2020-06-24, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Du påstod att det var värt 4 miljoner att vara hemma med sin egen avkomma och bygga relationer med dessa, inte jag.

Nej det påstod jag inte din förvirrade jävel.

Citat:
Ja, svensk kvinna åtnjuter idag enorma ekonomiska resurser som staten tar av svenska vita män. Du kan ju fråga valfri kvinna från Bangladesh om hon vill byta liv med dig.

Detta resonemanget har jag redan bemött flera gånger redan.

Citat:
Om du tycker att krass fakta är förvirrat bör du kanske söka felet hos dig själv, inte projicera det på din omgivning. Det är du som är sjuk, inte vi.

Det var inte krass fakta, det var osammanhängande och förvirrat.

Citat:
Mitt fokus är stjärnklart. Jag ser dig. Du är sjuk.

Ditt fokus är spretigt och du framstår som obildad och förvirrad.

Varför svarar du inte på mina frågor?
Citera
2020-06-24, 01:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Ja, på bekostnad av alla andra grupper i samhället ja.

Jaha. Kan du bevisa detta påstående på något vis?

Och vilka "alla andra grupper"?
Citera
2020-06-24, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Tja, vi kan ta sjukskrivna exempelvis.

Citat:
Kvinnor är betydligt mer sjukskrivna än män, nästan dubbelt så mycket. Klyftan mellan könen har växt sen 80-talet.

I en granskning från Riksrevisionen, som släpptes i dag, konstaterar myndigheten att när det gäller psykisk ohälsa sjukskrivs kvinnor 30 procent oftare än män.

– Vi ser att skillnaderna är som störst i gruppen 30-40 år som inte har bildat familj än. Bland relativa höginkomsttagare och mansdominerade branschen.

Skillnaden kan inte förklaras av att kvinnor har sämre hälsa, eller av att kvinnor och män ofta arbetar i olika yrken och branscher.

Tvärtom tyder resultaten på att kvinnor har bättre hälsa än män när bedömningen av funktionsnedsättning och aktivitetsbegränsning beaktats.

https://www.expressen.se/dinapengar/trots-battre-halsa-kvinnor-ar-mer-sjukskrivna-an-man/

Kvinnofusket med sjukskrivningar gör sedan att försäkringskassan bedriver häxjakt på människor som behöver förtidspensionera sig som i 9 fall av 10 nekas förtidspension.

Citat:
Multisjuke bilmekanikern Thomas Lundberg i Alingsås, är en av de som nekats ersättning.

– Jag kan inte förstå, jag har jobbat hela mitt liv, varför inte jag kan få den lilla summan. Det skulle bli några tusenlappar i månaden i fyra år. Sedan går jag i pension.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7218776
Citera
2020-06-24, 02:03
Bannlyst
Systerskapet har som norm att ha högre lojalitet gentemot varandra än alla män även män de har förhållande med.
Mycket av systerskapets band bygger på att man berättar allt om alla män, kvinnor får reda på hur deras män är när kvinnorna inte är med och hur otroligt lika alla män beter sig.
Detta genomförs nu överallt i hela världen, mentorr och aktivister åker jorden runt och skapar kvinnogrupper som berättar och stärker sina band sins emellan, väldigt viktigt om patriarkatet ska kunna falla i tex Abu Dabi, Mali, Argentina och Kazhakstahn, men det måste hållas hemligt annars blir kvinnorna misshandlade eller mördade.
Citera
2020-06-24, 07:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är fullständigt irrelevant att gruppen män bidrar med mer sålänge det inte är alla män, och det är det inte. Försök få in detta i din tröga skalle nu, jag börjar bli utled på att upprepa mig.
För mer info, se Jenny9s inlägg. Välformulerat och klokt.

Och nej det är inte punkt och slut, läkare i Sverige är avlönade av skattepengar.

Intressant att både jag och Jenny9 är sjukskrivna nu. Hur har du fått fatt i en den informationen egentligen?

Det är höggradigt relevant eftersom vi skriver i ett feministiskt delforum. Feminister ställer män och kvinnor mot varandra, och hävdar att kvinnor är bättre eller lika bra som män. Därför är det dags att på allvar ifrågasätta dogmerna. Ideologin håller inte vatten. Och nej, privatanställda får givetvis sin lön från privata pengar.
Senast redigerad av WordWarrior 2020-06-24 kl. 07:48.
Citera
2020-06-24, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Det är numer dubbelt så många kvinnor som läser på högskola än män. ..och det är inte frågan om någon 'superevolution' utan rent och skärt förtryck av män till kvinnors fördel.
Citera
2020-06-24, 07:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är fullständigt irrelevant att gruppen män bidrar med mer sålänge det inte är alla män, och det är det inte. Försök få in detta i din tröga skalle nu, jag börjar bli utled på att upprepa mig.
För mer info, se Jenny9s inlägg. Välformulerat och klokt.

