2020-07-02, 14:12
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag gissade faktiskt privat på 41 idag och 18 imorgon.
Antar det ger ett snitt på dryga 20 döda per dag i sådana fall räknat på hela veckan?
Vore väldigt skönt att nå ensiffriga veckosnitt inom kort.
Det rullande medelvärdet per dag ligger just nu runt 22 tio dagar tillbaka. Det innebär runt 154 i veckan och givet att inget rapporteras på lördagar eller söndagar så bör rapportsnittet ligga på runt 31 per dag. Därmed är siffror som 20 en dag och 40 en dag inget anmärkningsvärt sett till rapportsiffror.
Citera
2020-07-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Om det handlar om säsong borde det väl rimligtvis ha att göra med vädret? Varför slår sjukvårdbehovet i taket i större delen av USA just nu men även i Brasilien? Är det deras virus-säsong? USA's pandemi har ju pågått hur länge som helst och ser inte ut att sakta in i någon parameter.

Det ökar i delstater som är så varma att folk håller sig inomhus på sommaren. Dessutom delstater där mycket folk inte bär mask.

Som tur är verkar de inte bli särskilt sjuka nu på sommaren dock. Jag antar att smittdosen sjunkit nu tack vare fuktig och varm luft. Dödsfallen går nämligen stadigt nedåt trots många nya smittade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Skulle inre vara konstigt ifall vid slutet av året om dödstalet är över 20k
Dröm vidare.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag gissade faktiskt privat på 41 idag och 18 imorgon.
Antar det ger ett snitt på dryga 20 döda per dag i sådana fall räknat på hela veckan?
Vore väldigt skönt att nå ensiffriga veckosnitt inom kort.
Bra gissat, jag gissade på 0 döda i Norge, Danmark och Finland idag.Imorgon lika där.
Citera
Medlem
Så flockimmunitet är vad dom fotsätter med även om en stor andel lär dö. Så jävla barbariskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
+41 döda!
Avgå Tegnell!

Sverige
+41 döda
+9 iva
+947 fall

Norge
+0 döda
+6 fall

Danmark
+0 döda
+21 fall

Finland
+0 döda
+5 fall

Det här är ju förjävligt och se. Kan man på något sätt stämma FHM? vi är ju körda allihop förutom Danderyd och Östermalmbor.

Är svenska regeringen totalt jävla inhumana? Vi blir ju precis behandlade som judarna under andra världskriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Det rullande medelvärdet per dag ligger just nu runt 22 tio dagar tillbaka. Det innebär runt 154 i veckan och givet att inget rapporteras på lördagar eller söndagar så bör rapportsnittet ligga på runt 31 per dag. Därmed är siffror som 20 en dag och 40 en dag inget anmärkningsvärt sett till rapportsiffror.

Absolut.
Jag håller med och inser att det blir någon/några dagar med siffror som ser sämre ut än vad det är.
Vilket kompenseras av några dagar som ser bättre ut än vad de är.
Citera
2020-07-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Bra gissat, jag gissade på 0 döda i Norge, Danmark och Finland idag.Imorgon lika där.

Nu är ju gissningar inget av värde eller ens kul att ha rätt i eftersom 0 är allas dröm och förhoppning givetvis.
Citera
2020-07-02, 14:15
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag vet att du trollar men det är lite kul ändå

Alla siffror går ner men alarmisterna lever på hoppet!

41 st nya döda och du tycker jag och andra är alarmister. Är du då dödens bödel som tycker detta är bra och det funkar bra eller?

Jag är helt seriös när jag säger att människor idag som tycker det går bra och vi inte har några problem med covid-19 har en sådan skruv lös och kanske därför vi har läget vi har idag.
Jag skäms att det finns personer som fortfarande som fortsätter att förneka hur Sverige agerar under denna epidemi.
Citera
2020-07-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
41 nya dödsfall, helt sjukt.
Svenska folket är idioter som accepterar detta 😷😷😷😷😷
Vad ska vi göra? Har du någon plan?
Citera
2020-07-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Det här är ju förjävligt och se. Kan man på något sätt stämma FHM? vi är ju körda allihop förutom Danderyd och Östermalmbor.

Är svenska regeringen totalt jävla inhumana? Vi blir ju precis behandlade som judarna under andra världskriget.

Jag kanske har missat det men har någon journalist eller liknande ställt frågan till FHM/Regeringen hur vi kan påstå att vi har ”lyckats” eller rätt strategi då Sveriges siffror är katastrofala jämfört med våra grannländer?
Citera
2020-07-02, 14:17
Medlem
Wajis avatar
Världen fortsätter att stänga ner för Svenskar och varnar för Svenskar.

I Sverige varnar för alla som är "alarmister" och försöker ge fel Sverige bild.Vi har inga problem och allt går bra nu
Jag fattar inte vad som ska hända för att folk ska försöka förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in