Citat:
Det här brukade vara en tråd som fokuserade på fakta. Din hypotes är lika trolig som att det egentligen var hans mor/bror/okände kusin etc. som låg bakom mordet, men som heller inte går att hitta något som helst stöd för.
Problemet är inte olika hypoteser, utan att varje hypotes som inte är grundad på kända fakta sänker värdet på tråden för de som snabbt vill inhämta kända fakta om CA.
Ungefär som huvudtråden om MOP som är så full av rykten, antaganden, fria associationer, sidospår etc. att den i princip blir oanvändbar som källa till kunskap.
Låt oss välja en annan väg.
Vill du hitta något intressant kring självmordet, så betänk att CA sköt sig i bröstet. Det är 3 gånger vanligare att självmord istället sker genom skott i huvudet.
Palme sköts också i bröstet, om än bakifrån.
Problemet är inte olika hypoteser, utan att varje hypotes som inte är grundad på kända fakta sänker värdet på tråden för de som snabbt vill inhämta kända fakta om CA.
Ungefär som huvudtråden om MOP som är så full av rykten, antaganden, fria associationer, sidospår etc. att den i princip blir oanvändbar som källa till kunskap.
Låt oss välja en annan väg.
Vill du hitta något intressant kring självmordet, så betänk att CA sköt sig i bröstet. Det är 3 gånger vanligare att självmord istället sker genom skott i huvudet.
Palme sköts också i bröstet, om än bakifrån.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------------------
Jag tar det .. och köper det ...men min uppfattning är att samla leta fakta leder inte fram i detta fallet .. det är vad åklagare mfl Försökt med i 30 år. Sveriges bättre killar med fina resurser. Om dom nu inte har partiorder att misslyckas.
Skurkar ljuger .och som det verkar i Christers Fall är det en enstöring som ingen vet så mycket om.
Om man inte tänker extensivt ..med sociologi , psykologi .. beteendevetenskap ifrågasättande av det som finns så blir detta ett väntande på fakta som svårligen kan komma i dagen .. Som jag ser det. Det kan ju hända men vi får se.
Tråden kommer då att harva på och om 14 dagar ha slocknat.tror jag.
Jag är iofs bättre på formell logik ..Men för mig att läsa upp mig på fakta katalogen och verifiera den
Är för mycket jobb. ( och som jag tror redan utfört ) inget jag vill ge mig på.
Det är mycket få saker som är fakta om man skall vara exakt. Det finns en källa ngn stans och språket har ofullkomligheter
Jag taggar ner ser vad konstruktiva fakta som kommer och leder framåt .De sakerna jag kan är hur det kan fungerar för den arten personer men det är ju inga fakta , mer än som typexempel men ingen kan veta det heller.
Jag kliver av .. skall det vara fakta fokus är det sympatiskt ,,och ..bra tackar för det
För övrigt går du bort dig på logiken
Fakta är att en Polispatrull var på platsen
Fakta är att alla Poliser i detta skeendet inte är / var hederliga
till skillnad från det
det egentligen var hans mor/bror/okände kusin etc. som låg bakom mordet, men som heller inte går att hitta något som helst stöd för.