Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-17, 05:15
  #73
Medlem
sir.Amsterdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Så är det. Hugg huvudet av en och två nya ploppar upp. Enda sättet att stoppa Flugsvamp i egenskap av fenomen är att ändra på Sveriges lagar och regler gällande narkotika.

Du har helt ratt i det, fragan ar bara om svenska staten har IQ nog att se det sjalv och prioritera viktigare saker an att jaga manniskor som tar substanser av egen fri vilja.

Personligen tror jag att det som svider mest i ogonen pa staten ar att de inte far sin del av kakan
Citera
2019-02-01, 01:04
  #74
Medlem
sir.Amsterdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Flugsvamp 2.0 är en hemsida på Darkweb / Deepweb / TOR-nätverket och hemsidans syfte är att agera marknadsplats för huvudsakligen olagliga substanser. Anledningen till att sidan heter "2.0" är såklart för att det är en efterträdare till det som kallades "Flugsvamp" eller "Flugsvamp 1.0". Första versionen av Flugsvamp försvann i samband med en internationell polisiär insats 2014 som syftade på att stänga ner olagliga sidor på TOR-nätverket. I denna insats så greps minst 17 personer och flera var svenskar. Personen bakom Flugsvamp 1.0 kom dock undan och förlorade bara servern som hemsidan fanns på. På denna servern fanns även en BTC-plånbok med användarnas tillgångar, och dessa förverkades.

Efter Flugsvamp 1.0 så kom snabbt Flugsvamp 2.0 med samma layout men rejäl uppgradering i säkerhet. Hemsidan fanns nu på en server (webbservern) medan motorn som hanterar användarnas Bitcoins fanns på en annan server (btcservern (s.k. cold wallet)). Dessa två servrar kommunicerade på olika sätt där webbservern kunde nås av vem som helst på TOR-nätverket medan btcservern endast kunde nås av en enda person i hela världen - huvudadministratören.

// Mansingen

Jag ar valdigt intresserad av vad du har att säga om Flugsvamp 3?
Citera
2019-02-14, 07:01
  #75
Medlem
Mansingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sir.Amsterdam
Jag ar valdigt intresserad av vad du har att säga om Flugsvamp 3?
Håll dig borta, 110%. Kafe var på helt rätt spår, jag håller med h*n om allt.
Citera
2019-02-15, 10:55
  #76
Medlem
sir.Amsterdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Håll dig borta, 110%. Kafe var på helt rätt spår, jag håller med h*n om allt.

Jag borjade ana det. Det ar nagot som inte stammer dar. Tack for radet.
Citera
2019-02-27, 04:23
  #77
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Håll dig borta, 110%. Kafe var på helt rätt spår, jag håller med h*n om allt.
Varför?
Citera
2019-03-07, 23:58
  #78
Medlem
dag-ottos avatar
1. Vad skrev Kafe som var på rätt spår? Och angående FS3?

2. Läste nyss tingsrättens dagboksanteckningar och fyra är misstänkta. Två stycken med sekretess samt den fjärde verkar vara en familjemedlem till den förste

Några teorier? Han har sjungit?
Citera
2019-03-10, 14:15
  #79
Medlem
Mansingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dag-otto
1. Vad skrev Kafe som var på rätt spår? Och angående FS3?

2. Läste nyss tingsrättens dagboksanteckningar och fyra är misstänkta. Två stycken med sekretess samt den fjärde verkar vara en familjemedlem till den förste

Några teorier? Han har sjungit?
1. Kafe är en användare som var aktiv i tråden om drogshoppar. Han är en användare av hög kvalité och lyckades koppla ihop FS3 med flera shoppar som tidigare stulit Bitcoins & uppträtt sketchy.

FS 2.0 har varit den dominanta marknadsplatsen med råge och ingen brukare har varit i behov av en annan marknadsplats. När FS 2.0 plötsligt dör så tar det bara några veckor för "FS 3" att ploppa upp. Bara av informationen i detta stycke så vet vi följande:

* Skaparen av FS 3 har bevisligen ingen koppling till FS 2.0 men använder ändå dess namn.
* FS 3 skapades på mycket kort tid och verkar därmed hastigt ihopsatt.
* Koden bakom FS 3 får en inte att höja på ögonbrynen, ingenting tyder på att skaparen besitter någon särskild kompetens.

Tack vare Kafe's insatser så vet vi nu även att skaparen med allra största sannolikhet varit inblandad i röda shoppar (plural).

Därför rekommenderas den drogshop som Flashback gick över till efter FS 2.0 och med tanke på nuvarande regelverk så tänker jag inte nämna vad den hette, men det var inte FS 3!

Jag rekommenderar att man håller sig borta från FS 3 och jag tänker vara oförskämd nog att hävda att inom ett år så kommer FS 3 att gå offline och många kommer bli av med sina Bitcoins.

Om ni ska använda FS 3 så kan ni göra det ganska säkert. Gör såhär: Sätt enbart in pengar som ni direkt ska handla med och göra slut på och kontakta inte någon säljare utan att först kryptera meddelandet, oavsett vad ärendet gäller.

Det enda som FS 3 kan veta om er användare då är era IP-adresser (från TOR) samt vad ni köpt, men inte vart det skickats.

2. Jag tror att en mängd bevis blev tillgänglig efter att admin åkte fast (t.ex. hur/var pengar förvarades) och därefter kunde man koppla ärendet till fler. Jag tror inte att någon yttrar ett ord.
Citera
2020-02-13, 09:22
  #80
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
1. Kafe är en användare som var aktiv i tråden om drogshoppar. Han är en användare av hög kvalité och lyckades koppla ihop FS3 med flera shoppar som tidigare stulit Bitcoins & uppträtt sketchy.

