2020-06-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Men som vi kunnat konstatera förut så är även HD och JG:s agerande med raderingar i mediaprylar och golvbrunnsstädningar så oerhört suspekt att det förtjänar mycket uppmärksamhet.
För att inte tala om HD:s fadäs i samspråk med sin chef den där morgonen innan polisen gått ut med uppgiften att det var LW som hittats brutalt mördad.
No rest, no peace är det läget Davidssons själva försatt sig i och det vi har att förhålla oss till.

Innan polisen går ut med att L*na är försvunnen menar du? Före det att H*nna borde haft vetskap om det och dessutom inte kan klargöra hur hon fått den informationen i så fall. Hon försäger sig.
Samma tillfälle som H*nna sa: "jag hoppas att hon är död" till sin chef.

Det är onekligen så att H*nna gör en del plumpa misstag här och där. För att inte tala om förhören där hon inte vill svara på en hel del.
Måste vara overkligt för H*nnas chef och kollegor som dels ser en god yrkesskicklighet men även får höra "jag hoppas hon är död" samt att MT är väldigt frågande till hur H*nna helt plötsligt visar en kämpaglöd och styrka mitt i allt turbulent som sker. Där borde H*nna snarare visat sin sårbara sida med tanke på tidigare skörhet.
Måste vara olustigt att som chef eller kollega att även få reda på att H*nna och S*efan funderat på att mörda sina barn. Att H*annas dåvarande make även hotat älskarinnan/mordoffret och hennes barn till döds.

Det finns mycket som är så fel i den familjen att det nästan inte går att greppa. Med undantag för några här i tråden som hakar upp sig på alternativa gärningsmän utifrån nåt sorts sexuellt avvikande mönster så är det skönt att veta att 95% tycker samma sak och har en normal moralkompass att navigera efter.
Senast redigerad av thislookslike 2020-06-26 kl. 00:19. Anledning: Kompletterande info
Citera
2020-06-26, 00:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Innan polisen går ut med att L*na är försvunnen menar du? Före det att H*nna borde haft vetskap om det och dessutom inte kan klargöra hur hon fått den informationen i så fall. Hon försäger sig.
Samma tillfälle som H*nna sa: "jag hoppas att hon är död" till sin chef.

BS. Trådsanning.
Citera
2020-06-26, 00:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vem vet, kanske SD blir lugn och rationell av stress? Bara han kan svara på din fråga, men om svaret blir sanningen lär bara han veta.

Vad tänker du om det som händer i jobbdatorn med krypterade filer kl 21.44 (när han påstår sig gymma), kl 23.36, kl 23.54, kl 00.13 och kl 16.25 efter första polisförhöret på tisdagen strax efter han har pluggat in ett USB?
Jag hade hoppats på dina tankar redan i ett tidigare inlägg. www.flashback.org/sp72018110
Encrypted files som du har läst om någonstans kanske låter lite "Mission impossible", men egentligen är det inget märkvärdigt alls. All synkronisering mellan olika enheter på ett Googlekonto förutsätter att man har loggat in på kontot med sitt användarnamn, och därefter sker all kommunikation de egna enheterna emellan just krypterat.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-26 kl. 00:20.
Citera
2020-06-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
BS. Trådsanning.

Tror inte det. Det står i FUP:en.
Har du kanske en annan verklighetsuppfattning?
Citera
2020-06-26, 00:28
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Vem vet, kanske SD blir lugn och rationell av stress? Bara han kan svara på din fråga, men om svaret blir sanningen lär bara han veta.

Vad tänker du om det som händer i jobbdatorn med krypterade filer kl 21.44 (när han påstår sig gymma), kl 23.36, kl 23.54, kl 00.13 och kl 16.25 efter första polisförhöret på tisdagen strax efter han har pluggat in ett USB?
Jag hade hoppats på dina tankar redan i ett tidigare inlägg. www.flashback.org/sp72018110
Vad tror du att syftet var (oavsett stressnivå) med att koppla upp sig mot jobbdatorn via "fjärrkontrollen", en minut efter mordet?
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-26 kl. 00:36.
Citera
2020-06-26, 00:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Tror inte det. Det står i FUP:en.
Har du kanske en annan verklighetsuppfattning?

Var i FUP står:

Citat:
För att inte tala om HD:s fadäs i samspråk med sin chef den där morgonen innan polisen gått ut med uppgiften att det var LW som hittats brutalt mördad.

HD arbetade inte ens den dagen LW hittades.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-26 kl. 00:34.
Citera
2020-06-26, 00:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nja, såväl åklagaren Åsa Hiding som lagmannen Björn Lindén anser sig tydligen veta vad vad som skall ha hänt här, och deras resonemang går väl ändå ut på att just SD gärna skall anses vara gärningsmannen . Men varför dömer man då honom inte i domstolen för brottet?
Senast redigerad av Draifos 2020-06-26 kl. 00:57.
Citera
2020-06-26, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kanske kan man ändå börja se en lösning på den här segdragna konflikten. Åklagaren har ju efter den friande domen själv sagt, att om SD inte är gärningsmannen så är förekomsten av alla dessa indicier och bevis helt orimlig. Och av alla de omständigheter som räknas upp här så är det väl egentligen bara DNA på skoplösen som har kunnat konstateras i någon objektiv mening.

Hon har dessutom lovat (kanske just med anledning av kritiken om att hennes utredning har varit alltför ensidigt inriktad) att hon nu också skall lägga fram en konkurrerande hypotes om en alternativ gärningsman. Det skall bli spännande att se det här nya materialet som skall presenteras den 10/7.

Ditt sista stycke ovan (jag måste ha missat).

