För att återknyta till LWs inspelning i bilen för att samla "bevis" om SD.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpis78
Har lyssnat på ljudfilen nu som LW spelade in i bilen. Varför gjorde hon det? Och är det handgemäng man hör? Provocerade hon honom i syfte att spela in? Ville hon att han skulle bli fysisk så hon kunde spela in "bevis",? Jag försvarar inte SD men vad i helskotta höll hon på med? Varför kunde hon inte GE SIG nån gång? Han låter onekligen tålmodig måste jag säga..Likadant i det inspelade samtalet dem emellan där han till slut tappar tålamodet. Vilket jäkla tjat alltså..
Citat:
Ursprungligen postat av
izzisbell
Jag ställde samma fråga igår, verkligen skumt med inspelningen. Jag får oxå känslan av att hon provocerade fram det för att få "bevis" att kunna använda sig av.
På slutet av inspelningen säger hon nästan skadeglatt; "Hej Då, ses imorgon". Och därefter "slut" eller "stopp" och så avslutar hon inspelningen. Dagen efter (eller var det senare samma kväll?) gör hon en polisanmälan vill jag minnas.
Vågar påstå att inspelingen var en hämd för att SD börjat rygga för LW s psykosociala problem och börjat sätta gränser. Det blev för mycket bråk och för lite kärlek.
Appropå Lenas bakslughet så påmindes jag om detta:
Lena beskriver att hon redan 2014 i minst 1,5- 2 år -sen 2012, sparat 40 st "bevis" om hur hur oärlig SD varit mot henne. Det styrker att Lemas problem var någonting hon bar med sig och som väcktes av dom starka känslorna redan i inledningen av deras relation.
Akbilaga 164 It-protokoll LW del C sid 491 (Ur Lenas Samsung)
Hade en dold mapp i telefonen. I den skrev jag tidigare upp "bevis" mot dig. Tillfällen då du varit oärlig. Har inte tittat i den mappen på 1,5- 2 år kanske. Kom att tänka på den i USA. Där fanns 40 noteringar. Läste bara det första. Tig bort skiten. Gjorde för ont
Det är intressant då det beskriver hur Lena samlat på sig 40 st "bevis" om SDs sk, oärlighet under dom år när deras kärlek var som intensivast. Om det stämmer att
inte LW började knulla SD innan skilsmässan (vilket mycket talar för att dom gjorde) ) från UW vilken var 2011-03-25 så har började LW samla "bevis" i lönndom redan i inledningen av deras fulknull.
Om man bortser från Åkl och hennes lismare i trådens inbillningssjuka så talar i stort sett allt för att SD inte är den som berövade LW livet men likväl är det inte osannolikt LWs beräknande fulspel kan vara en orsak till att mördaren gick bananas bakom planket.
Att det inte går trots enorma resurser att binda honom vid gärningen gör mig alltmer övertygad om att SD inte är den som berövade Lena livet. Det går inte hantera en kropp på det sättet Lena blev söderslagen utan att lämna spår efter sig.
(Kanske det bör väcka till eftertanke att besudlingarna /DNA på BO och BP är (vad jag minns?)Lenas ++ egna om man bortser från nära anhörig. Dessutom fanns en identifierad röd tråd samt ett dito hår (i Lenas hand var det väl?)
Logiken storstrejkar inför tanken att MGM skulle haft en så osvikligt god tur att han besegrat dom omöjliga oddsen och utfört perfekta mordet på Wesström. Det finns bara en sak som får allt på plats i detta osannolika morddrama och det är att SD är oskyldig.
Dom som på emotionell grund inte tvekar om hans skuld ger mig kalla kårar. Det görs försök att emotionellt döma våldsmän genom att genuspolitisera domstolarna vilket innebär en stor fara för vårt rättsystem. Som tråden skvallrar om.