2020-06-17, 09:06
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yayacrims
Ja definitivt men blir d bara ett ringa nu så borde det inte ryka? har prövotid men lever under ordnade förhållande gällande bostad oxh arbete, läst en dom från högsta förvaltningsdomstolen där ett ringa inte ska klassas som osäkerhet i nykterhetssynpunkt, bra att luta sig emot vid ett eventuellt överklagande

Nej är det bara ringa bör det inte ryka. Det brukar handla om åtminstone tre ringa under samma år. Sköt ev. Samtal snyggt bara.
Citera
2020-06-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Nej är det bara ringa bör det inte ryka. Det brukar handla om åtminstone tre ringa under samma år. Sköt ev. Samtal snyggt bara.

Samtalen e inga problem då ja haft kontakt med socialtjänsten sen 2016 pga kommunalt kontrakt då jag muckade och vände mitt liv totalt så den referensen finns till 100%, bara hoppas blodprovet visar negativt.. snabb metabolism smal 170 65 kg o tungt fysiskt arbete ba hålla ut får analysen i månadsskiftet
Citera
2020-06-24, 23:34
Medlem
nonameds avatar
Blev av med körkortet i 14 månader rimligt?

Tog 2 stilnoct. Skulle sova en stund. Dom funkade inte. Så jag gjorde det dumma beslutet att köra till systemet. Körde lite vårdslöst så någon ringde polisen. Polisen kom till mig 1 timme senare. Då hade jag klämt i mig en vinare och några mer sömntabletter. Fick följa med och ta blodprov. Drack inte när jag körde. Rimligt att bli av med körkortet i 14 månader eller är det normalt?
Citera
2020-06-24, 23:36
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Tog 2 stilnoct. Skulle sova en stund. Dom funkade inte. Så jag gjorde det dumma beslutet att köra till systemet. Körde lite vårdslöst så någon ringde polisen. Polisen kom till mig 1 timme senare. Då hade jag klämt i mig en vinare och några mer sömntabletter. Fick följa med och ta blodprov. Drack inte när jag körde. Rimligt att bli av med körkortet i 14 månader eller är det normalt?

Ja, det är rimligt.
Har du Stilnoct på recept räknas det bort, men en vinare innan du satte dej bakom ratten?
Låter helt befängt.

Edit; menar du att du drack vin efter du hade kommit hem igen och att bängen kom till ditt hem?
I så fall kan dom ju inte bevisa att du kört bil öht.
Senast redigerad av LemPica 2020-06-24 kl. 23:38.
Citera
2020-06-24, 23:37
Medlem
Värkar minst sagt skumt.............................🙄
Citera
2020-06-24, 23:37
Medlem
Bum1s avatar
Citat:

Hade du druckit innan du körde? Är det någon form av rattonykterhet med sömntabletter innan man kör?
Citera
2020-06-24, 23:40
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Hade du druckit innan du körde? Är det någon form av rattonykterhet med sömntabletter innan man kör?
Nej. Jag drack inget innan. Ingen aning om hur det är på en sömntablett.
Citera
2020-06-24, 23:41
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Ja, det är rimligt.
Har du Stilnoct på recept räknas det bort, men en vinare innan du satte dej bakom ratten?
Låter helt befängt.

Edit; menar du att du drack vin efter du hade kommit hem igen och att bängen kom till ditt hem?
I så fall kan dom ju inte bevisa att du kört bil öht.
Erkände att jag tagit en sömntablett och kört bil.
Citera
2020-06-24, 23:42
Medlem
Tripportreats avatar
Erkände du att du hade kört? Annars kan de väl aldrig bevisa rattonykterhet.

Har du stilnoct på recept?

//Tripportreat
Citera
2020-06-24, 23:45
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Du tog två Stilnoct, satte dig bakom ratten och var så pass påverkad att medtrafikanter reagerade - ja, du bör bli av med körkortet.
Om 14 månader är rimligt kan jag inte bedöma, men det var ett riktigt dumt beslut som hade kunnat sluta med en allvarlig olycka.
Citera
2020-06-24, 23:48
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Du tog två Stilnoct, satte dig bakom ratten och var så pass påverkad att medtrafikanter reagerade - ja, du bör bli av med körkortet.
Om 14 månader är rimligt kan jag inte bedöma, men det var ett riktigt dumt beslut som hade kunnat sluta med en allvarlig olycka.
Ja det kunde sluta illa. Har andra mediciner trodde jag var klar i huvudet. Verkligen inte likt mig att göra något sådant. Kombinationen av mediciner gjorde att jag missbedömde allt helt och fel.
Senast redigerad av nonamed 2020-06-24 kl. 23:50.
Citera
2020-06-24, 23:48
Medlem
Att köra på två Stinoct vore förmodligen inget större problem för de allra flesta, den vårdslösa körningen kan förmodligen mer skyllas på ett uppretat tillstånd tack vare sömnlöshet och berodde således inte på drogpåverkan(om du nu erkänt att du tog medicin innan du körde). Att du har spårämnen av drogen i blodet eller urinen är egentligen obetydligt(eftersom du har drogen på recept, och inte var en så pass dålig förare tack vare drogpåverkan att du orsakade skador på dig eller någon annan), särskilt eftersom du inte framkallade någon olycka eller skador om jag förstått det rätt?

Däremot blandar du medicinen med alkohol, vilket är välkänt för att leda till diverse vansinnigheter och olyckor under de efterföljande sömngångsliknande upptågen. Det i sig ser jag som skäl att ta ditt körkort i förebyggande syfte, särskilt med tanke på vilka val du gör.

Så visst, det är ändå rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in