2020-06-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det är ett ganska vanligt fenomen att kvinnor slutar att sexa när de är 60.

Det hoppas jag verkligen inte händer man vill ju inte leva i 30-40 år utan att ha sex med sin man.
För mig känns den tanken ganska overklig men det är ju en bra bit dit
2020-06-26, 15:00
Medlem
Soi 4 grabbar där magin händer
2020-06-26, 15:17
Medlem
JaredLetos avatar
Höll fan på å spy av en bild jag nyligen såg i en chatt. Och jag skulle inte direkt vilja påstå att jag är lättpåverkad. Men den var riktigt vidrig.
2020-06-26, 16:47
Medlem
När Jobba Hemifrån hade Payoneer flöt allt på, appen funkade och det var aldrig strul. Sedan byttes det till Bitsafe med en app som inte har någon funktion alls och var komplicerad att ens registrera ett konto hos.

Och idag blev det ännu värre. Vad tycker ni om detta?
Mailet kom idag från Bitsafe. Är det nu man ska byta till något annat bolag än JH?

Dear customer,
At Bitsafe we do our best to get you the best customer experience possible.
You have been using the Bitsafe Debit Card actively.
Because of reasons beyond our control we are required to temporarily cease the use of your Bitsafe Debit
Card.
This is the reason:
In order to get access to the VISA and MasterCard card networks, Bitsafe has partnered with different
organizations around the world.
Your card in particular has been provided according to a contract between Bitsafe, MasterCard and Wirecard
Card Solutions, a Bitsafe business partner in the United Kingdom. This company in the United Kingdom is
independent from Wirecard AG, its mother company in Germany. Wirecard AG has filed for insolvency
yesterday.
The English Financial Conduct Authority (FCA) as well as MasterCard wants to ensure that such
independence is guaranteed. For that reason Mastercard asked us to temporarily stop all transactions on all
cards that relate to Wirecard Card Solutions, including the card issued to you.
If all transactions are stopped the FCA and MasterCard can complete their research without new transactions
coming in. We hope to enable your Bitsafe Debit Card again in the next couple of days, after the research by
the FCA and MasterCard has been completed.
Regarding your funds: your funds are not held by Wirecard Card Solutions nor by Wirecard AG. The
relationship between Bitsafe and Wirecard Card Solutions is purely contractual. All your funds are safely stored
at the European Central Bank.
If the Wirecard situation is not resolved in a timely manner we will issue you a new card under a different
contractual arrangement with another card issuer.
We apologize for the inconvenience in this matter, but we have no other choice than strictly follow the rules
and guidelines set by FCA and MasterCard, and allowing to complete their research.
With kind regards,
2020-06-26, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
När Jobba Hemifrån hade Payoneer flöt allt på, appen funkade och det var aldrig strul. Sedan byttes det till Bitsafe med en app som inte har någon funktion alls och var komplicerad att ens registrera ett konto hos.

Och idag blev det ännu värre. Vad tycker ni om detta?
Mailet kom idag från Bitsafe. Är det nu man ska byta till något annat bolag än JH?

Dear customer,
At Bitsafe we do our best to get you the best customer experience possible.
You have been using the Bitsafe Debit Card actively.
Because of reasons beyond our control we are required to temporarily cease the use of your Bitsafe Debit
Card.
This is the reason:
In order to get access to the VISA and MasterCard card networks, Bitsafe has partnered with different
organizations around the world.
Your card in particular has been provided according to a contract between Bitsafe, MasterCard and Wirecard
Card Solutions, a Bitsafe business partner in the United Kingdom. This company in the United Kingdom is
independent from Wirecard AG, its mother company in Germany. Wirecard AG has filed for insolvency
yesterday.
The English Financial Conduct Authority (FCA) as well as MasterCard wants to ensure that such
independence is guaranteed. For that reason Mastercard asked us to temporarily stop all transactions on all
cards that relate to Wirecard Card Solutions, including the card issued to you.
If all transactions are stopped the FCA and MasterCard can complete their research without new transactions
coming in. We hope to enable your Bitsafe Debit Card again in the next couple of days, after the research by
the FCA and MasterCard has been completed.
Regarding your funds: your funds are not held by Wirecard Card Solutions nor by Wirecard AG. The
relationship between Bitsafe and Wirecard Card Solutions is purely contractual. All your funds are safely stored
at the European Central Bank.
If the Wirecard situation is not resolved in a timely manner we will issue you a new card under a different
contractual arrangement with another card issuer.
We apologize for the inconvenience in this matter, but we have no other choice than strictly follow the rules
and guidelines set by FCA and MasterCard, and allowing to complete their research.
With kind regards,

