2020-06-26, 14:04
Medlem
Carita har suttit häktad sedan november.

Tror ni att hon vet om att det pågår en pandemi?
Citera
2020-06-26, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aza000fraza
Vill börja med att säga att hennes beteende är naturligtvis fruktansvärt och äcklade och oförståeligt.

Men min kvinnliga intuition säger att övergreppen är något som hennes pojkvän manat fram och att hon inte dras till barn "egentligen". Hade det inte varit för honom hade det eller något liknande aldrig hänt. Eftersom det började väl i anslutning till att de blev ihop och att (i förhören?) hon hävdar att han kan ha uppmanat detta. Tror att det kan vara så men det är ändå såklart oförståeligt hur hon kan gå med på de handlingarna. Det leder mig till att tro att hon har någon form av autism/störning alternativt något trauma bakom sig i barndomen som förklaring till att hon kan utföra övergreppen. Lågbegåvning?
Tror inte hon skulle vara någon fara för barn i framtiden.

Detta är bara vad jag tror!

MIN kvinnliga intuition säger något helt annat. Tur att vi är olika för annars hade världen sett riktigt illa ut.

I min värld kan man inte mana en annan människa att trycka in en dildo i röven på sin 5 åriga son och samtidigt pissa på ungen när han är drogad. Oavsett hur mycket man älskar en person så hade de där känslorna förändrats blixtsnabbt om en pojkvän hade uppmanat en mamma att våldföra sig sexuellt på sina söner.

Hon var inte tvingad, hon har gjort ett aktivt val, att droga barnen och äckla sig på dem. Hade något stått med en pistol mot min tinning hade jag bett dem trycka av.
För det är FEL! Jävligt fel.

Och det har inte ett skit med NP-diagnos.
Citera
2020-06-26, 15:08
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Till att börja med så nekade hon, men sedan erkände hon fast skyllde på att Ambjörnsson hotat henne både muntligt o skriftligt - ”om inte du gör det, så kommer jag göra det själv”.
Uppfattar du henne som ”friskare” nu när du vet det?

I tråden har vi fått läsa om att Ambjörnsson tidigt i förhållanden föreslagit ”udda” böjelser - kiss-sex och när han efter bara några dejter sade till tjejen ” jag hade inte slutat även om ditt barn kom in o såg oss kn***a” (inte ordagrant så, men i den andan).

Ambjörnsson tycks alltså inte ruva på hemligheter långt in i ett svart hål, o dra fram dem först när han litar på någon till 100%.
Så; hur mycket vet mamman/mammorna till hans barn..?
Oavsett om han har förgripit sig på sina biologiska barn, så bör mamman veta om att han har en något ovanlig dragning till bland annat kiss och barn?

Det understrukna: medan det är hyfsat vanligt att en man har så stark sexdrift att han riskerar sitt anseende, jobb, familj, vårdnad, bostad och frihet för att tillfredsställa den..?

Det kursiva: ”Det är bara en kvalificerad gissning av parets motiv utifrån män och kvinnors skilda drifter.
Det låter inte som en kvalificerad gissning, utan snarare som en incel-gissning.

De är bekanta till mig. Vi är inte riktigt på den nivån. Och sen tror jag att CA’s x har fullt upp utan att jag snokar..
Citera
2020-06-26, 15:26
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skommet
Vilket i praktiken betyder de komma sitta 2/3 av tiden (automatisk straffrabatt om de sköter sig i fängelset).

De kommer ut efter 2/3 oavsett gott uppförande eller ej.
Vilket i sin tur öppnar frågan ’varför får man inte sex år istället för nio, eftersom man ändå kommer ut efter sex?’
Sen får man väl försöka sköta sig de resterande tre åren (delen?), annars riskerar man att hamna i fängelse för snatteri (typ).

Men att man måste sköta sig stämmer inte. Du kommer ut efter 2/3 även om du har hamnat i slagsmål under fängelsevistelsen, eller rent av rymt.

Så har iaf jag förstått det på folk som har suttit inne.
Citera
2020-06-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Carita har suttit häktad sedan november.