Var har åkl lovat att hon ska lägga fram en konkurrerande hypotes om en alternativ gärningsman?
Citera
2020-06-26, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag har tittat igenom och det är dokumenten för överklagandet, att målsägandebiträdet fortsätter vara förordnat, att åklagarna fått uppskov m komplettering och att HovR inte hinner ta ärendet förräns i mars. Ingenting nynytt, men snyggt samla originaldokument.

Tackar för Dina "rapporter"!

Blir intressant i juli och framförallt framåt våren, detta fall är verkligen en "bergochdalbana". Hopp blandas med förtvivlan hos alla inblandade parter.
Citera
2020-06-26, 07:06
Medlem
Citat:
Jag tror att SD börjar tröttna
på att vara ”(ö)kändis”.
Han är inte lika aktiv i geocachloggen
längre och driver inte lika mycket med
oss i tråden som tidigare.

Undrar hur många som fortfarande
umgås med honom och hur många som
vänder honom ryggen?

Jag tror att pressen börjar ta ut sin rätt.
Hoppas att polisen tar in honom med jämna mellanrum och sätter press på honom.

Jag tror inte att han får livstid. 10 år är väl det ”vanliga” straffet för mord?
Det vore väl bättre att erkänna, ta sitt straff och kanske vara ute om 10 år?
Då kan han ändå få vara med när hans döttrar gifter sig och får barn och kan få lära känna sina barnbarn.

Men hans geocachstatisk går förstås åt skogen och det kanske är viktigare?
Fast han och ex-frun kan väl ta tillbaka sitt gamla konto så kan ju hon logga för dem båda. Så har de ju gjort tidigare.

Inlägg 2019-04-26 kl 14.15 sid 3616

Du som har koll på det här med vad som uppdateras i geo-loggarna, hur är det nu efter vad som blivit avslöjat i FUP och rättegång?

Är SD/HD/JG/SOA fortfarande ute på äventyr?

Vilka är tillsammans och/eller är det någon som verkar dra sig bort från de övriga (eller ev inte är välkommen längre)?
Citera
2020-06-26, 07:20
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Encrypted files som du har läst om någonstans kanske låter lite "Mission impossible", men egentligen är det inget märkvärdigt alls. All synkronisering mellan olika enheter på ett Googlekonto förutsätter att man har loggat in på kontot med sitt användarnamn, och därefter sker all kommunikation de egna enheterna emellan just krypterat.

Jag frågade MrBarnaby, men tack för att du svarade. Som du säger är kryptering vid synkningar inget märkvärdigt och synkningarna till datorn kräver även att man har en uppkoppling till ett nätverk via fast lina, trådlöst hemnätverk eller mobile hot spot.

SD ses uteslutande använda sin mobil för privata och jobbrelaterade ärenden.

Så, åter Mr Barnaby, vad kan det vara för aktivitet som registreras kl 21.44 i jobbdatorn när han uppger sig gymma?

När han skickar jobbmail kl 23.00.21 och kl 00.23 gör han det via mobilen. Varför använder han inte datorn och varför har ingen uppkoppling skett till hemnätverket?

PDF:en som öppnas i datorn den sjukt exakta tiden kl 00.00.00 är en snabbåtkomlig genvägsfil (LNK File). Kan han ha förinställt öppningen? Ja, enligt en skribent i tråden.
Senast redigerad av Honan6 2020-06-26 kl. 07:35.
Citera
2020-06-26, 07:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har du inte läst FUP. Namnet Porr-pastorn kanske hade att göra med om att hon skickade porrbilder till männen?
-----------------
Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 18.

Hanna hittade en nakenbild på Lena med handen innanför trosorna i Stefans telefon. Hanna sa att den bilden var tagen för flera år sedan. När Stefan konfronterades bilden sa han bara att det inte var hans problem, utan att det var hon som skickat bilden till honom och att han kunde inte hjälpa det.
Vilka män?
Det står att hon skickade till SD, men varifrån har du fått info om att hon skickade till andra?
Citat:
Har du sett alla porrbilder hon skickade till
sina manlga "vänner"? Mitt i en random
konversation så slängde hon iväg ett porrfoto
av sig själv. Och männen satt och dreglade.
Har du sett dem eller fantiserar du?
Känner du SD:s poliskompis som hjälper till att förtala LW?
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Stämmer bra, hittade det nu. Tydligen gick LW under namnet porrpastorn av grannarna. Kanske mördaren kände till ordet porrpastorn, och ville ha lite sex med henne som inte LW var beredd eller ville ha som slutade med mord.

Aktb 151 s 136 förhör med P*ter W*ickström ett vittne.

P*eters koppling och kännedom om Lena Wesström? P*eter känner Lena genom Stefan. Det är Stefan som har presenterat dem för varandra. De har träffats hemma hos Stefan vid ca 5 tillfällen och bl.a. fikat. Lena presenterades som en granne och vän till Stefan och Hanna. P*eter kände till att Lena var pastor och när han hörde av grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som "Porrpastorn" så lade han ihop ett och ett och kopplade det till Lena. Det var inte någon som uttryckligen sa att det var Lena som det syftades på utan det var P*eters egna antagande.
Jag har skrivit det tidigare och jag upprepar.
Det är riktigt skrämmande att en polis sprider detta om LW.
Ingen annan av grannarna har hört uttrycket.
Det är uppenbarligen helt och hållet Peter Wickströms påhitt.
Var han en av de många som LW nobbade?

Andra skribenter skribenter försöker få det till att det beror på (sekretessade) bilder i förundersökningen.
Det visar också att polisen som var vän till SD inte borde få vara i närheten av förundersökningen.

Det är intressant att tre olika skribenter försöker bortförklara polisen Peter Wickströms kompisbeteende på olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in