2020-06-27, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Nej det finns ingen stor ökning i dessa länder du nämner trots att de börjat öppna och det är ju poängen.
Det är precis det det gör. I Danmark gör det i alla fall det det läste jag om igår. Hur vore det om du faktiskt tog till dig fakta? Det finns MÅNGA exempel på ökad smittspridning runtom i världen i kombination av att dom öppnat upp. Är så sjukt trött på folk som inte kan ta till sig fakta
Citera
2020-06-27, 00:25
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Om Sverige INTE redovisar döda och smittade, så får vi ungefär samma trovärdighet som Iran (har eller hade).
D v s, att svenskar kan behöva betala för ett test, och / eller få sitta i karantän, eller bli nekade. I Sverige så nekade transportstyrelsen vissa direktflyg från Iran p g a att man misstänkte vissa felaktiga redovisningar. [url]https://www.expressen.se/ledare/farlig-senfardighet-i-coronabekampningen/[/URLMen jag kan hålla med om, att vara trött på att höra inrapporterade dödstal... Så någon gång borde det ta slut. Detta virus är inte som influensan, utan är ett nytt corona-virus (novel), bland oss människor. Vi vet inte riktigt hur den påverkar oss, eller hur förhåller sig? Vi får se om det kommer vaccin till nästa år, men får hoppas det nu är ett säkert vaccin (jag skulle inte vilja vara förste försökskanin där iaf)...
Jo det är ett influensa virus.............
Så om vi går in på fakta (orelistiska sådanna) vietnam har vad jag förstått 0 döda, hur många smittade har jag dålig koll på och hur många dom testat måste väl var i princip 0 där, ?
Realistiskt knappast , Så om vi om vi säger vi gör som vietnam stoppar huvudet i sanden och inte raporterar hur skulle vi ha fakta i sverige då , typ 100 döda 250 smittade ,-)
Och Nej jag försvarar inte tomten
Senast redigerad av BlueMarlin123 2020-06-27 kl. 00:28.
Citera
2020-06-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är precis det det gör. I Danmark gör det i alla fall det det läste jag om igår. Hur vore det om du faktiskt tog till dig fakta? Det finns MÅNGA exempel på ökad smittspridning runtom i världen i kombination av att dom öppnat upp. Är så sjukt trött på folk som inte kan ta till sig fakta
Alla de här länderna går ner, finns ingen stor ökning.
I danmark har det konstant gått ner sedan april
I finland har det gått ner sen början av maj
I norge har det gått ner sedan början av april
I nya zeland har haft typ +25 fall sedan april
Citera
2020-06-27, 00:30
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Du anger ingen källa men mindre restriktioner borde förstås leda till ökad smittspridning men det avgörande är hur högt R0 är. En viss ökning är inte alarmerande om den ligger på låg nivå.
Citera
2020-06-27, 00:36
Medlem
Citat:
Alla de här länderna går ner, finns ingen stor ökning.
I danmark har det konstant gått ner sedan april
I finland har det gått ner sen början av maj
I norge har det gått ner sedan början av april
I nya zeland har haft typ +25 fall sedan april
Men herregud vad är det du inte förstår? Vart hämrat dina så kallade källor ifrån? Det finns INGET land där det inte finns smittspridning. För det första: Gällande Finland ljuger du. Dom uoonådde sin högsta dödssiffra efter att ha öppnat upp Helsingfors detta var i våras någon gång. Och vem vet vad som sker nu i sommar när dom öppnar för turister? Det kan du omöjligt veta.

Och i Danmark har smittspridningen ökat igen detta löste jag som bekant om igår. . Dom må förvisso ha läget under kontroll men det finns en stor oro för ökad smittspridning.

Vad gäller Norge kan jag inte uttala mig men jag vet iaf att Nya Zeeland påstod att dom mer eller mindre hade utplånat viruset och sedan för någon vecka sedan drabbades dom av ännu ett nytt fall. Lägg även till att smittspridningen ökat i bland annat Tyskland. Om du tror att viruset är på väg att dö ut i dom länder du nämner så har du fel,fel,fel,fel.
Citera
2020-06-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du anger ingen källa men mindre restriktioner borde förstås leda till ökad smittspridning men det avgörande är hur högt R0 är. En viss ökning är inte alarmerande om den ligger på låg nivå.
Personen som påstod att det inte finns någon ökad smittspridning i Norge, Danmark, Finland och Nya Zeeland angav inte heller någon källa.

