Citat:
Ursprungligen postat av
langaocb
Vilka skulle "ni" vara här? Jag skriver inga lagar , förklarade bara läget för dig.
Om datorn har varit på vift öppnar ju det möjligheten för att någon utomstående ska ha fifflat med den.
Vi får se vilka bevis som finns om detta får till åtal. Under nuvarande omständigheter blir det jävligt långsökt och fånigt att lansera konspirationsteoriet.
Jag tänker att incitament och fragmentarisk bevisföring räcker i detta fall, om det är så att film påträffats på kvinnans dator. Exempel: barnporrvideo beslagtas, videofilmen analyseras i storlek och bitrate. I husrannsakan beslagtas videokamera/kamera & ev. minneskort, datan rekonstrueras och det fastställs om denna modell har använts i skapandet av videon/fotot. Då har Clarita alltså haft använt material i sin bostad. Detta utgår då ifrån att materialet i grund och botten skulle anses vara manipulerat.
Hoppas polis harvar upp något sorts nätverk.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Carita påstår enligt den svam...samlade trådvisheten att datorn blev stulen. Den som lämnade datorn till polisen säger att hon köpt den. Alltså måste det först fastställas om det finns pappers- eller digitalkvitto som bekräftar köparens historia. Om köparen ljuger har polisen kommit över bevis till följd av brott. Det kan jämställas med en husrannsakan utan domstolsbeslut, om det nu krävs för en husrannsakan.
Höll mig första gången jag såg denna kommentar, men måste väl bemöta denna nu: Du är dum i huvudet, sluta spekulera om sånt du inte vet någonting om.