2020-06-24, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg har postet dette før, men poster det igjen. Ut fra farge opplysninger om BMW X3 så må dette mest trolig være en 2012 eller 2013 mod. Det er ikke mange med denne farge levert i Norge, under 200stk. Men så sa vitne nr 1 at bilen hadde ett spesielt tanklokk. Vitne beskrev tanklokket som grått / stålfarget med en slags logo på. Det er garrantert dette hvite / grå "x-drive" tanklokket hun har sett. Ikke mange har dette lokket. Ved å finne frem til hvilke røde 2012-2013 som er levert, og attpå til finner ut hvilke av disse som er levert med dette tanklokket, ja da er det litt å finne denne bilen. (Forutsatt bilen er solgt i Norge)

...eller Sverige!!!
Citera
2020-06-24, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
...eller Sverige!!!

...eller... Stjålet i Øst-Europa et sted..??(!!)
Citera
2020-06-24, 21:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har gode poeng! :-) Ja det høres sannsynlig ut at både teksten i brevet og norsk epostadresse er brukt for å villede politiet.
Kanskje brevforfatteren bor i Sverige og han har oppholdt seg mye i Norge og at han derfor er god i norsk språk?
Äsch, jag är svensk, aldrig bott i Norge - hade kunnat skriva ett likadant brev på ”gebrokkene norsk”

Dags att lyfta blicken! Det där brevet är hittepå - från början till slut. Det bara skriker *fake*

Det måste jag ge den norska polisen, all cred, att de förstår att det inte finns någon som helst autenticitet i brevet.

Gode gud, låt någon hitta resterna av AE så att denna saken får ett slut.
Citera
2020-06-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
https://www.nettavisen.no/nyheter/bistandsadvokat---anne-elisabeth-ville-ikke-onsket-dette/3423986889.html

Kjøpt og betalt av TH

Burde skamme seg!!! Snakke på vegene av en han aldri har møtt og som muligens har blitt frarøvet livet, levd under umenneskelige forhold i mange år..

Bistandsadvokaten til Anne-Elisabeth Hagen, Gard Lier, har tidligere blitt kritisert for å være for passiv. Nå har han uttalt seg til Nettavisen, og det blir (selvfølgelig) ikke godt mottatt! Fordi advokaten ikke sier det man ønsker å høre. Han burde skamme seg!
Dette er så forutsigbart!
Citera
2020-06-24, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Äsch, jag är svensk, aldrig bott i Norge - hade kunnat skriva ett likadant brev på ”gebrokkene norsk”

Dags att lyfta blicken! Det där brevet är hittepå - från början till slut. Det bara skriker *fake*

Det måste jag ge den norska polisen, all cred, att de förstår att det inte finns någon som helst autenticitet i brevet.

Gode gud, låt någon hitta resterna av AE så att denna saken får ett slut.

Der er ingen som helst tvil om at brevet er laget med en full fokus på kamuflasje. Men de typiske svenske ordene som er blandet inn er noe spesielle. Også de typiske uskandinaviske setningsbygningene.

Dette gjør at man raskt kan tenke seg at språket ikke i det hele tatt er såpass langt bortinatta som man forsøker å gi et inntrykk av. Derfor: Kanskje flytende Svensk..??

Og ja, la oss virkelig håpe at familien i enden av alt dette får et komplett svar, om ikke annet!!
Citera
2020-06-24, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Det er(var) mye "skeivt" i det forholdet. Det er greit at de ville leve som vanlige arbeidsfolk og ikke velte seg i luksus, som han minifjotten Stordalen f.eks. Men akkurat det at hun ikke hadde egen bil engang, for å besøke familien i Lier, treffe venninner, handle osv, mens mannen jobbet lange dager, er sinnsykt! Det er vanskelig å tro faktisk. Hjerterått er det!

EDIT: At TEH ikke hadde egen leilighet er også ganske sykt. Greit at noen sier at han ikke kan forvente å få fars formue dumpet i fanget mens han drømmer som kunstner og musiker, og kanskje de har rett. Det er noe man bør lære seg selv og ikke bli skjemt bort. Men nå er han altså rundt 40 år, og kommer nok ikke til å forandre seg mye når han "blir voksen". TEH er tross alt sønnen hans, uansett om han har "gjort seg fortent" til det eller ikke! Jeg vet hva jeg ville gjort for sønnen min i den posisjonen, og det ville skjedd lenge før han var 40...

Ja, når han er nesten 40, så er han blitt den han er. Det blir noe annet hvis han var 18 år og fikk en leilighet til 4 millioner.
TH kunne i det minste hatt den i sitt navn, det har han jo ikke noe å tape på. Sønnen slipper da å måtte betale halve lønna si i husleie. Men nei.
Jeg hadde også hjulpet sønnen min uansett om han ble kunstner og musiker istedetfor ingeniør.
Mange prøver å stemple han som en hasjrøykende skrue bare fordi han spiller musikk og har noen rare bilder på facebook. Han er jo konsulent i THs firma, og jeg er sikker på at TH ikke ville hatt en hippie som eiendomskonsulent.

