2020-06-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetsansvarig
Instämmer helt. Såg en dokumentär på SVT i vintras om tillfälliga barnäktenskap i Iran. Vilken muslimäckel som helst kan gå till en manlig "äktenskapsförmedlare" i någon sunkig gatuhörn, betala en slant till denne och få ett "äktenskapstillstånd" till en ung flicka /barn. Äckelgubben muslimen kan vara gift "lagligt" i enlighet med islamlagar si så där några timmar eller ett dygn med ett okänt flickebarn och göra det han vill med barnet; VAD tror ni han gör??? Detta "äktenskapsförmedlande/ge tillstånd" gäller även stackars kvinnor. Finns icke i kristendomen eller i ett civiliserat samhälle där människor är människor med känslor och inte djur i människokroppen.
Kolla på dokumentären, finns på SVT Play. Dessutom gör man det på nr 2 så flickebarnet /unga kvinnan är "orörd" tills det smäller till på riktigt på den (av familjefaderns/släktens) organiserade äktenskapsaffär.

Det var shiamuslimer i Irak, inget annat. När jag träffar mina persiska vänner så kallar jag min tjej för sighe. Deras fruar tycker inte att det är så roligt.

Profeten gifte sig med två äldre kvinnor innan den lilla flickan, borde inte troende muslimer göra likadant?
Citera
2020-06-24, 21:40
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, samvetet ger förbud mot pedofili.

Samvetet säger även att det är fel att tillåta sex vid 15 år samtidigt som samma 15-åring inte får gifta sig.

Sex bör vara en kärleksakt mellan makar. Dagens svenska sexkultur är kvinnoförnedrande.
Islams sexkultur har i så fall inget samvete. Kvinnor och flickor ses som djur som ska våldtas precis som getter och kameler.

Yazidi survivor: 'I was raped every day for six months'
https://youtu.be/XDniN3k5aQ8
Citat:
Nearly three years ago, so-called Islamic State fighters swept through northern Iraq, where the country’s oldest ethnic minority were living - the Yazidis.
Many of the men were shot, while the women and children were kidnapped, taken as hostage and raped.
Yazidi Girls: Prisoners of ISIS
https://youtu.be/Te6HOtiBcf8
Citat:
Three young Yazidi women who were captured and enslaved by ISIS share their stories for the first time.

This film was directed by Reber Dosky and is part of The Atlantic Selects, a showcase of short documentaries curated by The Atlantic.
Senast redigerad av AnnikaLundmark 2020-06-24 kl. 21:44.
Citera
2020-06-24, 21:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnikaLundmark
Islams sexkultur har i så fall inget samvete. Kvinnor och flickor ses som djur som ska våldas precis som getter och kameler.

Yazidi survivor: 'I was raped every day for six months'
https://youtu.be/XDniN3k5aQ8

Yazidi Girls: Prisoners of ISIS
https://youtu.be/Te6HOtiBcf8
Ja, många muslimska länder har sjuka lagar.

Varför bombas då de vettigare länderna bort till förmån för sjuka lagar?
Citera
2020-06-24, 21:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ja, samvetet ger förbud mot pedofili.

Samvetet säger även att det är fel att tillåta sex vid 15 år samtidigt som samma 15-åring inte får gifta sig.

Sex bör vara en kärleksakt mellan makar. Dagens svenska sexkultur är kvinnoförnedrande.

Jag förmodar att det i sådana fall krävs att man tror på någon form av universellt samvete om det nu skulle räcka med det. Vad jag syftade på var mer om det finns något i Bibeln som uttryckligen gör gällande hur unga personer som får ha sex.
Citera
2020-06-24, 21:45
Medlem
Citat:
Inom islam förekommer mycket pedofili och våldtäkter på barn har stöd i koranen. Detta är något etablissemanget inte vill kritisera utan kallar det rasism. Varför är det så accepterat att islam sysslar med detta men inte svenska män? Borde inte muslimska länder vara paradiset för en pedofil?

https://unicef.se/fakta/barnaktenskap

https://plansverige.org/flicka/fakta-om-barnaktenskap/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aisha

Den här tråden är ett enda stort uppvisande i idioti.

När ska folk lära sig skillnaden på RELIGION och KULTUR?

Det finns inget stöd i Koranen för giftermål/samlag med minderåriga däremot kulturellt så förekommer det. Återigen, lär er skilja på dessa.

Sen angående Aishas ålder;

Många här refererar till Haditherna men tycks gärna glömma att många av Haditherna är fabricerade samt det faktumet att dom är skrivna långt efter M's död.

Det finns lika många källor som påvisar att hennes ålder vara snarare runt tonåren och på den tiden var det verkligen inget konstigt, varken i Mellanöstern eller resten av världen. Vad som är sant vet nog ingen men att tvärt påstå det ena eller andra är bara dumt.

