2020-06-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Huv-mannen och MVM, vad tror du om det?

Precis som jag tidigare har skrivit så är jag övertygad om att MVM är den personen som mördade BO:et bakom Bu-p:et, och jag tror att det var huvamannen som lurade ut BO:et från bostaden och sedan lurade med sig BO:et ner till R-vägen och slutligen bakom Bu-p:et där MVM väntade och sedan slog ihjäl BO:et.

Vad tror du själv om MVM och huvamannen?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-26, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det där raderandet på polisstationen hade nog inget med mordet att göra.

Han raderade ju löpande enligt sms till H utanför polishuset. Hans "löpande' raderingar började natten till lördagen då han raderade närmare 3000 bilder i sitt Google konto. Därför tror jag att det som raderas i mobilen med överskrivning av minnet 16 % absolut var till avsikt att förstöra möjligheten att återskapa det som raderats dygnet innan.
Citera
2020-06-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktb 151 s 136. förhör med P*ter W*ikström.

citat: P*eter kände till att Lena var pastor och när han hörde av
grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som
"Porrpastorn"

För mig är grannar flera, du kanske har läst en annan form av svenska språket.

Intressant att PW skriver "när han var där och arbetade". Det framkommer inte i förhöret när han var där och gjorde sitt jobb. Som jag förstår det var han med till platsen en stund men gick inte in i SD:s hus eftersom det framgick att han kände SD. Efter det så var han väl inte där i tjänsten?

PW har känt SD sedan 2001.

PW har haft kontakt med SD via FB, Messenger och något enstaka tillfälle på senare tid via Telegram.

PW har hjälpt SD okt 17 att tanka ur de bilder som fanns och kopierade till en skiva som SD fick, i samband med att Peter kopierade innehållet i mobilen upptäckte han bilder på LW, det var intima bilder.

Ovanstående från förhöret med PW 2018-10-02 Akt 151 (som du hänvisar till).

Har det framkommit i något av otaliga förhör med grannar att någon/några/eller hört talas om att LW kallades på detta sätt?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-06-26 kl. 11:07.
Citera
2020-06-26, 11:05
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Han raderade ju löpande enligt sms till H utanför polishuset. Hans "löpande' raderingar började natten till lördagen då han raderade närmare 3000 bilder i sitt Google konto. Därför tror jag att det som raderas i mobilen med överskrivning av minnet 16 % absolut var till avsikt att förstöra möjligheten att återskapa det som raderats dygnet innan.
Börjar alltmer förvånas över hur fästa folk är vid sina telefoner. Hade de bara offrat sina olika apparater efter ett grovt brott skulle det väsentligt försvåra polisarbetet. För yrkeskriminella är det närmast en skälvklarhet. Inte för att jag önskar att polisen får större svårigheter.
Citera
2020-06-26, 11:07
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Var kan man läsa att det är 3000 bilder överdrev du inte lite nu, kan du visa på detta i FUP?
Senast redigerad av Smhf 2020-06-26 kl. 11:10.
Citera
2020-06-26, 11:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du fortsätter envisas med att istället för att svara på mina frågor så gör du en kommunikationsstörande och avledande kontring genom att motfråga.
Jag tror att hans enda syfte var att snabbt radera i deras pågående Telegram-chatt och annat i LW:s mobil. Jag tror att hans dator och mobil är med honom hela kvällen. Jag tror att datorn har internetdelning med hans mobil. Jag tror inte han just då tänker på och är medveten om att delar av hans göromål kommer avspeglas i datorn.
Jag vet att SD medvetet stängt av sin platsdelning vid möte med JG (som också stängde av sin, så ibland undrar jag om de möttes över huvud taget) och det tror jag var en förberedande manöver i en mordplan.

