2020-06-26, 15:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är så ledsamt att barnen skall bli varse att L* ena förekom på p-bilder .
Det som är privat -är ju privat , både inför sina barn och kristna entusiaster .

Alla har vi våra skelett gömda i garderoben, så anklaga en pastor för ditten och datten,tycker jag är skamligt .
Är de som gör det , så mycket bättre själva ?

-Den som är helt oskyldig, kastar den första stenen !

Blir inte många stenar kastade då kan jag tro ?

Det man vill hålla privat bör man inte spara på
sin dator. Något för oss alla att tänka på?

Det handlar inte om att tro att man är bättre
själv. Det handlar om att försöka varna när
någon gör fel. Att visa vilka konsekvenser det
kan få för en själv och andra.

För utredningen är det ändå bra att L har sparat
så mycket. Det visar att det finns många
alternativa GMs.

T.ex. alla kvinnor vars män fått intima foton av L.
Citera
2020-06-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jassa du! Vad finns logiken i att SD lekt katt & råtta och lurat brallorna av hela polishuset örebro?

Det finns spår som inte lagts vikt vid då utredningen varit upptagen att förfölja SD. NFC upprag är att med Åkl instruktioner söka spår vilka jag vågar påstå är spår/besudlingar efter SD som var utsedd mördare redan vid ingången till tunneln. Innan Lena befunnits mördad..
Det är inte så att SDs smustvätt som som Åkl döpte till "jättemycket teknisk bevisning" dumpas hos NFC med orden, "kan ni analysera om det finns någons DNA på det här"

Eftervart Åkl gått bet på det hon hoppats binda SD vid gärningen har getts nya uppgifter till NFC att åter söka binda honom vid mordet. Hur det gick med denna långa väntan vet vi. Inget bevis finns som binder SD vid mordet finns. Misstänker NFC vid detta laget började trötta på tjatet från Åkl halvannat år? NFC har annat att göra än att bistå Åkl med leta nålar i en redan genomletad höstack..

I förgrämelse över dom negativa tekniska analyserna fick Åkl och & tuppjuck och manade insatsstyrkan till attack givet dom fultolkade kommunikationerna vilka dom inbillade sig visade att SD tänkte mörda hela sin familj..

Blir inte detta idiotiska drama en film ska jag äta upp min hatt..

Utan att överhuvudtaget uttala mig om vem som är gärningsperson eller om åklagaren har tunnelseende undrar jag fortfarande över hur du förklarar att frånvaro av spår pekar mot annan en SD?
Citera
2020-06-26, 15:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Utan att överhuvudtaget uttala mig om vem som är gärningsperson eller om åklagaren har tunnelseende undrar jag fortfarande över hur du förklarar att frånvaro av spår pekar mot annan en SD?
Varför skulle jag behöva förklara det? Det räcker väl att frånvaron av spår styrker att SD inte var den som slog ihjäl LW.
Citera
2020-06-26, 15:46
Medlem
Citat:
Varför skulle jag behöva förklara det? Det räcker väl att frånvaron av spår styrker att SD inte var den som slog ihjäl LW.

Med din logik finns det ingen mördare.
Citera
2020-06-26, 15:51
Medlem
Citat:

Nu talar du emot dig själv. Eftersom det inte finns spår gör ju inte SD till mindre mgm. Finns det spår öht? Berätta! Han är och kommer vara mgm i de flestas ögon. Han har motiv, betett sig sjukt konstig etc. Det är inte ngn annan som betett sig som han. Berätta gärna för alla här vem du misstänker?
Citera
2020-06-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det man vill hålla privat bör man inte spara på
sin dator. Något för oss alla att tänka på?

Det handlar inte om att tro att man är bättre
själv. Det handlar om att försöka varna när
någon gör fel. Att visa vilka konsekvenser det
kan få för en själv och andra.

För utredningen är det ändå bra att L har sparat
så mycket. Det visar att det finns många
alternativa GMs.