Nej, jag förespråkar inte islam men jag är uppväxt med skiten så jag vill ändå påstå att man har en viss koll. Personligen anser jag att all religion är skräp men om man ska ha denna diskussion så kan man väl ändå ta in båda sidorna och inte bara en.
Citera
2020-06-24, 21:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag förmodar att det i sådana fall krävs att man tror på någon form av universellt samvete om det nu skulle räcka med det. Vad jag syftade på var mer om det finns något i Bibeln som uttryckligen gör gällande hur unga personer som får ha sex.
Tror man inte på att vi har ett samvete som Gud givit oss som en lag, då tror man inte på NT.

Som jag skrev är inte kristendom ett lagsystem på det viset, men ett
Bibliskt samhälle är inte desto mindre lagenligt och inte sekulärt.

Återkopplat till problemen med sekulär lagstiftning är motsatsen till teokrati en lagstiftning byggd på mänskliga nycker. Vad annars?
Citera
2020-06-24, 22:11
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jesus säger den som våldtar de små ska kastas i havet med en kvarnsten runt halsen. Rätt stor skillnad mot profeten Mohammed som tog en 6-åring.
Citat:
Lukas 17:1-2 Och han sade till sina lärjungar: »Det är icke annat möjligt än att förförelser måste komma, men ve den genom vilken de komma! För honom vore det bättre att en kvarnsten hängdes om hans hals och han kastades i havet, än att han skulle förföra en av dessa små.
https://sv.bibelsite.com/swe/luke/17.htm
Citera
2020-06-24, 22:13
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Tror man inte på att vi har ett samvete som Gud givit oss som en lag, då tror man inte på NT.

Som jag skrev är inte kristendom ett lagsystem på det viset, men ett
Bibliskt samhälle är inte desto mindre lagenligt och inte sekulärt.

Återkopplat till problemen med sekulär lagstiftning är motsatsen till teokrati en lagstiftning byggd på mänskliga nycker. Vad annars?

Ja, nu är jag inte religiös så nej, jag är förstås skeptisk till att vi alla skulle ha ett, av gud givet, samvete som är universellt för alla. Den frågan är dock kanske aningen OT i den här tråden.

När det gäller lagstiftning som ej baseras på religion så kan man även mena att moral är något man rationellt kan diskutera sig fram till, utan att den måste vara given av ett "högre väsen" av något slag. Exempelvis kan man tänka sig att det går att formulera ett helt och hållet icke-religiöst resonemang för att det är fel att mörda andra människor.

Frågan om huruvida moral helt och hållet kan frikopplas från religion och tro är dock, precis som jag tidigare påpekat, bred så det förslår och så vitt jag vet finns det onekligen delade meningar om den saken. Jag vill minnas att just detta var ett ämne som Jordan Peterson och Sam Harris diskuterade i en podd för inte allt för länge sedan, utan att komma överens eller övertyga varandra om det ena eller andra.
Citera
2020-06-24, 22:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Jesus säger den som våldtar de små ska kastas i havet med en kvarnsten runt halsen. Rätt stor skillnad mot profeten Mohammed som tog en 6-åring.

https://sv.bibelsite.com/swe/luke/17.htm

Tack för hänvisningen, men jag måste säga att jag tycker att det är lite oklart vad Jesus menar med "dessa små" i det citerade stycket och vad jag sett finns det lite olika tolkningar. Vissa menar exempelvis att Jesus här syftar på den som förleder andra svagare kristna att synda. Tolkningen här är alltså inte helt glasklar.

Vad jag mer var ute efter är något i samma stil som Tredje Moseboken 18, som rakt upp och ned listar vilka sexuella relationer som är förbjudna.
Citera
2020-06-24, 22:54
Medlem
Citat:
Islam är verkligen hatets religion det är du bra exempel på. Kristna och judar hatar ni till och med era egna barn trycker ni kuken i. Kan ni inte slå ihjäl andra folkgrupper startar ni krig inbördes istället mellan olika klaner. Tror inte ni vet vad ordet kärlek betyder. Tycker synd om dej som aldrig fått uppleva kärlek bara hot och våld.

Her er nogle facts om Aisha, Mohammed og de hellige skrifter:

https://m.youtube.com/watch?v=oyGj-sSaNL4
Citera
2020-06-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Kopiera at från Unicef:

Barnäktenskap ingås över hela världen, även i väst. Det sker i Etiopien och Indien så väl som i USA och Storbritannien. Dock är det mer vanligt med barnäktenskap i utvecklingsländer, då fattigdom är en av de störst bidragande faktorerna.

I de flesta av USA:s delstater är minimiåldern för att ingå äktenskap 18 år, men i nästan alla delstater finns det undantag som trots allt gör det tillåtet för minderåriga att gifta sig. Till exempel om man har föräldrarnas tillstånd eller om flickan är gravid. Hela 23 delstater har ingen minimiålder alls för ingå äktenskap. Barnäktenskap bör förbjudas under alla omständigheter, även i de mer utvecklade delarna av världen.(5)

Är du allvarlig eller trollar du?

Du förstår att de sker barnäktenskap i västvärlden som resultat av invandring va? I undantag för sekter..
Citera
2020-06-24, 23:19
Bannlyst
Är lätt att misstänka pga barnäktenskap men inte ok att lyfta av trad media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in