Jag provar en sista gång med mina frågor till dig och önskar en tes - inte motfrågor.
Vad tänker du om det som händer i jobbdatorn med krypterade filer kl 21.44 (när han påstår sig gymma), kl 23.36, kl 23.54, kl 00.13 och kl 16.25 efter första polisförhöret på tisdagen strax efter han har pluggat in ett USB?
Jag hade hoppats på dina tankar redan i ett tidigare inlägg. www.flashback.org/sp72018110

Verkar lite lurt, om det inte är så han alltid gör.

JGs sambo vittnar om att SD varit där. Hon har för all del inte sett honom utan bara hört honom.
(Det senaste fritt ur minnet eftersom FUP återigen behöver laddas ner/laddas om...) 😒
Citera
2020-06-26, 11:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD mobilregistreringar mellan kvällen 14 och morgonen 15 maj
kl 20.49 Hemnätverket

kl 21.21 Passage Gustavsvik utegym

kl 22.00 GoogleMaps GSM MCC: 240 MNC: 1 (tar bild på vattentornet därefter messande med JS via Fb)

kl 22.13 Drakenbergsgatan la N, 20 (ska möta JG)

kl 22.54 GoogleMaps GSM MCC: 240 MNC: 1 (samma mast som kl 22. SD skriver till LW kl 23 via
Telegram "har lite måsten")

kl 01.13 Varbergamasten (SD ute i området?)

Hemnätverket - har SD rört sig utomhus emellan uppkopplingarna?
kl 02.49
kl 03.51
kl 05.39 (kanske varit ute och loggat in på LW:s one.com kl 05.23?)
kl 05.44, 49 och 54 (kl 05.51, Telegram till LW "Morrn. Vad händer? Somnade ifrån igen?")
kl 6.04, 09, 19 och 24

Intressant att mellan kl 23.01 till 24.00 syns inte SD skicka några sms, mail eller chatta med någon.

Kl 00.29 skickade SD ett Telegram till LW "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn"
Enligt tidigare konversation borde det varit han som svarade henne och orden "Sov gott" avviker från hans vanliga avslutning "Nattis"

Eftersom jag är teknisk "idiot" måste jag fråga om vad "GoogleMaps GSM MCC: 240 MNC: 1" innebär.

Kan man via enbart denna kod utläsa att det är samma mast?

"What is MCC and MNC number?
An MCC is used in combination with an MNC (a combination known as an "MCC/MNC tuple") to uniquely identify a mobile network operator (carrier) using the GSM (including GSM-R), UMTS, LTE, and 5G public land mobile networks.
"

"Globalt system för mobil kommunikation eller GSM (ursprunglig akronym: groupe spécial mobile), är ett andra generationens (2G) mobiltelefonisystem, det vill säga ett digitalt system, kommersialiserat 1991, som i Norden med flera europeiska länder har ersatt det analoga (d.v.s. första generationens) nordiska mobiltelefonisystemet NMT. GSM-tekniken används numera i ett drygt hundratal länder, däribland Europa och Amerika.[förtydliga] GSM möjliggjorde SMS, och fler samtidiga telefonsamtal än NMT. Med GSM introducerades SIM-kort. Med tiden utökades GSM med fler tjänster såsom MMS, WAP-sidor, GPRS, och EDGE. Idag kompletteras GSM-nätet med ett parallellt 3G-nätverk, i Europa främst av typen UMTS. Dessutom är ett 4G-nätverk byggt."

https://sv.wikipedia.org/wiki/GSM

Om man tittar på mastuppkopplingarna för SD i Aktbil 145, sid 167, kan jag inte se dessa uppkopplingar.

Det går tyvärr inte att kopiera in uppkopplingarna från Aktbil 145 utan att det kommer i oordning.

Jag funderar på varför utredningen inte har prickat in SDs whereabouts med dessa viktiga tider, om det hade gått? Det handlar ju om vad han har pysslat med dessa timmar strax innan mordet.
Citera
2020-06-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Huv-mannen och MVM, vad tror du om det?

De är helt borta ur bilden. Medvetet villospår.
Citera
2020-06-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Verkar lite lurt, om det inte är så han alltid gör.