Tror ni att hon vet om att det pågår en pandemi?
Hon får ta del av såpass omfattande nyheter tror jag.
Citera
2020-06-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Hon får ta del av såpass omfattande nyheter tror jag.
Vore kul om hon sitter helt isolerad och tror att det är pga sina brott som häktespersonalen plötsligt börjar bära handskar och mask och allmänt behandlar henne som en spetälsk...
Citera
2020-06-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
Så du menar att FUPen inte är sekretessbelagd? Har du läst hennes förhör? Då får du dela med dig i form av en länk, för FUP finns INTE HÄR.
Jag skrev att jag misstog det för att vara en fupp. Men det var det inte
Citera
2020-06-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyckanX
Jag skrev att jag misstog det för att vara en fupp. Men det var det inte
Hade inte Cl träffat Ca tror jag att detta inte hänt. Han en manipulerand gris som haft problem sedan tonåren. Hon lättpåverkad av Ca och vill leva ut hans perversa tankar. Nej jag försvarar inte hennes agerande. Barnens pappa borde väl har sett om hon har ett udda beteende. Hur som helst hoppas jjag på ett långt fängelsestraff.
Citera
2020-06-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Hade inte Cl träffat Ca tror jag att detta inte hänt. Han en manipulerand gris som haft problem sedan tonåren. Hon lättpåverkad av Ca och vill leva ut hans perversa tankar. Nej jag försvarar inte hennes agerande. Barnens pappa borde väl har sett om hon har ett udda beteende. Hur som helst hoppas jjag på ett långt fängelsestraff.
Kan nog hålla med. CL är fortfarande ett svin som förtjänar långt mer än bara några år i fängelse men jag tror personligen inte att hon hade gjort något av detta om det inte vore för CA:s (eller någon annan för den delen) påtryckningar. Nu verkade hon ju tyvärr vara väldigt lättmanipulerad, och en människa med fler än två hjärnceller hade ju dumpat och polisanmält någon som ville få custom barnporr av dem, men jag tror helt enkelt inte att CL är den typiska sortens pedofil som sitter på darkweb på fritiden för att de gillar att glo på sådant.

Hon är dock lika mycket pedofil för det imo.
Citera
2020-06-26, 21:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123

Själv hoppas jag på att det slängs ner i en oubliette... det är ett straff som passar brottet.

Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Kan nog hålla med. CL är fortfarande ett svin som förtjänar långt mer än bara några år i fängelse men jag tror personligen inte att hon hade gjort något av detta om det inte vore för CA:s (eller någon annan för den delen) påtryckningar. Nu verkade hon ju tyvärr vara väldigt lättmanipulerad, och en människa med fler än två hjärnceller hade ju dumpat och polisanmält någon som ville få custom barnporr av dem, men jag tror helt enkelt inte att CL är den typiska sortens pedofil som sitter på darkweb på fritiden för att de gillar att glo på sådant.

Hon är dock lika mycket pedofil för det imo.

Precis det finns olika grader utav pedofiler!

De finns de som är pedofiler och vet om det som faktiskt aktivt söker hjälp med det genom att gå till psykologer och får mediciner för att dämpa sina luster.
Citera
2020-06-27, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pineapple-99
MIN kvinnliga intuition säger något helt annat. Tur att vi är olika för annars hade världen sett riktigt illa ut.

I min värld kan man inte mana en annan människa att trycka in en dildo i röven på sin 5 åriga son och samtidigt pissa på ungen när han är drogad. Oavsett hur mycket man älskar en person så hade de där känslorna förändrats blixtsnabbt om en pojkvän hade uppmanat en mamma att våldföra sig sexuellt på sina söner.

Hon var inte tvingad, hon har gjort ett aktivt val, att droga barnen och äckla sig på dem. Hade något stått med en pistol mot min tinning hade jag bett dem trycka av.

Men herregud, du läste ju tydligen inte mitt inlägg. Jag FÖRSVARAR INTE hennes beteende men det kanske finns förklaringar. Nej man är inte normal om man går med på någon sådan förfrågan, åter igen...
Citera
2020-06-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pineapple-99

Var ungarna drogade? :O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in