Citat:
Ursprungligen postat av
Yatsy
M+S är bland annat de partier som har varit drivande till tillståndet landet befinner sig i. Hur kan ni inte vara medveten om det?
Till att börja med får du gärna dua mig. Men trådens ämne är förändringar i oppinionen, och om vi skall tro den aktuella oppinionsundersökningen så sammlar socialdemokraterna och moderaterna tillsammans en majoritet av väljarna bakom sig. En annan matematisk majoritet skulle faktiskt vara S + SD (50,8%), men den är nog helt omöjlig, ety SD verkar vara fullständigt ointresserade av att ta politiskt ansvar, och desstutom är kraftigt negativa till s.
Men självklart är det så att S och i synnerhet M är ansvariga för allvarliga felgrepp i politiken, som en flummig invandringspolitik, och nedrutning i militär och civil beredskap, låt vara att Löfven senare år börjat uppstädningen här. Trotts detta så tror jag faktiskt att en stor koalition skulle kunna bli handlingskraftig - särskillt om moderaterna bytte partiledare. För mycket av felgreppen i politiken, har ju tvingats igenom av småpartier - vill särskillt peka ut miljöpartiet och centern här, men även mitt eget gamla parti kristdemokraterna bär på skuld.