Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Du fortsätter envisas med att istället för att svara på mina frågor så gör du en kommunikationsstörande och avledande kontring genom att motfråga.
Jag tror att hans enda syfte var att snabbt radera i deras pågående Telegram-chatt och annat i LW:s mobil. Jag tror att hans dator och mobil är med honom hela kvällen. Jag tror att datorn har internetdelning med hans mobil. Jag tror inte han just då tänker på och är medveten om att delar av hans göromål kommer avspeglas i datorn.
Jag vet att SD medvetet stängt av sin platsdelning vid möte med JG (som också stängde av sin, så ibland undrar jag om de möttes över huvud taget) och det tror jag var en förberedande manöver i en mordplan.
Jag provar en sista gång med mina frågor till dig och önskar en tes - inte motfrågor.
Vad tänker du om det som händer i jobbdatorn med krypterade filer kl 21.44 (när han påstår sig gymma), kl 23.36, kl 23.54, kl 00.13 och kl 16.25 efter första polisförhöret på tisdagen strax efter han har pluggat in ett USB?
Jag hade hoppats på dina tankar redan i ett tidigare inlägg.
www.flashback.org/sp72018110
Nu är jag inte Mr Barneby, men ville bara inflika ändå, om det är ok.
Det tekniska har jag svårt att hänga med i, så det får vara för mig i nuläget. Jag har dock inga direkta invändningar mot att tro på att SD ska ha haft med sig sin mobil enligt din teori.
Jag tror att det finns möjligheter att han har behövt "förbereda" mordet på olika sätt, reka och om din teori stämmer, så är det ju ett utmärkt sätt att kunna göra detta, men ändå se väldigt "upptagen ut".
Mitt inflik:
- SD har nog varit hos JG 14 maj, då Gs sambo LI säger så här i förhör
Aktbil 150, sid 390:
[...]
"
Lena vet att Stefan var hos dem den 14:e maj då hon hörde Stefan och Jerry utanför dörren.
Hon tror att han var där mellan 22-23, det var ganska sent. Hennes uppfattning var att Stefan
inte var där så länge, det var en snabbtitt. Lena såg inte att det var Stefan men såg genom det
frostade glaset i ytterdörren att det var två personer utanför vid trappen"[...]
- 14 maj finns liknande "Okänd typ av kommunikation med Google Drive" vid
20:24:13 som vid 23:34.
Detta är strax innan SD lämnar sitt jobb och strax efter att SD fått meddelande från JG 20:16:28.
Det märkliga att mitt inne i denna "okända kommunikation med Google Drive, skriver SD meddelande till JG kl 20:27:58 och 20:28:26. Därefter fortsätter (påbörjas ?) på nytt denna okända typ av kommunikation med Google Drive kl 20:29:14 till kl 20:29:15
Kl 20:33:20 larmar SD ut från jobbet.
Kl 20:49:26 skicka Lena bilden på kladdkakan...
-------------------------------------------------------
20:16:28- meddelande från JG
20:24:13- Okänd typ av kommunikation med Google Drive ( 1 sekund)
20:27:58- SD skriver till JG
20:28:26- SD skriver till JG
20:29:14- Okänd typ av kommunikation med Google Drive-till kl
20:29:15- Okänd typ av kommunikation med Google Drive (totalt 2 sekunder)
20:33:20- SD lämnar jobbet, larmar
20:49:26- Lena skickar bild kladdkaka
Det känna ologiskt att han skulle pyssla med något 1 sek, sedan fortsätta 2 sek till, för att sedan göra "noll" och sen gå hem.
Lika ologiskt som att han skulle göra något 2 sek vid 23:34.
Jag har också svårt att se att en person här i tråden skulle lyckas knäcka koden, när både NFC avsade sig uppdraget pga dess komplexicitet och polisens tekniska utredare inte kunnat avgöra om det krävdes mänsklig närvara. Han hade ända fått liknande mönster i sin dator efter en natt och med liknande förutsättningar som SD hade i sin dator.