2020-06-26, 12:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Du försöker ju intala dig själv att det är vanligt hos människor att vilja lösa diverse problem med mord, så jag kan faktiskt inte bry mig mindre om dina sannolikhetsbedömningar. Och jag tänker att det är bättre för dig om du behåller hela ditt socialbidrag.

Stefan är en väldigt sjuk person som uttalat seriösa(det vet vi nu) mordhot mot minst fem personer. Utöver det är han extremt manipulativ och kan tappa det fullständigt om han blir kränkt, se förhör med brodern som tagit avstånd, ”strösselförhöret” med ena dottern eller när han bröt handen genom ett slag i väggen som han sen skyllde på andra dottern. Han är farlig helt enkelt och måste sitta inne bara.

Att ni som vurmar för honom härinne inte tänker på vad hans döttrar kommer få utstå med honom i frihet, säger allt om er. Det är fan ingen lek detta. Men blir väl så när man lever ensam framför datorn, man tappar det.

Mycket bra skrivet. Nej det blir nog ingen lek för dom närmaste med Steffeponken rännande lös i Örebro.
Citera
2020-06-26, 13:47
Medlem
Snor-Johans avatar
För att återknyta till LWs inspelning i bilen för att samla "bevis" om SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Har lyssnat på ljudfilen nu som LW spelade in i bilen. Varför gjorde hon det? Och är det handgemäng man hör? Provocerade hon honom i syfte att spela in? Ville hon att han skulle bli fysisk så hon kunde spela in "bevis",? Jag försvarar inte SD men vad i helskotta höll hon på med? Varför kunde hon inte GE SIG nån gång? Han låter onekligen tålmodig måste jag säga..Likadant i det inspelade samtalet dem emellan där han till slut tappar tålamodet. Vilket jäkla tjat alltså..

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag ställde samma fråga igår, verkligen skumt med inspelningen. Jag får oxå känslan av att hon provocerade fram det för att få "bevis" att kunna använda sig av.
På slutet av inspelningen säger hon nästan skadeglatt; "Hej Då, ses imorgon". Och därefter "slut" eller "stopp" och så avslutar hon inspelningen. Dagen efter (eller var det senare samma kväll?) gör hon en polisanmälan vill jag minnas.
Vågar påstå att inspelingen var en hämd för att SD börjat rygga för LW s psykosociala problem och börjat sätta gränser. Det blev för mycket bråk och för lite kärlek.

Appropå Lenas bakslughet så påmindes jag om detta:

Lena beskriver att hon redan 2014 i minst 1,5- 2 år -sen 2012, sparat 40 st "bevis" om hur hur oärlig SD varit mot henne. Det styrker att Lemas problem var någonting hon bar med sig och som väcktes av dom starka känslorna redan i inledningen av deras relation.

Akbilaga 164 It-protokoll LW del C sid 491 (Ur Lenas Samsung)
Hade en dold mapp i telefonen. I den skrev jag tidigare upp "bevis" mot dig. Tillfällen då du varit oärlig. Har inte tittat i den mappen på 1,5- 2 år kanske. Kom att tänka på den i USA. Där fanns 40 noteringar. Läste bara det första. Tig bort skiten. Gjorde för ont

Det är intressant då det beskriver hur Lena samlat på sig 40 st "bevis" om SDs sk, oärlighet under dom år när deras kärlek var som intensivast. Om det stämmer att inte LW började knulla SD innan skilsmässan (vilket mycket talar för att dom gjorde) ) från UW vilken var 2011-03-25 så har började LW samla "bevis" i lönndom redan i inledningen av deras fulknull.

Om man bortser från Åkl och hennes lismare i trådens inbillningssjuka så talar i stort sett allt för att SD inte är den som berövade LW livet men likväl är det inte osannolikt LWs beräknande fulspel kan vara en orsak till att mördaren gick bananas bakom planket.

