Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-17, 14:59
  #46345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massingsknopp
Kemist med tvål och vatten...? Vad har han gjort? Var det när han fick åka till sjukhus? (Sorry, har missat).
Ja precis, han drack någon liten häxbrygd och fördes till sjukhus, i samma veva som han lämnade den här "avskedslappen" i sin cell.
Citera
2020-06-17, 15:01
  #46346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Pojken kanske inte vill överklaga.
Han vinner på att erkänna och få mildare straff.
Mig veterligen har han inte erkänt något?
Citera
2020-06-17, 15:02
  #46347
Medlem
Jag håller verkligen tummarna för det. Det här ju ändå hänt att hovrätten ser annorlunda på bevis osv, och då frikänt. Men, vi får hoppas att det kan dyka upp mer bevisning, allra helst Wilmas resterande kropp. Det tror jag dock är osannolikt.


QUOTE=Lars48.|71979948]Det finns knappast
nån anledning för HR att döma annorlunda. Jag tror inte att något nytt till GMS fördel kommer fram. Tvärtom kan det dyka upp mer bevismaterial som stärker tingsrättens dom.
Intressant och se vad ska advokaten svamla om nu ![/quote]
Citera
2020-06-17, 15:03
  #46348
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Så jäkla skönt att TR bedömer honom skyldig! Men än är det inte klart som sagt, men man hoppas ju att även HR fastställer domen.

Angående att han nu skulle erkänna vart han gömt resten av kroppen tror jag inte det kommer att ske, tyvärr

En vän uttalar sig i Expressen:
– Han älskade att argumentera och han gav sig aldrig. Han kommer aldrig att erkänna något förrän det i så fall gynnar honom eller någon som han känner
Håller med. Han kommer aldrig erkänna.
Citera
2020-06-17, 15:03
  #46349
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Är det nån som har hört nåt från föräldrarna ?
Vad är deras kommentar ?

Jag har inte hittat någon artikel om att anhöriga till Wilma har uttalat sig. Tror inte de kommer att göra det heller i första taget utan de avvaktar nog tills RPU har utförts och möjligen att de senare gör något kort uttalande. För dem måste det i varje fall vara en stor lättnad vad som TR sa idag. De behöver nog vila i det hela nu och fokusera senare på att hitta Wilma.
Citera
2020-06-17, 15:03
  #46350
Medlem
Tror inte han kommer klassas som psyksjuk. Så det blir fängelse... Kommer bli en hjälte på kåken.. En som alla ser upp till..
Citera
2020-06-17, 15:03
  #46351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja, du har missuppfattat. Man kan inte "bluffa" sig till rättspsyk istället för fängelse.
Enig. Isåfall ska man lyckas övertyga flera erfarna personer, under flera veckors tid, utan att tappa masken. Jag vill inte kategoriskt utesluta att någon skulle kunna lyckas, men Tishko är inte smart nog för det.
Citera
2020-06-17, 15:04
  #46352
Medlem
StefanRoefvens avatar
Tack & lov att domstolen för en gångs skull verkar ha hamnat rätt. Hade denne babbeluring blivit frikänd kunde vi lagt ner hela rättsväsendet. Men än kan vi inte andas ut, hovrätten kan fortfarande ställa till något.

Nu ska man inte dra alla MENA över en kam, men flickor bör vara jävligt medvetna om att om man ger sig in i en relation med en arab eller kurd så reser man ofta tillbaka till medeltiden, när det gäller värderingar och kvinnosyn.

Man måste också ta med vad långvarig inavel kan göra med folk.
Citera
2020-06-17, 15:04
  #46353
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilly
Nej den innehåller inte många frågor. Det är solklart mord och brott mot griftefriden. Det va säkert också misshandel innan men det går ej att bevisa. Hon har 100% lördags och sedan blivit styckad av T iallafall.
Mordet konsumerar misshandel i vilket fall. Att det skulle vara solklart mord och inte dråp däremot är en annan fråga; vållande är i princip uteslutet.
Citera
2020-06-17, 15:04
  #46354
Medlem
En glädjens dag. "gud hör bön" säger en del, men nu blir man nästa religiös.!
Citera
2020-06-17, 15:05
  #46355
Medlem
Hahaha, vilken charmerande bild bohuslänningen lagt upp på rämsell. Ser precis lika väck ut som hon framstod under rättegången. Ögonen i kors - nu kör vi. 🙈
__________________
Senast redigerad av Enial 2020-06-17 kl. 15:21.
Citera
2020-06-17, 15:06
  #46356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Aftonbladet skriver som rubrik att pojkvännen bedöms skyldig, är det bara jag som tycker att ordet bedöms använts som ett slags förmildrande, borde väl bara vara att han döms skyldig, det är väl inte ett jämt hundrameterslopp som en vinnare har utsetts efter ett målfoto.

Nej, Aftonbladet har rätt...för en gång skull! ;-)

1. Det som kom idag var ett Beslut och inte en Dom!

2. En dom skall innehålla påföljd (fängelse eller rättspsyk. vård), skadestånd, beslut om beslag, domskäl osv.

3. Rättegångsbalken och oskuldspresumtionen säger tydligt att man inte är dömd föräns det finns en dom. Därför använder man sig av termer som "bedöms" och "finns övertygande bevisning"

4. Skall man vara riktig paragrafryttare så skulle tom rätten kunna ändra sig, eftersom varken rättegången är avslutad och domen varken skrivits eller avkunnats. Men det är ju en teknikalitet och kommer givetvis inte hända :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback