Citat:
Ursprungligen postat av
Smhf
Att fasadbelysningen var släkt i SD:s hus vad bevisar det anser du?
Om du ska anmärka på SJ avatar, så ta dig en rejäl titt på Gusselby:s och jämför.
Att fasadbelysningen var släckt är konstigt om den slås på/av automatiskt.
Grannkvinnan är mycket observant på detaljer.
Mer än gemene man.
Aktbil 151, sid 208
Hon säger att fasadbelysingen aldrig är släckt.
Och att rullgardinen säger om SD är hemma eller inte:
"
Judit uppger att det var på natten, det var i stort sett släckt hela natten. Dom brukar alltid vara
tända hela natten, dom verkar automatiska. Rullgardinerna var inte nerdragna heller på
sovrummet, det brukar dom vara menar hon. Judit förklarar att är gardinerna uppdragna är
Stefan inte hemma har hon märkt och dom är alltid nerdragna när han är hemma. Nästa natt
lyste fasaden som vanligt."
Det säger att:
- det var ovanligt med släckt fasadbelysning hos SD
- att SD inte verkade vara hemma
- att eftersom SD är den misstänkte för mordet är det ett märkligt sammanträffande just denna natt när Lena mördas
- att det passar ju bra om SD nu skulle vara mördaren med släckt belysning. Då kan han smyga in på tomten och spola av sig och cykeln osedd i mörkret för att sedan smita in i huset.
- det finns väl ingen anledning att SD skulle släcka belysningen just denna natt, särskilt som han menar att han behövde vattna gräsmattan? Varför ha extra mörkt då?
- natten efter är ju belysningen på som vanligt. Så varför släcka just denna natt? Om han var ute och testade växlarna. nä, just det. han läste ju FUP och då var ju växlarna redan fixade.
- Så bra då, då var dom välsmorda, lagom till mordet...
Ja, du. Avataren har fått små stöddiga armar.
Tycker du att det räcker för att man inte ska förväxla de två?
Personligen kände jag igen avataren direkt.
Jag hade inte sett skillnaden och kunde lätt ha blandat ihop dom två, om jag inte visste ve snoris var.