Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Tishko skall nu värderas under en månad eller så. Han skall observeras, han skall pratas med, och återigen observeras. Det blir oerhört intressant att läsa vad man kommit fram till. Jag tror INTE han kvalificerar sig för vård. Jag tror inte han är depressiv på det sätt att han behöver vård. Han har nog mest ångest att vara inlåst - och vem skulle inte ha det?
Nån som sätter emot? Jag tippar på fängelse. 18 år eller livstid.
Han kan mycket väl bedömas lida av en och annan psykisk störning, men om dessa psykiska störningar når upp till en allvarlig nivå/grad, så att vård blir aktuellt (fängelseförbud)? Näe.
Han verkar ju ändå inte agera psykotiskt, eller det vet jag väl inte. Men om han ska få rättspsykiatrisk vård, då måste han typ ha psykossjukdom eller nåt sånt. Och styckmord är väl inte ett "friskt" brott, men jag tror faktiskt att han kommer bedömas tillräckligt "friskt" för att få fängelse.
Kan mycket väl vara livstid på honom, men om han typ har nedsatt konsekvenstänk eller har nedsatta förmågor inom vissa områden, typ impulsivt eller ah nåt sånt, så kanske dom sänker till 18 år. Men tro fan inte han kommer under 18 år