2020-06-25, 09:08
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Till det idiotiska argumentet att man är barn tills man är 18, enligt vem? och baserat på vad? Sker det någon magisk förändring i kroppen natten mellan 17 år 364 dagar och några minuter senare?
Enligt FNs deklaration om mänskliga rättigheter. Ja, det är förmodligen lite godtyckligt och baserat på ett gäng faktorer, men det är väl bra att man har ett riktmärke gällande mogenhet, hjärnans utveckling, konsekvenstänkande och annat?

Citat:
Era lagar och regler är grundade på subjektiva uppfattningar och objektiv moral existerar inte i era samhällen.
Till skillnad från vilka länders lagar och regler? Var finns objektiv moral?
Citat:
Det därför era samhällen är fullkomligt depraverade, för att ni inte kan skilja på rätt och fel.
Vi vet åtminstone att göra lagar mot att låta gamla gubbar ha sex med småbarn. Det är rätt mycket bättre än typ alla muslimska länder.
Citat:
Hela metoo rörelsen demolerade myten om att vita män är heliga riddare och följer det dem predikar vad avser kvinnosyn.
Stödjer du metoo rörelsen och delar du dess kvinnosyn?

Citat:
Det är väldigt enkelt; i muslimska samhällen är det förbjudet för kvinnor att degradera sig själva. I era samhällen är det uppmuntrat och belönas med likes och följare. DEt är den fundamentala skillnaden.
Och i muslimska länder är den mest sökta porren bögporr. Om vi nu ska göra svepande generaliseringar.
Citera
2020-06-25, 09:10
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det verkligen ingen ide att debattera med dessa ignoramus. De kör oneliners de hört tucker carlsson på fox säga utan att kunna substantiera sina grundlösa argument. Vi vet alla vem som bedriver agressionskrig och imperialism......

Ja, Ottmanerna försökte men kollapsade under sin egen dekadens.
Muslimvärlden försökte sedan utplåna det pyttelilla landet Israel med militärmakt och fick så mycket pisk att gråten hörs än idag.
Vissa är helt enkelt bättre än andra.
Men nu diskuterar vi det faktum att Muhammed hade sex med ett barn och hur det influerar religionen Islam och dess följare.
Citera
2020-06-25, 09:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Men Svenskar är ju utdöende, hur ska du lösa det problemet? Ni klarar inte ens av att ersätta er själva, är inte det ett kapitalt misslyckande? Tänk på det nästa gång du går i pride tåg, att nii dör ut inom kort (inte pga något yttre hot utan... pga er upplysta sätt att leva=)
Hur det kommer att gå för svenskarna, precis som alla andra
folk, vet varken du eller jag. Gud vet vad som blir av det svenska folket.
Citera
2020-06-25, 09:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Det som verkligen skulle behövas är en muslimsk Luther, en kritisk och troende reformator som kan rensa i träsket av suror och myter och göra islam aningen mer modernt. Ta avstånd från sådant som inte bör uppmuntras och visa på det viktiga i att leva sunt och inte bara enligt koranen.

Jag håller med. Dock är ju Islam rätt ovilligt till förändring då Koranen anses perfekt och att det inte finns "tolkningar" och liknande inställningar.
Citera
2020-06-25, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Förstod jag dig rätt nu? Sker det barnäktenskap i väst pga invandrarna som kommer? Menar du att om en invandrare kommer till sverigw så vill herr svensson gifta sig med ett barn?

Sorry var lite otydlig - jag menade att barnäktenskap inte är något som sker i svensk kultur. Utöver i möjligtvis en sekt.

Utan jag ANTAR att de siffror du pratar om är inflyttad kultur som står för dessa baräktenskap. Men jag kan ju ha fel.
Citera
2020-06-25, 09:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ja, Ottmanerna försökte men kollapsade under sin egen dekadens.
Muslimvärlden försökte sedan utplåna det pyttelilla landet Israel med militärmakt och fick så mycket pisk att gråten hörs än idag.
Vissa är helt enkelt bättre än andra.
Men nu diskuterar vi det faktum att Muhammed hade sex med ett barn och hur det influerar religionen Islam och dess följare.
Det är inget faktum att Muhammed hade sex med ett barn.

Det är ett faktum att många muslimer tror att Muhammed hade sex med barn. Detta leder till både bortförklaringar och legaliserad pedofili.

Att du sedan tillskriver hörsägen (=hadither) sådan tillförlitlighet att
du kallar det fakta får stå för dig och dessa muslimer.
Citera
2020-06-25, 09:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Sorry var lite otydlig - jag menade att barnäktenskap inte är något som sker i svensk kultur. Utöver i möjligtvis en sekt.

Utan jag ANTAR att de siffror du pratar om är inflyttad kultur som står för dessa baräktenskap. Men jag kan ju ha fel.
Men sex är tillåtet från 15 år. Stört är det:
Du anses inte mogen att besluta om äktenskap, men mogen nog att ta beslut om sex!
Citera
2020-06-25, 09:25
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Pedofili är svenskar överrepresenterade i fängelset för, om du har statistik som visar annat så får du dela med dig av det annars får vi utgå ifrån att du killgissar. Invandrare våldtar och svennar blottar sig och försöker lägga barn.

Överrepresenterade i den mån att det är en högre procent än fördelningen i samhället?
Eller använder du ordet på något annat sätt?
Citera
2020-06-25, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Men sex är tillåtet från 15 år. Stört är det:
Du anses inte mogen att besluta om äktenskap, men mogen nog att ta beslut om sex!

Ja det har jag absolut inga problem med. Sex är för att uttrycka känslor mellan två parter. Äktenskap är något juridiskt.
Citera
2020-06-25, 09:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Ja det har jag absolut inga problem med. Sex är för att uttrycka känslor mellan två parter. Äktenskap är något juridiskt.
Så man är barn t.o.m. 15 år? Eller menar du att du anser att pedofili är ok?

Ja, de sekulära skiljer på sex och äktenskap. Detta lämnar flickor och kvinnor i en mycket utsatt position.
Citera
2020-06-25, 09:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Så dessa individer personifierar Islam, är det din intellektuella analys? Ingen har idkat mer brott än vita. Läs om vitas brott mot mänskligheten i kolonialsubjekten. Du vet inte vad du pratar om; förmodligen blev du antastad av din styvfar? Det väl sånt som händer bland svenskar eller?

Men var det inte du som hävdade att Timell representerade vita?
Går inte din logik åt båda hållen?

När det gäller brott mot mänskligheten, vad sägs om den arabiska slavhandeln som tog tiotals många fler vita europeer till slavar än hur många svarta som någonsin skickades till nordamerika? Som dessutom försvarades med att Muhammed gav dem rätten att ta slavar. På samma vis som det försvaras att ha rätten att ha sex med barn.
Citera
2020-06-25, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Svenskar är inte utdöende men vi skaffar inte 18 barn med alla fyra fruarna och lever på barnbidrag.

Satt ni är inte utdöende? Du bestrider detta påstående trots att det är självklart och trots den kunskap vi har om födelsetalet? Dåsa, ingen ide att fortsätta med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in