Att det inte går trots enorma resurser att binda honom vid gärningen gör mig alltmer övertygad om att SD inte är den som berövade Lena livet. Det går inte hantera en kropp på det sättet Lena blev söderslagen utan att lämna spår efter sig.
(Kanske det bör väcka till eftertanke att besudlingarna /DNA på BO och BP är (vad jag minns?)Lenas ++ egna om man bortser från nära anhörig. Dessutom fanns en identifierad röd tråd samt ett dito hår (i Lenas hand var det väl?)

Logiken storstrejkar inför tanken att MGM skulle haft en så osvikligt god tur att han besegrat dom omöjliga oddsen och utfört perfekta mordet på Wesström. Det finns bara en sak som får allt på plats i detta osannolika morddrama och det är att SD är oskyldig.

Dom som på emotionell grund inte tvekar om hans skuld ger mig kalla kårar. Det görs försök att emotionellt döma våldsmän genom att genuspolitisera domstolarna vilket innebär en stor fara för vårt rättsystem. Som tråden skvallrar om.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-26 kl. 14:02.
Citera
2020-06-26, 13:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Vågar påstå att inspelingen var en hämd för att SD börjat rygga för LW s psykosociala problem och börjat sätta gränser. Det blev för mycket bråk och för lite kärlek.

Lena beskriver att hon redan 2014 i minst 1,5- 2 år -sen 2012, sparat 40 st "bevis" om hur hur oärlig SD varit mot henne. Det styrker att Lemas problem var någonting hon bar med sig och som väcktes av dom starka känslorna redan i inledningen av deras relation.

Hade en dold mapp i telefonen. I den skrev jag tidigare upp "bevis" mot dig. Tillfällen då du varit oärlig. Har inte tittat i den mappen på 1,5- 2 år kanske. Kom att tänka på den i USA. Där fanns 40 noteringar. Läste bara det första. Tig bort skiten. Gjorde för ont

Det är intressant då det beskriver hur Lena samlat på sig 40 st "bevis" om SDs sk, oärlighet under dom år när deras kärlek var som intensivast. Om det stämmer att inte LW började knulla SD innan skilsmässan (vilket mycket talar för att dom gjorde) ) från UW vilken var 2011-03-25 så har började LW samla "bevis" i lönndom redan i inledningen av deras fulknull.

Om man bortser från Åkl och hennes lismare i trådens inbillningssjuka så talar i stort sett allt för att SD inte är den som berövade LW livet men likväl är det inte osannolikt LWs beräknande fulspel kan vara en orsak till att mördaren gick bananas bakom planket.

Att det inte går trots enorma resurser att binda honom vid gärningen gör mig alltmer övertygad om att SD inte är den som berövade Lena livet. Det går inte hantera en kropp på det sättet Lena blev söderslagen utan att lämna spår efter sig.
(Kanske det bör väcka till eftertanke att besudlingarna /DNA på BO och BP är (vad jag minns?)Lenas ++ egna om man bortser från nära anhörig. Dessutom fanns en identifierad röd tråd samt ett dito hår (i Lenas hand var det väl?)

Logiken storstrejkar inför tanken att han skulle haft en så osvikligt god tur att han besegrat dom omöjliga oddsen
och utfört perfekta mordet på Wesström. Det finns bara en sak som får allt på plats i detta osannolika morddrama och det är att SD är oskyldig. Dom som på emotionell grund inte tvekar om hans skuld ger mig kalla kårar. Att emotionellt döma våldsmän genom att genuspolitisera domstolarna innebär en stor fara för vårt rättsystem. Läs metoo..

Du menar att vårt rättssystem är korrumperat?
Med vilja?
Citera
2020-06-26, 14:16
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Nu får du mfl, faktiskt sluta det besatta tvättandet av LW, rycka upp er lite och hänga med här..
--------------
Aktbilaga 164 It-protokoll LW del A. sid 17

Det ska även noteras att under Google Foto finns mängder (med mängder me-
nas åtminstone över 100) med sexbilder mellan Stefan D och Lena W samt
även en del videoklipp med sexuella budskap. Detta innefattar bilder på nakna
kroppar och blottade kön på olika sätt.

