2020-06-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Har du sett alla porrbilder hon skickade till
sina manlga "vänner"? Mitt i en random
konversation så slängde hon iväg ett porrfoto
av sig själv. Och männen satt och dreglade.
Hon manipulerade dem allihop för att boosta
sitt ego. För att ha sitt pärlband av objekt
trånande efter henne. Jag antar att det fick
henne att känna makt. Jag tycker synd om alla
dessa män som hon utnyttjade och lekte med.

Till styrkande av att det finns många
alternativa gärningsmän med motiv.

Har du sett några s.k. "porrbilder"? Inte jag. Vad har jag missat?
Citera
2020-06-25, 21:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, han vill inte att någon är vaken, eller någon hundägare upptäcker honom.
Jag förmodar att det är detta vittne som MV pratade om tidigt i tråden. Försökte söka efter ett inlägg, där MV skriver att vittnet uppfattade att rösterna rörde sig i riktning mot planket, men lustigt nog säger flashback att postaren inte finns (haha).

Vittnet säger:
"Det sista U hör är att det blir tyst, rösten liksom försvinner, och sen somnade hon om. Det
var som att det lugnade ner sig. U tänker att det kan ha varit så att personerna försvann
förbi kortsidan av hennes hus, nedåt gatan, och att rösterna därav snabbt dämpades. Det kan
också ha varit så att de rörde sig uppåt, längs gatan, mot och/eller förbi huset med nummer 4.
"

Jag tror inte att det är osannolikt att det kvinnliga vittnet som observerat en mörkklädd man vid 23-tiden när hon rastade hunden, kan ha varit SD som var ute och rekade för lämpligt tillfälle, men blev "rädd" när han upptäckte vittnet. Kanske var han och la ut mordvapnet i förväg. Kanske gömde cykeln i någon buske för snabb reträtt efter mordet.

Finns några likheter med observationerna 11 maj; poliserna berättar om händerna i fickorna och grannen som var ute med hunden den 11-12 maj blev också illa berörd av SD, så illa berörd att han väckte sin sambo. Precis som kvinnan nedan:

A 151, Sid 170:

"S uppfattade det som en man utifrån kroppsspråket och längden. Han hade händerna i
jackfickorna. Hon fick känslan av att han var på väg någonstans då han gick med bestämda
steg i promenadtakt. Han var svartklädd med svarta byxor och svart skaljacka med huvan
uppdragen över huvudet. Hans stil kändes ung, utifrån den gör hon uppskattningen att han var
i 30-års åldern. Han hade sannolikt ljus hy. S är inte säker på att hon såg personens
ansikte då allt gick så snabbt. Hon minns att han hade ansiktet/huvudet sänkt nedåt mot
backen och hade axlarna lite uppdragna framåt. S tror inte att hon skulle känna igen
personen om hon såg honom igen. S känner inte igen personen sedan tidigare och har
inte sett personen efter det aktuella tillfället.
S minns inte hur ljusförhållandena var på platsen. Hon minns dock att hon själv blev
skrämd av mannens agerande vilket gör att hon tänker att det måste varit skymning.
Då S kom hem efter promenaden berättade hon för sin man att hon mötte en man som
blivit rädd för henne och hunden. Hon sa också att hon blivit rädd för honom. Efter det var
S vaken en stund, hon gick och lade sig vid 23-tiden då hon skulle börja arbeta kl.
07:00 dagen därpå. Då hade sannolikt hennes man redan gått och lagt sig.
"
Antar det är den här du menar

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
-En mörkklädd man går förbi Lws bostad 22:30 14/5 i riktning mot planket. När han möter en kvinna vänder han tvärt och går tillbaka och svänger in framför Lws bostad. Åkl, påstod i häktningsförhandlingen 2019 att det var jag men jag var hos J*erry G*ray i Almby då.

Aktbilaga 151, sid 167
Citat:
Om du tänker efter, tisdag kväll var igår. Var det igår du mötte mannen?
Nej, det var i måndags, ca: 22.30

Vet du om hon vittnade vid rättegången?

