2020-06-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andran
Det här brukade vara en tråd som fokuserade på fakta. Din hypotes är lika trolig som att det egentligen var hans mor/bror/okände kusin etc. som låg bakom mordet, men som heller inte går att hitta något som helst stöd för.

Problemet är inte olika hypoteser, utan att varje hypotes som inte är grundad på kända fakta sänker värdet på tråden för de som snabbt vill inhämta kända fakta om CA.
Ungefär som huvudtråden om MOP som är så full av rykten, antaganden, fria associationer, sidospår etc. att den i princip blir oanvändbar som källa till kunskap.

Låt oss välja en annan väg.

Vill du hitta något intressant kring självmordet, så betänk att CA sköt sig i bröstet. Det är 3 gånger vanligare att självmord istället sker genom skott i huvudet.

Palme sköts också i bröstet, om än bakifrån.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------------------

Jag tar det .. och köper det ...men min uppfattning är att samla leta fakta leder inte fram i detta fallet .. det är vad åklagare mfl Försökt med i 30 år. Sveriges bättre killar med fina resurser. Om dom nu inte har partiorder att misslyckas.
Skurkar ljuger .och som det verkar i Christers Fall är det en enstöring som ingen vet så mycket om.
Om man inte tänker extensivt ..med sociologi , psykologi .. beteendevetenskap ifrågasättande av det som finns så blir detta ett väntande på fakta som svårligen kan komma i dagen .. Som jag ser det. Det kan ju hända men vi får se.
Tråden kommer då att harva på och om 14 dagar ha slocknat.tror jag.
Jag är iofs bättre på formell logik ..Men för mig att läsa upp mig på fakta katalogen och verifiera den
Är för mycket jobb. ( och som jag tror redan utfört ) inget jag vill ge mig på.
Det är mycket få saker som är fakta om man skall vara exakt. Det finns en källa ngn stans och språket har ofullkomligheter

Jag taggar ner ser vad konstruktiva fakta som kommer och leder framåt .De sakerna jag kan är hur det kan fungerar för den arten personer men det är ju inga fakta , mer än som typexempel men ingen kan veta det heller.
Jag kliver av .. skall det vara fakta fokus är det sympatiskt ,,och ..bra tackar för det

För övrigt går du bort dig på logiken
Fakta är att en Polispatrull var på platsen
Fakta är att alla Poliser i detta skeendet inte är / var hederliga

till skillnad från det

det egentligen var hans mor/bror/okände kusin etc. som låg bakom mordet, men som heller inte går att hitta något som helst stöd för.
Citera
2020-06-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
---------------------------------...

För övrigt går du bort dig på logiken
Fakta är att en Polispatrull var på platsen
Fakta är att alla Poliser i detta skeendet inte är / var hederliga

till skillnad från det

det egentligen var hans mor/bror/okände kusin etc. som låg bakom mordet, men som heller inte går att hitta något som helst stöd för.

Hur vet du att inte poliserna "i detta skeende" var ungefär som de allra flesta poliser; vanliga yrkesarbetande personer? Vad styrker detta? Var de kända som extrema? Hade de ens slutat med blöja när OP mördades?

Det går att att hitta familjer där medlemmar samverkat i grova brott, precis som man kan hitta poliser som begår brott. Vi har dock inga som helst bevis för att det skulle vara så i detta fall.

Du har helt rätt i att CA är ett spår som man inte enkelt kommer vidare med. Kanske gör vi aldrig det -och kanske på goda grunder!
Jag kan acceptera det, och jag väljer hellre den vägen än att som Krister Peterson bygga en tunn indiciekedja och basera sitt utpekande av SE på frånvaro av motbevis av den egna tesen.
Citera
2020-06-25, 10:00
Medlem
karlsoons avatar
CA är ju helt avskriven och helt ointressant för PU enligt KP.
Finns ingen idé att älta honom som gärningsman när ingenting bevisar att han är mördaren.
Citera
2020-06-25, 10:15
Medlem
OllePalleDodskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Finns ingen idé att älta honom som gärningsman när ingenting bevisar att han är mördaren.
Jag kan delvis ge dig rätt. Finner man ingen njutning i att älta eventuella Palme-mördare bör man avstå, eftersom utsikterna att lösa det hela är försvinnande små. Men det gäller inte bara CA. Det finns ingen misstänkt GM som har mer än indicier mot sig. Och PU med KP i spetsen har ju uppenbarligen tappat såväl intresset för mordet som självrespekten rent generellt, så vad de anser om CA bör man inte bry sig om.
Citera
2020-06-25, 10:35
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlrichBrandman
http://palmemordet.eu/ skriver Paul att han bara gissar (se kommentar April 2, 2020). Paul fick CA:s inkomstuppgifter från mig och det finns ingenting där om CA:s yrke. Det framgår av andra källor att CA arbetade för Scania de senaste åren.

