Citat:
Ursprungligen postat av
VerklighetenJa
OK jag vet att jag är far out kanske borde låsas in ngn stans med madrasser på väggarna
Inget handtag på insidan. Dörren
kavajen med långa ärmar spännen på ryggen men kastar fram den i alla fall.
Att Christer sköt sig själv --" Källa på det " det kan inte vara så nu väl
att patrullen som anlände platsen var medlemmar i en Högerextrem skytteklubb med styva högerarmar som ville skjuta Palme. Tycker demokrati är överreklamerat ..i största allmänhet
På en Poliskår som verkade tycka att det vi gör är en privatsak.
Var det ett Hagelvapen ..I magen ..det går ju men lite knävligt är det ju.
Rimligtvis borde Vakthavande + insatsledaren veta om att detta var en Person aktuell i Palme mordet. Känd hos Polisen
Ryktesvis var det brodern som ringde
Att då utan skyddsföranstaltningar skicka en patrull dit --vilken som helst-- när som det verkar man vet om att Christer hade vapen. Känns oprofessionellt.
Han hade ju kunnat skjuta patrullen om det vore två gröna aspiranter --genom dörren ??
Jag känner själv att detta är en Högoddsare men snackar vi konspiration så snackar vi konspiration.
Ber om ursäkt om detta är för långt ute
Det här brukade vara en tråd som fokuserade på fakta. Din hypotes är lika trolig som att det egentligen var hans mor/bror/okände kusin etc. som låg bakom mordet, men som heller inte går att hitta något som helst stöd för.
Problemet är inte olika hypoteser, utan att varje hypotes som inte är grundad på kända fakta sänker värdet på tråden för de som snabbt vill inhämta kända fakta om CA.
Ungefär som huvudtråden om MOP som är så full av rykten, antaganden, fria associationer, sidospår etc. att den i princip blir oanvändbar som källa till kunskap.
Låt oss välja en annan väg.
Vill du hitta något intressant kring självmordet, så betänk att CA sköt sig i bröstet. Det är 3 gånger vanligare att självmord istället sker genom skott i huvudet.
Palme sköts också i bröstet, om än bakifrån.