Edit: Positivt dock att du (äntligen) verkar börjar bli lite intresserad av en person som kan vara GM.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-25 kl. 21:55.
Citera
2020-06-25, 21:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Aktbilaga 151, sid 167

Jag har inte hundra koll på vittneslistan och har inte heller hört alla YT delar, men jag tror inte det.

Skälet kan vara att vittnet är så ospecifik om utseende, och det kan inte användas för att visa att det var SD. Hon kände inte igen mannen, och sa sig vara osäker på om hon skulle ens känna igen honom om hon såg honom igen. Hon vet inte om hon såg hans ansikte säkert. Inte så användbart i rätten.

Märkligt beteende, särskilt i de kvarteren tänker jag. Men inget användbart vittne.
Citera
2020-06-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Mer exakt vad menar du att en "juridisk expert" skulle kunna bena ut åt dig/tråden?
Att det är olyckligt att Örebro är så litet att det inte går att undvika att det lätt kan uppstå vänskapsband mellan en cyklande, otrogen pajas och ett polishus i denna stad?

Eller varför inte själv göra nåt?
Gå in med en JO-anmälan och se vad man säger.
Good luck!

Du är lika sorglig som vanligt i dina kommentarer. Visst, vänskapsband kan man ha, men inte i en mordrättegång där utredare är vän med den åtalade. Och han är inte bara en otrogen pajas. Det skall bli intressant att läsa dina inlägg när fallet är uppklarat.
Citera
2020-06-25, 22:00
Medlem
Citat:
Det jag fetat, om jag tolkar dig rätt så menar du (indirekt) att t ex 23.34-händelsen på något sätt kan vara "fjärrstyrd" och i så fall ge ett händelseförlopp enligt följande:
23.30-23.33: Slår ihjäl LW med cirka 17 slag.
23.34 Kopplar upp sig mot jobbdatorn via mobilen.

Varför så bråttom att koppla upp sig mot jobbdatorn i det här "stressade" läget?

Du verkar inte förstå upplägget som Honan6 beskriver.
Citera
2020-06-25, 22:04
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du verkar inte förstå upplägget som Honan6 beskriver.
Japp jag förstår i stora drag, så nu är jag lite nyfiken på hur Honan6 menar 23.34-händelsen uppstått och varför.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-25 kl. 23:02.
Citera
2020-06-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du är lika sorglig som vanligt i dina kommentarer. Visst, vänskapsband kan man ha, men inte i en mordrättegång där utredare är vän med den åtalade. Och han är inte bara en otrogen pajas. Det skall bli intressant att läsa dina inlägg när fallet är uppklarat.
-och jag som har fått uppfattningen att det är uppklarat sedan länge.

Eller börjar du tvivla på att SD är mördaren?
Citera
2020-06-25, 22:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det säger rätt mycket om dig som person att du tycker det är passande att kalla människor så nedsättande, och du ska föreställa kristen, fy fan!
Den enda som uttalat det nedsättande smeknamnet i förhör och rättegång är PW.
Lena var ju rätt hemlig med sina manliga vänner så då var det inte allmänt känt att hon hade flera sexuella vänner, vilket singlar helt gott kan få ha.
Tror knappast att hennes bästa vänner som kände till männen skulle sätta ett så osmakligt smeknamn på henne, så tro du vad du vill

Har du inte läst FUP. Namnet Porr-pastorn kanske hade att göra med om att hon skickade porrbilder till männen?
-----------------
Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 18.

Hanna hittade en nakenbild på Lena med handen innanför trosorna i Stefans telefon. Hanna sa att den bilden var tagen för flera år sedan. När Stefan konfronterades bilden sa han bara att det inte var hans problem, utan att det var hon som skickat bilden till honom och att han kunde inte hjälpa det.
----------------
Det har väl nämts att hon spelade in filmer också?

Glöm inte att polisen som kallade henne Porr-pastorn kanske hade tillgång till slasken vilket vi inte har, tyvärr ty då hade ett antal presumtiva GM som negligerats av den anledningen att Åkl stalkar önskemördaren Stefan lika hårt som LW gjorde.

Varför SD väcker så starka känslor hos kvinnor förstår då inte jag.