Och nej det är inte punkt och slut, läkare i Sverige är avlönade av skattepengar.

Intressant att både jag och Jenny9 är sjukskrivna nu. Hur har du fått fatt i en den informationen egentligen?

..en lågoddsare.

Ingen ber dig att upprepa dig. Ingen ber dig att ens vara närvarande här. DU väljer det.
Citera
2020-06-24, 07:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är höggradigt relevant eftersom vi skriver i ett feministiskt delforum. Feminister ställer män och kvinnor mot varandra, och hävdar att kvinnor är bättre eller lika bra som män. Därför är det dags att på allvar ifrågasätta dogmerna. Ideologin håller inte vatten. Och nej, privatanställda får givetvis sin lön från privata pengar.

Så är det. Aktion och reaktion.

Men, de klarar inte en sådan funtamental sanning. De är vana vid att slippa reaktionen och samtidigt få vräka ur sig vilken jävla dynga som helst.
Citera
2020-06-24, 11:28
Medlem
Citat:

Kära hjärtanes, du har missförstått feminismen helt. Feminismen har olika grenar. Feminism är ett samlingsnamn (kan man säga) för olika sorters feministiska ideologier. Du skulle nog rent av kunna gilla den så kallade "särartsfeminismen" Du får nog läsa på lite om feminismen WordWarrior.

Hur som helst är jag övertygad om att olika feminister plockar olika delar ur de olika grenarna. I övrigt skulle jag kanske kunna kalla mig för feminist och jag ställer verkligen inte män mot kvinnor! Vad har jag eller någon annan människa att tjäna på ett könskrig?

Men när jag ser ojämlikhet i samhället som drabbar det ena eller andra könet just på grund av dess könstillhörighet ja, då känner iaf. jag att jag vill säga min mening om dumheten. Eller när jag läser vissa mäns kvinnofientliga åsikter på FB/andra ställen, ja då kan man känna att man gärna vill uttrycka sin egen åsikt. Tex. när man hör rena dumheter om att kvinnor inte bör ha rösträtt etc. Dumheter! Kvinnor är inte mäns boskap, kvinnor är människor. Självständiga varelser. Precis som män inte är kvinnors boskap, utan är självständiga varelser. Men vi behöver varandra för fortplantning om inte annat och därmed ska vi väl ändå vara bra mot varandra, vi män och kvinnor. Inte kränka/förtrycka varandra etc.
Senast redigerad av TomatKungen 2020-06-24 kl. 11:33.
Citera
2020-06-24, 17:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Nähä så om jag arbetar på en skola som är i privat regi men som ändå får skolpeng av staten (skattepengar), så är inte min lön skattepengar i grunden? Har du svårt med logisk slutledningsförmåga månne?

Du ställer män och kvinnor mot varandra konstant. Pratar som en barnrumpa också..."lika bra eller bättre än män". Du tänker så, det gör inte de flesta andra. Vi är helt på det klara med att män och kvinnor har fallenhet för lite olika områden men att det handlar om att komplettera varandra. Inte att en är bättre än någon annan på grund av att man är bra på lite olika saker.
Jisses, hur insiktslös kan någon vara?
Senast redigerad av Moment22x22 2020-06-24 kl. 17:08.
Citera
2020-06-24, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Tja, vi kan ta sjukskrivna exempelvis.

https://www.expressen.se/dinapengar/trots-battre-halsa-kvinnor-ar-mer-sjukskrivna-an-man/

Kvinnofusket med sjukskrivningar gör sedan att försäkringskassan bedriver häxjakt på människor som behöver förtidspensionera sig som i 9 fall av 10 nekas förtidspension.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7218776

Jaha några "experter" sitter och gissar på expressen. Googla: "sjukskrivningar" istället och läs försäkringskassans rapporter. Detaljerade och utförliga.

Vad nu detta skulle ha att göra med feminismen.
Citera
2020-06-24, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det är numer dubbelt så många kvinnor som läser på högskola än män. ..och det är inte frågan om någon 'superevolution' utan rent och skärt förtryck av män till kvinnors fördel.

Nej det handlar inte om förtryck. Det handlar om att tjejer är ambiösare än killar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in