----------
Sannolikt är det mängderna porrbilder/filmer som föranledde polisen att kalla Lena Porr-Pastorn. Lena ägnade sig åt porr och var pastor. Punkt!
Sen är det väl knappast troligt att SD ensam var föremål för hennes vilja att dokumentera blottade kön på olika sätt.
Vilka andra av hennes älskare/presumtiva mördare blev objektifierade i hennes porr-fotoalbum?

Ex: J som hon ville låna laddaren av morddagen kanske inte accepterade om LW tokvägrade radera filmer på hennes erövrande av honom?

Med tanke på att Lena skickade porrbilder till SD vilka hittades av HD så undrar man hur många fler gifta män som fick porrbilder skickade till sig -och deras fruar.

Lenas bild av sig själv var att hon aldrig gjorde något fel inte ens då hon kontaktade gifta män på nätterna. Full rulle "framåt" utan minsta tanke på konsekvenserna var det som serverade mördaren motivet.

Att inte slasken skulle innehålla motiv för mordet ser jag som lika uteslutet som att Åkl sökt brett. Åkl är lika ockuperad av prestige (som dom faktaresistenta tanterna i tråden) vilket bekräftas i FUP av dom avmätta och genomgäspade "förhören" med tänkbara GM.

Enligt mina källor hade Lena sexuellt umgänge med flera gifta män vilka inte finns med i FUP såtillvida Åkl inte ansett dom vara så ovidkommande att hon negligerat ner dom i slasken. Det är väl ingen som på allvar tror att fruarna till dessa män är hörda?

Bara en liten fundering:
Var det möjligen så, enligt dina källor, att ”flera gifta män” hade sexuellt umgänge med LW? Eller var de, som uttrycket lyder, ”oskyldig som en brud”?

Och dessa ”gifta män” (samma, eller andra?) som hon kontaktade på natten; hade de inte koll på att man kan stänga av ljudet på telefonen?
Citera
2020-06-26, 14:18
Medlem
Citat:

Logiken storstrejkar inför tanken att MGM skulle haft en så osvikligt god tur att han besegrat dom omöjliga oddsen och utfört perfekta mordet på Wesström. Det finns bara en sak som får allt på plats i detta osannolika morddrama och det är att SD är oskyldig.

Dom som på emotionell grund inte tvekar om hans skuld ger mig kalla kårar. Det görs försök att emotionellt döma våldsmän genom att genuspolitisera domstolarna vilket innebär en stor fara för vårt rättsystem. Som tråden skvallrar om.

Du är som en papegoja. Upprepar ologiska uttalanden.

Uppenbarligen har i så fall en annan gärningsperson än SD lyckats att spårlöst ta livet av LW. Du borde ha problem med det också. Blir din slutsats att LW stångade sig själv till döds mot trädet?
Citera
2020-06-26, 14:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vilka män?
Det står att hon skickade till SD, men varifrån har du fått info om att hon skickade till andra?
Har du sett dem eller fantiserar du?
Känner du SD:s poliskompis som hjälper till att förtala LW? Jag har skrivit det tidigare och jag upprepar.
Det är riktigt skrämmande att en polis sprider detta om LW.
Ingen annan av grannarna har hört uttrycket.
Det är uppenbarligen helt och hållet Peter Wickströms påhitt.
Var han en av de många som LW nobbade?

Andra skribenter skribenter försöker få det till att det beror på (sekretessade) bilder i förundersökningen.
Det visar också att polisen som var vän till SD inte borde få vara i närheten av förundersökningen.

Det är intressant att tre olika skribenter försöker bortförklara polisen Peter Wickströms kompisbeteende på olika sätt.

Citat:
Ingen annan av grannarna har hört uttrycket

Hur vet du det? Är det din fantasi? Önsketänkande?

Citat:
Var han en av de många som LW nobbade?

Många? Önsketänkande?

Citat:
varifrån har du fått info om att hon skickade till andra?

Vad tror du annars att de sekretessade
bilderna i FUP föreställer? I konversationen
efter att bilderna skickats framgår det tydligt
vad det är för typ av bilder.