Knappast Bitsafes fel att Wirecard fifflat. Payoneer använder sig också av Wirecard, likaså gör de flesta andra e-banker. Tror Revolut slutade med Wirecard för ett tag sen och kör det i egen regi dock, så de kanske du kan byta till då?

Du är inte på något sätt låst till just Bitsafe hos JH, du kan köra vilken bank/e-bank du vill. Förslagsvis en där du får ett europeiskt IBAN-nummer så du slipper avgiften på 30 euro JH tar för banköverföring annars. (Väljer du få pengarna utbetalt via banköverföring från JH så kan det även vara till någon annans konto, behöver inte vara i ditt namn).
Senast redigerad av Ictura 2020-06-26 kl. 17:04.
2020-06-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Tror Revolut slutade med Wirecard för ett tag sen och kör det i egen regi dock, så de kanske du kan byta till då?

Du är inte på något sätt låst till just Bitsafe hos JH, du kan köra vilken bank/e-bank du vill. Förslagsvis en där du får ett europeiskt IBAN-nummer så du slipper avgiften på 30 euro JH tar för banköverföring annars.

Så du menar att man kan be JH betala ut till Revolut istället? Jag har inte fått information från dem om att det valet finns.
2020-06-26, 17:21
Medlem
Citat:
Så du menar att man kan be JH betala ut till Revolut istället? Jag har inte fått information från dem om att det valet finns.

Ja precis, på JH har du två alternativ att välja på:

1) Få pengarna utbetalt via Bitsafe (som de samarbetar med)

eller

2) Via banköverföring.

Öppnar du t.ex. ett konto hos Revolut fungerar det som ett vanligt bankkonto, du får ett IBAN nummer som du sedan anger i utbetalningsuppgifterna hos JH så får du pengarna dit, precis som om du skulle skriva in ett svensk bankkonto eller vilken bank som helst..

Du kan alltså inte be dem "betala ut via Revolut", utan be om banköverföring och skriv in uppgifterna från Revolut där bara.
2020-06-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
Soi 4 grabbar där magin händer

Soi 6 menar du väl bror, eller snackar du bkk?
2020-06-26, 17:31
Medlem
Citat:

Bitsafe och Revolut har båda IBAN konto så det går bra. Det som var bra med Bitsafe var att de har engångsavgift på 2€ per uttag. Revolut tar viss % över 200£ per månad för gratisvarianten.
2020-06-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Du kan alltså inte be dem "betala ut via Revolut", utan be om banköverföring och skriv in uppgifterna från Revolut där bara.

Tack för att du är så himla pedagogisk! Det behövde jag i sommarvärmen! Bra då behöver jag inte byta företag eller lära mig en ny plattform.
2020-06-26, 17:33
Medlem
Jag la ner en massa tid på att leta EMI tidigare, men hittade ingenting som var bättre för mig än Bitsafe. Mina kriterier var att det inte skulle kosta något per månad och ha så låg kostnad som möjligt för uttag. Om någon hittar något som är bättre än Revolut/N26/Monese mfl får ni gärna tipsa om det i tråden.
2020-06-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Höll fan på å spy av en bild jag nyligen såg i en chatt. Och jag skulle inte direkt vilja påstå att jag är lättpåverkad. Men den var riktigt vidrig.

Banan i arslet? Sparad och nedfryst sperma? Äldre man som svankar och drar isär skinkorna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in