T.ex. alla kvinnor vars män fått intima foton av L.
Jag fick inga intressanta bilder på "porrpastorn".
Enligt Carina78 så går det 2-3 män på varje singel kvinna.
vad hennes källa är vet jag inte.
Var L*ena annorlunda ?
Citera
2020-06-26, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Nu talar du emot dig själv. Eftersom det inte finns spår gör ju inte SD till mindre mgm. Finns det spår öht? Berätta! Han är och kommer vara mgm i de flestas ögon. Han har motiv, betett sig sjukt konstig etc. Det är inte ngn annan som betett sig som han. Berätta gärna för alla här vem du misstänker?
Ja det är nästan skrattretande hur vissa här motsäger sig själva

Spår finns det och dessa leder endast till en GM
• DNA på ringen
• Blod på tvättmaskinen
• Lenas (vattenutblandade) blod på SD’s sko (plösen)
• Någon med kännedom om Lenas lösenord har loggat in i hennes mail

Den som hade Lenas koder och lösenord = S*tefan D*avidsson
Citera
2020-06-26, 17:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse

Att påstå dom som drevar mot honom som mördare är dom flesta är felaktigt då ni är en liten högt skränande minoritet i denna tråd. Det finns en värld utanför Fb.

Det är allvarigt att peka utnågon som mördare pga, en primitiv, subjekiv känsla. -medeltid
Är det vattenspridaren och den släckta lampan som inte brukade vara släckt som sticker ut bland 14 000 sidor skvaller?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-26 kl. 18:20.
Citera
2020-06-26, 19:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du fortsätter envisas med att istället för att svara på mina frågor så gör du en kommunikationsstörande och avledande kontring genom att motfråga.
Jag tror att hans enda syfte var att snabbt radera i deras pågående Telegram-chatt och annat i LW:s mobil. Jag tror att hans dator och mobil är med honom hela kvällen. Jag tror att datorn har internetdelning med hans mobil. Jag tror inte han just då tänker på och är medveten om att delar av hans göromål kommer avspeglas i datorn.
Jag vet att SD medvetet stängt av sin platsdelning vid möte med JG (som också stängde av sin, så ibland undrar jag om de möttes över huvud taget) och det tror jag var en förberedande manöver i en mordplan.

Jag provar en sista gång med mina frågor till dig och önskar en tes - inte motfrågor.
Vad tänker du om det som händer i jobbdatorn med krypterade filer kl 21.44 (när han påstår sig gymma), kl 23.36, kl 23.54, kl 00.13 och kl 16.25 efter första polisförhöret på tisdagen strax efter han har pluggat in ett USB?
Jag hade hoppats på dina tankar redan i ett tidigare inlägg. www.flashback.org/sp72018110

Nu är jag inte Mr Barneby, men ville bara inflika ändå, om det är ok.
Det tekniska har jag svårt att hänga med i, så det får vara för mig i nuläget. Jag har dock inga direkta invändningar mot att tro på att SD ska ha haft med sig sin mobil enligt din teori.
Jag tror att det finns möjligheter att han har behövt "förbereda" mordet på olika sätt, reka och om din teori stämmer, så är det ju ett utmärkt sätt att kunna göra detta, men ändå se väldigt "upptagen ut".

Mitt inflik:

- SD har nog varit hos JG 14 maj, då Gs sambo LI säger så här i förhör Aktbil 150, sid 390:
[...]
"Lena vet att Stefan var hos dem den 14:e maj då hon hörde Stefan och Jerry utanför dörren.
Hon tror att han var där mellan 22-23, det var ganska sent. Hennes uppfattning var att Stefan
inte var där så länge, det var en snabbtitt. Lena såg inte att det var Stefan men såg genom det
frostade glaset i ytterdörren att det var två personer utanför vid trappen
"[...]

- 14 maj finns liknande "Okänd typ av kommunikation med Google Drive" vid 20:24:13 som vid 23:34.

Detta är strax innan SD lämnar sitt jobb och strax efter att SD fått meddelande från JG 20:16:28.

Det märkliga att mitt inne i denna "okända kommunikation med Google Drive, skriver SD meddelande till JG kl 20:27:58 och 20:28:26. Därefter fortsätter (påbörjas ?) på nytt denna okända typ av kommunikation med Google Drive kl 20:29:14 till kl 20:29:15
Kl 20:33:20 larmar SD ut från jobbet.
Kl 20:49:26 skicka Lena bilden på kladdkakan...

