2020-06-26, 21:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Citat: "Var han [PW] en av de många som LW nobbade?"

Nu börjar det bli riktigt spännande! Du ser PW som möjlig/trolig gärningsperson?
En vän till SD som genom list och ränker lyckas få sin kompis SD att bli misstänkt för mordet?

Korruption inom både Örebro polishus och åklagarkammare? -Tja, konstigare saker har säkert hänt.
Du verkar inte förstå vad du läser.
Jag har aldrig skrivit att PW är misstänkt gärningsperson.
Jag har skrivit att han kan vara en orsak till att så mycket har gjorts fel i den här utredningen och att han kan ha gjort det för att hjälpa SD.
Jag har också skrivit att han själv hittat på nedsättande uttryck om LW, också i syfte att hjälpa LW.

Det är intressant att se vilken aktivitet det blev i tråden och hur många felciteringar som gjordes när jag skrev om poliskompisen.
Citera
2020-06-26, 21:08
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast du och Honon6 har väl inte riktigt samma teori. Honan6 menar ju att SD skall ha haft datorn med sig hela kvällen (inkl. bakom bullerplanket). Det som gör Honan6:s teori värd att läsa är just att den tar hänsyn till 23.34-händelsen.

Man behöver inte vara IT-kunnig för att hänga med här. Problemet är väl att polisen och SD talar om olika slags "händelser". Polisen talar om synkroniseringar till eller från Google Drive (sådana som polisens egen dator uppvisade när man experimenterade och lät den stå på över natten). Sådana fanns det också flera av på SD:s dator, men "av okänd anledning ses dock ingen händelse alls för varken tidpunkten 20.29 eller 23.34.". Det betyder att det som sker på SD:s dator kl. 20.29 och 23.34 inte alls är sådana här synkroniseringar utan något annat. Sid 17, (sidnumrerad 12(43)):
https://www.docdroid.net/XfHswnZ/475-orebro-tr-b-2705-18-aktbil-475-pdf#page=17

Anledningen till att polisen inte lyckas framkalla en "23.34-händelse" är alltså att den typen av händelse (till skillnad från synkroniseringar) inte uppstår spontant i datorn, utan bara när en webbsida öppnas eller uppdateras. Om man gör experimentet utifrån hur SD menar att det skall ha gått till, dvs. öppnar locket på en dator som gått i viloläge med webbsidor framme, så får man alltså fram just en sådan här 23.34-händelse. MrBarnaby har testat och det stämmer.
Japp, jag har testat och det stämmer i princip helt med SD:s bekrivning och förklaring. Man ska inte heller fästa någon vikt vid det som IT-forensikern kallar för "Okänd kommunikation med Drive". Det är ingen kommunikation med Drive man ser vid t ex 23.34-händelsen, det är webbläsaren som hämtar diverse "pryttlar" från cacheminnet för att kunna ladda webbsidan. Det lämnar dessa "spår" i den så kallade cachehistoriken, som man kan läsa om man har för ändamålet lämpliga verktyg. Den historiken finns i fup under Chrome Cache Records aktbilaga 163.

Att han använder begreppet "Okänd kommunikation ..." så vårdslöst tyder på okunskap. Det som verkligen är "kommunikation med Drive" är det man ser i sync_log.log som är bakgrundssynkningar och inte kräver mänsklig inblandning.

Din beskrivning är för övrigt mycket bra. Du har förstått det helt rätt och det dessutom utan att ens testa, bra!
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-26 kl. 21:39.
Citera
2020-06-26, 21:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Sannolikt är det mängderna porrbilder/filmer som föranledde polisen att kalla Lena Porr-Pastorn. Lena ägnade sig åt porr och var pastor. Punkt!
För en gångs skull kan jag kanske hålla med dig.
Du för fram det jag hela tiden har sagt och det är att polisen hittade på uttrycket.
Det var inte ett uttryck som han hörde av grannarna.

Det är alltid intressant när nya förklaringar dyker upp som bekräftar det jag hela tiden har skrivit.

