Det där låter ju som en betydligt troligare förklaring.
Ovanstående är vad han uttalat i förhör (gällande hans bekantskap med MGM under åren).
Förutom när jag ställde frågan när han var där som han sa och "arbetade". Eftersom han kände SD drog han sig ur fallet (gick inte in till SD vid husis utan någon kom och hämtade honom) och jag antar att han inte var där och förhörde/snackade grannar efter mordet.
Dock fick han visst rycka in lite vad det gällde SD:s sociala medier när dessa kom in till polisstationen.
I stämningsansökan hittar du åtskilliga "till styrkande av att SD är gärningsman". Det som är mest skrämmande är att en GM mördat en annan människa.
Med det här målets charmiga utdragenhet så kanske överklagan behandlas först när Sveriges äldsta domstolsbyggnad (?) gett plats för Sveriges nyaste? Varför jäkta?
Tänk att vara en person vars höjdpunkt i livet är att smutskasta ett mordoffer. Försök sätta er in i den livssituationen. Går det inte? Jag gratulerar!
Återigen, stort tack till dig Honan6, du gör ett hästjobb! Älskar framförallt hur du drar ner byxorna på MrBarnaby, har bara väntat på att någon skulle komma och göra det. Han kan nog glömma sin dröm om att få vara Stefans expertvittne Han reagerar ju som väntat såklart också, pinsamt. Tack ni andra mänskliga också!
Det blir nog ingen större livskvalitet för Stefan fram till förhandlingen ändå, det är jag rätt säker på. Mycket stress, oro och osäkerhet. Många många många ögon på sig som bara väntar på att han ska begå fler misstag. Ännu fler som tittar snett. Samtidigt som han mitt i allt detta måste planera nya vattentäta lögner och efterhandskonstruktioner, kontrollera Hanna, läsa igenom den här tråden och planera ”lagom olaglig hämnd” på Flashbackskribenter, patrullera grannskapet och skydda det mot Mållgans eventuella återkomst osv osv 😁
Låt oss hoppas att han inte tar ut frustrationen över döttrarna bara men det känns tyvärr inte speciellt trovärdigt. Undra hur mycket som krävs för att häkta honom igen egentligen?
Finns det någon uppdatering om hans geocachande? Umgås han med Hanna och Jerry? Är han tillbaka på Tyréns?
(det fetade)
Säg inte det, min bäste "Davidsson".
Det är ju inte alltför osannolikt att åkl Åsa Hiding återkallar sitt överklagande när hon väl inser hur tunt hennes "utökade" material ändå är. Hon lär ju visserligen ha fått en oerhörd hjälp av alla de hemliga tips som hennes irreguljära stödtrupper här i tråden bidragit med (FBT), men när värdet av alla tipsen vägs, kommer nog åkl Åsa Hiding se att det inte kommer att tjusa Göta HR. Så bättre då att dra sig tillbaka i tid än att förlora bataljen.
Mina 5 €
Eftersom jag är teknisk "idiot" måste jag fråga om vad "GoogleMaps GSM MCC: 240 MNC: 1" innebär.
Kan man via enbart denna kod utläsa att det är samma mast?
"What is MCC and MNC number?
An MCC is used in combination with an MNC (a combination known as an "MCC/MNC tuple") to uniquely identify a mobile network operator (carrier) using the GSM (including GSM-R), UMTS, LTE, and 5G public land mobile networks."
"Globalt system för mobil kommunikation eller GSM (ursprunglig akronym: groupe spécial mobile), är ett andra generationens (2G) mobiltelefonisystem, det vill säga ett digitalt system, kommersialiserat 1991, som i Norden med flera europeiska länder har ersatt det analoga (d.v.s. första generationens) nordiska mobiltelefonisystemet NMT. GSM-tekniken används numera i ett drygt hundratal länder, däribland Europa och Amerika.[förtydliga] GSM möjliggjorde SMS, och fler samtidiga telefonsamtal än NMT. Med GSM introducerades SIM-kort. Med tiden utökades GSM med fler tjänster såsom MMS, WAP-sidor, GPRS, och EDGE. Idag kompletteras GSM-nätet med ett parallellt 3G-nätverk, i Europa främst av typen UMTS. Dessutom är ett 4G-nätverk byggt."
Om man tittar på mastuppkopplingarna för SD i Aktbil 145, sid 167, kan jag inte se dessa uppkopplingar.
Det går tyvärr inte att kopiera in uppkopplingarna från Aktbil 145 utan att det kommer i oordning.
