Citat:
Ursprungligen postat av
sibbann
Stå starka? Att svennarna ska stå starka är det största skämtet jag hört på länge, det är ju världens svagaste människor helt utan stake. Det enda som är säkert är att Sverige är ett sjunkande skepp och inte ett ställe man vill vara bosatt i om (när?) något ännu allvarligare än denna pandemin inträffar. Fattar du inte att man gjort bort sig för all framtid i samband med den största händelsen på 2000-talet. Däremot håller jag med dig om att folket i många länder kmr stå ännu starkare än innan pandemin men dit räknas inte svenskarna
Sverige och svenskarna kommer ut ur pandemin extermt försvagade. På alla sätt och vis. Det finns INGET som kommer vara positivt när pandemin är över.
Ekonomiskt tar man smällen. Knappast omöjligt att det är lika stor smäll eller till och med värre än adnra länder. Det är inget jag hittar på. Finns flera experter och rykten som talar för det.
När det gäller människoliv, även här tar Sverige en enorm smäll. Hela världen har tagit smällen, ja. Men Sverige kommer komma ut som ett av de länderna som haft mest förlust. Det är där man är idag. Inte så trovärdigt att det kommer ändras speciellt mycket. Snarare till det sämre.
Sist men inte minst, Sverige blir nog det landet som klarade sig sämst psykologiskt. De flesta andra länder kommer ut förstärkta ur pandemin. Solidaritet. Att få vara hemma. Det är otroligt mycket som lockdown och liknande har haft för inverkan på människorna. För det mesta positivt. Motsatsen än vad idioterna förnekare trodde.
Medelsvenne blir och har blivit ännu mer rädd och svag. Än en gång har han bevisat sej vara en coward.
Sist men inte minst, hur detta land upplev runt om i världen blir det enormt negativgt. Det är redan negativt. Det kommer bli ännu värre.
Slutsumman: Corona2020 kommer ha (har redan) den största förloraren, dvs Sverige.