2020-06-25, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag tackar igen för att du letade upp dokumentet jag sökte. Det SD hävdar ska vara hans alibi är en tidslinje i Google Timeline. Det blir nästan patetiskt eftersom alla som kan läsa och någorlunda följa instruktioner kan lära sig att regissera sin tidslinje och anpassa den som man vill.

I huvudprotokollet ses att SD uteslutande använder sin mobil som styrenhet. Det innebär att han kommer åt sina enheter worldwide utan att behöva vara i närheten av datorn. Han använde Telegram och säkert flera krypterade app-tjänster som var synkade till alla hans enheter. De aktiviteter som ses ske i datorn är bl a App-övervakande aktiviteter som dras igång när de används eller försöker göra återförsök till synkningar. Det man kan se i protokollet är faktiskt att datorn har hanterat ett antal krypterade filer i olika storlekar bl a kl 21.44 (när han påstår sig gymma), kl 23.36, kl 23.54, kl 00.13 och kl 16.25 efter första polisförhöret på tisdagen strax efter han har pluggat in ett USB.
Jag anar att det har städats en del...

Att hans mobil inte kopplar upp till hemmets trådlösa nätverket förrän kl 02.49 talar för tesen att han inte alls var hemma i bostaden vid tiden strax före och efter mordet. När han var hemma tidigare på kvällen efter jobbet kopplade mobilen upp till hemnätverket kl 20.49 och datorn ses inte alls kopplas upp...

--------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040

Skulle han verkligen haft alibi via sin GoogleTimeline, hade han lämnat ifrån sig lösenordet i september 2019, när polisen vad om det och inte behövt ( som han säger i under rättegången i TR) "tänka på sig själv". Tack för spännande gräv!
Citera
2020-06-25, 13:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag har tittat igenom och det är dokumenten för överklagandet, att målsägandebiträdet fortsätter vara förordnat, att åklagarna fått uppskov m komplettering och att HovR inte hinner ta ärendet förräns i mars. Ingenting nynytt, men snyggt samla originaldokument.

Tack Elsa!
Och tack för dina fina sammanfattningar från YT!
Citera
2020-06-25, 13:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tackar igen för att du letade upp dokumentet jag sökte. Det SD hävdar ska vara hans alibi är en tidslinje i Google Timeline. Det blir nästan patetiskt eftersom alla som kan läsa och någorlunda följa instruktioner kan lära sig att regissera sin tidslinje och anpassa den som man vill.

I huvudprotokollet ses att SD uteslutande använder sin mobil som styrenhet. Det innebär att han kommer åt sina enheter worldwide utan att behöva vara i närheten av datorn. Han använde Telegram och säkert flera krypterade app-tjänster som var synkade till alla hans enheter. De aktiviteter som ses ske i datorn är bl a App-övervakande aktiviteter som dras igång när de används eller försöker göra återförsök till synkningar. Det man kan se i protokollet är faktiskt att datorn har hanterat ett antal krypterade filer i olika storlekar bl a kl 21.44 (när han påstår sig gymma), kl 23.36, kl 23.54, kl 00.13 och kl 16.25 efter första polisförhöret på tisdagen strax efter han har pluggat in ett USB.

Att hans mobil inte kopplar upp till hemmets trådlösa nätverket förrän kl 02.49 talar för tesen att han inte alls var hemma i bostaden vid tiden strax före, vid och efter mordet. När han var hemma tidigare på kvällen efter jobbet kopplade mobilen upp till hemnätverket kl 20.49 och datorn ses inte alls kopplas upp...

--------

Intressanta iakttagelser!
Liksom den 11 maj, har han med säkerhet kontaktat Lena via Telegram eller dylikt, vilket nogsamt städats undan.
Citera
2020-06-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack Elsa!
Och tack för dina fina sammanfattningar från YT!
Jag hoppas att sammanfattningarna ska hjälpa de som vill att hitta rätt. Själv föredrar jag att få förhör som text, eftersom det är mer överblickbart och sökbart. Men som doktor-miller säger, får man i de här förhören en hel massa info från HUR saker sägs också. MGM ångrar nog en hel del "oskicklighet" från sig själv om inte annat.
Citera
2020-06-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Intressanta iakttagelser!
Liksom den 11 maj, har han med säkerhet kontaktat Lena via Telegram eller dylikt, vilket nogsamt städats undan.
Det var ju en "oskicklighet". Han hävdar i förhör att han ringde LW efter mötet m Mållgorna, men kan sedan under rättegången inte minnas hur, och har inga digitala spår av det.
Citera
2020-06-25, 14:14
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Nu blir jag nyfiken.
Menar du kanske att det genom tips kommit fram uppgifter som oavvisligt binder SD till brottsplatsen? Verkligen?!

För om inte, kommer åkl Åsa Hiding plus hennes fan club FBT, att inom mindre än ett år av HR få veta att det nu aktuella överklagandet var lika onödigt som den ursprungliga stämningsansökan.
Vad gör FBT då?