Jag funderar på varför utredningen inte har prickat in SDs whereabouts med dessa viktiga tider, om det hade gått? Det handlar ju om vad han har pysslat med dessa timmar strax innan mordet.
Jag vet inte om det är samma mast eftersom han slagit av platsdelning, men du kan se mastuppkopplingarna och hans digitala kommunikation på 44 sidor i Aktbilaga 145 (titta runt sidorna 130 i pdf:en)
(Missade att notera att han gjorde en platsdelning via Telegram till LW från Varbergagatan kl 21.07 när han skriver "Till Viken nu")
Du fortsätter envisas med att istället för att svara på mina frågor så gör du en kommunikationsstörande och avledande kontring genom att motfråga.
Jag tror att hans enda syfte var att snabbt radera i deras pågående Telegram-chatt och annat i LW:s mobil. Jag tror att hans dator och mobil är med honom hela kvällen. Jag tror att datorn har internetdelning med hans mobil. Jag tror inte han just då tänker på och är medveten om att delar av hans göromål kommer avspeglas i datorn.
Jag vet att SD medvetet stängt av sin platsdelning vid möte med JG (som också stängde av sin, så ibland undrar jag om de möttes över huvud taget) och det tror jag var en förberedande manöver i en mordplan.
Jag provar en sista gång med mina frågor till dig och önskar en tes - inte motfrågor.
Vad tänker du om det som händer i jobbdatorn med krypterade filer kl 21.44 (när han påstår sig gymma), kl 23.36, kl 23.54, kl 00.13 och kl 16.25 efter första polisförhöret på tisdagen strax efter han har pluggat in ett USB?
Jag hade hoppats på dina tankar redan i ett tidigare inlägg. www.flashback.org/sp72018110
Det där med kryptering har jag kommenterat tidigare. Själva krypteringen utförs (enligt din bildtagg) av ett program/windowstjänst som heter wmiapsrv.exe.
Det verkar vara en process som körs i bakgrunden, om någon behövt göra en manuell handpåläggning vid de tidpunkter du anger för att kryptering ska ske vet jag inte.
Jag konstaterar att du inte heller har någon rimligare förklaring till 23.34-händelsen än den som SD gett i brevet till TR. Anledningen till att jag tycker att SD-förklaringen är "rimlig" är att jag kunnat åstadkomma exakt det beteendet på min (källar)dator. Jag kan hålla med om att era alternativ ofta är lite mer "spännande" än mitt som är lite "småtråkigt", men logiskt.
Glöm inte heller Ockhams rakkniv "... som innebär att man inte ska anta fler företeelser eller ting än som behövs för att förklara de observationer man gör"
citat: P*eter kände till att Lena var pastor och när han hörde av grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som
"Porrpastorn"
För mig är grannar flera, du kanske har läst en annan form av svenska språket.
Och då är ju det intressanta här: I vilka sammanhang då PW var i Nya Hjärsta och arbetade, kom Lenas namn upp till diskussion? Vad jag vet var hon ingen kriminell kvinna så jag undrar vad grannarna skulle haft för orsak att ta upp henne i sina pratstunder med PW. Grannarna han syftar på är troligtvis SD och HD
Luktar det skitsnack så är det mycket troligt precis det
Det är ju inte alltför osannolikt att åkl Åsa Hiding återkallar sitt överklagande när hon väl inser hur tunt hennes "utökade" material ändå är. Hon lär ju visserligen ha fått en oerhörd hjälp av alla de hemliga tips som hennes irreguljära stödtrupper här i tråden bidragit med (FBT), men när värdet av alla tipsen vägs, kommer nog åkl Åsa Hiding se att det inte kommer att tjusa Göta HR. Så bättre då att dra sig tillbaka i tid än att förlora bataljen.
Mina 5 €
Du försöker ju intala dig själv att det är vanligt hos människor att vilja lösa diverse problem med mord, så jag kan faktiskt inte bry mig mindre om dina sannolikhetsbedömningar. Och jag tänker att det är bättre för dig om du behåller hela ditt socialbidrag.
Stefan är en väldigt sjuk person som uttalat seriösa(det vet vi nu) mordhot mot minst fem personer. Utöver det är han extremt manipulativ och kan tappa det fullständigt om han blir kränkt, se förhör med brodern som tagit avstånd, ”strösselförhöret” med ena dottern eller när han bröt handen genom ett slag i väggen som han sen skyllde på andra dottern. Han är farlig helt enkelt och måste sitta inne bara.