JGs sambo vittnar om att SD varit där. Hon har för all del inte sett honom utan bara hört honom.
(Det senaste fritt ur minnet eftersom FUP återigen behöver laddas ner/laddas om...) 😒
Jag har fupen i min dator om du vill ha den. Säg bara vilken så fixar jag :-)
Citera
2020-06-26, 11:20
Medlem
StefanDavidssons avatar
Tänk att vara en person vars höjdpunkt i livet är att smutskasta ett mordoffer. Försök sätta er in i den livssituationen. Går det inte? Jag gratulerar!

Återigen, stort tack till dig Honan6, du gör ett hästjobb! Älskar framförallt hur du drar ner byxorna på MrBarnaby, har bara väntat på att någon skulle komma och göra det. Han kan nog glömma sin dröm om att få vara Stefans expertvittne Han reagerar ju som väntat såklart också, pinsamt. Tack ni andra mänskliga också!

Det blir nog ingen större livskvalitet för Stefan fram till förhandlingen ändå, det är jag rätt säker på. Mycket stress, oro och osäkerhet. Många många många ögon på sig som bara väntar på att han ska begå fler misstag. Ännu fler som tittar snett. Samtidigt som han mitt i allt detta måste planera nya vattentäta lögner och efterhandskonstruktioner, kontrollera Hanna, läsa igenom den här tråden och planera ”lagom olaglig hämnd” på Flashbackskribenter, patrullera grannskapet och skydda det mot Mållgans eventuella återkomst osv osv 😁

Låt oss hoppas att han inte tar ut frustrationen över döttrarna bara men det känns tyvärr inte speciellt trovärdigt. Undra hur mycket som krävs för att häkta honom igen egentligen?

Finns det någon uppdatering om hans geocachande? Umgås han med Hanna och Jerry? Är han tillbaka på Tyréns?
Citera
2020-06-26, 11:22
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Intressant att PW skriver "när han var där och arbetade". Det framkommer inte i förhöret när han var där och gjorde sitt jobb. Som jag förstår det var han med till platsen en stund men gick inte in i SD:s hus eftersom det framgick att han kände SD. Efter det så var han väl inte där i tjänsten?

PW har känt SD sedan 2001.

PW har haft kontakt med SD via FB, Messenger och något enstaka tillfälle på senare tid via Telegram.

PW har hjälpt SD okt 17 att tanka ur de bilder som fanns och kopierade till en skiva som SD fick, i samband med att Peter kopierade innehållet i mobilen upptäckte han bilder på LW, det var intima bilder.

Ovanstående från förhöret med PW 2018-10-02 Akt 151 (som du hänvisar till).

Har det framkommit i något av otaliga förhör med grannar att någon/några/eller hört talas om att LW kallades på detta sätt?
Det där låter ju som en betydligt troligare förklaring.
Citera
2020-06-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fortsätt gärna att tänka och resonera högt. (Du behöver ju för all del inte specifikt svara mig, paria som jag är).

Är du inne på att PW skulle ha högst personliga motiv att ta död på LW? Att poliser av olika skäl blir mördare är ju känt över hela världen, så varför inte i Örebro?

Och för de som tror att jag försöker flytta fokus från SD kan jag å det bestämdaste förneka det.
Jag önskar att åkl Åsa Hiding inför hela Sverige hade kunnat belägga att varenda man och kvinna i LW:s bekantskapskrets har bevisats ha ett hållbart alibi.

Tittar man på LW utifrån, tycks det som att varenda man, kvinna och barn som varit i hennes närhet, skulle kunna ha personliga motiv för att önska henne död.
Trebarnsmoder. Ja.
Men inte Moder Theresa.

Bland annat ditt sista stycke: Den spekulationen går utanför ett normalt tänkande. Men jag har lärt mig hur du fungerar vid det här laget. Det är nog många som höjer på ögonbrynen när de läser dina inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in