Citat:
Ursprungligen postat av
WallabeJoy
Jag vill nämna två saker som är relevant från frivården och P7.
Båda nekar totalt inblandning i detta, det är sjukt... De skyller inte på varann, mamman försöker inte skylla på sitt ex att han tvingar. Hon nekar helt enkelt att hon ens gjort detta. Stört. Nu har man inte läst förhör men i dessa två säger hon att hon inte gjort något sådant och då finns det på film.
Samma med honom.
Han nekar inblandning, trots det finns styrkt anstiftat till.
Den andra saken är att båda bedöms ”friska” i huvudet enligt P7.
Detta är två fullblodspsykopater!! På riktigt. Hon kan inte ens inse vad hon utsatt sina barn för.
Vem vet vad de mer gjort. Vad han gjort mot andra barn eller sina egna.
De erkänner ju inte ens sånt som finns bevis på så annat kommer inte komma fram. Inte ens efter 6 mån häktade med restriktioner verkar de knäckta.
Sjuuuuukt! Skottpengar på såna människor!
Till att börja med så nekade hon, men sedan erkände hon fast skyllde på att Ambjörnsson hotat henne både muntligt o skriftligt - ”om inte du gör det, så kommer jag göra det själv”.
Uppfattar du henne som ”friskare” nu när du vet det?
Citat:
Ursprungligen postat av
BabyFF
Många hade lite delade meningar om hur det sköttes mellan dem, hur de blev ett par - då man också var vän med CA’s f.d
I tråden har vi fått läsa om att Ambjörnsson tidigt i förhållanden föreslagit ”udda” böjelser - kiss-sex och när han efter bara några dejter sade till tjejen ” jag hade inte slutat även om ditt barn kom in o såg oss kn***a” (inte ordagrant så, men i den andan).
Ambjörnsson tycks alltså inte ruva på hemligheter långt in i ett svart hål, o dra fram dem först när han litar på någon till 100%.
Så; hur mycket vet mamman/mammorna till hans barn..?
Oavsett om han har förgripit sig på sina biologiska barn, så bör mamman veta om att han har en något ovanlig dragning till bland annat kiss och barn?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Jag tror inte Carita är pedofil. Framförallt för att kvinnor inte har särskilt mycket sexlust överhuvudtaget. Jag vet att man måste feminist-låtsas som att kvinnor är precis som män, men det är de inte. Att en kvinna skulle ha så stark sexdrift att hon riskerar sitt anseende, jobb, familj, vårdnad, bostad och frihet för att tillfredställa den. Det är absurt ovanligt.
En drift som däremot är extremt stark hos kvinnor är att skaffa/behålla en kille. Och då vanligen genom att bjuda på det som män söker med stor drift - sex.
I den bemärkelsen är Caritas relation inte särskilt annorlunda. Hon har en drift att behålla sin beskyddare/försörjare/pojkvän. Han har en sexdrift. Hon tillfredställer hans drift i utbyte mot att han stannar kvar och tillfredställer hennes.
Denna gissning är inte att tillskriva Carita några förmildrande omständigheter. Det är bara en kvalificerad gissning av parets motiv utifrån män och kvinnors skilda drifter.
Det krävs en sällsynt sjuk man, en pedofil, för att vilja förgripa sig på barn. Men det räcker med att en hyfsat normal kvinna ska frukta att bli lämnad ensam för att acceptera sådana övergrepp.
Det understrukna: medan det är hyfsat vanligt att en man har så stark sexdrift att han riskerar sitt anseende, jobb, familj, vårdnad, bostad och frihet för att tillfredsställa den..?
Det kursiva: ”
Det är bara en kvalificerad gissning av parets motiv utifrån män och kvinnors skilda drifter.”
Det låter inte som en kvalificerad gissning, utan snarare som en incel-gissning.