Citat:
Ursprungligen postat av
fittfittan
I stort håller jag med särskilt angående solidaritet men "coward"? Sverige måste ju haft det mest kallsinniga bemötandet av epidemin av alla ...
Svensken är känd för att vara rädd. Det jag är övertygad om är att de bilderna som kablades runt om i världen OCH i Sverige har gjort att rädslan hos medelsevensken har ökat enormt. Att se alla människor instängda hemma. Vara rädda. Det är fan värsta mardrömmen för den rädda svensken.
Så, mer eller mindre då har det uppstått en massa förnekare. Folk som inte klarade av, och fortfarande inte klarar av, att acceptera sanningen. Och framförallt gå med på att få uppleva det som man kunde se italienare upplevde.
Ja, jag är helt övertygad om det. Svensken har levt och lever i mardrömmen att få uppleva lockdown. En fredlig befolkning som ska uppleva något som liknar ett krig? Glöm det.
Så därför tror jag det finns väldigt många som accepterar att folk dör. Accepterar att man inte gör ett skit. I många fall pga egoism, avsaknad av starka band med andra människor. Men i många fall av ren rädsla.