Citat:
Det är intressant att tre olika skribenter försöker bortförklara polisen Peter Wickströms kompisbeteende på olika sätt

Jag försöker inte bortförklara det. Det är
självklart att han inte borde ha deltagit i
uttedningen.
Citera
2020-06-26, 14:29
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Håller helt med, helt enig, bra grävt som vanligt du är suverän, varför skulle LW ha en dold mapp mot SD, som hon hade ett förhållande med i sex-6 år, undrar vem hon hade tänkt sig skicka denna dolda mapp till, kan det ha varit HD som hon såg som sin konkurrent, när SD inte kunde ställa upp på hennes omåttliga sexbegär, det kanske inte räckte med ngr ggr i veckan, det kanske skulle vara varje dag helst flera ggr/per dag.
Citera
2020-06-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var i FUP står:

HD arbetade inte ens den dagen LW hittades.

Svårt att veta vad du menar när du till en början inte avgränsar citeringen men "jag hoppas att hon är död", står i FUP. Klart och tydligt.
Citera
2020-06-26, 14:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Svårt att veta vad du menar när du till en början inte avgränsar citeringen men "jag hoppas att hon är död", står i FUP. Klart och tydligt.

Var i FUP står det:

"För att inte tala om HD:s fadäs i samspråk med sin chef den där morgonen innan polisen gått ut med uppgiften att det var LW som hittats brutalt mördad."
Citera
2020-06-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Han raderade ju löpande enligt sms till H utanför polishuset. Hans "löpande' raderingar började natten till lördagen då han raderade närmare 3000 bilder i sitt Google konto. Därför tror jag att det som raderas i mobilen med överskrivning av minnet 16 % absolut var till avsikt att förstöra möjligheten att återskapa det som raderats dygnet innan.

Det är klart det var! Det finns ingen annan logisk slutsats att dra av den händelsen. Att ofrivilligt kommit åt kameraknappen så många gånger med telefonen i handen precis utanför entrén till polishuset är en illaluktande ursäkt. Särskilt när SD frågat sin kompis i polishuset hur man bäst skriver över raderat innehåll så att det inte går att återskapa.
Citera
2020-06-26, 14:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Du är som en papegoja. Upprepar ologiska uttalanden.

Uppenbarligen har i så fall en annan gärningsperson än SD lyckats att spårlöst ta livet av LW. Du borde ha problem med det också. Blir din slutsats att LW stångade sig själv till döds mot trädet?

Jassa du! Vad finns logiken i att SD lekt katt & råtta och lurat brallorna av hela polishuset örebro?

Det finns spår som inte lagts vikt vid då utredningen varit upptagen att förfölja SD. NFC upprag är att med Åkl instruktioner söka spår vilka jag vågar påstå är spår/besudlingar efter SD som var utsedd mördare redan vid ingången till tunneln. Innan Lena befunnits mördad..
Det är inte så att SDs smustvätt som som Åkl döpte till "jättemycket teknisk bevisning" dumpas hos NFC med orden, "kan ni analysera om det finns någons DNA på det här"

Eftervart Åkl gått bet på det hon hoppats binda SD vid gärningen har getts nya uppgifter till NFC att åter söka binda honom vid mordet. Hur det gick med denna långa väntan vet vi. Inget bevis finns som binder SD vid mordet finns. Misstänker NFC vid detta laget började trötta på tjatet från Åkl halvannat år? NFC har annat att göra än att bistå Åkl med leta nålar i en redan genomletad höstack..

I förgrämelse över dom negativa tekniska analyserna fick Åkl och & tuppjuck och manade insatsstyrkan till attack givet dom fultolkade kommunikationerna vilka dom inbillade sig visade att SD tänkte mörda hela sin familj..

Blir inte detta idiotiska drama en film ska jag äta upp min hatt..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-26 kl. 15:03.
Citera
2020-06-26, 14:59
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var i FUP står det:

"För att inte tala om HD:s fadäs i samspråk med sin chef den där morgonen innan polisen gått ut med uppgiften att det var LW som hittats brutalt mördad."
Om man sätter ett kommatecken efter morgonen, så blir det tydligare vad som menas. En av morgnarna som inträffade innan LW hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in