Ja, det er hjerterått. Hun hadde vel ønske om å kunne være fri og ha bil som alle andre. Nekter å tro at hun ikke hadde lyst å kjøre bil, eller at hun var så alkoholisert, som noen vinkler det til, at TH måtte være formynder eller verge.
Citera
2020-06-24, 21:11
Medlem
Synes også det var noe merkelig utsagn fra bistandsadvokaten til AEH. Jeg mistenker at ett eller flere av barna har kontaktet ham og sagt at dette hadde ikke mor likt, at det er uverdig osv. De virker mest opptatt av det. Det er jo selvsagt at ingen ønsker å få detaljer av sitt liv ut til allmennheten. Åpenbart, og sikkert viktig for AEH som kun delte med et fåtall venninner om vanskelighetene i ekteskapet. Men, nå som hun er død, må vel fokuset for bistandsadvokaten være at gjerningsmenn blir tatt, og ikke på at detaljer om hennes liv kommer ut i media. Merkelig kommentar. Det lyser fra utsagnet at han er blitt forsøkt styrt av barna.
Citera
2020-06-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
https://www.nettavisen.no/nyheter/bistandsadvokat---anne-elisabeth-ville-ikke-onsket-dette/3423986889.html

Kjøpt og betalt av TH

Burde skamme seg!!! Snakke på vegene av en han aldri har møtt og som muligens har blitt frarøvet livet, levd under umenneskelige forhold i mange år..

Bistandsadvokaten til Anne-Elisabeth Hagen, Gard Lier, har tidligere blitt kritisert for å være for passiv. Nå har han uttalt seg til Nettavisen, og det blir (selvfølgelig) ikke godt mottatt! Fordi advokaten ikke sier det man ønsker å høre. Han beskyldes til og med for å være kjøpt og betalt av TH! Er det noen som burde skamme seg, så er det deg!
Dette er nedrig. Men føyer seg inn i rekken av tåpeligheter...
Citera
2020-06-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Veldig enig med deg. Folk som kjenner AE personlig sier også at hun aldri ville medvirket til sin egen forsvinning på denne måten.

Jeg har hatt tanker om at et av barna kan ha organisert en bortføring for penger med hevn mot TH og økonomisk vinning som motiv, hvor avtalen var at de som tok AE skulle behandle henne pent og slippe henne fri. Så gikk det hele svært galt, fordi de som utførte oppdraget var for brutale. Hun døde, og man bestemte seg for å dysse alt ned helt til politiet begynte å utrede drapsteorien.

Tror heller på en slik teori enn at AE har medvirket.

Det blir vel drøyt å presentere tullete teorier som inkriminerer drapsofferet og gjør TH til et offer for en kriminell handling.
Citera
2020-06-24, 21:22
Medlem
Hvor vanskelig kan det være for politiet å finne en rød bmw x3? Synes de bør undersøke det nærmere. De klarer å finne ut av skotype/merke som har etterlatt trykk i boligen. For meg virker det enklere å søke etter rød bmw x3. tror jeg aldri har sett en rød bmw x3 på veien, kan ikke se for meg at det er mange i oslo/akershus?

Tror jeg heretter skal være på utkikk etter slik bil. Leke detektiv selv, haha!
Senast redigerad av Sheila01 2020-06-24 kl. 21:25.
Citera
2020-06-24, 21:24
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Veldig enig med deg. Folk som kjenner AE personlig sier også at hun aldri ville medvirket til sin egen forsvinning på denne måten.

Jeg har hatt tanker om at et av barna kan ha organisert en bortføring for penger med hevn mot TH og økonomisk vinning som motiv, hvor avtalen var at de som tok AE skulle behandle henne pent og slippe henne fri. Så gikk det hele svært galt, fordi de som utførte oppdraget var for brutale. Hun døde, og man bestemte seg for å dysse alt ned helt til politiet begynte å utrede drapsteorien.

Tror heller på en slik teori enn at AE har medvirket.
Det er ok. Men hva vet du om eks mannen til datter? Skilte de seg? Vet du hvor og når han dro?
Citera
2020-06-24, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Enig i at brevet virker veldig merkelig. Som at hun er desperat. Og man kan jo undres over hvorfor brevet ble postet bare til tv2 og ikke politiet. Det virker som du sier at det handler om THs ære, og å stemple politiet og VG som forhåndsdømmende og med tunnelsyn.
Tror at brevet er regisert av TH. Veldig langt skriv.

Hadde jeg vært i samme situasjon og posisjon, funnet ut at politiet hadde avlyttet meg bak min rygg, fremsatt uriktige beskyldninger om hva mine søsken har sagt i avhør for å vippe meg av pinnen, manipulert oss alle til å tro at vi samarbeidet om å skjule noe (og med oss mener jeg dem, jeg er ikke en av de!) så hadde utvilsomt jeg også gitt et skikkelig ballespark langt under beltestedet så hardt og godt som jeg bare hadde kunnet fått gjort!

Dette brevet taler en sterk tale om en komplett fortvilelse og frustrasjon over et politi som stirrer helt feilaktig i en totalt feil retning, dette helt i strid med sakens fakta, og jeg kan bare si meg helt enig med dem, og å gi all min tiltro og støtte til hele familien.

Politiet har fucka skikkelig opp i denne saken her nå, og dette er bare helt fortvilende, spør du meg!

Selvsagt må de undersøke og etterforske alle muligheter og alle vinklinger, men bare ikke på akkurat denne måten her...

Tullinger!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in