2020-06-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag är ganska ny på den här tråden och läste nyligen färdigt FUP.
Jag måste säga att den här killen Tishko verkar vara en person med väldigt låg intelligens. Han är så nära gränsen till en idiot och ibland passerar han gränsen i förundersökningen och rättfärdigar sig att vara en riktig idiot.
Så här som han har ljugit och hittat på under förundersökningen då skulle han ändå blivit dömd ifall han var oskyldig.
Nu är det så här att han är tydligen skyldig ändå.
Med tanke på det då har han inte gjort sig av kroppen på ett genialt sätt utan han har gjort det på ett sätt som en dumskalle skulle gjort.
Det som är positivt är att kroppen går att hitta och den kan inte vara långtifrån hans lägenhet.

Han är verkligen inte smart..

Undrar om inte vissa på här på FB är ännu dummare som verkligen tror på att Tischo är helt oskyldig och kommer att släppas fri..
Citera
2020-06-26, 14:23
Medlem
Darkwinds avatar
Folk här svänger sej med ord som psykopat, narcissist etc. För det första finns det massor odiagnostiserade psykopater i samhället. Ännu fler narcissister. En psykopat är ingen Michael Meyer. Psykopater finns det gott om i övre samhällsskiktet. Narcissister är minst lika "farliga". Halva svenska folket minst har störningar. För att bli klassad att ha en grov störning räcker det inte med adhd,asperger osv. Inte psykopat heller. För det är det normala tillståndet idag. De vet vad de gör men känner ingen ånger eller empati. Jag har levt med en med diagnos psykopat. Hen var precis som vem som helst. Schizofreni däremot räknas som grov psykisk sjukdom och man blir straffriförklarad.
Citera
2020-06-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Intressant fråga. Man kommer ju fortsätta förhandlingen efter RPU. Normalt meddelar man då bara domen. Men om man hittat W och kunnat konstatera hur hon dödades, så tror jag man enbart förlänger förhandlingen. Man tar inte om hela. Men det är bara min egen tanke.

Som sagt, jag vet inte hur dom skulle göra. Sedan handlar det ju om någon av parterna anser att det finns hinder för förhandling eller inte.Men också hur lång tid analys av kroppen skulle ta och vad analysen skulle visa. Man får ju egentligen inte pausa en förhandling längre än 1 vecka. Isåfall måste särskilda skäl föreligga.

Utgår man från att varenda ord som sagts och varenda fråga som ställts under rättegången endast har utgått ifrån att ett huvud finns hittat, så känns det inte som att det skulle räcka att förlänga rättegången, utan då måste man nog ta om det(?)

Har sett mig runt lite för att se hur man gjort vid liknande händelser. Men finns inga case man direkt kan applicera på detta scenariot:

Rättegången 2016 i fallet Ljusnemordet mot en 21-årig man, som knivmördat en 20-årig man. I slutet av rättegången kom mannen med en ny historia och berättade att den 21-årige tilltalade vart mordvapnet fanns. Kniven hittades på denna plats, med endast det 20-åriga offrets DNA på. Rättegången sköts först upp 4 veckor, men togs sedan om då fler misstänkta personer kom fram under den återupptagna förundersökningen och hela stämningsansökan fick göras om.

Rättegången om Grov stöld av regalierna i Strängnäs Domkyrka 2018. Inför den sista rättegångsdagen hittades hela bytet i en soptunna. Denna rättegången pausades i 1,5 vecka, för att återuppta förundersökningen. Rättegången kunde sedan återupptas, då en av de tilltalade redan erkänt brottet och att fyndet endast förbättrade bevisläget mot de två tilltalade.
Citera
2020-06-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle

Undrar om inte vissa på här på FB är ännu dummare som verkligen tror på att Tischo är helt oskyldig och kommer att släppas fri..
De på FB vet inte i så fall vad de pratar om. Folk sitter i fängelse för mord med en femtiondel bevismaterial som det här fallet.
Åklagaren har väldigt lätt jobb i mina ögon.
Jag är 100% säker på att om det blir aktuellt, HD kommer aldrig att titta på det.
Det här är en av självklaraste mordfallet i svensk rättshistoria.
Den som har det jobbigast är advokaten. Hon kommer vara skit nöjd om GM får 18 år.
Citera
2020-06-26, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle

De på FB vet inte i så fall vad de pratar om. Folk sitter i fängelse för mord med en femtiondel bevismaterial som det här fallet.
Åklagaren har väldigt lätt jobb i mina ögon.
Jag är 100% säker på att om det blir aktuellt, HD kommer aldrig att titta på det.
Det här är en av självklaraste mordfallet i svensk rättshistoria.
Den som har det jobbigast är advokaten. Hon kommer vara skit nöjd om GM får 18 år.
Citera
2020-06-26, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det var inte den 15e han jobbade och körde hem 5ggr, det var måndag den 18e, dagen innan han greps. Den 15e var fredagen, dagen efter mordet.
Ok, jag trodde det var den 15de. Var han hemma då den 15de?
Citera
2020-06-26, 15:09
Medlem
Önskar att man bodde närmare så man kunde hjälpa till att leta efter henne!
Hoppas verkligen dom hittar henne nu !
Folk härifrån som ska me FIKK imorgon?
Citera
2020-06-26, 15:12
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Det som är positivt är att kroppen går att hitta och den kan inte vara långtifrån hans lägenhet.

Soprummet tror ju många i tråden, så då kanske de aldrig hittar kroppen.
Citera
2020-06-26, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3mmaa
Önskar att man bodde närmare så man kunde hjälpa till att leta efter henne!
Hoppas verkligen dom hittar henne nu !
Folk härifrån som ska me FIKK imorgon?
Jag tillbringade en vecka nu i Vänersborg/Uddevalla/Trollhättan. Det är enorma skogar. Stora kanaler. Mycket vatten. Väldigt mycket vatten. Att leta efter W känns nästan meningslöst...
Citera
2020-06-26, 15:26
Medlem
jjagares avatar
Angående söket efter W, i närheten av där jag bor så kördes det på ett vilt förra veckan. Räddningstjänsten stod ca 1 timme och spolade motorvägen. De kadaver som blev kvar slängdes i diket. Gick förbi denna plats igår och 50-60 m därifrån kände jag förrutnelsedoften.
Så om nu det finns kroppsdelar liggande kvar i naturen så är ju oddsen bra.

Själv tror jag tyvärr på värmeverkets brännugnar spåret
Citera
2020-06-26, 15:45
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tillbringade en vecka nu i Vänersborg/Uddevalla/Trollhättan. Det är enorma skogar. Stora kanaler. Mycket vatten. Väldigt mycket vatten. Att leta efter W känns nästan meningslöst...
Ja, det är ju väldigt svårt när man inte vet åt vilket håll det är troligast 😟
Citera
2020-06-26, 16:09
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ok, jag trodde det var den 15de. Var han hemma då den 15de?
Det var den dagen som Ws pappa ringde på hos T, vilken då valde att inte öppna. Pappan tittade in genom brevinkastet och ”fick känslan av att någon var i lägenheten”.
Den känslan är givetvis inte ett bevis.
Sedan följde samtal från polisen som frågade T var Wilma var osv...Resten får du läsa själv.
Jag påstår att ingen har full koll på hur T rört sig alla dygnets timmar under helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in