2020-06-24, 22:44
Medlem
Pandalina4s avatar
Förlåt citerade fel person. Värmeslag

Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Snarare regel än undantag numera för folk att inte söka efter "fup" och "stämningsansökan", eller att inte ens läsa förstasidan i tråden för den delen
Och hon C verkar ha haft ha ensam vårdnad om sina, tills nu? Tänkte på vad som framkommer i hennes personutredning. Hon har inget ansvar för underhåll av barn.
Citera
2020-06-24, 22:50
Medlem
Fosterfamiljen som CL bott i har ju lyckats exemplariskt verkar det som.
Deras son Edv*n mördade paret i Mantorp.
Oavsett uppväxt är detta oförsvarbart och att hon kommer fortsätta rida på lögnen om att hon blivit tvingad är än mer pinsamt.
Citera
2020-06-24, 22:51
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Och hon C verkar ha haft ha ensam vårdnad om sina, tills nu? Tänkte på vad som framkommer i hennes personutredning. Hon har inget ansvar för underhåll av barn.

Du förstår väl att om man har gemensam vårdnad att man betalar lika mycket för sina barn? Därav är varken hon eller han underhållsskyldig.
Citera
2020-06-24, 22:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
Du förstår väl att om man har gemensam vårdnad att man betalar lika mycket för sina barn? Därav är varken hon eller han underhållsskyldig.
Tack för input. Nej greppade inte det. Sorry. Som sagt får skylla på värmeslag
Citera
2020-06-24, 22:55
Avslutad
Citat:

Gemensam vårdnad har inget med underhåll.att göra.
Bor barnet hos den ena föräldern och har umgänge tex varannan helg med den andre så betalar den andre underhåll.

Har man delat boende däremot, att barnet bor 50/50 betalar ingen underhåll men delad vårdnad är inte det samma som delat boende.

Är själv skild med delad vårdnad om ett barn, barnet bor dock bara hos en av oss och har umgänge regelbundet med den andre, som dp betalar underhåll till boendeföräldern.
Citera
2020-06-24, 23:02
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Gemensam vårdnad har inget med underhåll.att göra.
Bor barnet hos den ena föräldern och har umgänge tex varannan helg med den andre så betalar den andre underhåll.

Har man delat boende däremot, att barnet bor 50/50 betalar ingen underhåll men delad vårdnad är inte det samma som delat boende.

Är själv skild med delad vårdnad om ett barn, barnet bor dock bara hos en av oss och har umgänge regelbundet med den andre, som dp betalar underhåll till boendeföräldern.

Visst. Så är det. Men det framgick i dokumenten att barnen var hos CL varannan vecka så jag utgick efter deras situation.
Citera
2020-06-24, 23:14
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Visst. Så är det. Men det framgick i dokumenten att barnen var hos CL varannan vecka så jag utgick efter deras situation.

Mödrar behöver andrum efter deras slit då hon avslutat ett förhållande men ramlade in i ett nytt liksom. Tvätta, diska, natta barn, rubbet typ.
Citera
2020-06-24, 23:52
Medlem
KnivStinas avatar
Jag noterade det längre uppehållet mellan övergreppen under vinterhalvåret 2018 och våren 2019 i SA. De ska alltså ha bort ihop under den här tiden och haft delad vårdnad med medföräldrarna till sammanlagt fem barn, om jag förstått rätt.

Vad i helvetet har utspelat sig bakom väggarna i deras gemensamma hem under den tiden? Det saknas ju givetvis bevisning för att övergrepp ska ha skett under den tiden. Samtliga övergrepp tycks ha skett när de levde isär då CA anstiftat vartenda ett utav dem..
Citera
2020-06-25, 00:55
Medlem
Citat:
Jag har läst varenda sida, det finns ingen FUP. Du kanske har, precis som en miljon andra, blandat ihop stämningsansökan och FUP?
Yes. Det var det jag gjorde
Citera
2020-06-25, 06:46
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LyckanX
Yes. Det var det jag gjorde

Så du menar att FUPen inte är sekretessbelagd? Har du läst hennes förhör? Då får du dela med dig i form av en länk, för FUP finns INTE HÄR.
Citera
2020-06-25, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Nej.. det står i ett av dokumenten att cl och pappan hade delad vårdnad en vecka var, står även att hennes och pappans relation var god
Citera
2020-06-25, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Jag noterade det längre uppehållet mellan övergreppen under vinterhalvåret 2018 och våren 2019 i SA. De ska alltså ha bort ihop under den här tiden och haft delad vårdnad med medföräldrarna till sammanlagt fem barn, om jag förstått rätt.

Vad i helvetet har utspelat sig bakom väggarna i deras gemensamma hem under den tiden? Det saknas ju givetvis bevisning för att övergrepp ska ha skett under den tiden. Samtliga övergrepp tycks ha skett när de levde isär då CA anstiftat vartenda ett utav dem..

Ja just det. Varför fortsatte de inte som sambos? De träffades 2018 och bodde ihop hur länge då?
Sedan ska övergreppen skett när de bodde isär?

Han framförde i sin P7a att han lånat ut pengar, telefon och dator till CL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in