2020-06-25, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så man är barn t.o.m. 15 år? Eller menar du att du anser att pedofili är ok?

Ja, de sekulära skiljer på sex och äktenskap. Detta lämnar flickor och kvinnor i en mycket utsatt position.

Man är barn så länge man beter sig som barn. Självklart tycker jag det är problematiskt med att en 50åring rent lagligt får ligga med ett barn. Sen har de inget med pedofili att göra.

Förstår inte riktigt vad du är ute efter?
Citera
2020-06-25, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Men var det inte du som hävdade att Timell representerade vita?
Går inte din logik åt båda hållen?

När det gäller brott mot mänskligheten, vad sägs om den arabiska slavhandeln som tog tiotals många fler vita europeer till slavar än hur många svarta som någonsin skickades till nordamerika? Som dessutom försvarades med att Muhammed gav dem rätten att ta slavar. På samma vis som det försvaras att ha rätten att ha sex med barn.

Jasså, skulle älska att se dina källor. Dessutom, du jämför "anställning" i princip med att dehumaniseras.. återigen, inget illa, men du är ganska... simplistisk...
Citera
2020-06-25, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Man är barn så länge man beter sig som barn. Självklart tycker jag det är problematiskt med att en 50åring rent lagligt får ligga med ett barn.

Våldtäkt mot barn gäller till 18 års ålder.
Citera
2020-06-25, 09:37
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Den här tråden är ett enda stort uppvisande i idioti.

När ska folk lära sig skillnaden på RELIGION och KULTUR?

Det finns inget stöd i Koranen för giftermål/samlag med minderåriga däremot kulturellt så förekommer det. Återigen, lär er skilja på dessa.
Fast det är inte enbart Koranen som avgör religiös åskådning.

Citat:
Sen angående Aishas ålder;

Många här refererar till Haditherna men tycks gärna glömma att många av Haditherna är fabricerade samt det faktumet att dom är skrivna långt efter M's död.
Ärligt nu. Hur ansedd är Sahih Bukhari gällande trovärdighet bland haditherna och deras författare?

Citat:
Det finns lika många källor som påvisar att hennes ålder vara snarare runt tonåren och på den tiden var det verkligen inget konstigt, varken i Mellanöstern eller resten av världen. Vad som är sant vet nog ingen men att tvärt påstå det ena eller andra är bara dumt.
"Många källor" så som mindre ansedda hadither, som du just kritiserat? Eller ytterligare efterkonstruktioner eftersom det är så jäkla obekvämt när en profet blir exponerad som pedofil?

Citat:
Nej, jag förespråkar inte islam men jag är uppväxt med skiten så jag vill ändå påstå att man har en viss koll. Personligen anser jag att all religion är skräp men om man ska ha denna diskussion så kan man väl ändå ta in båda sidorna och inte bara en.
Det som är uppmuntrande är ju ändå att många muslimer, kulturella eller ej, INTE följer Muhammed som absolut föredöme.
Citera
2020-06-25, 09:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Man är barn så länge man beter sig som barn. Självklart tycker jag det är problematiskt med att en 50åring rent lagligt får ligga med ett barn. Sen har de inget med pedofili att göra.

En sekulär lagstiftning innebär att tex denna galenskap jag just tog upp blir möjlig. På samma vis blir andra galenskaper möjliga i ett islamistiskt samhälle pga att detta grundas på människors resonemang om islam.

Antingen är en person ett barn, eller så är personen inget barn. Ett barn ska inte ha sex. Du tycker då att barnsex är ok om barnen har sex med varandra?

Dit jag vill komma är, att pedofili inom muslimska samhällen möjliggörs av samma funktioner som bygger det sekulära samhället. Även att pedofili är fel, precis som att det är fel att uppmuntra flickor att dela sin sexualitet med envar, tex på nätet.
En kvinnas värdighet ligger då rakt inte i hur många hon kan förföra.

Den nya, antikristliga, västerländska kulturen är rent kvinnofientlig. Mansfientlig också, för den delen, men mansfientligheten är OT.
Citera
2020-06-25, 09:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det är inget faktum att Muhammed hade sex med ett barn.

Det är ett faktum att många muslimer tror att Muhammed hade sex med barn. Detta leder till både bortförklaringar och legaliserad pedofili.

Att du sedan tillskriver hörsägen (=hadither) sådan tillförlitlighet att
du kallar det fakta får stå för dig och dessa muslimer.

Du har rätt. Det är inte ens etablerat att Muhammed ens existerade.
Det är möjligen faktum om vi utgår ifrån att deras starkaste urkunder är korrekta för diskussionens skull.
Jag ber om ursäkt. Jag hade kunnat vara mer precis men jag slarvade och utgick enbart från sammanhanget i den diskussionen.
Citera
2020-06-25, 09:54
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Så man är barn t.o.m. 15 år? Eller menar du att du anser att pedofili är ok?

Ja, de sekulära skiljer på sex och äktenskap. Detta lämnar flickor och kvinnor i en mycket utsatt position.

