2020-06-24, 20:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Vad händer om T befinns vara psykiskt otillräknelig, även vid tiden för mordet. Han döms då av tingsrätten till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivnings prövning. Kan målet ändå överklagas till Hovrätten? Och OM HR skulle vilja döma annorlunda, kan han då släppas fri? Slängs han ut från psykiatrin då?

Vet inte om man verkligen KAN överklaga att OM han hamnar i rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning - ens??? Det anses väl vara en påföljd av TR's beslut? Man kan väl endast överklaga en fängelsedom i HR och HD?
Citera
2020-06-24, 20:05
Medlem
Jafattars avatar
Wilmas mamma trodde att Wilma kan ha haft en sådan där stor väska typ från Ullared.
Isåfall har han säkert packat ner henne i den.
Sedan dumpat den i havet eller bland sopor, jag tror bland sopor eftersom han skrev att hon aldrig kommer att hittas.
Citera
2020-06-24, 20:24
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vet inte om man verkligen KAN överklaga att OM han hamnar i rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning - ens??? Det anses väl vara en påföljd av TR's beslut? Man kan väl endast överklaga en fängelsedom i HR och HD?

Det står väl i fup, men vet man vad han googlade på dagarna mellan torsdag-tisdag ?

Har inte koll på alla deras mobiler och fup nu 😂 Solsting
Citera
2020-06-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tishko skall nu värderas under en månad eller så. Han skall observeras, han skall pratas med, och återigen observeras. Det blir oerhört intressant att läsa vad man kommit fram till. Jag tror INTE han kvalificerar sig för vård. Jag tror inte han är depressiv på det sätt att han behöver vård. Han har nog mest ångest att vara inlåst - och vem skulle inte ha det?

Nån som sätter emot? Jag tippar på fängelse. 18 år eller livstid.

Han kan mycket väl bedömas lida av en och annan psykisk störning, men om dessa psykiska störningar når upp till en allvarlig nivå/grad, så att vård blir aktuellt (fängelseförbud)? Näe.

Han verkar ju ändå inte agera psykotiskt, eller det vet jag väl inte. Men om han ska få rättspsykiatrisk vård, då måste han typ ha psykossjukdom eller nåt sånt. Och styckmord är väl inte ett "friskt" brott, men jag tror faktiskt att han kommer bedömas tillräckligt "friskt" för att få fängelse.

Kan mycket väl vara livstid på honom, men om han typ har nedsatt konsekvenstänk eller har nedsatta förmågor inom vissa områden, typ impulsivt eller ah nåt sånt, så kanske dom sänker till 18 år. Men tro fan inte han kommer under 18 år
Citera
2020-06-24, 20:34
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Vad händer om T befinns vara psykiskt otillräknelig, även vid tiden för mordet. Han döms då av tingsrätten till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivnings prövning. Kan målet ändå överklagas till Hovrätten? Och OM HR skulle vilja döma annorlunda, kan han då släppas fri? Slängs han ut från psykiatrin då?

Ja det kan överklagas. Och om hovrätten friar Tishko, är han fri
Citera
2020-06-24, 20:48
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Wilmas mamma trodde att Wilma kan ha haft en sådan där stor väska typ från Ullared.
Sedan dumpat den i havet eller bland sopor, jag tror bland sopor eftersom han skrev att hon aldrig kommer att hittas.

Jag ser inte riktigt vad det är för byggår på huset (23c) och vad de eldade med förr, men vad man kan se är att det är någon form av terasser på taket på ena sida, min fundering är skorstenarna kan det finnas några gamla rökkanaler ? men det kanske redan är genomsökta.(ser heller inte om det är några takluckor med mitt dåliga grafikkort )
Hon var ju ändå på vinden !
Citera
2020-06-24, 23:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar

Med hans övermodiga och stöddiga attityd mot åklagarsidan och domaren i sina svar i förhör och i rättegångens alla dagar - så tror jag nog att han har säkert gjort något "utöver det vanliga" i att undanröja Wilma's kropp - helt klart.

Han tycker att han är mer intelligent än andra (särskilt rättsväsendet) och han rider på det ... men han har misskrediterat rättsväsendet och juridiken i hela rättsprocessen. Han kan fällas i varje fall.

När väl det uppdagas och Wilma hittas ... eller han brister och börja prata om "det perfekta mordet" - så kommer vi nog alla att må ÄNNU mer illa ... vad det nu visar sig vara. OCH han kan inte klara av att i alla sina fängelseår kunna undvika att försäga sig ... Kanske det tar ett antal år - men NÅGON gång - kommer han att göra fatala misstag och de första att skvallra är hans "rumskamrater" på det ställe han hamnar.

Han tror han är smart och klarar att "hålla tand för tunga" ... men han kommer att brista i det. Fast det tar nog några år fram till dess!

Han - som älskade henne SÅ mycket ... TVI VALE!
Citera
2020-06-25, 00:40
Medlem
Hamnar han i vanlig cell på ett vanligt fängelse så lever han inte till jul.

Däremot hamnar han på psykvården så kan ha få hjältestatus. Han som kom undan med ett avskuret huvud i garderoben.

GW kan nog betecknas som varande ganska gaggig, men i detta fall tror jag honom; fanskapet hade hjälp att få bort Wilmas lik. Genom sitt uppträdande i rätten så misstänker jag det.

Och hursomhelst så släpper jag inte mitt inledande inlägg i den här tråden om den enorma elförbrukningen av ugnen i fanskapets lägenhet.

Varför?
Citera
2020-06-25, 00:48
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Hamnar han i vanlig cell på ett vanligt fängelse så lever han inte till jul.

Däremot hamnar han på psykvården så kan ha få hjältestatus. Han som kom undan med ett avskuret huvud i garderoben.

GW kan nog betecknas som varande ganska gaggig, men i detta fall tror jag honom; fanskapet hade hjälp att få bort Wilmas lik. Genom sitt uppträdande i rätten så misstänker jag det.

Och hursomhelst så släpper jag inte mitt inledande inlägg i den här tråden om den enorma elförbrukningen av ugnen i fanskapets lägenhet.

Varför?

Elräkningen kan bero på den elektriska kaminen. Och INGEN elräkning specificerar VAD en elförbrukning specifikt "går till" - den riktar sig enbart till lägenheten. Så den kan INTE peka ut VAD som dragit mycket el.

Eller tror du att han har rostat Wilma först? Med senap och ströbröd??? Maffig köttbit att göra i en vanlig liten ugn UTAN att grannarna skulle ha känt doften av bränt kött ...

Ta och dimp ner på jorden - en stund!
Citera
2020-06-25, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Elräkningen kan bero på den elektriska kaminen. Och INGEN elräkning specificerar VAD en elförbrukning specifikt "går till" - den riktar sig enbart till lägenheten. Så den kan INTE peka ut VAD som dragit mycket el.

Eller tror du att han har rostat Wilma först? Med senap och ströbröd??? Maffig köttbit att göra i en vanlig liten ugn UTAN att grannarna skulle ha känt doften av bränt kött ...

Ta och dimp ner på jorden - en stund!

OK. Vi får väl se. Men idioten kan väl ha gjort vad som helst? Han anser ju sig vara den smartaste av alla, inkluderande poliser och kriminaltekniker. Och han kanske är det?

Jag skulle ta in farsan, morsan och alla jävla kusiner och morbröder och farbröder i en cell för en månads förhör av jävligt elaka poliser så fick vi uppklarningen.

Tillägg: i en ordinär lägenhet så finns det inget som drar lika mycket el som en ugn. 3-fas, minst 10 A. kanske mer sannolikt 16 A.

Jaja, vi får se. Min teori är nog lika bra som nån annans. Och det handlar inte om korv på bröd. Nåt helt annat.
Citera
2020-06-25, 01:25
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimjong2020
Kan mycket väl vara livstid på honom, men om han typ har nedsatt konsekvenstänk eller har nedsatta förmågor inom vissa områden, typ impulsivt eller ah nåt sånt, så kanske dom sänker till 18 år. Men tro fan inte han kommer under 18 år

Var flyktingen fyllda 21 år vid brottet så kan inget annat än livstids fängelse komma ifråga.
Även anstiftan eller medhjälp till mord kan ge livstid.
Inget tyder heller på att någon allvarlig psykisk störning förekommer.
Citera
2020-06-25, 01:44
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Var flyktingen fyllda 21 år vid brottet så kan inget annat än livstids fängelse komma ifråga.
Även anstiftan eller medhjälp till mord kan ge livstid.
Inget tyder heller på att någon allvarlig psykisk störning förekommer.

Vi börjar med att uppdatera dig med fakta ....

1. Han var INTE flykting. Han var och är svensk medborgare sedan år 2014. Kom till Sverige som 9-åring.

2. Han var 23 år när W försvann.

3. Mer oklarheter? - Hänvisar till att läsa FUP - som finns att ladda ner och läsa på sid 1 i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in