2020-06-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Är Sharia densamma i alla länder?
Är det som koranen föreskriver om att tukta sin olydiga fru korrekt? Att man ska slå henne? Att en kvinna är som en åker man kan beträda när man önskar?

Självklart utvecklas vi alla och jag skulle säga en god regel är att mindre islam är bättre, även när det gäller muslimer (och kristna).

Sharia är en enhälligt religion i alla länder. Men som med alla lagar och regler så efterföljs inte detta av dem flesta

På senaste tid har mycket våldtäkter skett. Detta har pågått utanför Sveriges lagar och därför kan inte påstå att utföra en våldtäkt i Sverige per automatik är en svensk lag.

Skulle gärna se vart det står i koranen att man ska slå sin kvinna och behandla henne som skit.

Vill inte du kunna ha sex med din fru när du vill? Men om det sker bråk mellan er eller om ni inte har god relation då kommer det inte ske. Detsamma gäller det inom islam, ha sex med din fru när du vill men om du inte är sams med henne då kommer det inte att gå.

I koranen nämns det också om hur mycket man ska respektera sin mamma och sin kvinna samt alla kvinnor.
Citera
2020-06-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Sharia är en enhälligt religion i alla länder. Men som med alla lagar och regler så efterföljs inte detta av dem flesta.

Nu ljuger du igen det finns väldigt många olika tolkningar av sharia. Vad är det för fel på er? Är det kusingifte eller har ni satans ande?
Citera
2020-06-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Nu ljuger du igen det finns väldigt många olika tolkningar av sharia. Vad är det för fel på er? Är det kusingifte eller har ni satans ande?

Ge mig exempel då? Jag attackerar inte dig så var snäll och fortsätt en god diskussion så vi kan komma någon vart.

Jag skrev att sharia är samma överallt men att inte alla når upp till dess krav. Det händer samma sak i Sverige.
Citera
2020-06-25, 14:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej om jag hade valt åldersnivå hade jag nog valt 20 år. Men då hade jag gjort majoriteten av ungdomarna till våldtäcksmän och det hade inte varit så lyckat. Det är först vid 25 års ålder hjärnan är fullt utvecklad o då man borde vara myndig. Men nu är världen som den är. Det bästa vore naturligtvis att vänta tills man gifter sig men vi är ganska långt ifrån det. Och det är värre med barnäktenskap alla dagar i veckan. Du borde vara förälskad i den du gifter dig med om du ska bli ett i all evighet
Visst är det värre med barnäktenskap, det håller jag med om. Men då talar vi snarare om våldtäkt mot barn och inte om kvinnors utsatta position i ett samhälle där "fri sexualitet" är norm som dagens Sverige. Frågorna hänger dock ihop, eftersom ett barn aldrig kan anses moget att själv ta ansvar för sin sexualitet medan en vuxen alltid kan det, och gränsen mellan barndom och vuxen ålder är lite flytande.
Om en människa anses mogen att
ha sex bör hon även anses mogen att gifta sig och bilda egen familj, det hänger ju ihop. Och är hon inte mogen så är hon ett barn och barn ska vara tabu att ha sex med.

Om en man har sex så vet han normalt vilket resultatet kan bli. De flesta män är hederliga människor som följer sitt samvete och behandlar kvinnor rätt, men det är inte heller ovanligt med skitstövlar. Det är de ansvarslösa som man behöver ställa krav på, och det är tydligt att dessa krav bör vara lag med tanke på antal aborter.
Senast redigerad av LadySweden 2020-06-25 kl. 14:25.
Citera
2020-06-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ge mig exempel då? Jag attackerar inte dig så var snäll och fortsätt en god diskussion så vi kan komma någon vart.

Jag skrev att sharia är samma överallt men att inte alla når upp till dess krav. Det händer samma sak i Sverige.

Ja men det är ju helt fel. Det är ju för tusan bara att googla så får du fram en massa information. Du kan ju inte skriva en massa saker utan att ha koll. Det är ju totalt vansinne precis som den arabiska civilisationen är.
Citera
2020-06-25, 14:36
Medlem
Citat:
Ja men det är ju helt fel. Det är ju för tusan bara att googla så får du fram en massa information. Du kan ju inte skriva en massa saker utan att ha koll. Det är ju totalt vansinne precis som den arabiska civilisationen är.

Vad ska jag googla? Om sharia tolkas annorlunda eller att sharia inte är samma hos alla? Det låter jätte konstigt.

En lag är en lag. Tolka kan man göra hur man vill men lagen är densamma.

Ge du mig svar så som jag svarar dig. Google kommer ge allt mellan himmel och jord. Kommer hitta att sharia ör bäst och sharia är sämst.

Den arabiska civilisationen är fantastisk. Mycket gott och ont kommer därifrån. Babylon är känt inom historiker. Det är en arabisk civilisationen. Faraos rike är en arabisk civilisationen. Förr så var arbiska civilisationen en av dem viktigaste handels platser i världen.

Vad var sverige för 100 år sen? Sverige har blivit fantastisk dem senaste 100 åren innan dess i flera tusen år så har sverige inte varit mer än bönder utan någon utveckling, enbart fattigdom.

Man kan inte säga att man är bäst för att man har lyckats på en tenta i skolan ex. Alla länder har sina bra och dåliga tider. Vi hade våran bra tid, ni hade eran dåliga tid. Nu är det tvärtom.
Citera
2020-06-25, 14:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Bara någon som själv är helt felfri kan lagföra enligt Guds lag.
Citera
2020-06-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Bara någon som själv är helt felfri kan lagföra enligt Guds lag.

Vilka är dessa felfria? Är det möjligt att vara felfri?
Citera
2020-06-25, 15:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vilka är dessa felfria? Är det möjligt att vara felfri?
En är det. Hela jorden kommer att läggas under Guds lag när Han kommer.
Citera
2020-06-25, 15:27
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Men GT handlar inte bara om judar för Guds skull det är en historiebeskrivning över hur samhället och världen såg ut på den tiden och över en enorm tidsperiod.

Nej men påbuden instruerar Israels folk hur man ska bestraffa för olika övertramp. Ex. 3 Mos 20 och 5 Mos 21:18. Det är inte bara beskrivande.
Citera
2020-06-25, 15:29
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det finns olika beräkningar på hur gammal Aisha verkligen var. 18 år är en vanlig, om jag minns rätt, och poängen är att hon var mogen. Man kan då anse att rätt ålder för sex är vid rätt mognad, som man då kan sätta till tex 18 eller 20 år. 20 år tycker jag är ganska lämpligt, dagens 18- åringar verkar generellt ganska omogna.

Ja, det finns det. Men de två absolut främsta, mest respekterade och pålitliga hadithförfattarna inom Sunni-islam är Bukhari och Muslim och båda sätter hennes ålder som 9 år vid samlaget.
Citera
2020-06-25, 15:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Nej men påbuden instruerar Israels folk hur man ska bestraffa för olika övertramp. Ex. 3 Mos 20 och 5 Mos 21:18. Det är inte bara beskrivande.
Lagen du refererar till är pga överträdelse. Bibliskt är att bli född från ovan (och istället älska det som är rätt att göra). Därför är inte stening bibliskt. Därför är också stening främmande för kristna stater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in