Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Du må ikke overdrive nå.
Han hadde investert egne penger i eiendommer i Lillehammer sentrum og i Kvitfjell. Men eiendomsprisene falt. Hvis han ble tvunget til å selge ville han ha vært nødt til å selge med tap.
Hvis du investerer 60 mill i eiendom, og prisene faller med 10%, ville en realisering si at han satt igjen med 54 mill etter å ha tatt et tap på 6 mill.
Om prisene falt med 20%, han satt igjen med 48 mill etter å ha tatt tap på 12 mill.
Om prisene falt med 50%, han satt igjen med 30 mill etter å ha tatt tap på 30 mill.
Du må slutte å spre feilinformasjon. TH var ikke på randen av konkurs.
Han hadde likviditetproblemer, og han har hatt store problemer med å skille seg fra den minste jordlapp, da det kan hende at akkurat den jordlappen blir veldig mye mer verdt i løpet av ett eller fem eller ti eller tjue år inn i fremtiden.
Det er denne mulige fremtidige verdistigningen som har voldt han så smerte og sorg og frykt. Må skjønne.
Det har aldri vært noe snakk om konkurs. !!!
Mulig du har rett i det, jeg har ikke tilstrekkelig kompetanse til å uttale meg om det. Og jeg har vel alltid ment at TH er en gjerrigknark som sikkert bruker de midler han har til å unnskylde seg.
Men de siste ukene har jeg likevel begynt å tvile på at han er drapsmann. Hvis man er sikker på at TH er psykopat skjønner jeg ressonementet.
Jeg kjenner ikke TH, men har likevel dannet meg et visst inntrykk av han og det er ikke positivt, men heller ikke noe tegn på at han er en drapsmann..
Jeg har skrevet det før og gjør det igjen, dette rigget med kidnapping etc. Var det virkelig nødvendig?
Neppe han kunne kvitter seg med henne på en langt mindre mediefikusert måte.
Jeg kjøper argumentet om at TH som mistet mor da,han var barn trolig har en sterk sepasjonsangst.
Det er rigget jeg reagerer på, siden politiet har slått fast at TH ikke kan ha vært alene om det, spør jeg meg selv om en såpass smart fyr ville involvert noen som kunne drive utpressing av han resten av livet. TH er karakterisert som en mistenksom fyr, hvorfor skulle han involvere en til to personer i dette vel vitende om at den dagen de begynte med utpressing eller gikk til politiet var hans dager talte
Leiemordere finnes i Mexico og det går fordi politiet er veldig korrupt litt verre i lille Norge .
Det er mye jeg reagerer på men det har jeg allerede skrevet.