Citat:
Ursprungligen postat av
Pantheradus
Om Sverige INTE redovisar döda och smittade, så får vi ungefär samma trovärdighet som Iran (har eller hade).
D v s, att svenskar kan behöva betala för ett test, och / eller få sitta i karantän, eller bli nekade. I Sverige så nekade transportstyrelsen vissa direktflyg från Iran p g a att man misstänkte vissa felaktiga redovisningar. [url]https://www.expressen.se/ledare/farlig-senfardighet-i-coronabekampningen/[/URLMen jag kan hålla med om, att vara trött på att höra inrapporterade dödstal... Så någon gång borde det ta slut. Detta virus är inte som influensan, utan är ett nytt corona-virus (novel), bland oss människor. Vi vet inte riktigt hur den påverkar oss, eller hur förhåller sig? Vi får se om det kommer vaccin till nästa år, men får hoppas det nu är ett säkert vaccin (jag skulle inte vilja vara förste försökskanin där iaf)...
Jo det är ett influensa virus.............
Så om vi går in på fakta (orelistiska sådanna) vietnam har vad jag förstått 0 döda, hur många smittade har jag dålig koll på och hur många dom testat måste väl var i princip 0 där, ?
Realistiskt knappast , Så om vi om vi säger vi gör som vietnam stoppar huvudet i sanden och inte raporterar hur skulle vi ha fakta i sverige då , typ 100 döda 250 smittade ,-)
Och Nej jag försvarar inte tomten