemifrån om det är möjligt
Man har givit restriktioner etc till handeln
Man har uppmanat folk att heller stanna hemma än att gå ut
Man har lagt besöksförbud på äldreboenden
Man har rekommenderat folk att inte röra sig längre än 2 timmar från hemmet
Man har uppmanat till ökad hygien, handtvätt, handsprit etc
Man har satt behgränsningar på max 50 personer i folksamlingar
Man har satt begränsningar på evenemang där folk kan samlas
Man har nekat nöjesparker att öppna i sommar
Man har uppmanat alla som känner minsta symptom att stanna hemma och inte gå till jobbet
Man har skippat karensdagar för att underlätta ovanstående
Man har infört stödpaket till t ex handel och näringsliv för att underlätta ovanstående
Detta bara de saker jag kommer på nu rakt ur minnet, men det finns säkerligen en massa mer de faktiskt gjort, men detta påstår du alltså är ” De gör inga inskränkningar i att ens försöka minska smittspridningen.”??