FS 2.0 har varit den dominanta marknadsplatsen med råge och ingen brukare har varit i behov av en annan marknadsplats. När FS 2.0 plötsligt dör så tar det bara några veckor för "FS 3" att ploppa upp. Bara av informationen i detta stycke så vet vi följande:

* Skaparen av FS 3 har bevisligen ingen koppling till FS 2.0 men använder ändå dess namn.
* FS 3 skapades på mycket kort tid och verkar därmed hastigt ihopsatt.
* Koden bakom FS 3 får en inte att höja på ögonbrynen, ingenting tyder på att skaparen besitter någon särskild kompetens.

Tack vare Kafe's insatser så vet vi nu även att skaparen med allra största sannolikhet varit inblandad i röda shoppar (plural).

Därför rekommenderas den drogshop som Flashback gick över till efter FS 2.0 och med tanke på nuvarande regelverk så tänker jag inte nämna vad den hette, men det var inte FS 3!

Jag rekommenderar att man håller sig borta från FS 3 och jag tänker vara oförskämd nog att hävda att inom ett år så kommer FS 3 att gå offline och många kommer bli av med sina Bitcoins.

Om ni ska använda FS 3 så kan ni göra det ganska säkert. Gör såhär: Sätt enbart in pengar som ni direkt ska handla med och göra slut på och kontakta inte någon säljare utan att först kryptera meddelandet, oavsett vad ärendet gäller.

Det enda som FS 3 kan veta om er användare då är era IP-adresser (från TOR) samt vad ni köpt, men inte vart det skickats.

2. Jag tror att en mängd bevis blev tillgänglig efter att admin åkte fast (t.ex. hur/var pengar förvarades) och därefter kunde man koppla ärendet till fler. Jag tror inte att någon yttrar ett ord.
Har fått höra att FS 1.0 och 2.0 Var ihopsatt av personer som hade ett intresse för vad de gjorde och de ville tjäna pengar på det.
Och det som skiljer mot FS3 är att FS3 är ihopsatt av kriminella(riktiga kriminella alltså, inte datornördar som blir kriminella) som skiter i användares säkerhet och bara vill tjäna pengar.

har svårt att få ihop detta. Är det sant?
Citera
2020-02-16, 06:43
  #81
Medlem
Mansingen, har du hunnit läsa FUP? Vad tänker du?
Citera
2020-02-16, 11:40
  #82
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
En exchange som samarbetar med myndigheter har stängt av både FS2-användare och folk som enligt egen uppgift bara har handlat på FS3. Källa: (FB) Fick email från Safello om att jag har skickat bitcoin till darknet.. Det kan indikera att FS3 är komprometterad på ett eller annat vis, sedan 2.0 togs ned.

OT: Vissa verkar ha trott sig vara ospårbara trots att dem har skickat BTC direkt till en darkwebmarknad = happy hour på narkotikaroteln nu. Ett köp med kort/bankgiro/Swish+BankID bör betyda omedelbar identifikation... och sedan är det bara att följa pengarna? 🤔
Tänk efter före.
__________________
Senast redigerad av 0.1.1.2.3.5.8.13 2020-02-16 kl. 12:06. Anledning: stavfel + källhänvisning
Citera
2020-02-21, 10:31
  #83
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Har fått höra att FS 1.0 och 2.0 Var ihopsatt av personer som hade ett intresse för vad de gjorde och de ville tjäna pengar på det.
Och det som skiljer mot FS3 är att FS3 är ihopsatt av kriminella(riktiga kriminella alltså, inte datornördar som blir kriminella) som skiter i användares säkerhet och bara vill tjäna pengar.

har svårt att få ihop detta. Är det sant?

Skulle kunna vara möjligt, i vilket fall så är FS3 med allra största sannolinhet komprometterad, se inlägg nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
En exchange som samarbetar med myndigheter har stängt av både FS2-användare och folk som enligt egen uppgift bara har handlat på FS3. Källa: (FB) Fick email från Safello om att jag har skickat bitcoin till darknet.. Det kan indikera att FS3 är komprometterad på ett eller annat vis, sedan 2.0 togs ned.

OT: Vissa verkar ha trott sig vara ospårbara trots att dem har skickat BTC direkt till en darkwebmarknad = happy hour på narkotikaroteln nu. Ett köp med kort/bankgiro/Swish+BankID bör betyda omedelbar identifikation... och sedan är det bara att följa pengarna? 🤔
Tänk efter före.

Man gör bäst i att låta FS3 vara, är man ändå dum nog att använda trots tydliga tecken på att det går neråt så är det bara att börja städa hemma, inte så mycket man kan göra när man redan lämnat ut infon om sig själv.
Citera
2020-06-26, 16:09
  #84
Medlem
dag-ottos avatar
Känns riktigt surt att Mansingen är avstängd nu när FUP’en finns ute.
Har skummat igenom all akter men det är alldeles för mycket tekniska detaljer som jag inte har en aning om. Någon kunnig som kan förklara? Hur mycket i Mansingens teori stämde?
Runt 1500 btc’s nämndes ha hittats eller något (eller har jag fattat fel). Är det en summa trolig för en sk Cold wallet? Eller är detta bara gamla coins sparade sedan tidigare år när coinsen var bra mycket billiagare. Alltså redan från SR/FS1-tiden?

Free Mansingen! Vill ha hans åsikter 😂
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback