Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jaha några "experter" sitter och gissar på expressen. Googla: "sjukskrivningar" istället och läs försäkringskassans rapporter. Detaljerade och utförliga.
Vad nu detta skulle ha att göra med feminismen.
Vad man säkert missat här är att det krävs lite olika förmågor i schack för olika yrken.
En man som låt oss säga har ADHD, autism eller någon annan psykisk funktionsnedsättning kan kanske jobba vid en dator med tex programmering.
En kvinna med samma typ av mental status kanske istället arbetar som lärare, sjuksköterska eller inom äldrevården, och då är det helt andra förmågor som sätts på spel än när man sitter vid en dator ensam.
Är man inte psykiskt stabil ska man inte ha hand om människor, men en dator kan möjligen hanteras. Det är därtill en stor skillnad på ljudnivå, stress, tempo och psykisk påfrestning gällande mansdominerade och kvinnodominerade branscher, så hur skribenten kan göra uttalanden som att det inte kan förklaras av skilda branscher, det är för mig märkligt.
Jag såg ingenting nämnas om detta i artikeln. Jag tyckte att den var relativt oseriöst skriven, det drogs ej underbyggda slutsatser av skribenten. Som du sa, gissningar,