Det är skrämmande att polisen ägnar sig åt sådant förtal, efter uppgifter han har tagit del av i tjänsten.
Citera
2020-06-26, 21:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Var sprider P*ter W*iksröm att LW blivit kallad för porrpastorn av grannarna, det är bara ett konstaterande i FUP han fått höra av diverse grannar, tror du han ljuger?
Snoris har en annan förklaring till varför Peter Wikström ägnar sig åt förtal av LW.
Citat:
Aktb 151 s 136. förhör med P*ter W*ikström.

citat: P*eter kände till att Lena var pastor och när han hörde av
grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som
"Porrpastorn"
Läs snoris inlägg.
Citera
2020-06-26, 21:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har det framkommit i något av otaliga förhör med grannar att någon/några/eller hört talas om att LW kallades på detta sätt?
Det har inte framkommit någonstans.
Det är bara Peter Wickström som vill stötta SD genom att sprida negativ info om LW.
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Och då är ju det intressanta här: I vilka sammanhang då PW var i Nya Hjärsta och arbetade, kom Lenas namn upp till diskussion? Vad jag vet var hon ingen kriminell kvinna så jag undrar vad grannarna skulle haft för orsak att ta upp henne i sina pratstunder med PW. Grannarna han syftar på är troligtvis SD och HD

Luktar det skitsnack så är det mycket troligt precis det
Citera
2020-06-26, 21:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Stefan är förekommande i mål. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Stefan åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.
https://mrkoll.se/person/Karl-Stefan-Davidsson-Orebro/puhQuerApuhQsqqkkyqRaQDYuqDYuqcYfrkyqRaQbTAQmulaTu erArahA
Det lär finnas kvar under lång tid.
Jag tror inte att MrKoll tar bort info för dem som blir frikända.
Citera
2020-06-26, 21:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nähä?
• Stalking
• Olaga intrång (eller hur det nu var, när hon ej lämnade SDs bil)
• Utpressning

Som jag kom på nu, rakt över disk, utan att ens behöva fundera.

Ja, det som gör det befogat för SD att använda visst fysiskt våld är ju att LW begår en olaglig handling. Det hon ville "prata" om var väl att hon där krävde att de gemensamt skulle gå till HD på stört och meddela att SD har en ny kvinna. Men SD ville väl då inte ha en ny kvinna, inte enbart i vart fall. Varpå LW skulle sittstrejka i bilen.

Om uppgifterna som "S*llen" lämnade stämmer så var det väl dessutom HD som konfronterade LW med otroheten, det var alltså inte någon "öppen" och "ärlig" LW som lättade sitt hjärta. Efter att HD upptäckt det och konfronterat LW så började väl LWbete sig rätt patetiskt med meddelanden där hon menar att hon ska se till att köpet av lägenheten/huset inte ska gå igenom, att HD inte skulle få bo där. Cyklat efter HD och gapat om att "Det är mig han älskar, ni har en förljugen fasad etc". Vrickat, för att uttrycka det milt. Ett narcissistiskt drag från en som bedragit sig själv liksom andra under flera år. Det hade varit intressant att få höra hur LW hade tänkt sig att kunna se till att HDs bostadsköp skulle "stoppas", det låter ju somett grandiost självbedrägeri i särklass. Det är på sätt och vis synd om LW, men hon var själv sin värsta fiende i hur hon i vissa fall förhöll sig till andra. Det är ju hon som lider, eller som hon själv uttrycker det till väninnor, "jag går sönder", "jag dör" när någon klipper kontakten, ignorerar henne eller skäller ut henne för saker som kan vara hyfsat befogade. Alltså, att gå till sin älskare och kräva att han ska jävlas med sin exfru på ett sätt som försvårar umgänget med deras gemensamma barn, att han ska tvinga henne att bo någon annanstans... blåser det fritt mellan öronen på henne?!?! . Det är fasen inte klokt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-26 kl. 21:59.
Citera
2020-06-26, 21:56
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är dock lite vanskligt att använda barnen som referenspunkt i omdöma om konstiga i LWs umgänge, de hade ju inte träffat alla hennes bekanta. UW och Noa ringde ju SD för att fråga om hennes kontakter. När Ester oväntat kom hem och hittade LW i säng med en som var okänd för Ester (JH) så hade knappast LW mött JH för första gången den dagen? De verkade inte träffas när de hade sina respektive barnveckor, som exempel.

Dock kan ju LW varit "den konstiga" i umgänget med flera, inklusive SD... det är ju flera som berättar om saker hon gjort och sagt som sticker ut på ett sätt som inte alltid var positivt. Inte bara gällande privatlivet med kärlek och sex men hennes chef som säger att hon är den som han fått ha mest samtal om innebörden av att jobba tillsammans med andra i team. Bland annat.