Som medlemmen Siix beskriver det:
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Krasst och moraliskt, som hämtat från en sämre porrfilm faktiskt. Pastorn viger paret som hon är vän med. Knullar sedan mannen i smyg i flera år. Ha! Ha! Obetalbart!
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-25 kl. 22:57.
Citera
2020-06-25, 22:51
Medlem
Citat:

Aktbilaga 151, sid 167

Edit: Positivt dock att du (äntligen) verkar börjar bli lite intresserad av en person som kan vara GM.

MGM har ju ett alibi för måndagskvällen den 14/5 2018 då MGM var hos JG klockan 22:30 och det har ju JG intygat och JG ljuger aldrig.

Den mörkklädda personen som var på väg ned till Bu-p:et klockan 22:30 kanske helt enkelt var på väg ned till MVM som väntade bakom Bu-p:et för att dom skulle prata om de sista förberedelsena för mordet på BO:et ?

Sedan vid 22:30 när personen var gåendes och på väg ner till MVM bakom Bu-p:et så råkade personen stöta på en gående människa vilket personen inte hade räknat med och för att då slippa bli igenkänd tvärstannade personen och vek in mot BO:et:s bostad ?

Sedan kanske den mörkklädda personen hade suttit någon stans nära angränsande till BO:et:s bostad och väntat i cirka 50 minuter till cirka klockan 23:20 när personen sedan därefter gick och ringde på hos BO:et för att lura med sig BO:et ner till Bu-p:et där MVM väntade ?

Frågan är, att under tiden som den mörkklädda personen satt och väntade någonstans utanför BO:et:s bostad så kanske personen hade kontakt via mobiltelefon med MVM som väntade bakom Bu-p:et ?

Efter cirka 50 minuter vid cirka klockan 23:20 gick personen sedan och ringde på hos BO:et och lurade ut BO:et från bostaden. Både BO:et och den mörkklädda personen gick sedan tillsammans vid klockan 23:23 ned mot Bu-p:et där MVM väntade ?

Det finns stora möjligheter till att det var på detta sättet det gick till när BO:et mördades och lurades ut från bostaden och sedan ner till Bu-p:et ?

Jag tror väldigt mycket på att huvamannen lurade ut BO:et från bostaden och sedan lurade med sig BO:et ner till R-vägen och slutligen bakom Bu-p:et där MVM väntade och sedan slog ihjäl BO:et.

MGM har ju som bekant ett alibi klockan 22:30 då MGM var hos JG och ytterligare ett alibi då MGM satt hemma på B-vägen och öppnade upp ett dokument klockan 23:34:16 - 23:34:17.

Att MGM skulle vara GM i detta fallet är lika otroligt som att himlen skulle vara brun till färgen.

Nej, den gode MGM har hela tiden varit oskyldigt utpekad för ett brott MGM bara inte kan ha begått, det är helt enkelt sagt helt omöjligt att MGM är och var GM.

Jag är mer och mer övertygad om att MVM är och var den riktige gärningsmannen och att huvamannen är och var medhjälparen som lurade ut BO:et från bostaden den aktuella kvällen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-25, 22:56
Medlem
Draifoss avatar
Egentligen handlar det här nu två år långa spektaklet inte om åklagaren Åsa Hiding. Hon är ju bara en nyutexaminerad åklagare som aldrig har handlagt en mordutredning förut. Möjligen har man väl placerat henne här som målvakt, och det är olyckligt om hon nu ensam skall få ta smällen när/om skiten träffar fläkten. Hon har ju ingen mediaträning alls:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12526568

Kolla hellre upp den här konstige jeppen Björn Lindén, han som svänger sig med olika uttryck som att han "skall göra juridik av det här", och i denna sin strävan juridiskt slår fast olika juridiska sanningar (som det inte finns objektiv grund för). En riktig jävla juridikpajas enligt min personliga bedömning, och jag är ganska säker på att ingen av er här i tråden säger emot mig här. Lanbertz-varning alltså på både den här märklige Björn Lindén och på hans tingsrättskollega Ulla "Simpampen" Gustavsson, hon som i augusti 2019 (på högst oklara grunder) beslutade om frihetsberövandet av SD.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-25 kl. 23:51.
Citera
2020-06-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
På väg till Home, Soft Home:

(A151, s. 179ff: tidigt vittnesmål) - Anm. När det är väldigt varmt inomhus och man vaknar till, känns det ofta som att från djup sömn ha drivits upp till vakenytan.
https://www.google.se/maps/dir/Byalagsgatan+4A,+703+60+%C3%96rebro/Byalagsgatan+2A,+%C3%96rebro/59.2888889,15.1864444/@59.2892567,15.1833611,271m/data=!3m2!1e3!4b1!4m15!4m14!1m5!1m1!1s0x465c152e24 62852d:0xcffa11d0b143e01e!2m2!1d15.1845289!2d59.28 94903!1m5!1m1!1s0x465c152e2dc53cbf:0xca4382bed8e68 89e!2m2!1d15.1856368!2d59.2893016!1m0!3e2
https://www.google.se/maps/dir/59.2888889,15.1864444/59.2898374,15.1866774/Betesv%C3%A4gen+14B,+703+60+%C3%96rebro/@59.290704,15.1798838,541m/am=t/data=!3m2!1e3!4b1!4m10!4m9!1m0!1m0!1m5!1m1!1s0x465 c15323b6c36e3:0x425863d7236fc231!2m2!1d15.1817396! 2d59.2923831!3e1
(25 km/h = 1 min 19 sek)

Det här är ett tidsstudiebrott. - Besöket hos LW förlades så sent som möjligt på kvällen: LW kontrollerades in i det längsta: Mitt under sitt chattande, och efter en lätt knackning på fönsterblecket, togs hon med ut på en kortare promenad. Dörren lämnades medvetet lite på glänt så att sonen inte riskerade att vakna; huset var upplyst; hon skulle strax vara tillbaka efter ett snabbt uträttat ärende på sin närbelägna cacheplats.

Tack för kartlänkarna! Det blir mer och mer intressant med detaljer utifrån en tidslinje. Lager för lager skalas bort och visar en helt annan kärna än det sm normalt vevas i tråden. Precis som tagits upp tidigare igår och idag när det gäller automatiserade (eller inte) aktiviteter på SD:s dator med tidsstämplar som markörer och stöd för den ena eller andra tesen.

Det vanliga är att många tittar utifrån det material som åklagaren lagt fram. Jag tror att det i det här (tekniska) fallet kan vara nog så viktigt att titta på det som inte är framlagt av åklagaren. Speciellt med vetskapen om att en del av MGM:s kompiskrets återfinns i polishuset och aktivt har jobbat med fallet.

När det kommer till kritan så kanske det inte är så dumt att det tar lite tid innan fallet ska dras i hovrätten. Förutsatt att åklagarna låter någon annan enhet titta på IT-delen istället för MGM:s bekanta i polishuset. Det är bra naivt från åklagarens håll att tro det skulle vara opartiskt att låta MGM:s bekanta utföra det IT-forensiska arbetet. Det borde rimligtvis vem som helst förstå.
Citera
2020-06-25, 23:52
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Det jag fetat, om jag tolkar dig rätt så menar du (indirekt) att t ex 23.34-händelsen på något sätt kan vara "fjärrstyrd" och i så fall ge ett händelseförlopp enligt följande:
23.30-23.33: Slår ihjäl LW med cirka 17 slag.
23.34 Kopplar upp sig mot jobbdatorn via mobilen.

Varför så bråttom att koppla upp sig mot jobbdatorn i det här "stressade" läget?

Vem vet, kanske SD blir lugn och rationell av stress? Bara han kan svara på din fråga, men om svaret blir sanningen lär bara han veta.

Vad tänker du om det som händer i jobbdatorn med krypterade filer kl 21.44 (när han påstår sig gymma), kl 23.36, kl 23.54, kl 00.13 och kl 16.25 efter första polisförhöret på tisdagen strax efter han har pluggat in ett USB?
Jag hade hoppats på dina tankar redan i ett tidigare inlägg. www.flashback.org/sp72018110
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in