2020-06-25, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Belägg för detta, tack!

Fionns INGET som tyder på att det varit någon annan än SE som pekat ut flyktvägen!

Lyssna själv här på poliskommisarie och insatsledare Gösta Söderström, med sitt vittnesförhör i Hovrätten, när han vittnar om att det var "Elefanten", dvs SE, som pekade ut flyktvägen, vid pass 10:20-10:35

https://www.youtube.com/watch?v=9eoYLXxUdis

Elefanten = SE
Hans J har jag läst nånstans att han sagt sig göra just detta,
Sedan nämndes det dessutom av HM och KP på presskonferensen och det hittade de knappast på utan det finns i materialet:
Citera
2020-06-25, 00:57
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det vore på sin plats om vi alla vanliga, dödliga, får ta del av obduktionsbilder på OP. Inte mycket PK där inte och det är förmodligen gruesome men det är ändå det som man måste få se. Jag vill se ingångshål och utgångshål.

Olof Palmes obduktion leddes av Milan Valverius som var en mycket kunnig obducent och dessutom inte gick i Hans Holmers ledband. Med fanns också Elving Gruvedahl och Rune Bladh två poliser från tekniska roteln som senare kritiska till senare PU. Speciellt EG , som skrev en av de bättre palmeböckerna 2009. Läser man den blir det helt otroligt att EG skulle varit med och manipulerat obduktionen. Därmed finns ingen anledning att publicera obduktonsbilderna på OP.
Citera
2020-06-25, 01:00
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Hans J har jag läst nånstans att han sagt sig göra just detta,
Sedan nämndes det dessutom av HM och KP på presskonferensen och det hittade de knappast på utan det finns i materialet:

Taxichauffören Hans Johansson säger om GM att han ”Sprang som en elefant” . Detta är HJs iakttagelse av GM och har inget med Stig Engström att göra .
Citera
2020-06-25, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
”Palmeåklagarens inställning till Skandiamannen är rättsvidrig”https://www.dagensjuridik.se/debatt/palmeaklagarens-installning-till-skandiamannen-ar-rattsvidrig/

Självklart.
Man behöver inte vara jurist för att inse detta, det räcker långt med ett vanligt rättspatos och gammalt hederligt bondförnuft i kombination med att vara tillräckligt insatt i det obefintliga bevisläget.
Trodde KP att han skulle komma undan besvärliga frågor? Trodde han att det räckte med garantier från regeringen Löfven att någon ytterligare granskning inte skulle komma till stånd?
Allt måste synas in i detalj, för KP har verkligen borrat sig djupt ner i detaljer, och inte ens i de mest triviala omständigheterna har han analyserat på ett godtagbart sätt.
Trodde han att det gick att komma undan med en förvanskad ordningsföljd om utstämpling och samtal med väktarna?
Skulle det bara svepa förbi i tron att folk skulle lägga in en snusprilla och tänka ”jävlaranamma, han har ju flera minuter på sig, och om kan kom ut 23.19, vad gjorde han då i två och en halv minut liksom...?
Trodde han inte att folk skulle fundera på detta med kontorsskorna som halkade på isfläcken, i banor av ”var det bara Engström som kunde halka”?
”Vad visste Petersson om hans skor”

Det folk inte fick veta var att SE i vittnesmålen har ett flertal mycket pregnanta alibin, och att bevisen låg på nivån ”han borde inte haft bråttom” och ”han var visst ute en sväng kl 20 men hela tiden nekat”
Hur många gånger har han nekat frågar man sig?
Jag räknar till en gång, och för övrigt är frågan fullständigt ointressant för själva brottet.
Petersson radar upp fullständigt bisarra anklagelser som enbart syftar till att misskreditera SE som person, men presenterar inte ett endaste indicium som håller skott.
Sedan må högt uppsatta socialdemokrater tycka annat, och där kan man faktiskt fundera på varför de svalt denna pinsamhet så okritiskt och unisont.
Kan det vara så att sanningen riskerar att smutsa ner partiet och Olof Palmes rykte?
Det vore synd, men sanningen måste alltid stå i första rummet.
Om någon gammal sosse hade kurage nog att frigöra sig från partipiskan och berätta vad man är så rädd för skulle Sverige bli ett bättre land att leva i.
Sanningen om mordet är förmodligen inte ens hälften så sjaskig som utredningen.
Senast redigerad av MacMackay 2020-06-25 kl. 01:30.
Citera
2020-06-25, 01:45
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Olof Palmes obduktion leddes av Milan Valverius som var en mycket kunnig obducent och dessutom inte gick i Hans Holmers ledband. Med fanns också Elving Gruvedahl och Rune Bladh två poliser från tekniska roteln som senare kritiska till senare PU. Speciellt EG , som skrev en av de bättre palmeböckerna 2009. Läser man den blir det helt otroligt att EG skulle varit med och manipulerat obduktionen. Därmed finns ingen anledning att publicera obduktonsbilderna på OP.