P*ter J*kobsson (PJ) säger i förhör att LW inte var ett "luder". Det är alltså han som använder en nedsättande term dock utvecklar han inte hur han definierar ett "luder" (förhörsledaren verkar inte undra heller). LW höll igång det sexuella i relationen med SD samtidigt som hon hade ett förhållande med MgL. KJ säger i förhör att han blev sur på LW för att han var MgLs vän och gillade inte att LW gick bakom ryggen på MgL. Men av förhör med P*ernilla så hade tydligen LW berättat att hon legat med KJ som därför ska blivit sur när han fick reda på att hon fortfarande träffade SD för mys. I förhör säger dock KJ att han inte hade något sexuellt med LW. Någon ljuger alltså, men om LW och P*rnilla ska tas på orden så hade alltså LW samtidigt tre bedmates som hon inte önskade att de skulle ha kännedom om varandra. En hel del skulle nog kalla det beteende för "luder", jag gissar dock att PJ avser ett kvantitativt mått till vad han menar med "luder", själv använder jag inte det just då jag är kvinna och anser att kvinnor får ligga med många (mina stilikoner när jag växte upp kan nog beskrivas som ganska lösaktiga) det som stör mig är väl mer oärlighet kring det, det är väl det som typiskt medför sårade känslor även om även en som fått klargjort att hen är ett KK eller ett ONS också kan drabbas av svartsjuka såklart.

(Möjligt är ju att KJ ljuger för att "skydda" MgL beträffande att även han som MgLs vän låg med LW. Men det skulle vara intressant om man pressat honom lite på detta, isåfall är det i "slasken").

Minns inte på rak arm. om det var till J*nny eller P*rnilla som LW uttryckte varför det inte blev mer med J*cke att han var "störd" rasistisk och enligt andra hade han hetsigt temperament. Så enligt LW själv hade hon störda SD, störda J*cke, och galna KJ. (Åkte KJ och J*cke på samma Kina resa?)

Stämmer bra, mitt fetade.

Aktb 146 s 254, förhör med en av LW:s chefer: R*oland R*osenqvist

R*oland ombeds berätta om sin relation med Lena, hur såg den ut?
Jag var hennes föreståndare så min relation till henne var just det. Jag hade två års erfarenhet
av arbete med ensamkommande sedan innan och jag byggde mitt ledarskap på att engagera
personalen.
Det finns ingen personal som haft så många konflikter som Lena hade. Hon kunde inte hålla
käften
, hon kunde skapa en hel del irritation så jag fick jobba med henne en hel del för att hon
skulle förstå gruppdynamiken när man jobbar i team. Det skapades en hel del konflikter med
personal som hon inte var kompatibel med. Det blev som ett fulspel bakom ryggen på andra.
Det kom fram till mig då jag är var förestånda
re,

Det här kan kanske ha fått ngn av hennes alla män att tappa humöret, att hon inte kunde hålla käft inte ens på sin arbetsplats, det här gick väl igen i vardagen, ett mkt ohyfsat beteende.

Om det hade varit en 20-åring så hade jag haft lite förståelse, men en 45-åring, som inte lärt sig hur man uppför sig på en arbetsplats, och en pastor till på köpet.
Senast redigerad av Smhf 2020-06-26 kl. 22:24.
Citera
2020-06-26, 22:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Stämmer bra, mitt fetade.

Aktb 146 s 254, förhör med en av LW:s chefer: R*oland R*osenqvist

R*oland ombeds berätta om sin relation med Lena, hur såg den ut?
Jag var hennes föreståndare så min relation till henne var just det. Jag hade två års erfarenhet
av arbete med ensamkommande sedan innan och jag byggde mitt ledarskap på att engagera
personalen.
Det finns ingen personal som haft så många konflikter som Lena hade. Hon kunde inte hålla
käften
, hon kunde skapa en hel del irritation så jag fick jobba med henne en hel del för att hon
skulle förstå gruppdynamiken när man jobbar i team. Det skapades en hel del konflikter med
personal som hon inte var kompatibel med. Det blev som ett fulspel bakom ryggen på andra.
Det kom fram till mig då jag är var förestånda
re,

Det här kan kanske ha fått ngn av hennes alla män att tappa humöret, att hon inte kunde hålla käft inte ens på sin arbetsplats, det här gick väl igen i vardagen, ett mkt ohyfsat beteende.