Jag fick intrycket att "GrönsaksHandlaren" var Polisens interna lite skämtsamma benämning på "GH" vilket var CAs beteckning som GMP-ämne. Det hela var en lek med bokstäver och ingen bekräftad sysselsättning.

Edit: Läste nu lite längre bak i tråden att vi tänkte likadant.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-25 kl. 10:49.
Citera
2020-06-25, 15:52
Medlem
Citat:

Källa på det? Jag känner till att de beklagade att de inte lyckats lokalisera hans vapen. Är det detta du tolkar som "helt ointressant"?

Citat:
Inget bevisar entydigt att någon annan är mördaren heller. Alla spår bygger på indicier (och i SE-fallet en hel del antaganden från KPs sida)
Citera
2020-06-25, 19:43
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:

Man kunde ju hoppas att en avskrivning hade räckt för att få tyst på ivrarna, men eftersom det fortfarande år 2020 finns folk som på fullt allvar ser CP som gärningsman så får man väl helt enkelt inse att det enda som kommer att räcka för att tysta alla skeptiker är ett mordvapen med Stigs fingeravtryck på, alternativt en film inspelad av ett UFO som flög förbi Sveavägen vid tidpunkten för skotten.
Citera
2020-06-25, 23:36
Medlem
Jag utesluter absolut inte Skandiamannen som tänkbar skytt, det finns mycket konstigheter runt den individen, och som det beskrivits så går det inte att komma runt honom som misstänkt nej.

Däremot är den här CA också mycket intressant!
Citera
2020-06-26, 00:11
Medlem
Tycker vi börjat nå den punkt där vi måste börja hämta in mer material utifrån. Att få ut delar från utredningen som handlar om CA är givetvis första prioritet, men det är också dags att få kontakt med ynglingen som CA misshandlade, likaså några kollegor/chefer på Scania.

Det vore givetvis på plats att återigen kontakta den där nära släktingen. Kanske något för etablerade media att ta på sig ansvaret för? Svenska Dagbladet eller liknande.

Det vore också intressant om Kvartal kunde ta sig an CA-spåret. Hasse Aro som länk?

Kanske läge för podden Palmemordet att summera läget kring CA så här 15 månader sedan senaste programmet om CA.
Senast redigerad av Loranga 2020-06-26 kl. 00:19.
Citera
2020-06-26, 03:21
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loranga
Tycker vi börjat nå den punkt där vi måste börja hämta in mer material utifrån. Att få ut delar från utredningen som handlar om CA är givetvis första prioritet, men det är också dags att få kontakt med ynglingen som CA misshandlade, likaså några kollegor/chefer på Scania.

Det vore givetvis på plats att återigen kontakta den där nära släktingen. Kanske något för etablerade media att ta på sig ansvaret för? Svenska Dagbladet eller liknande.

Det vore också intressant om Kvartal kunde ta sig an CA-spåret. Hasse Aro som länk?

Kanske läge för podden Palmemordet att summera läget kring CA så här 15 månader sedan senaste programmet om CA.

Men vad vill du uppnå? Eller rättare sagt var tror du att du kommer komma fram till som PU inte redan har läst i utredningen?
Citera
2020-06-26, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loranga

Jag är en holländsk grävande journalist (Marc Pennartz) som länge har jobbat med Palmemordet och CA. Att kontakta vittnen eller familjemedlemmar i dessa frågor är mycket känsligt och ska göras på ett försiktigt och taktiskt sätt. Annars fungerar det inte. Det första som är viktigt nu är att ta reda på vad som finns i utredningen. Och särskilt allt vi inte redan vet. Men det är fortfarande oklart hur mycket av detta är sekretessbelagd eller hemligstämplad.
Senast redigerad av UlrichBrandman 2020-06-26 kl. 09:23.
Citera
2020-06-26, 14:04
Medlem
Citat:
Men vad vill du uppnå? Eller rättare sagt var tror du att du kommer komma fram till som PU inte redan har läst i utredningen?

Vad vill du själv uppnå? Vi som är aktiva här är intresserade av CA spåret eftersom det gått under allmänhetens radar, samt att spåret aldrig utreddes ordentligt eller kunde avföras.

Vad är syftet med dina inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in