Jag skiter i både Milan Valverius och Kari Ormstad. Jag vill se äkta och riktiga bilder. De finns någonstans. OP brändes aldrig och hans skelett är intakt, gräv upp det. Har OP blivit skjuten genom ryggraden så borde benen som finns kvar kunna bevisa det, eller avvisa. Behöver man få en så galen idé att gräva upp OP från under kyrkan eller går det att ordna det i kontrollerade former?
Citera
2020-06-25, 01:47
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofStig
Socialdemokraterna har genomdrivit många lagar som inte verkställs.

Hur ser du på att Olof Palme hade en egen hemlig polis som IB?

Som verkade i hemlighet och övervakade svenska medborgare utan att ha mandat?

Är IB värre än Stay Behind?

Kanske IB skulle nagelfaras lika mycket som Stay Behind?

För mig är det glasklart att väststaterna ville röja undan en statsminister i ett neutralt land som smugglade vapen och högteknologi till Warzawapakten.
Dessutom förespråkade kärnvapenfrizon.

Grupp B ingick i samma "paket" som SB gjorde när jänkarna/britterna försökte skapa en enlighet i väst. Thede Palm var säkerligen inte trakterad av att i fredstid övervaka,registrera och kartlägga allmänheten. Att Birger Elmer och Olof Palme med flera inte såg det som ett problem får stå för dem.

SAP och svenska samhällsföreträdare såg på dåtidens samtida Finland och såg hur kommunisterna gick fram där, med Sovjets goda minne. Under samma tid som Grupp B växte fram i Sverige pratades det i Finland om förestående statskupp. Och det var bland andra finska kommunisthövdingen själv som lyfte fram fram det, han varnade prominenta samhällsföreträdare för "en högerkupp" att samhälle måste vara förberett inför en sådan utveckling. Det är numera historiskt belagt att han sa höger men menade vänster.

TP höll den svenska linjen. Den som tjänat oss under Andra världskriget , inte skänkt heder och ära, men höll landet utanför kriget. Medförde en suveränitet och självständighet gentemot storebröderna som tjänade oss väl. TP såg alldeles säkert hur Allmänna Säk hade fastnat i Gestapos garn, att det innefattade mer än det uteslöt. Likvärdigt garn som IB sedan fastnade i, men då mot väst. Att kontakter måste finnas, ska finnas är klart. Men att kontakternas önskemål blir en del av den egna verksamheten i den omfattning som det blev för Allmänna Säk är vanskligt, framförallt inrikespolitiskt. Nu fanns det inom Allmänna Säk många dugliga och duktiga och demokratiska medarbetare och chefer. men den dominerande strömningen var som du nog vet Gestapovänlig.
Citera
2020-06-25, 01:50
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag skiter i både Milan Valverius och Kari Ormstad. Jag vill se äkta och riktiga bilder. De finns någonstans. OP brändes aldrig och hans skelett är intakt, gräv upp det. Har OP blivit skjuten genom ryggraden så borde benen som finns kvar kunna bevisa det, eller avvisa. Behöver man få en så galen idé att gräva upp OP från under kyrkan eller går det att ordna det i kontrollerade former?

Jag svarade på anledningen till att inte misstro obduktionens riktighet . Att se Olof Palmes kvarlevor är en ickefråga jämfört med mycket annat som PU sitter , vilka hans övervakare var t ex.
Citera
2020-06-25, 01:57
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Jag svarade på anledningen till att inte misstro obduktionens riktighet . Att se Olof Palmes kvarlevor är en ickefråga jämfört med mycket annat som PU sitter , vilka hans övervakare var t ex.

Men vart är obduktionsprotokollet? Jag vill ha en kopia av det. Hur gör jag då? Alltså den första, den från Sabbatsberg. Jag vill även ha ut andra kopior av dokument. Hur gör jag då?
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-06-25 kl. 02:01.
Citera
2020-06-25, 02:04
Medlem
KansasCityFagots avatar
OK, nu släpper vi sargen och klättrar ut på en spinkig gren för att se om det finns några gravade hundar i ugglemossen när det gäller Olof Palme och vilka eventuella privata affärer som skulle kunna ligga bakom mordet. Vi glömmer alltså det politiska och fokuserar på Olof och hans privata förehavanden.

Regel nummer ett i polisens handbok är att man aldrig ska börja en brottsutredning genom att försöka förstå motivet. Man börjar alltid på brottsplatsen och samlar in och analyserar fakta. Så vad har vi för fakta om mordet på Olof Palme?

- Olof och Lisbeth Palme befinner sig på Sveavägen mitt i natten den 28 Februari 1986.

- Osynlig man i keps skjuter två grovkalibriga skott med en revolver, varav ett skott träffar och dödar Olof medan ett skott snuddar Lisbeths kappa.

- Makarna Palme har varit på bio utan livvaktsskydd med en son och dennes fjälla och ska ensamma promenera hem.

- Vittnen berättar om en Grandman som uppträtt på ett anmärkningsvärt sätt och som ska ha uppehållit sig vid biografen före och efter föreställningen. Vittnen berättar också om en Dekorimaman som ska ha stått och väntat några minuter precis där mordet skedde. Vittnen berättar dessutom om flera WT-män som innan och i omedelbar anslutning till mordet, både plats- och tidsmässigt, ska ha använt sig av walkie-talkies.

Om det hade varit en vanlig privatperson som blivit mördad, exempelvis en cykelreparatör boende i Bagarmossen, hade man börjat nysta i hans privatliv. Vilka personer kände han? Hade han några ovänner? Var han inblandad i kriminalitet? Fanns det några romantiska förbindelser med svartsjuka med i bilden? Fanns det några tvister i familjen? Hade han några missbruksproblem? Hade han några ekonomiska problem?

Vi utgår från att det rör sig om en annan privatperson och ingen yrkesmördare som utfört mordet. Det är långsökt att tro att man blandar in en yrkesmördare för att ta livet av en cykelreparatör. Kan man applicera samma tankegång om offret råkar vara en statsminister? Bedragen äkta man hämnas på frugans älskare? Hustru, barn eller annan släkting som känner sig förbisedd när det gäller familjeförmögenheten? Någon politiker som anser sig ha fått den politiska karriären förstörd på grund av någonting Olof Palme gjort?

Vi låter dessa frågor sväva i rummet tills i morgon när vi förhoppningsvis är lite piggare och klarare i knoppen.
Citera
2020-06-25, 02:15
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Bra jobbat, varje intervju eller klipp med fakta förändrar ju den till oss i allmänheten givna bilden av vad som hände till helt oigenkännlig.
Det är ju en helt annan bild som framträder så fort man tittar på fakta.

Dagen efter så säger TV två gånger att OP blev skjuten i bröstet och att tre vittnen sagt en ensam man, 175 cm, utan vapen, blå rock, inget på huvudet och sprang iväg.
Det verkar ju inte som inkompetens utan mer som medvetet vilseledande sabotage.

Här, ännu fler officiella uppgifter från det första dygnet (förutom det extrainsatta Rapport kl 04.00), som bekräftar att Olof Palme mördades med två skott i bröstet:

https://www.youtube.com/watch?v=X2XeU4Hp2iM

Någon som vet varför de officiella uppgifterna senare ändrades till endast ett skott mot OP, och det i ryggen?
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-06-25 kl. 02:24.
Citera
2020-06-25, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Vem är denne Göran Lindholm enl sida 52 av denna pdf? Namnet är maskat men syns om man kollar extra noga
https://drive.google.com/file/d/1pRB04P4l28wXWmeFYYP26rFbIif-pN4P/view
edit: sida 50 o 51

Citat:
Tillhörde driftsvärnet på Tomteboda.

Det som fick mig att haja till var att tipsaren CO igenkände denna Lindholm för att de båda varit med i FRO - påstådda rekryteringsbasen för Barbro-gruppen. Kanske en av DFs "vänner" som bevakar efterverkningarna av kvällens dåd?
Citera
2020-06-25, 02:44
Medlem
I-van-Toers avatar
Vi måste gå i samlad trupp och begära ut vissa dokument. Egentligen så måste vi vara beredda på att gräva upp OP. Detta faktum är inget kul men förmodligen nödvändigt. Om man inte på allvar studerar OP:s skelett på nytt så kan man aldrig få veta skottvinkeln och/eller hans agerande vid sin död. Jag anmäler mig här och nu som grävare. Jag och en till tar grovjobbet. Sen får ni andra ljushuvuden ta vid.

OP kan omöjligt blivit skjuten av en eller två .357 Winchester Magnum-kulor. HH var ett troll från första början. Jag var 9 år och väntade på "Gomorron' Sverige".
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-06-25 kl. 02:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in