Citat:
Ursprungligen postat av
ursula45
Fast jag har svårt att vi kan leva med det här viruset för evigt. För att hur skall det fungera ekonomiskt? Ett vaccin måste väl kunna fungera som influensan? Virus är ju inget som bara försvinner. Tänker mig att de flesta kan bli immuna. Inom 2 år som det sägs. Men att det blir ett vaccin. För det här artikeln snackar om att man skall hålla distans och lockdowns det fungerar ju fan inte ekonomiskt så som det börjar bli med arbetslöshet osv.
Nä vi kan inte hålla på i en evighet så här. Jo lockdown fungerar initialt, så man får tid att tänka, planera och skaffa sig en strategi, tyvärr så failade vi på den biten. Men det går att lösa genom att testa frenetiskt, Sverige har som mål 100K test i veckan, jag föreslår 200K i veckan. Isolera varenda sjukling, med våld om så behövs. Nu tänker jag faktiskt föreslå dödligt våld dessutom, håll käften och gör som du blir tillsagd! Sen har vi fixat biffen. Tyvärr stryker kanske halva svenska befolkningen med. Man daltar inte i en pandemi, gör som du blir tillsagd eller ta konsekvenserna. Ja det är lite Nordkorea 2.0, vad är din lösning? Men det beror på hur man agerat innan, när tid fanns.
Edt:
Jag skiter i dig och vad du tycker, det handlar inte om dig längre utan om vad alla andra tycker och behöver. The needs of the many outweighs the needs of the few, or the one, the separate. Om vi ska gå in på filosofi.