Jag skulle säga att flickor och kvinnor är i en mer utsatt position i länder och områden där man blir stenad för utomäktenskapligt sex.
Men det är kanske bara jag.
Citera
2020-06-25, 10:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Jasså, skulle älska att se dina källor. Dessutom, du jämför "anställning" i princip med att dehumaniseras.. återigen, inget illa, men du är ganska... simplistisk...

Bra försvar. Det var inte slaveri, det var "ofrivillig anställning".

Du vet att det inte lever kvar många ättlingar till slavar i arabiska länder (så som svarta afrikaner gör i NA) eftersom så gott som samtliga manliga slavar kastrerades? När vi nu pratar om att dehumaniseras.

Tatarerna tog ungefär 1-2 miljoner slavar från Ryssland och sålde de flesta till Ottomanerna och MÖ runt 1500-1700.

Barbareskstaterna under samma tid uppskattas ha tagit hundratusentals till så högt som över en miljon vita slavar från Europa, och även Sverige.

Muslimska Spanien tog tiotusentals slavar som "krigsbyte".

Jag har dock inga siffror på hur många svarta slavar som tagits från Afrika som verkar fortsätta än idag. Det är nog betydligt fler.

Mā malakat aymānukum.
Citera
2020-06-25, 10:19
Medlem
Citat:
Bra försvar. Det var inte slaveri, det var "ofrivillig anställning".

Du vet att det inte lever kvar många ättlingar till slavar i arabiska länder (så som svarta afrikaner gör i NA) eftersom så gott som samtliga manliga slavar kastrerades? När vi nu pratar om att dehumaniseras.

Tatarerna tog ungefär 1-2 miljoner slavar från Ryssland och sålde de flesta till Ottomanerna och MÖ runt 1500-1700.

Barbareskstaterna under samma tid uppskattas ha tagit hundratusentals till så högt som över en miljon vita slavar från Europa, och även Sverige.

Muslimska Spanien tog tiotusentals slavar som "krigsbyte".

Jag har dock inga siffror på hur många svarta slavar som tagits från Afrika som verkar fortsätta än idag. Det är nog betydligt fler.

Mā malakat aymānukum.
Även hinduer och kristna i mellanöstern och östafrika ingår i barn äktenskap det är en del av kulturen där.
Citera
2020-06-25, 10:20
Medlem
Herregud vilken idioti i denna tråd, så mycket prat om att de högra är intresserade utav fakta inom andra områden i världen och använder sig utav det, men när det gäller islam så ska fakta ignoreras samt ska propaganda spridas. Sen ska man nog efterforska lite om pedofiili och barnäktenskap inom den västerländska världen innan man väljer att yttra sig.

Väldigt intellektuellt
Citera
2020-06-25, 10:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag skulle säga att flickor och kvinnor är i en mer utsatt position i länder och områden där man blir stenad för utomäktenskapligt sex.
Men det är kanske bara jag.
Diskussionen berör legal pedofili, och då med utgångspunkt om islam tillåter detta.

Koranen säger, liksom Bibeln, ingenting specifikt om detta. Islams hadither talar om ålder på Aisha.

Vi går åt fel håll i Sverige, eftersom svenskar blir allt mer sekulära. När stenade vi folk senast i Sverige? Vi bör lämpligen inte vara nöjda med att kvinnosynen ruttnar i landet bara för att det kunde vara värre.

Det bör vara hårda straff på sex utom äktenskapet, eller så bör mannen tvingas till äktenskap i det fallet, oavsett om kvinnan sedan lever med honom eller ej. Detta för att skydda unga kvinnor, som ju kan bli gravida.
Citera
2020-06-25, 10:52
Medlem
Citat:
Diskussionen berör legal pedofili, och då med utgångspunkt om islam tillåter detta.

Koranen säger, liksom Bibeln, ingenting specifikt om detta. Islams hadither talar om ålder på Aisha.

Vi går åt fel håll i Sverige, eftersom svenskar blir allt mer sekulära. När stenade vi folk senast i Sverige? Vi bör lämpligen inte vara nöjda med att kvinnosynen ruttnar i landet bara för att det kunde vara värre.

Det bör vara hårda straff på sex utom äktenskapet, eller så bör mannen tvingas till äktenskap i det fallet, oavsett om kvinnan sedan lever med honom eller ej. Detta för att skydda unga kvinnor, som ju kan bli gravida.
Eller så tvångssterilisar vi kvinnor och tvingar in de i prostitution - obetald sådan. Sluta tvinga andra att göra som du vill.

Den som hör ordet men inte gör vad det säger, han liknar en man som i en spegel betraktar sitt eget ansikte: han ser sig själv men går därifrån och har strax glömt hur han såg ut. Men den som har blickat in i den fullkomliga lagen, frihetens lag, och håller sig till den och inte glömmer vad han hört utan verkligen gör något, han blir salig genom det han gör.Den som menar sig vara from men inte kan tygla sin tunga utan lurar sig själv, hans fromhet är ingenting värd. Jak 1:23-26
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in