-------------------------------------------------------
20:16:28- meddelande från JG
20:24:13- Okänd typ av kommunikation med Google Drive ( 1 sekund)
20:27:58- SD skriver till JG
20:28:26- SD skriver till JG
20:29:14- Okänd typ av kommunikation med Google Drive-till kl
20:29:15- Okänd typ av kommunikation med Google Drive (totalt 2 sekunder)
20:33:20- SD lämnar jobbet, larmar
20:49:26- Lena skickar bild kladdkaka

Det känna ologiskt att han skulle pyssla med något 1 sek, sedan fortsätta 2 sek till, för att sedan göra "noll" och sen gå hem.

Lika ologiskt som att han skulle göra något 2 sek vid 23:34.
Jag har också svårt att se att en person här i tråden skulle lyckas knäcka koden, när både NFC avsade sig uppdraget pga dess komplexicitet och polisens tekniska utredare inte kunnat avgöra om det krävdes mänsklig närvara. Han hade ända fått liknande mönster i sin dator efter en natt och med liknande förutsättningar som SD hade i sin dator.
Citera
2020-06-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det tekniska har jag svårt att hänga med i, så det får vara för mig i nuläget. Jag har dock inga direkta invändningar mot att tro på att SD ska ha haft med sig sin mobil enligt din teori.
Jag tror att det finns möjligheter att han har behövt "förbereda" mordet på olika sätt, reka och om din teori stämmer, så är det ju ett utmärkt sätt att kunna göra detta, men ändå se väldigt "upptagen ut".

Mitt inflik:

- SD har nog varit hos JG 14 maj, då Gs sambo LI säger så här i förhör Aktbil 150, sid 390:
[...]
"Lena vet att Stefan var hos dem den 14:e maj då hon hörde Stefan och Jerry utanför dörren.
Hon tror att han var där mellan 22-23, det var ganska sent. Hennes uppfattning var att Stefan
inte var där så länge, det var en snabbtitt. Lena såg inte att det var Stefan men såg genom det
frostade glaset i ytterdörren att det var två personer utanför vid trappen
"[...]

- 14 maj finns liknande "Okänd typ av kommunikation med Google Drive" vid 20:24:13 som vid 23:34.

Detta är strax innan SD lämnar sitt jobb och strax efter att SD fått meddelande från JG 20:16:28.

Det märkliga att mitt inne i denna "okända kommunikation med Google Drive, skriver SD meddelande till JG kl 20:27:58 och 20:28:26. Därefter fortsätter (påbörjas ?) på nytt denna okända typ av kommunikation med Google Drive kl 20:29:14 till kl 20:29:15
Kl 20:33:20 larmar SD ut från jobbet.
Kl 20:49:26 skicka Lena bilden på kladdkakan...

-------------------------------------------------------
20:16:28- meddelande från JG
20:24:13- Okänd typ av kommunikation med Google Drive ( 1 sekund)
20:27:58- SD skriver till JG
20:28:26- SD skriver till JG
20:29:14- Okänd typ av kommunikation med Google Drive-till kl
20:29:15- Okänd typ av kommunikation med Google Drive (totalt 2 sekunder)
20:33:20- SD lämnar jobbet, larmar
20:49:26- Lena skickar bild kladdkaka

Det känna ologiskt att han skulle pyssla med något 1 sek, sedan fortsätta 2 sek till, för att sedan göra "noll" och sen gå hem.

Jag har också svårt att se att en person här i tråden skulle lyckas knäcka koden, när både NFC avsade sig uppdraget pga dess komplexicitet och polisens tekniska utredare inte kunnat avgöra om det krävdes mänsklig närvara. Han hade ända fått liknande mönster i sin dator efter en natt och med liknande förutsättningar som SD hade i sin dator.
För mig känns det klart: SDs dator har haft aktivitet som kan genereras på olika sätt, men den och mobilen har inte kopplat upp sig till nätverket hemma under aktuell tid. Han skulle kunnat fippla m datorn, men knappast hemma.
Citera
2020-06-26, 20:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Fast du och Honon6 har väl inte riktigt samma teori. Honan6 menar ju att SD skall ha haft datorn med sig hela kvällen (inkl. bakom bullerplanket). Det som gör Honan6:s teori värd att läsa är just att den tar hänsyn till 23.34-händelsen.

