Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Det är höggradigt relevant eftersom vi skriver i ett feministiskt delforum. Feminister ställer män och kvinnor mot varandra, och hävdar att kvinnor är bättre eller lika bra som män. Därför är det dags att på allvar ifrågasätta dogmerna. Ideologin håller inte vatten. Och nej, privatanställda får givetvis sin lön från privata pengar.
Kära hjärtanes, du har missförstått feminismen helt. Feminismen har olika grenar. Feminism är ett samlingsnamn (kan man säga) för olika sorters feministiska ideologier. Du skulle nog rent av kunna gilla den så kallade "särartsfeminismen"

Du får nog läsa på lite om feminismen WordWarrior.
Hur som helst är jag övertygad om att olika feminister plockar olika delar ur de olika grenarna. I övrigt skulle jag kanske kunna kalla mig för feminist och jag ställer verkligen inte män mot kvinnor! Vad har jag eller någon annan människa att tjäna på ett könskrig?
Men när jag ser ojämlikhet i samhället som drabbar det ena eller andra könet
just på grund av dess könstillhörighet ja, då känner iaf. jag att jag vill säga min mening om dumheten. Eller när jag läser vissa mäns kvinnofientliga åsikter på FB/andra ställen, ja då kan man känna att man gärna vill uttrycka sin egen åsikt. Tex. när man hör rena dumheter om att kvinnor inte bör ha rösträtt etc. Dumheter! Kvinnor är inte mäns boskap, kvinnor är människor. Självständiga varelser. Precis som män inte är kvinnors boskap, utan är självständiga varelser. Men vi behöver varandra för fortplantning om inte annat och därmed ska vi väl ändå vara bra mot varandra, vi män och kvinnor. Inte kränka/förtrycka varandra etc.