Att ni som vurmar för honom härinne inte tänker på vad hans döttrar kommer få utstå med honom i frihet, säger allt om er. Det är fan ingen lek detta. Men blir väl så när man lever ensam framför datorn, man tappar det.
Du försöker ju intala dig själv att det är vanligt hos människor att vilja lösa diverse problem med mord, så jag kan faktiskt inte bry mig mindre om dina sannolikhetsbedömningar. Och jag tänker att det är bättre för dig om du behåller hela ditt socialbidrag.
Stefan är en väldigt sjuk person som uttalat seriösa(det vet vi nu) mordhot mot minst fem personer. Utöver det är han extremt manipulativ och kan tappa det fullständigt om han blir kränkt, se förhör med brodern som tagit avstånd, ”strösselförhöret” med ena dottern eller när han bröt handen genom ett slag i väggen som han sen skyllde på andra dottern. Han är farlig helt enkelt och måste sitta inne bara.
Att ni som vurmar för honom härinne inte tänker på vad hans döttrar kommer få utstå med honom i frihet, säger allt om er. Det är fan ingen lek detta. Men blir väl så när man lever ensam framför datorn, man tappar det.
Välkommen tillbaka! Skönt att se en förnuftets röst här. Ja, döttrarna kommer få leva med skit nu när deras far inte ens kommer behöva stå till svars för sin gärning. Men förhoppningsvis kommer HR döma annorlunda än TR. Ja, han är väldigt sjuk. Kära hustrun skall nog börja fundera på en riktig skilsmässa om inte hon också vill råka illa ut.
Var kan man läsa att det är 3000 bilder överdrev du inte lite nu, kan du visa på detta i FUP?
"Samtidigt som 45-åringen tog nya bilder på sin telefon utanför polishuset messade han bland annat med sin före detta fru.
“När pratade du med henne sist?”, frågar hans före detta fru i sitt meddelande.
Mannen svarade snabbt;
“Kort i går eller i förrgår. Raderar löpande”, och knäppte sedan ytterligare 120 bilder i snabb följd.
Bilderna och filmerna upptog 1,47 GB av telefonens utrymme. Det fanns fortfarande 7,9 GB ledigt lagringsutrymme kvar.
“Fotograferingen av de 937 bilderna har skrivit över ungefär 16 procent av det lediga utrymme som fanns innan bilderna togs och har gjort att den information som kan ha funnits där inte längre går att återskapa”, skriver IT-forensikern."
Ovanstående är vad han uttalat i förhör (gällande hans bekantskap med MGM under åren).
Förutom när jag ställde frågan när han var där som han sa och "arbetade". Eftersom han kände SD drog han sig ur fallet (gick inte in till SD vid husis utan någon kom och hämtade honom) och jag antar att han inte var där och förhörde/snackade grannar efter mordet.
Dock fick han visst rycka in lite vad det gällde SD:s sociala medier när dessa kom in till polisstationen.
Ja, fastän PW själv slagit stopp och deklarerat hävdade, blev han satt på ITuppgifter i utredningen mot sin kompis. Uruselt ledarskap, av ännu en SD vän, som också borde fått hjälp av andra att se till att flytta utredningen till en annan grupp. Eftersom man så tidigt fick upp SD på radarn, borde det kunnat ske så tidigt i utredningen att den inte skadats varsig av flytt eller av vänskaper m lokal poliskår. Faktiskt även en arbetsmiljöfråga.
Jag vet inte om det är samma mast eftersom han slagit av platsdelning, men du kan se mastuppkopplingarna och hans digitala kommunikation på 44 sidor i Aktbilaga 145 (titta runt sidorna 130 i pdf:en)
(Missade att notera att han gjorde en platsdelning via Telegram till LW från Varbergagatan kl 21.07 när han skriver "Till Viken nu")
Jo, jag såg det.
Jag försökte få fram vilken mast det kunde handla om via en tjänst jag hittade på nätet, men det krävdes då ytterligare uppgifter som jag inte hade.
Därför undrade jag om utredningen kunnat identifiera vilken mast det handlar om och varför dessa uppkopplingar inte finns med på mastuppkopplingskartan i FUP.
Jag funderar på om koden endast talar om vilken operatör det handlar om, Google som inte är samarbetsvilliga?
Alltså, jag fattar typ ingenting av det här, så jag kan vara ute och cykla helt och hållet. Jag försöker förstå, om det är möjligt på något plan.
Betackar mig från spydiga kommentarer från @Carinah! Man måste våga yttra sig och erkänna sina tillkortakommanden i forumet utan att bli attackerad.