Citat:
Man behöver inte vara IT-kunnig för att hänga med här. Problemet är väl att polisen och SD talar om olika slags "händelser". Polisen talar om synkroniseringar till eller från Google Drive (sådana som polisens egen dator uppvisade när man experimenterade och lät den stå på över natten). Sådana fanns det också flera av på SD:s dator, men "av okänd anledning ses dock ingen händelse alls för varken tidpunkten 20.29 eller 23.34.". Det betyder att det som sker på SD:s dator kl. 20.29 och 23.34 inte alls är sådana här synkroniseringar utan något annat. Sid 17, (sidnumrerad 12(43)):
https://www.docdroid.net/XfHswnZ/475-orebro-tr-b-2705-18-aktbil-475-pdf#page=17

Anledningen till att polisen inte lyckas framkalla en "23.34-händelse" är alltså att den typen av händelse (till skillnad från synkroniseringar) inte uppstår spontant i datorn, utan bara när en webbsida öppnas eller uppdateras. Om man gör experimentet utifrån hur SD menar att det skall ha gått till, dvs. öppnar locket på en dator som gått i viloläge med webbsidor framme, så får man alltså fram just en sådan här 23.34-händelse. MrBarnaby har testat och det stämmer.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-26 kl. 21:00.
Citera
2020-06-26, 20:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Där är vi överens!
Den kontakten borde hon ha avslutat helt och hållet och den kontakten blev (nog) även hennes död. Den enda ”konstiga” i hennes umgängeskrets enligt ett av barnen, var SD.
Lena förstod nog inte allvaret, förrän hon stod bakom bullerplanket tillsammans med GM

Ett tips till dig:
Läs fup i lugn och ro och bilda dig sedan en uppfattning om fallet

Det är dock lite vanskligt att använda barnen som referenspunkt i omdöma om konstiga i LWs umgänge, de hade ju inte träffat alla hennes bekanta. UW och Noa ringde ju SD för att fråga om hennes kontakter. När Ester oväntat kom hem och hittade LW i säng med en som var okänd för Ester (JH) så hade knappast LW mött JH för första gången den dagen? De verkade inte träffas när de hade sina respektive barnveckor, som exempel.

Dock kan ju LW varit "den konstiga" i umgänget med flera, inklusive SD... det är ju flera som berättar om saker hon gjort och sagt som sticker ut på ett sätt som inte alltid var positivt. Inte bara gällande privatlivet med kärlek och sex men hennes chef som säger att hon är den som han fått ha mest samtal om innebörden av att jobba tillsammans med andra i team. Bland annat.

P*ter J*kobsson (PJ) säger i förhör att LW inte var ett "luder". Det är alltså han som använder en nedsättande term dock utvecklar han inte hur han definierar ett "luder" (förhörsledaren verkar inte undra heller). LW höll igång det sexuella i relationen med SD samtidigt som hon hade ett förhållande med MgL. KJ säger i förhör att han blev sur på LW för att han var MgLs vän och gillade inte att LW gick bakom ryggen på MgL. Men av förhör med P*ernilla så hade tydligen LW berättat att hon legat med KJ som därför ska blivit sur när han fick reda på att hon fortfarande träffade SD för mys. I förhör säger dock KJ att han inte hade något sexuellt med LW. Någon ljuger alltså, men om LW och P*rnilla ska tas på orden så hade alltså LW samtidigt tre bedmates som hon inte önskade att de skulle ha kännedom om varandra. En hel del skulle nog kalla det beteende för "luder", jag gissar dock att PJ avser ett kvantitativt mått till vad han menar med "luder", själv använder jag inte det just då jag är kvinna och anser att kvinnor får ligga med många (mina stilikoner när jag växte upp kan nog beskrivas som ganska lösaktiga) det som stör mig är väl mer oärlighet kring det, det är väl det som typiskt medför sårade känslor även om även en som fått klargjort att hen är ett KK eller ett ONS också kan drabbas av svartsjuka såklart.

(Möjligt är ju att KJ ljuger för att "skydda" MgL beträffande att även han som MgLs vän låg med LW. Men det skulle vara intressant om man pressat honom lite på detta, isåfall är det i "slasken").

Minns inte på rak arm. om det var till J*nny eller P*rnilla som LW uttryckte varför det inte blev mer med J*cke att han var "störd" rasistisk och enligt andra hade han hetsigt temperament. Så enligt LW själv hade hon störda SD, störda J*cke, och galna KJ. (Åkte KJ och J*cke på samma Kina resa?)
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-26 kl. 20:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in