Ja hon verkar varit en jäkligt jobbig människa på många sätt. Det är väl få som älskar alla man på ett eller annat sätt måste ha att göra med i olika sammanhang men för den skull behöver man ju inte jaga efter saker att gnälla om med de man tycker mindre om? Framför allt blir ju tillvaron behagligare för en själv, men en del är väl adrenalinjunkies på så sätt, måste alltid ha ett par småkrig igång...
Citera
2020-06-26, 22:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
För mig känns det klart: SDs dator har haft aktivitet som kan genereras på olika sätt, men den och mobilen har inte kopplat upp sig till nätverket hemma under aktuell tid. Han skulle kunnat fippla m datorn, men knappast hemma.

Såvitt jag vet har ingen protesterat eller krävt förnyade utredningar kring SDs alibi/icke alibi. Jag förmodar att man anser att det är vägs ände där.

Och SD ville ju öppna sitt googlekonto för att cleara sig, vilket han kunde ha gjort om han var oskyldig.

Jag är ganska säker på att han tog cykeln ner i förväg, gömde den någonstans där Lenas mobil verkat ha lämnats strax efter mordet. Därför råkar hundägaren på huvmannen strax före 23 -tiden. Han avlägnsnar sig snabbt för att inte bli igenkänd.

Cykeln var nog välsmord och växlarna i perfekt skick, detta för att ha visste att han behövde ta sig snabbt därifrån. Han hade kanske händerna i fickorna för att där doldes ett tillhygge. Jag har tänkt att det går att dölja i kläderna, så det är långt, men smalt. Därav de olika skadorna. Några linjära och några cirkulära, såsom ett hammarhuvud.

Och mobilen hade han kanske med sig. Allt för att kunna få till alibit. Han skulle knappt kunna hunnit med mordet och hem.

Ringen tog han med sig som ett minne...

Den är väl gömd.
Citera
2020-06-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Du är som en papegoja. Upprepar ologiska uttalanden.

Uppenbarligen har i så fall en annan gärningsperson än SD lyckats att spårlöst ta livet av LW. Du borde ha problem med det också. Blir din slutsats att LW stångade sig själv till döds mot trädet?

Ja, haha.. Sen finns det avarten som menar att antal sexuella kontakter är orsaken att LW mördades. Det finns ingen ände på hur en del vill lägga skulden på offret här.
Helt klart är i vart fall att sjukvården missat att fånga upp da*vidssons och en del andra.
Papegojsjuka är dagens behållning.
Citera
2020-06-26, 22:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Att fasadbelysningen var släkt i SD:s hus vad bevisar det anser du?

Om du ska anmärka på SJ avatar, så ta dig en rejäl titt på Gusselby:s och jämför.

Att fasadbelysningen var släckt är konstigt om den slås på/av automatiskt.
Grannkvinnan är mycket observant på detaljer.
Mer än gemene man.

Aktbil 151, sid 208

Hon säger att fasadbelysingen aldrig är släckt.
Och att rullgardinen säger om SD är hemma eller inte:

"Judit uppger att det var på natten, det var i stort sett släckt hela natten. Dom brukar alltid vara
tända hela natten, dom verkar automatiska. Rullgardinerna var inte nerdragna heller på
sovrummet, det brukar dom vara menar hon. Judit förklarar att är gardinerna uppdragna är
Stefan inte hemma har hon märkt och dom är alltid nerdragna när han är hemma. Nästa natt
lyste fasaden som vanligt.
"

Det säger att:

- det var ovanligt med släckt fasadbelysning hos SD
- att SD inte verkade vara hemma
- att eftersom SD är den misstänkte för mordet är det ett märkligt sammanträffande just denna natt när Lena mördas
- att det passar ju bra om SD nu skulle vara mördaren med släckt belysning. Då kan han smyga in på tomten och spola av sig och cykeln osedd i mörkret för att sedan smita in i huset.
- det finns väl ingen anledning att SD skulle släcka belysningen just denna natt, särskilt som han menar att han behövde vattna gräsmattan? Varför ha extra mörkt då?
- natten efter är ju belysningen på som vanligt. Så varför släcka just denna natt? Om han var ute och testade växlarna. nä, just det. han läste ju FUP och då var ju växlarna redan fixade.
- Så bra då, då var dom välsmorda, lagom till mordet...

Ja, du. Avataren har fått små stöddiga armar.
Tycker du att det räcker för att man inte ska förväxla de två?

Personligen kände jag igen avataren direkt.
Jag hade inte sett skillnaden och kunde lätt ha blandat ihop dom två, om jag inte visste ve snoris var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in