Jag kan inte ge konkreta svar dina frågor då jag varken är jurist eller tillhör någon fanclub.
Citera
2020-06-25, 14:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag hoppas att sammanfattningarna ska hjälpa de som vill att hitta rätt. Själv föredrar jag att få förhör som text, eftersom det är mer överblickbart och sökbart. Men som doktor-miller säger, får man i de här förhören en hel massa info från HUR saker sägs också. MGM ångrar nog en hel del "oskicklighet" från sig själv om inte annat.

Ja, det ger verkligen ytterligare en dimension till det som sägs.

I en rättegång är det vad som sägs som är det som räknas (bortsett från att vad SD sa under rättegången (TR)inte behövdes tas hänsyn till vet vi nu), men det är intressant att Dr Miller tycker sig höra en anspänning i tonfallet när det kommer lögner.

Ibland vid förhör skrivs t ex pauser noga in, suckar osv. Men det blir en helt annan upplevelse arv att höra både tonfall, hur personen för fram sina argument (bestämd, låg, osäker röst, lugn röst osv).

I våra samtal med människor, sägs det att vi "hör" mer av det vi läser av i kroppsspråket. Och det gäller säkert rösten och sättet att prata också.

Men som du säger, flimrar det sagda lätt förbi i en uppspelning och det är svårare att hitta något som man kanske efteråt tänkte på eller reagerade på.

Tips till dig; att "märka" dina sammanfattningar med någon överskrift så att de blir lättare att hitta vid sökning.
Senast redigerad av notknapparen 2020-06-25 kl. 15:32.
Citera
2020-06-25, 14:47
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:

Att hans mobil inte kopplar upp till hemmets trådlösa nätverket förrän kl 02.49 talar för tesen att han inte alls var hemma i bostaden vid tiden strax före, vid och efter mordet. När han var hemma tidigare på kvällen efter jobbet kopplade mobilen upp till hemnätverket kl 20.49 och datorn ses inte alls kopplas upp...

--------

Men OJ vilken intressant info, det har jag helt missat, och varför tog inte åklagarna upp detta under rättegången....
Citera
2020-06-25, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Men OJ vilken intressant info, det har jag helt missat, och varför tog inte åklagarna upp detta under rättegången....
Det känns som om åklagaren missade massor i förhandlingen. Det är muntlig värdering till rättens ledamöter som gäller, men hon tycks ha glömt det och trott att rätten faktiskt läst fupen. En miss, en jättemiss.
Citera
2020-06-25, 15:30
Medlem
Citat:
Skulle han verkligen haft alibi via sin GoogleTimeline, hade han lämnat ifrån sig lösenordet i september 2019, när polisen vad om det och inte behövt ( som han säger i under rättegången i TR) "tänka på sig själv". Tack för spännande gräv!

Ja det är en springande punkt för SD. Att inte hjälpa till i utredningen och rentvå sig själv och därmed i jakten på en (som SD menar) annan mördare.
Tänk att ha en kompis som SD..en "kompis" som inte hjälper till att klara upp mordet på sin vän därför att han vill "tänka på sig själv". Man behöver just inga fiender med såna kompisar!

Men som vi kunnat konstatera förut så är även HD och JG:s agerande med raderingar i mediaprylar och golvbrunnsstädningar så oerhört suspekt att det förtjänar mycket uppmärksamhet.
För att inte tala om HD:s fadäs i samspråk med sin chef den där morgonen innan polisen gått ut med uppgiften att det var LW som hittats brutalt mördad.
No rest, no peace är det läget Davidssons själva försatt sig i och det vi har att förhålla oss till.
Citera
2020-06-25, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tack! Du med, Beh.ass.!

Polisen och åklagarna är nu (sen igår) tipsade om de sista intressanta sakerna i fallet. Det vore riktigt spännande om någon gärningsman togs mitt i akten, då den/de försöker städa undan bevis.

Vi fortsätter att försöka dra vårt strå till stacken genom att tipsa om saker som kan vara relevanta.

#TeamÅsaHiding

Vad spännande! S är ju inte rädd för att stöta till och få rivsår på sina ben, men han låter nog H ta hand om ett städuppdrag igen.
Citera
2020-06-25, 15:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja det är en springande punkt för SD. Att inte hjälpa till i utredningen och rentvå sig själv och därmed i jakten på en (som SD menar) annan mördare.
Tänk att ha en kompis som SD..en "kompis" som inte hjälper till att klara upp mordet på sin vän därför att han vill "tänka på sig själv". Man behöver just inga fiender med såna kompisar!

Men som vi kunnat konstatera förut så är även HD och JG:s agerande med raderingar i mediaprylar och golvbrunnsstädningar så oerhört suspekt att det förtjänar mycket uppmärksamhet.
För att inte tala om HD:s fadäs i samspråk med sin chef den där morgonen innan polisen gått ut med uppgiften att det var LW som hittats brutalt mördad.
No rest, no peace är det läget Davidssons själva försatt sig i och det vi har att förhålla oss till.

Citat:

??? Vad var det för fadäs? HD hade väl
semester när LW äntligen hittades, av
privatpersoner? Medan polisen var i
Vivallaskogen och letade.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-25 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in