Vi som som faktiskt följer liverapporteringen och utveckling på Aftonbladet och Expressen kan faktiskt bilda oss en uppfattning därifrån. Litar du på alternativa medier?
Citera
2020-06-27, 00:38
Medlem
Citat:
Men herregud vad är det du inte förstår? Vart hämrat dina så kallade källor ifrån?
Min statstik tog jag från samtliga länders siffror, ingen av dem har ökat.
Självklart finns det smitta där men den är liten, det är poängen, de har lyckats, det har inte Sverige som haft +30000 fall sen juni.
Citera
2020-06-27, 00:39
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Och i Danmark har smittspridningen ökat igen detta löste jag som bekant om igår. . Dom må förvisso ha läget under kontroll men det finns en stor oro för ökad smittspridning.

Sunda människor känner oro och agerar inte som stollen Tegnell som förnekar alla risker. Har du någon som helst kunskap om vad R0 låg på innan och vad det nu har ökat till eller är du helt okunnig om det?
Citera
2020-06-27, 00:44
Medlem
Citat:
Min statstik tog jag från samtliga länders siffror, ingen av dem har ökat.
Självklart finns det smitta där men den är liten, det är poängen, de har lyckats, det har inte Sverige som haft +30000 fall sen juni.
Men hur kommer det sig då att Expressen skrev så sent som igår att smittspridningen har ökat i Danmark? Eftersom du inte vill uppge varifrån du hämtat din källa så utgår jag från att du trollar alt hämtat den "faktan från nån högerextremistisk smörja.
Citera
2020-06-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Sunda människor känner oro och agerar inte som stollen Tegnell som förnekar alla risker. Har du någon som helst kunskap om vad R0 låg på innan och vad det nu har ökat till eller är du helt okunnig om det?
Till skillnad från dig så väljer jag inte uttala mig om något jag inte vet något om. Därför litar jag till fullo på att Tegnell vet vad han pratar om. Kom ihåg att han har gedigen bakgrund och utbildning som bland annat smittskyddsläkare. Att ens inbilla sig att veta bättre än honom om detta är bara korkat. Och till den nivån vill inte jag sänka mig. Tegnell må ha haft fel vissa gånger och gjort vissa felbedömningar men det gör honom inte till folkmördare som du så simpelt vill utmåla honom till.

Hur som helst är det nog bäst att lämna den här tråden nu. Alla SD-muppar verkar ju vara samlade här ändå
Citera
2020-06-27, 00:52
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Till skillnad från dig så väljer jag inte uttala mig om något jag inte vet något om.

Det var just det du gjorde, du svamlade om ökad smittspridning men du har ingen som helst aning om vad R0 var innan och efter.

Citat:
Därför litar jag till fullo på att Tegnell vet vad han pratar om. Kom ihåg att han har gedigen bakgrund och utbildning som bland annat smittskyddsläkare. Att ens inbilla sig att veta bättre än honom om detta är bara korkat. Och till den nivån vill inte jag sänka mig. Tegnell må ha haft fel vissa gånger och gjort vissa felbedömningar men det gör honom inte till folkmördare som du så simpelt vill utmåla honom till.

Hur som helst är det nog bäst att lämna den här tråden nu. Alla SD-muppar verkar ju vara samlade här ändå

Och trots den utbildningen så går han emot världens övriga expertis som har långt högre kompetens än honom.
Citera
2020-06-27, 00:57
Medlem
Citat:
Men hur kommer det sig då att Expressen skrev så sent som igår att smittspridningen har ökat i Danmark? Eftersom du inte vill uppge varifrån du hämtat din källa så utgår jag från att du trollar alt hämtat den "faktan från nån högerextremistisk smörja.
Det får du fråga expressen om, du kan kolla själv att det inte har skett stor ökning där från ländernas statistik.
https://ourworldindata.org/grapher/total-confirmed-cases-of-covid-19-per-million-people?tab=chart&country=DNK~FIN~NZL~SWE~NOR
Senast redigerad av TonyDR 2020-06-27 kl. 01:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in